Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz ZolkoW #262461 üzenetére

    Az ötvözés igen kevéssé befolyásolja a merevséget. El is szokták hanyagolni.
    A szilárdságot azt igen, ha valamit szilárdabbra ötvözöl, akkor nagyobb terhelést visel el maradó alakváltozás nélkül. Azaz pont, hogy rugalmasabb lesz. :D

    Az alunál a merevség a következőből ered:
    Ha ismétlődő igénybevételre kell tervezni ( bicajnál igen ), akkor minden egyes fémre, és minden típusú igénybevételre meg lehet határozni egy olyan feszültség / ismétlési szám párost, ahol a szerkezet fáradásos törést szenved.
    Kisebb feszültség -> nagyobb ismétlési szám, nyilván.
    Ha növelem a keresztmetszetet ( igazából a másodrendű nyomaték, ami számít, de ez összefügg a keresztmetszettel is ), akkor a feszültség úgy lesz kisebb az anyagban, hogy a terhelés maradhat ugyanakkora.
    Ez azért számít, mert az alunál a végtelen számú ismétléshez 0 terhelés tartozik, az acélnál van olyan 0-nál nagyobb határterhelés, amit végtelen sokszor elvisel törés nélkül.

    Magyarul, az azonos teherbírású alu szerkezetnek merevebbnek KELL lennie, mert a rugalmas alakváltozás is kinyírja előbb-utóbb.

Új hozzászólás Aktív témák