Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- HMD Skyline - jó szerelés
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- iPhone topik
- Magisk
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Túl szigorú a véletlen érintések elleni védelem az iPhone 16 Próban
ma Több felhasználói panaszt tettek közzé fórumokon, melyekben a kijelző a téma.
-
Adoptálja a Vulkan köztes nyelvét a DirectX
ph A Microsoft a shader modell 7-től tervezi bevezetni a változást.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
tzimash
őstag
válasz BF_ÚrIsten #10383 üzenetére
Bajnak éppen nem baj, ha nem számít, hogy zajos, kopik a lánc is és a terelőlemez is. Így első ránézésre a láncterelő-lemez nem párhuzamos a lánctányérral, először állítsd párhuzamosra, lehet meg is oldja a problémádat. Ám szép egy szerelő lehet, ha így állította be...
-
rétisün
veterán
válasz BF_ÚrIsten #10383 üzenetére
"meg elvileg kisebb a monoblokk gyárilag"
most őszintén, kit érdekel, mekkora a monoblokk gyárilag? (mert ezek szerint ez már nem a gyári) ahhoz kell neki jónak lenni, ami most benne van a bicajban, nem? (azért sztem ez minősíti a szerelőt vagy próbálta más szavakkal elmagyarázni, hogy lusta normálisan beállítani a váltót?)
úgy nézem, mintha nem lenne teljesen párhuzamos a váltó terelőlemeze a lánccal. ha a váltón kicsit fordítasz úgy, hogy a terelőlemez alsó (hátsó?) részét kifelé húzod, valószínűleg meg is szünik a problémád.más: összfutottam szki-vel délután, és mivel amúgy is bringázni indultam elmentem vele egy darabon. éppen csak útbaejtettük az fpeter által már többször felemlegetett bozsok-botfa közötti emelkedőt, így már az is megvolt
én továbbra is azt mondom, itt a környéken nincs olyan melkedő, amihez ne lenne elég a dupla hajtómű, illetve (esetemben) a 42/27-es áttétel.
persze nem azt mondodm, hogy nem fujtattam a végére, mint a thomas a gőzmozdony, de igen, megcsináltuk(#10392) tzimash: ugye?
(#10395) tzimash:(sztem) azzal kéne kezdenie (főleg egy magát szerelőnek nevező akárkinek) hogya lánccal párhuzamosra beállítja a váltót...aztán lehet játszani bovdennel, végállás-csavarokkal, megatöbbi...(#10393) szki: tessék a rétisünt nyugodtan kisbetűvel írni
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
BF_ÚrIsten
csendes tag
válasz BF_ÚrIsten #10401 üzenetére
Ja most olvasom. Akkor inkább örülök, hogy az enyém bevált rendesen mindenhova.
-
Máté94
addikt
válasz BF_ÚrIsten #12087 üzenetére
Lánc, kopóalkatrész, elszakadt, elszakadt. Újat kell venni.
-
szki
őstag
válasz BF_ÚrIsten #12089 üzenetére
Féléves bicajnak kellett lennie legalább 1, de lehet már 2 garis szervizelése. 1. és a 6. hóban szokott lenni ilyen. Ekkor fennállt a probléma, és jelezted a szerviznek?
Amúgy szerintem ahol vetted, oda kell visszavinned, és elsütni gariban. De meg fogják kérdezni, hogy minek tekertél így a bicajjal, ha szar volt... -
Hasaggymeg
veterán
válasz BF_ÚrIsten #12089 üzenetére
Mikor hallottad,hogy darál mint állat mit tettél?Felhangosítottad az I-podot? ...amúgy vidd vissza és mond meg b@sszák meg ha így állították be neked.(ha igaz amit a szerelő mond az nagy baki lehet egy új bringánál )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BF_ÚrIsten
csendes tag
válasz BF_ÚrIsten #12487 üzenetére
UP
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12487 üzenetére
Valami jó cross gép kellene neked 28-as kerekekkel. Mondjuk nem tudom, hogy kapsz-e tárcsásat százhúszért... Azt se tudom, hogy megéri-e kompromisszumokat kötni tárcsással százhúszért. De, tudom, nem éri meg.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz BF_ÚrIsten #12502 üzenetére
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12502 üzenetére
Nem tárcsafékes, de legalább minőségi fékrendszert tettek rá: [link]. Mivel inkább aszfaltra kell, kár 26-os "mountain bike" típusú bringát venni, inkább jöjjön a vékonyabb 28-as kerék, amivel jobban lehet haladni aszfalton, kényelmesebb az üléspozíció.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12532 üzenetére
Magasan a Magellan.
runner 125: tárcsaféknél a kerék egyik oldalán keletkezik az összes erőhatás, ami a villalábat kiválóan el tudja csavarni. Ha túl van könnyítve (és a legtöbb XC teló ilyen) vagy szimplán az anyaghasználat miatt nem eléggé erős maga a villaláb (a lowend XC telók ilyenek), akkor a túl nagy tárcsától akár törhet is. Neked a Talasszal valószínűleg ez egy nem létező probléma.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12540 üzenetére
Többen használunk Magellan gépeket, ha ez a kérdés. Még ha nem is ezt a típust.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz BF_ÚrIsten #12538 üzenetére
teszt
Itt vannak adatok is. -
siti
senior tag
válasz BF_ÚrIsten #12535 üzenetére
16 év alatt kétszer ráköltöttem a bicajomra a vételárát. persze mindig jobb lett.
faintos merev vázas bicajt vegyél. hidd el, megint divat lesz és akkor tök menő leszel. az outi is menő, pedig mindenki kidobta a szputnyikot az MTB miatt. most meg vagyonokért kapsz outit, vagy akár fixinek való szputnyikot. merev váz, acél = örök élet+1 nap. vagy nem.CoolBoy323
kempinget, én is azt vettem. annyiba kerül mint egy jobb lakat
hidd el, megint divat lesz az összecsukható bicaj. a jobbakat fél milláért adják és nem bírják majd addig mint egy kemping. és sok esetben, nem is könnyebbek.[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
runner 125
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12558 üzenetére
Az enyém mondjuk fully, viszont 187cm vagyok és a 19"-os váz 12cm-es stucnival nekem már kicsit nagy.
Szerintem 20"-osonál ne vegyél nagyobbat, viszont, ha pesti vagy, szerencsés is. Én is bemehettem volna megpróbálni, viszont az előző méret ebből 17"-os volt, úgyhogy lett ez.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
amargo
addikt
válasz BF_ÚrIsten #12558 üzenetére
Most vagy az arányokat írtad le vagy nem monti kell.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
szki
őstag
válasz BF_ÚrIsten #12558 üzenetére
Mindenképpen próbáld meg a kiszemelt bicajt vásárlás előtt!
Nekem 22 colos merevvázas monti kényelmes meredek fel/le terepen is. 182 cm vagyok, de hosszú felsőtestem, és a kezem.(#12561) fpeter07: pedig aztán tényleg nem nagy ügy olajozni, zsírozni a bicaj egyes alkatrészeit. Több karbantartós leírás, és video is van a neten magyarul is.
Szervizbe én nem viszem a bicajt, hisz már kereket is tudok fűzni.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #12700 üzenetére
Ha az a fully a korábban emlegetett 120e környékén volt, akkor én a helyedben nem bánkódnék, annyiért használt össztelós vázat szokás venni, nem komplett bringát. Ha a teljes bringa került annyiba, az nem jó vétel, hanem problémás vétel lett volna.
A magasságod amúgy előnyös tényező is tud lenni, mert bár kisebb a kínálat, de a kisebb kereslet miatt a nagyobb vázakat olcsóbban lehet csak eladni. Ez természetesen a használtakra vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13627 üzenetére
A váz + tárcsafék + kerék közös produkcióját hallod és érzed. Négyféle megoldás van, vagy vázat cserélsz, vagy féket cserélsz, vagy megszokod, vagy a fékhatékonyságot nézve nagyon helyesen nekiállsz túlnyomó mértékben az első féket használni.
