Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ringman #205917 üzenetére

    A modern MTB geometriák sokat hozzá tudtak tenni ahhoz, hogy ma már egy mtb kezesebb a durvább, meredekebb terepeken mint akár 6-7 éve vagy pláne régebben. Gyakorlatilag a Spanyol Mondraker robbantott lassan 10 éve, mert elkezdte megnövelni a mtb vázak első háromszögét és, hogy a kormány ne legyen túl messze, jóval rövidebb vagy akár 0-ás stucnit alkalmaztak. Ezáltal a bringa stabilabb lett, mert jelentősen nőtt a tengelytáv, laposodott a fejcsőszög is, de megmaradt a kezelhetősége is, mert a láncvilla rövid maradt és a rövid stucnival a kormány is még optimális távolságban van. Viszont akadnak gyártók akik a modern geometriát is eltúlozták és extra hosszú vázakat gyártanak, nem elég hogy baromi hosszú az első háromszög, de a láncvilla sem rövid, esetleg extra lapos a fejcsőszög. A Nicolai ékes példája a túlzásoknak, nehezen megindokolható, hogy miért lett ilyen, valami extrát akartak, de ez inkább egy egyedi bringa, mint jól használható.

    Az agyváltóval a fő probléma a súlya, azért egy Rohloff közel 2kg. Baromi sok az egy terepen pattogó hátsó kerékbe. Épp ezért nem lettek hosszútávon sikeresek az agymotoros eMTB bringák. Nem lehetett normálisan irányítani a bringát, mert kiszámíthatatlan viselkedésük volt. Ezért jöttek a középmotorok. A Pinion és társai egy tök jó elgondolás és ez már tényleg használható megoldásnak tűnik terepen is, mert itt is középen van a plusz súly. Ami problémát én ebben látok, hogy egy igen drága megoldás, speciális vázat igényel. A javítása is speciális, nem oldják meg a sarki bringa szervizben és mindenképpen nehezebb is lesz tőle a bringa mint a láncváltós. Tömegtermék ebből nem lesz. A szíj meg terepen azért szerintem le tud esni, beszorulhat alá törmelék, kosz, bármi.

Új hozzászólás Aktív témák