Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Akciófigyelő: Ingyenes GOG-on a Shadows: Awakening (PC)
gp Ha valakinek kimaradt volna eddig a játék, az most pótolhatja a nemrég indult ajánlatnak köszönhetően.
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Ringman #205917 üzenetére
A modern MTB geometriák sokat hozzá tudtak tenni ahhoz, hogy ma már egy mtb kezesebb a durvább, meredekebb terepeken mint akár 6-7 éve vagy pláne régebben. Gyakorlatilag a Spanyol Mondraker robbantott lassan 10 éve, mert elkezdte megnövelni a mtb vázak első háromszögét és, hogy a kormány ne legyen túl messze, jóval rövidebb vagy akár 0-ás stucnit alkalmaztak. Ezáltal a bringa stabilabb lett, mert jelentősen nőtt a tengelytáv, laposodott a fejcsőszög is, de megmaradt a kezelhetősége is, mert a láncvilla rövid maradt és a rövid stucnival a kormány is még optimális távolságban van. Viszont akadnak gyártók akik a modern geometriát is eltúlozták és extra hosszú vázakat gyártanak, nem elég hogy baromi hosszú az első háromszög, de a láncvilla sem rövid, esetleg extra lapos a fejcsőszög. A Nicolai ékes példája a túlzásoknak, nehezen megindokolható, hogy miért lett ilyen, valami extrát akartak, de ez inkább egy egyedi bringa, mint jól használható.
Az agyváltóval a fő probléma a súlya, azért egy Rohloff közel 2kg. Baromi sok az egy terepen pattogó hátsó kerékbe. Épp ezért nem lettek hosszútávon sikeresek az agymotoros eMTB bringák. Nem lehetett normálisan irányítani a bringát, mert kiszámíthatatlan viselkedésük volt. Ezért jöttek a középmotorok. A Pinion és társai egy tök jó elgondolás és ez már tényleg használható megoldásnak tűnik terepen is, mert itt is középen van a plusz súly. Ami problémát én ebben látok, hogy egy igen drága megoldás, speciális vázat igényel. A javítása is speciális, nem oldják meg a sarki bringa szervizben és mindenképpen nehezebb is lesz tőle a bringa mint a láncváltós. Tömegtermék ebből nem lesz. A szíj meg terepen azért szerintem le tud esni, beszorulhat alá törmelék, kosz, bármi.