Én a legutolsó megoldást választottam, venember83 a másodikat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13629 üzenetére
Maga a fékezés elméleti szinten úgy működik, hogy két felület súrlódva összetalálkozik egy adott összenyomó erő mellett, majd a rugalmas alakváltozások következtében periodikusan visszaverődik az egyik a másikról (fékpofa a tárcsáról), "pattog". Alapesetben ez olyan magas frekvenciával történik, hogy nem ad ki hallható hangot. Viszont ha mégis, akkor alacsonyabb a frekvenciával nyomódnak össze, illetve rugalmasan leveti a tárcsa magáról a fékpofát.
Ha nem hordtam itt össze túl nagy hülyeséget, akkor ebből az következik, hogy lecsökken a fékhatékonyság azáltal, hogy az idő kisebb részében érintkeznek össze ténylegesen a felületek, kevesebb mozgási energiát abszolválva. -
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13629 üzenetére
Azért viselkedik így, mert valami nem elég erős, vagy valami nem fekszik fel rendesen. Nem igazán komoly hiba, sokan így használják a bringájukat. Ha nem idegesít a zaj, akkor használhatod te is így.
-
venember83
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13633 üzenetére
Betéttel lehet próbálkozni, az olajnak nincs köze hozzá, minden valószínűség szerint. Esetleg még azt érdemes leellenőrizni, hogy a féknyereg rendesen felfekszik-e a vázra, s nem kajla-e a váz fékfelfogatása, sajnos gyakran előfordul IS rögzítésnél, hogy a féknyereg rögzítésére szolgáló furatok nem merőlegesek az agy tengelyére.
-
Teasüti
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13631 üzenetére
Hát nézd, tudod blokkolni a kereket? Ha igen, akkor elég erős.
-
Bikeman
aktív tag
válasz BF_ÚrIsten #13633 üzenetére
Meg kéne próbálni egy alubakos Shimano tárcsával.
fpeter07: Ezt vettem két hete a "mezei" Heavy Duty-hoz képest az a különbség, hogy a cipő talpán is tépőzáras, ergo könnyebb felvenni. Egy Pearl Izumi nyári csukára felvéve hétvégén az 5-6 fokban nagyon jó meleg volt, mintha 25+ fokban mentem volna.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13649 üzenetére
Faremelős mutatványnál többre sztem nincs szükség.
Bátor vagy, én még sose mertem ennyire megtépni az első féket.szerk: mármint haladós sebesség mellett... Gyalogtempóban már játszadoztam ezzel.
Amúgy féket is nagy sebességről érdemes tesztelni. Hátsót is nehezebb blokkolni értelemszerűen, ha van egy kis fordulatszáma a keréknek.fpeter07
Ha angy lábad van , megszívod.
Én most vettem altrix windbreaker-t (fingom sincs, h mtb vagy outis-e, mint ami ebike-on van, de tépőzáras nem zipzáras) és eddig ma reggel próbáltam ki a leghidegebb időben, -4°C-ban.
Jelesre vizsgázott, pedig sima utcai divatcipőt hordok. Még csak hideg érzetem sem volt.
De az XL-es éppen csak rámegy egy ehhez hasonló 45-ös méretre.
Most nézem, létezik XXL-es is? Na mindegy, végülis az XL-essel sem jártam rosszul.
Viszont maga az anyag nem tűnik kopásállónak, főleg a talpon lévő pánt tűnik gyengének.
Igyekszem minimalizálni a lépteimet ebben.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz BF_ÚrIsten #13649 üzenetére
Nézd, a fejreállás normál esetben nem szándékos opció fékezésnél... Egyszerűen akkor jó, ha megállít, amikor kell, ezt azért érzi az ember. Ha nem elég, azt onnan érzed, hogy pl. lejtő végére megégeted a tárcsát, elkezd kevésbé fogni. De ez is orvosolható részben, ha kevesebbet fékez az ember.
És sokszor leírtuk már, de általánosságban az első fékkel való fékezést érdemes megtanulni, mivel ez sokkal hatékonyabb, mint hátsó fékkel. Elsőre félelmetesnek tűnik, de tényleg jobb.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen