- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
válasz rétisün #11300 üzenetére
Azért futottam ma egy 8 km-t a kánikulában, de elég nagy hülyeség volt. Hisz bicajozni se bírok kánikulában.
Hát persze, hogy nincs nap bicajozás nélkül, de csak napi 10-20 km-t tekerek most 1 hétig.Látom Neked megint befigyelt egy 100+, és megtekerted a legjobb 1 órás csúcsodat majdnem 33 km/h átlaggal Ki is a legkényelmesebb outis?
-
rétisün
veterán
a mai, ott éppen hátszéllel nem nagy ügy az az 1 órás csúcs ilyen kényelmesen (értsd: erőlködés nélkül) még nem mentem ilyen gyorsan
ezután (egy hirtelen ötlet hatására) még megnéztem a bazitai tv-tornyot is, csak akkor már átálltam trackelésről zenehallgatós üzemmódba
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoltanz
nagyúr
Olyan kérdésem lenne ha valaki komolyabb hegyektet Alpok pl. (közúton főleg) is meg akar mászni, milyen fékek szükségesek. Gondok itt milyen betétek kellenek elég a kommersz is? (nem melegszik el puhul be stb.)
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #11304 üzenetére
nem is írta, hogy outija van.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoltanz
nagyúr
válasz venember83 #11304 üzenetére
Nem közúti, MTB, bocs, és köszi.
Értem akkor mit javasolnál te, mondjuk pénz nem számít. (meg szeretnék állni)[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
fpeter07
veterán
Poros? Volt néhány lefelém ma, ahol csak hátsófékkel tudtam lassítani, úgy is majdnem keresztbe fordult a kerék, nem a portól. Egy másik erdős részen pedig majdnem találkoztam egy bokorral, megcsúszott az első kerék, a napszemüveg miatt nem igazán tudtam felmérni a terep állapotát, így majdnem megjártam.
3:45; 65km; ez volt a leghosszabb tekerésem. Nagyon jó volt! Le a kalappal a zalai dombok előtt!(Egy nagyon nehéz emelkedőt kivéve) -
fpeter07
veterán
válasz rétisün #11292 üzenetére
Rá akartam keresni Google-val a a felmosóroncs eredete szövegre. (
konkrétan meg is tettem)Aztán feltűnt a kutyus feje.Nemeshetésén egy házból kijött két hasonló kutyus és elkezdtek utánam futni. Szerencsére nem ellenem, hanem velem versenyeztek. Egymással nem voltak valami barátságosak, igencsak morogtak egymásra. Amúgy tartották a tempómat lejtőn. (25-28kph)
Hazafelé csácsban történt egy másik incidens. Volt előttem két bringás még, akiket ugatott egy kutya egy dombról. Miután elmentem lecsorgott mögém, azért kicsit rákapcsoltam akkor. Hosszabb lett volna az emelkedő a srác biztos meglepődött volna, hogy kerültem mögé ilyen gyorsan. -
venember83
nagyúr
válasz rétisün #11305 üzenetére
Közút miatt országútira asszociáltam, tévedtem.
zoltanz: Ha bárhol és bármikor meg akarsz állni MTB-vel, akkor két lehetőséged van. Egyik a tárcsafék, a másik meg a kerámiás V-fékfelületű felni a megfelelő fékpofával. Egyik sem olcsó megoldás, de én inkább a tárcsafék felé hajlanék.
-
zoltanz
nagyúr
válasz venember83 #11309 üzenetére
Mondjuk főleg kerékpárúton használom itthon, és az Alpokban is főleg aszfalt útra kéne valami. Még annyi, elég egy kerékre is?
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Vasinger!
nagyúr
Nos készítettem egy kis kronológiát az eddigi biciklijeimről. Akit érdekel megnézheti itt: [link]
Az első és a 3. bicikli majdnem ugyanaz, de mégsem. Az első egyébként merev villásan lett véve, de arról nem volt képem. Azért van kettő 5. mert most kettőt használok egyszerre. -
Fáraó
őstag
válasz venember83 #11269 üzenetére
Sztem minőségileg sokat javultak a Kelly's fullyk, de eléggé túl vannak árazva.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
-
venember83
nagyúr
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #11314 üzenetére
Klasszikus (nem félintegrált vagy integrált) ahead kormánycsapágyak terén tapasztalatok? Mit érdemes venni?
Chris King
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #11314 üzenetére
Ebben az egyben tudok reménykedni én is, de akkor se jó brand építés, hogy ezeken a cuccokon is ott virít a Kelly's logó. Akarva akaratlanul párhuzamot von az ember és óckodik a Kelly's bringáktól - mint én is - hiába jók esetleg.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
zoli03
őstag
Venni akarok egy normális hátsó lámpát. Cateye TL-LD130-at néztem ki. De láttam, hogy eBike-on csak 4e a Blackburn Mars 4.0 (csak még +1e a szállítás). Van rá esély, hogy Győrben valamelyik kerékpáros boltban kapok Mars 4.0-át hasonló áron? Vagy van hasonlóan erős vagy erősebb lámpa amit itthon be lehet szerezni?
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
basszus, az a tegnapi szél csak a demója volt a mainak
jobban elfáradtam, mint amikor szki-vel balatont kerültünk, pedig nem mentem feleannyit se....a kapornak előtti emelkedőn (vagyis ott nekem már lejtő volt) tekernem kellett a szembeszélben, hogy haladjak is lefelé....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz rétisün #11295 üzenetére
ki kell magam javítanom, amikor szki-vel kistolmácson voltunk, ott bizony megittunk egy sört....(fejenként, nem ketten egyet )
(#11325) fpeter07: remélem, bicajjal mentél szigligetre
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Mewryck
tag
válasz zoli03 #11319 üzenetére
ha jo hátsó lámpa kell,ezt keresd
3 ledes,ebböl a felsö 0.5W-os,villogni és világitani tud,több nem is kell,nem zabálja az elemet és persze nagyon jó fénye van(!!!),boltja válogatja hogy ki mennyiért adja,nállunk 800 huf elem nélkül
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
venember83
nagyúr
A kulacstartó csavarjai milyen standard méretűek?
zoltanz: A legjobb fékhatás az első fékkel érhető el, de ha én féket cserélnék vagy modernizálnák, akkor mindkettőt cserélném vagy feljavítanám.
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
válasz venember83 #11328 üzenetére
Igen meg veszélyesebb is, pl kiugorhat a elsőkerék ha a gyorsszorító maglazúl, pl tárcsaféknél.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #11328 üzenetére
biztos láttál valahol jó áron titán csavarokat, csak tudni kéne mekkorát vegyél
komolyra fordítva, hirtelen meg nem mondom, az tuti, hogy én raktam már fel kulacstartót 3-as és 4-es imbuszkulccsal is....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #11330 üzenetére
Kell a pontos méret, mert nem tudja mekkora átmérőjű fúrófej kell a csavarok közepének kikönnyítéséhez, mert a titán is nehéz ám
zoltanz: Igen meg veszélyesebb is, pl kiugorhat a elsőkerék ha a gyorsszorító maglazúl, pl tárcsaféknél.
Ez igen életszerű szituáció Ha hátsóval fékezel, akkor a hátsókerék csúszhat meg, és kész az esés. Alapvetően, ha jó fékhatást szeretnél és gyorsan megállni, akkor aszfalton az első féket kell használod megfelelő adagolással, hogy ne bukjál orra. Terepen a terepviszonyoknak megfelelően egyszerre kell a két féket adagolni, de ott is az elsőt kell preferálni, amikor csak lehetséges.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #11333 üzenetére
a tolómérő szerint 5-ös.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #11333 üzenetére
A mostani állapotánál csak nehezebb lesz, bár így nehéz használni Megnéztem gyorsan, a Konán ötös imbusszal lehet a kulacstartó csavarját állítani. Tudományosabban sajnos nem tudom lemérni, nincsen tolómérőm, mint rétisünnek, maximum grammpontosságú mérlegen tudom megmérni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
addikt
Lidl-nek írtam.Majd szólnak ha lesz km óra.2db-ot rendeltem.
-
tzimash
őstag
válasz zoltanz #11335 üzenetére
Szerintem nem kell ettől félned, ahogy dqdb is írta nem életszerű... a gyorszár nem lazul meg csak úgy, ha meg volt rendesen húzva.
Amúgy baromi sok embert ismerek, akik f.snak az első féktől, olyat is aki nem ma kezdte a bringázást. Nem merik használni, mert fejreállnak...
-
Ariadne
őstag
válasz zoltanz #11335 üzenetére
Ne haragudj, de butaság, amit írsz. Egy rendesen összerakott bringánál nem kell arra számítanod, hogy valami is szétesik... Az első fékes fékezés előnyeit pedig egyszerűen próbáld ki, valahol egy ismert (lehetőleg terepes) lejtőn menj le közel azonos sebességgel és fékezz nagyobbat csak elsővel, aztán még egyszer és akkor csak hátsóval, ha még nem tapasztaltad - egyszerűen tesztelhető, hogy nagyobb sebességnél az elsőfék megállít, a hátsó meg kicsúsztat oldalra.
Ausztriában viszont ne nagyon számíts sok aszfaltra, ha hegyre mész, viszont brutális szintemelkedésekre igen. Igaz csak egy részen voltam (Neukirchen környéke, Salzburg tartomány nyugati része), de ott kb. 1300-1500 m tengerszint feletti magasság felett kizárólag murvás utak vannak, és tudtommal ez eléggé általános. A kijelölt montis utak is murvás-sotteres utak, és érdemes előre helyi bringás térképen megnézni a nehézségét, mert hazai szemmel szokatlanul nagy szintkülönbségek vannak. Esőcucc meg melegebb bringáscucc mindig legyen nálad...
mindenki: A hétvégén egy kis Pilisezés volt részemről szakértő túravezetéssel, ezer éve nem jártam Dobogókőn, Pilistetőn meg még soha. Pilistetőről lefelé a Z jelzés elképesztően csúcs, nagyobb köves-kanyargós szerpentin, mint egy szélesebb freeride ösvény, tényleg fullynak való terep (KaraDaninak és Xantomasnak különösen ajánlott ). Kb. a kétharmadáig tartott a bátorságom, addig lejöttem megállás nélkül, utána már kezdtem tartani attól, nehogy vége legyen a mázlimnak, de szerencsére kitartott. Felfelé mondjuk asszem nem tetszene ennyire.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #11340 üzenetére
Gratulálok a négy számjegyű szintes túrához Látom, volt ott rendes sebesség Dobogókőről lefelé egy aszfaltos szakaszon. Milyen arányban volt a terepes és aszfaltos rész?
Nem mondom, hogy szólhattál volna, mert nem bírtam volna rávenni magam ilyen hosszú körre
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
de még ezzel együtt is alkalmasabb idő volt bicajozni, mint lesz mondjuk januárban.....most kell menni. amíg nincs mindennap eső és/vagy mínuszok.
fusson az, aki siet valahová... valahogy tőlem nagyon távol áll, hogy elkezdjek futni. persze a téli punnyadásban még történhetnek fura dolgok, de őszintén szólva az izületeimet (térdemet főleg) féltem a futástól
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
Köszi, de volt benne azért aszfalt rendesen... Dobogókőre felfelé egy jó darabon a sokszor megjárt forgalom elől elzárt erdészetin ment a kapaszkodás felfelé (Fagyoskatona felé), onnan terep (nehéz...), aztán a Dobogókőről lezúzás is értelemszerűen aszfalt volt, utána Kétbükkfa-nyeregnél is egy rossz aszfaltoson mentünk fel Pilistetőre, onnan megint terep, és milyen jó... Úgy a fele volt aszfalt, de ez is szükségszerűség volt, a teljesen terepes útvonal sajnos sok lett volna nekem szintben. Azt hiszem, pont ennyi az erőm most, ez a 40 km/1000 m szint éppen elég volt a jól elfáradáshoz.
Egyúttal tudom azt is, hogy a 25-ei teljesítménytúrán nem szabad bevállalnom a 66 km-es változatot, 1300-1400 szinttől egészen valószínű, hogy elpusztulnék.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #11343 üzenetére
az izületeimet (térdemet főleg) féltem a futástól
Ezért ülsz inkább -5 fokban is bringáraA téli SPD cipőd (ha jól emlékszem Northwave Celsius) hogyan vált be tavaly? Shimano SH-MT71 vagy Shimano SH-MT91 cipőkkel van valakinek tapasztalata?
Ariadne: a szint aszfalton is szint, csak kicsit könnyebb tud lenni. Én már döntöttem a rövid mellett, ott van esélyem értékelhető időre, a hosszú, ha menne, akkor is a 10-11 óra közötti indulás miatt sötétedésbe hajló időeredménnyel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KaraDani
addikt
válasz Ariadne #11344 üzenetére
Erről a szintmennyiségről jut eszembe:
Tegnapi Vuelta Angliru befutó király volt
1266m szint 12,5 km-en. 6km-ig "laza", onnan átlag 13,1% max 23,6% Öröm volt nézni, ahogy a profik majd hanyattesnek a 20+% os részeken
Volt anno olyan, hogy szakadó esőben a kísérőautók nem bírtak felmenni, Millar defektet kapott, miután valahogy felért, úgy vágta oda a szervezőknek a rajtszámát
Vicente Belda, said: "What do they want? Blood? They ask us to stay clean and avoid doping and then they make the riders tackle this kind of barbarity."[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Nincs téli spd cipőm, mindig akartam venni egy Northwave Celsiust, de vagy nagyon drága volt, vagy amikor kevésbé, akkor nem volt belőle méret...
szerk.: Ja látom nem is nekem szólt a kérdés, akkor minden oké.
KaraDani:
tzimash: Á, ez igazából csak nekem húzós, valójában nem egy nagy teljesítmény, pláne hogy aszfaltos is volt benne jócskán, szokásosan terepen ennél jóval húzósabb útvonalon szoktak feljárni az emberek.
Egy technikásabb lefelénél nekem el tud fogyni a rendelkezésre álló bátorságadagom, mert amikor x alkalommal huhh megúsztam és átjutottam az adott nehezebb szakaszon, akkor x+1. alkalomra már csökken a koncentrációm és elkezdek tartani attól, hogy a következő már nem jön össze. Tudom, ez nem normális, küzdök is ellene.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
jogos, bár -5-ben (még) nem bringáztam....melóbajárás nem számít, az ugye csak 10-05 perc. meg bicajozáskor térdmelegítővel nyugtatom magam.
egy óránál tovább már a northwave-ben is fázott a lábam (amúgy is meglehetősen fázós vagyok, illetve nem igazán szeretem a hideget ), de egy kamáslival kiegészítve ez a gond is megszűnt.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tzimash
őstag
válasz Ariadne #11340 üzenetére
Grat! Jó húzós túrácska.
Annak hogy 2/3 részt lejöttél megállás és gond nélkül, nem inkább önbizalmat kellene adnia a maradék 1/3-hoz?dqdb:
Jobban belegondolva, mondasz valamit, mintha rémlene nekem is hasonló, de olyankor elhessegetem a negatív gondolatokat.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz tzimash #11349 üzenetére
Annak hogy 2/3 részt lejöttél megállás és gond nélkül, nem inkább önbizalmat kellene adnia a maradék 1/3-hoz?
Ha olyan durva a terep, akkor a vihar előtti csend érzését is elő tudja hozni belőledzoltanz: ha nem mersz elsővel fékezni, mert félsz az orra eséstől, akkor azt mondom rendben van, bár fejben és gyakorlással leküzdhető. De az elsővel fékezés közben kieső első keréknek sajnos, mint oly sokszor a téveszmék esetében, az a fránya fizika ellentmond, ugyanis fékezéskor a súlypont előrecsúszik, és az első kereket szó szerint a földbe nyomja, közben ugyanez az erőhatás igyekszik az első tengely körül megforgatni a bringádat. Vagyis ha valamiért, ismétlem valamiért az első kereked a kiesés határán volt, akkor pont a fékezés fogja visszarakni a helyére ... A hátsóval fékezés pont ezért nem hatékony (amellett, hogy megcsúszásra hajlamos), mert ahogyan fékezel, egyre kisebb súly nyomja a talajhoz a hátsó kereket, így csökken a fékhatás, hiába húzod a fékkart jobban.
Amúgy én teljesen összerakott és működőképes bringával szoktam tekerni, ebbe beletartozik az is, hogy a gyorszár zárt állapotban van
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Poco X6 Pro - ötös alá
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest