Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Z70 Ultra a mobilos Elite új tagja
- Sony Xperia XZ Premium - tükör által homályosan
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Asus ROG Phone 9 Pro - erős kezdés az Elite ligában
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Aktív témák
-
-
venember83
nagyúr
Nos, SRAM PC49 lánc szétszedve, vízben oldódó motorblokk-tisztítószerben megmártózott tíz percig. Már csak azt nem tudom hogyan rakom össze, láncsatuval szétszedtem gondolom annál a szemnél, ahol kellett, de visszafele mi a menete a dolgoknak? Ugyancsak bruteforce, ugyanott?
-
Kephamos
addikt
válasz venember83 #10205 üzenetére
Szerintem a csapot vissza kell ütni a helyére.
-
Foglalt név
addikt
válasz venember83 #10207 üzenetére
Én simán visszaszoktam tolni a satuval. Eddig még nem volt vele bajom, szépen visszamegy, nem úgy mintha kalapálod
-
emre
veterán
válasz Foglalt név #10208 üzenetére
Kész beszarás ez a váz
Már elnézést, ha indiszkrét lenne a kérdésem, de honnan van ez a gép?A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Dirtyz
őstag
válasz Foglalt név #10208 üzenetére
Uramatyám... , ez honnan-mikor esett a tejútrendszer eme jelentéktelen bolygójára?
Védd a fákat, egyél hódot!
-
tr00p3r
addikt
válasz Dirtyz #10210 üzenetére
Szerintem ez a Roswell.i katasztrófa után maradt itt és az Area 51-ből menekítették ki.
Reggel nem is írtam: tegnap tekerek haza Gazdagrétről és már Káposztáson voltam, amikor derült égből elég hülye hangot kezdett adni az első kerekem. A küllőket ütögeti valami, de nem látom mi. Egyre hangosabb, ezért megállok. Nézem, de semmit nem látok. Megtekerem a kereket, egy ponton akad, de nem vészes. Aztán nézem minden oldalról és újra megtekerem: ekkor látom, hogy a baloldali fékpofa teljesen laza és a teljesen lent van a küllők közözz majdnem. Szerintem kb 2 fordulat és megint dobtam volna egy előre szaltót , ha nem veszem észre vagy kicsit gyorsabban megyek.
Ma kaptam apósomtól 4 db "retró" könyvet. Felszámolta a bringaboltját és nekem ajándékozta őket. 1991-94 közötti kiadások és nagyon komoly cuccok vannak bennük :
Richard Ballantine & Richard Grant: Mindentudó Bicikli Könyv
Richard Ballantine & Richard Grant: Kerékpár: Szerelés, javítás, karbantartás
Karlovtiz Kristóf: Hegyikgép - A Mountain Bike Könyv
Kerékpáros útikalauz 1989Nem megyek Bükk Maratonnra. Neked sok sikert és jó időt!
-
Xantomas
őstag
válasz Foglalt név #10208 üzenetére
Váá, ugye ez nem egy magnézium váz? Ebből kell 6 kilós egysebit építeni
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
becuszabi
aktív tag
válasz venember83 #10205 üzenetére
SRAM lánchoz ott a saját patentszeme. Ott kell megbontani és akkor nem kell szórakozni a láncbontóval. Szerintem szerezz be egyet (kb. egy fagyi ára ) és akkor a mostani láncot is azzal rakd össze (annyi, hogy még a lánc egyik végéről a külső oldallapos szemet le kell venni és akkor mehet a patent)
Foglalt név: nagyon egyedi váz, nekem tetszik...mondjuk a színe az
A váltó meg szerintem spéci fülre kell felerősíteni...karbon, időfutam vázakon lehet ilyet látni, lehet, hogy valami szakival kell legyártatni (persze miután szereztél megfelelő váltót)[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
venember83
nagyúr
válasz venember83 #10205 üzenetére
Még mindig nem tudom s másfél órája ezzel szenvedek... Sehogy sem akar a csap bemenni az első oldallapba s még hol van a második...
becuszabi: Saját patentszemnél bontottam meg, de nem akar bemenni az első oldallapba sem a nyomorult.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Foglalt név #10208 üzenetére
Ha nem bírsz vele, ugye eladod?
Évek óta egy Mg-öntvény Kirk Precision vázra /bringára fáj a fogam, és ahogy elnézem ez is egy olyan, vagy annak a másolata.Ez a váz része a biciklis történelemnek!
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Foglalt név
addikt
válasz Xantomas #10216 üzenetére
Ha van rá igény. Régebben játszottam ilyenekkel. '88-ban már 5 küllős bmx-el tekertem, csak aztán jött az egyetem és az addig felhalmozott különlegességek mentek a fészerbe. Csak most vlmi őrült kitalálta, hogy tekerjünk el Spanyolországba és gondoltam nem a downhilles bringával kéne nekiállni. Cr-Mo-s vázból is van egy pár, azokat szerettem, ez meg a formája miatt került a gyűjteménybe
Örülök, hogy végre valakinek tetszik és annyit mond rá, hogy lehet, hogy kopott a középagy Ami viszont elszomorított, hogy a hátsóváltó felfogatásának a menetét kikezdte az idő, úgyhogy muszáj lesz egy anyás megoldást alkalmazni
Egyébként ha gondolod, holnap lemérlegelhetem, ha az segít.[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
HI-HI!! Elromlott a váltóm a bringámon. Láttam bicikli-boltba egy shimano váltót 3k-ért. Ez korrekt ár?
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #10215 üzenetére
Úgy szoktam a láncokat szétszedni, hogy a patentszemet sosem tolom ki teljesen. Mindíg épp annyi benne marad, hogy nem jön ki.
Ha kijön, akkor összerakom a láncot, fogok két 4-5 mm-es furnér lemezt, satuba beteszem a láncot, a szem helyénél a megfelelő furnérba 4mm-es lyukat fúrok, majd a szemet a beleteszem. Óvatosan a satuval annyira meghúzom, hogy 0,5 mm-re benne legyen a láncban.Innentől már lehet a szekéren használni a láncösszeszerelőt.
Májköl, attól függ mi, és mi volt helyette.
Ha régi bringa, és nem szeretnél rá sokat költeni, akkor érdemes régebbi, raktárban maradt példányokat nézegetni. Így jutottam hozzá én is beragadt készletű, korban pont a váltómhoz passzoló Deore váltókarokhoz.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
válasz venember83 #10215 üzenetére
Oké, csap átütve, most már csak az a gond, hogy ott is átmegy az oldallapon, ahol már a csapnak vége van s igazán nem kellene átmennie. Holnap mehetek venni egy csapot a lánchoz... Vagy egy egész összekötő elemet, vagy a jó büdös ****** tudja, hogy mit. Megvolt a mai meló is, a lánc szép tiszta, s itt van nagyrészt két darabban. Holnap villamosozás.
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz máyköl #10218 üzenetére
"Köszönjük Emese..."
Elöl-hátul?
Hány sebesség, esetleg a típusa?mod: Igaza van Xantomas-nak. Nálunk a Tesco-ban is voltak régiek, párszázas ajánlattal.
A hat sebihez elég a tescós, (asszem)[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
tr00p3r
addikt
válasz venember83 #10215 üzenetére
Na de a patentszemet nem kell szétnyomni. Az pont arra van, hogy ne szemkinyomással kelljen vacakolni. Egyszerűen összetolod a láncot és szétpattan......
Idézet az ebike-ról:
Összeszerelés:
1.) A lánc egyik végébe illesszük bele a patentszem egyik felének csapját.
2.) A lánc másik végébe illesszük a patentszem másik felét az ellentétes oldalról és húzzuk össze a láncot, majd nyomjuk össze a két patentszem darabot.
3.) A patentszem rögzítéséhez húzzuk szét a láncot.
4.) A lánc szétszerelése ugyanilyen egyszerű: oldalról 2 ujjal nyomjuk össze a patentszemet és hosszirányban toljuk össze a láncszemeket. Így már könnyedén szétszedhetők a patentszemek[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz máyköl #10223 üzenetére
Kell hogy legyen 3000 alatt is.
Akkor ez még a füles rögzítésű lehet. Egy kollégám most vett 1500-2000 körül.
mod: szar a link majd mingyá
A tipus:http: Shimano Tourney 50 hátsó váltó (RD-TX50)[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Xantomas
őstag
válasz máyköl #10223 üzenetére
Ha Shimano, SIS váltókarok vannak rajta, nem nagyon van szétkopva a racsnid, akkor inkább érdemes egy Tourney váltót venni. Lényegében a régi alap Shimano váltók utódja, és ezzel lehet cserélni kompromisszum mentesen. Arról lehet felismerni, hogy úgy néz ki mint egy hangya.
~2000 Ft környékén lehet kapni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
válasz tr00p3r #10222 üzenetére
Sajnos ezt nem tudtam a szétszedésnél. Ha tudom, hogy akkor elb*szom a láncot a satuval (teljesen kinyomtam a csapot az oldallapból), akkor nem vacakolok vele másfél órát. No mindegy, remélem kapok holnap valahol ilyen patentszemet, bár nem alkatrész-ellátottságáról híres ez a város.
Ma is tanultam valamit, köszönöm szépen az infót.
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #10214 üzenetére
Szeretem a fagyit, úgyhogy ennek megfelelő számú gombócot képzelj el
...amúgy ha jól emlékszem 250-300 volt a komplett patentszem (Esztergom city)...vettem is gyorsan kettőt, láncszakadásnál jól jöhet (bár eddig még soha nem volt ilyen balesetem)."Aki szívből él, az élből szív"
-
emre
veterán
válasz máyköl #10228 üzenetére
Persze, de még van ugye egy kis szállítási költség is, ha online vásárolsz.
Meg nézd meg a felfogatását Xantomas által linkelt képeken, hogy melyik jó neked.
A hervist én az utolsónak hagynám, keress valami kis fasza bringaboltot.Hol laksz?
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Nyári biciklitúrák: óvjuk ízületeinket és kerüljük el a leégést, by rigo
mod: akkor majd a helyi erők segítenek, hogy hova menj, vagy használod a google-t.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Ariadne
őstag
Jippijááééé! Megvan a lánycsapatunk 24 órásra, kemény munkával sikerült összehozni hat montis lányt, az ország különböző szegleteiből.
Most kezdhetek edzeni, hogy ne csak körbevonszoljam magam, hanem bírjam is jól... No meg a nagy dobogó a célnál, azt valahogy kell gyakorolni előre, muszáj felmenni rajta.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dunc
nagyúr
Sziasztok most van egy Kelly's Neos tracking bringám,de eléggé féltem és nem is használom terepre csak melóba járni és országúti edzésre,ezért kéne nekem egy gányolhatobb bringa is valamilyen monti amit nem kell félteni csak adni neki,valamilyen olcsó kategoria érdekel,valami javaslat. (azért új legyen)
-
Ariadne
őstag
Szerintem pont terepre kell strapabíróbb bringa, mint városba meg aszfaltra. Egy köves, gyökeres meredekebb felfelén vagy hasonló lefelén tényleg számít, hogy fogjon jól a féked, működjön rendesen a váltó, legyen normálisabb teleszkóp, különben egy gyenge fékkel simán a susnyásban, rosszabb esetben a szakadékban végzi az ember. Városban is számít persze, de messze nincs akkora igénybevételnek kitéve a bringa, mint terepen.
Azért örülök, mert ezek szerint téged is elkapott a gépszíj (izé, kerékpárlánc? ), én is egy cross Kelly's-zel kezdtem, aztán muszáj volt egy montit is beszerezni. Kelly's meg Magellan lehetnek célpontok szerintem megint.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jancsi
aktív tag
Mire gondolsz az alatt hogy csak adni kell a bringának, gurulni lefelé vagy keményen mászni?
Ha olyan gépet akarsz ami nem hagy cserben és nem okoz busszúságot akkor 100-150k magasságában érdemes nézelődni + egy teleszkóp csere (50-60k).
Az idei magellánokat sajnos nem tudom ajánlani, több mint egy kilót hízott a Polaris és a Serpens is.
Valami ilyesmit már érdemes megvenni. -
Ariadne
őstag
válasz Jancsi #10241 üzenetére
Az idei magellánokat sajnos nem tudom ajánlani, több mint egy kilót hízott a Polaris és a Serpens is.
Mit csináltak velük?! Vajon más katalógusból választottak vázat, mint korábban? Pontosan nem emlékszem a tavalyiakra, de a felszereltség hasonló szintű lehetett, gondolom a váz lehet a ludas."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szatocs
őstag
Bármelyik monoblock mennyivel jobb, mint az alap? Minden esetben jobb, megbízhatóbb? Láttam 3-5-7 ezerért, 7 - ért már azt írja, hogy XT minőség.
Monoblock - ot akármilyen kerékpárba be lehet szerelni?
Most egy Merida Sub 40-V 80 ezer. De azon kellene még egy pár cuccot szerintem cserélni, hogy azt mondjam rá, ez kéne, akkor meg lehet, hogy 90-95 lenne a vége, és akkor telót még nem cseréltem.
Kelly's Quartz - nak mennyire lehet erős a váza? Ugratás nem lenne, csak terepezés. Azon a kérékpáron lehet, hogy kevesebb dolgot kéne cserélnem, és most 93 ezer. Bár nem is tudom szerintem megvenni közeli szaküzletben, hanem le kéne rendelnem, és akkor már a garnak is lőnek, mert visszaszállítgatni meg nem tudom. És azt sem tudom, hogy Kelly's szokott-e leárazva lenni.
Magellan Polaris Deore - jére nincs szükségem, az Alivio - k tökéletesen megfelelnének, ott meg a Crater Alivio van, amin hogy full alivio legyen, megint cserélgettethetnék.
Quartz alapból monoblock - os (monoblokk Shimano Octalink cartridge), és hajtásban csak egy fogaskoszorút cserélnék, egy lánccal.
Ezekről az alkatrészekről meg nem tudom, hogy mit gondoljak:
-fékek APSE
-kerékagyak alloy / Shimano RM30
-küllõ steel U.C.P.Ezek pl. a Meridánál:
-Agy első/hátsó Joytech QR
-Fék első/hátsó PromMax V-FMagellanon meg csak ennyit találtam:
Fék: B+ ProgressMagellanon legtöbb cucc B+
=== Szatocs ===
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #10242 üzenetére
Plusz egy kilót nehéz belepakolni a vázba, nem biztos hogy pontos a mérés, a weboldalon 14,33 kilót írnak egy tárcsás Polaris-ra, a V-fékes is 13,75, gondolom fölé csak nem mérnek. Pár alkattrészen 50-100gramm és össszejön a különbözet. Lehet már a tavaji is nehéz volt, én a 2004-eshez hasonlítottam, akkor a gyengébb alkatrészekkel szerelt Polaris Alivio volt 13 kilo. Kicsit benéztem, V-fékest hasonlítottam a tárcsáshoz, de a V-fékheshez képest is 750gramm. 100k-ért közel 14 kilós V-fékes bicikli kicsit vicces. Az én 2004-es Polaris-om 13 kilo, akár 130mm-rt mozgo acélbecsúszójú telóval, elöl olajos, hátul bowdenes tárcsával, jófromán dh kerkekkel, igaz nem 100k lett a vége.
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #10243 üzenetére
Hát ahogy nézem, a Magellan négyszögtengelyes, a Quartz meg octalinkes, az utóbbi jobb. A négyszögtengelyes a legalapabbb megoldás, az octalink meg az ISIS jobb ennél, és persze legkönnyebb-legmerevebb az integrált hajtómű (all-in-one solution ).
Persze javítsatok, szakik, ha valami nem stimmelne. Sheldon Brown-nál olvasgattam ilyenekről anno...
Kelly's: igen, szezon végén, vagyis szeptember körül elkezdik leárazni a Kelly'seket is, ahogy szinte minden márkát. Nem hallottam még, hogy Quartz vázával gond lett volna. Két évvel ezelőtt voltak gondok a felsőkategóriás merevvázasok vázával meg hát ugye szintén ebben az évben a fullyk egy részével, de most nem hallottam panaszt egyikről sem.
mod: Én a helyedben az anyagilag elérhető drágábbat (jobbfelszereltségűt) venném meg, mert ha belejössz, akkor aztán az olcsóbb változaton cserélgethetsz ki mindent...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #10243 üzenetére
Bármelyik monoblokk jobb mint egy golyókosaras középrész, a monoblokkal akkor kell foglalkoznod amikor cseréled, használattol függően elég sokáig kitartanak (ha nem ugrál az ember csak teker akkor a legolcsóbb is 2 évet kibír)
Minden kerékpárbe be lehet szerelni, de nem mindbe ugyanolyan méretű kell.
Az a legegyszerűbb ha bemész a boltba ahonnan venni akarod a biciklit és megkérdezed megoldható-e az alkatrészek cseréje a lekerülő beszámításával.(többnyire nem szokott gond lenni belöle)
A B+ alkatrészei aránylag jó minőségek, a többi gyártó termékeit nem ismerem.
A négyszögtengelytöl nem kell félni, volt élet az Octalink és az ISIS előtt is, átlagos felhasználásra tökéletesen megfelel és olcsón fenntartható. -
szatocs
őstag
Akkor a monoblock - ot nekem találták ki
=== Szatocs ===
Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nintendo Switch
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Építő/felújító topik
- Elektromos autók - motorok
- A Z70 Ultra a mobilos Elite új tagja
- Házimozi haladó szinten
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest