- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Több Redmi, mint kolbász
Hirdetés
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
ph A Vision Pro még többet tudó, még drágább Pro 2 utóda helyett inkább valami olcsóbb variánst tervez piacra dobni az Apple.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #222511 üzenetére
A váz anyaghasználat nagyon sokrétű dolog, úgy látom ebben talán a többség egyetért.
A karbonnál ott vannak a jjeahh által említett anyag minőségű osztályok, viszont az igazi tudomány és mérnöki munka csak ez után kezdődik: a szövet iránya és anna kombinációi az egymásra épülő rétegekben, falvastagság és persze a forma folyamatos változatossága. Ezek az utóbbi faktorok azok amik miatt lehet a kínai karbon akár t300 vagy t1000, a beletett pontos mérnöki munkát csak a drága vázak hordozzák magukban. Ebből meg adódik is, hogy egy igazán komoly váz az 4000€ és annak max a crash replacement-es kedvezménnyel lehet 2000€ környékén hozzájutni az eredeti tulajnak.
Mindezen felül behozok egy zavaró információt is a képbe, amivel jó magam is nehezen jutok dűlőre. Adott az, hogy a jó karbon vázakat nagyon jól kitalálják és sokoldalú, pontosan tervezhető erősségre, torzióra, regzés csillapításra, aki ment már karbon vázzal egy alu után azt tudja és már érezte a különbséget.
Ehhez képest a karbon technológiájára nagyon büszke Specialized a nagy versenyre szánt és a gyári csapat által is használt Demo DH versenygéket aluból készíti.A versenyzők ízlése szerint a karbon verzió túl merev volt (pedig ez pont megoldható lenne), így bizonyos frekvenciák csillapításában az általuk tervezett alu forma valamiért jobb nekik. A súly annyira nem érdekes, mert a picit nagyobb rugózott tömeg a lefelében még több stabilitást is tud nyújtani, igaz akár lehet kevésbé agilis (ráfoghatjuk), de a cél a lényeg a stabilitás némi növelése volt a cél a nagy sebességű modorn world cup pályákon. Ha jobb fordulékonyság kell egy szűkebb pályán, akkor hátra beraknak egy 27,5-ös kereket a 29 helyett és mennek mullet felállással.
Cserébe demo-kat freeride ugrálós felhasználásra nem nagyon látni.Hogy ebből mi a tanulság? Talán annyit tudok levonni hogy a cél pontos meghatározásával lehet talán a megfelelő vázat összerakni, amire több anyag is alkalmas lehet, a varázslat pedig a mérnökök kezébe van és egy jó váz viszont anyagtól függetlenül drága lesz.
szerk... UI: még annyit hozzáfűznék, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindenki csak drága vázat és bringát vegyen. A drága váz annak való, aki tudja hogy, miért és mire van szüksége, tisztában van azzal, hogy milyen többletet vár el a drágább váztól, ebből adódóan egy tapasztalt bringás.
[ Szerkesztve ]