Hirdetés
Hirdetés
-
Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
gp A Deathwatch címet viselő szériában Liev Schreiber szólaltatja meg kedvenc ügynökünket.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
válasz kand Úr! #53452 üzenetére
A féltengelyt leírtam, csere szerviztől függ 1-1,5 óra + műkiállítás. Nyeles tengely csapágy már húzósabb 60-90k között van, érdemes kuplungot is cserélni. Vagy a saját váltódat újítod fel, vagy veszel egy felújítottat (ha jól tudom a csepeli bontónál van) ha kész a csere le kell adnod a tied. 120-180e km között szokta megadni magát, de ez a külföldről behozottaknál nem ellenőrizhető.
Még az előbb kifelejtettem, hogy a központi zár motor szokott meghalni benne, itthon is van utángyárott 4500-5000 között, de kínából 2000 Ft-ból meg van és itthon is ugyan azt kapod.
Nekem lassan egy éve van meg, volt vezérlés csere (Contitech szett + GMB vízpumpa (gyári beszállító)), szelephézag állítás, fő/vezérmű tengely szimmering csere ha már úgyis bontva van a vezérlés, illetve a szívósor itt is kokszolódik mint a Jazz-nél. Takarítás után mintha +20 ló előkerült volna. Ez összesen 98k-ba fáj anyaggal, munkadíjjal.
Ezen kívül volt egy főtengely jeladó csere, ebből csak a gyári jó, ez bontottan 8k+5k szerelés volt.
Olajból 0w20 0w30 5w30 amit beletennék km állástól független. Én 5w30-al vettem, ment bele a 0w30 de legközelebb megpróbálom a 0w20-at.
Az én vasamban 280.000 km van, szóval nem kell tőle félni.szerk:
kuplung pedál szokott nyikorogni, meg kattogni, ezt néha megoldja a zsírzás néha nem. Nem érdemes cserélni mert fél év múlva újra előjön, legalábbis a TC népitéleten sokan írták akik újonnan vették.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz BigBlackDog #53454 üzenetére
Szerintem ott lehet a baj, hogy az autósok 80%-át nem érdekli milyen olaj van a kocsijában sőt ebből még elég nagy része azt sem tudja mikor kell olajat cserélni, rosszabb esetben azt sem tudja, hogy kell-e egyáltalán olajat cserélni.
Másik, hogy a legtöbb szerelő (tisztelet a kivételnek) még a Lada, F Astra és társaiból indul ki. Az olaj fogyasztást pedig azzal próbálják kiküszöbölni, hogy vastagabb olajat tesznek bele, természetesen ezzel több kárt okoznak a motorban. Pl kollégámnak a 2008-as Mazda 6 van, szerelője 10W40-et akart bele tenni, mert már 200e km van benne, olajat pedig nem eszi... Holott hétköznap kismama járatban van az autó, hétvége kivételével hidegen jár. Minimum egy 5W-s olaj kellene bele.
Magamról is tudom, hogy hétköznap ugyan ezt csinálom, főleg télen. Már az 5W és a 0W között is érezhető különbség van, könnyebben indul, szebben jár.
Ja és az enyém is eszi az olajat. 5W30-as Eneosból 10e. km alatt 6-7 decit evett, most jó áron jutottam hozzá a Honda 0W30-as olajhoz és az ment bele. 5000 km mentem vele csere óta, a nívó felénél van az olajszint. Szóval kevesebbet is fogyaszt belőle.
A 7G FB csopiban sokan járnak 0W20-al 0 olajfogyasztással, akik inkább panaszkodnak a fogyásra azok akik 10W40-et használnak már jó ideje. -
flegga92
senior tag
válasz tboy93 #53806 üzenetére
7 Gen Si alatt az az USDM EP3-at értettem, ezt is az angoloknál csinálták, kicsit másabb a lökös, meg a sárga "szélesség jelző" rajta van rajta, meg talán a motor is változtatáson esett át.
A szedánt is Si-nek jelölik, ott viszont tuti, hogy hidraulikus szervó van, legalábbis youtube videók alapján. -
flegga92
senior tag
válasz tboy93 #53808 üzenetére
Wikipedia szerint van
USDM (United States and Canada)
Sedan: Trims available in the sedan body style were the DX, VP, EX, GX, LX, LX Special Edition, EX Special Edition, Hybrid (ES1, ES2, EN2, ES1, ES1, respectively), and Si (EP2). EX trim includes sunroof. The LX or EX or RAJ Special Edition included a six-disc changer and rear spoiler, ABS, larger 15-inch wheels, and a more powerful engine (see below). There was also the EX Special Edition which added a sunroof and rear single cup holder. The Hybrid was the only trim available for the sedan style in Europe.
Ezekeben nem is az itthoni D14Z6 és D16V1 motorokkal volt, hanem a D17A 1/2/6 és ezeket a tengerentúl gyártották. Az ottani Type-R ben pedig K20A3 (160hp) volt a K20A2 (200 hp) helyett
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Autó takaró ponyva mennyire ajánlott? Elég sok hátrányt olvastam róla, elkezd rozsdásodni mert nem szellőzik, hamarabb felpúposodik a lakk mert jobban melegszik alatta stb.
Mióta jó idő van csak hétvégén van használva a kocsi. Ház előtt és környékén minden tele van különböző fákkal, madarak leszarják a kocsit, tiszta por állandóan. Vasárnap mostam és azóta egy métert nem tettem meg, de dzsuvásabb mint előtte.
Nem a legolcsóbb kategóriát keresem, mindig tiszta autóra menne csak, hogy a karcokat minimalizáljuk. Télre nem tervezem használni, gondolom szépen rá tud fagyni az autóra. -
flegga92
senior tag
Jövök egy kicsit panaszkodni illetve tanácsot kérni...
2004 1.6 Sport Civic, pénteken engem is utolért a jobbos féltengely törés. Számítottam már rá másnál már 150e km környékén törik, az enyémben 280e van lassan. Szerencsére a céges parkolóban történt..
Nem akartam trélert hívni, kb 2 km-re van a szerelő, gondoltam ráhúzok egy csövet és akkor nem ver szét semmit, míg elvontatjuk. (állítólag amúgy sem tud semmiben kárt okozni)Szedem le a kereket, valamiért nem akar lejönni, bármennyire ütögetem, rángatom. Aztán észrevettem, hogy az egyik csavarnál mintha lenne benne valami. Nézem az anyákat, hát a gyári kerékőrnek a kúpos vége bent maradt... Valaki beírta a csoportba, hogy ha jól emlékszem 80 Nm az előírt meghúzási nyomatéka, majd ki lett beszélve, hogy senki nem erre húzza hanem a gyárira ami ennél 108 Nm, na én is így tettem. Sajnos kb 1-1,5 menet benne maradt a csavaron...
Valaki járt már így? Mi a francot lehet ezzel kezdeni?
-
flegga92
senior tag
Ma voltam a Bárdinál ingyenes lengéscsillapító mérésen a 7gen Civiccel és a hátsó lengéscsillapítók miatt nem biztos, hogy átmenne a műszakin, mert ugyan külön-külön jók, de 27% az eltérés köztük, a mérést végző azt mondta, hogy nézzünk rá a szilentekre, lehet csak azok miatt ilyen.
Ha mégis cserélni kellene mit ajánlotok: Sachs 22k, Monroe 13k, KYB 18k, Bilstein 18-20k között kedvezménnyel. -
flegga92
senior tag
válasz tboy93 #54455 üzenetére
Köszi! Még, jó hogy volt ez a lehetőség megy a kocsi műszakira augusztusban.
Régebben voltak ilyen ingyenes mobil mérések az NKH vagy a Rendőrség szervezésében, szerintem tök jó volt. Tavaly már nem volt Békéscsabán. Ott volt fék mérés is, illetve a fényszórókat beállították, meg a szokásos átvizsgálás (gumi stb). Meglátásom szerint több ilyet kéne szervezni, mert én sem veszek mindent észre, ez se tűnt fel. Lehet műszakin is átcsusszanna de mire jön a következő tuti gatya lenne és én is egy darabig azzal járnék. A "nem dohányzó, orvos, hölgy tulajnak" akkor se tűnik fel, ha úgy dobálja a seggét az autó, hogy majd lerepül az útról, féket is addig használjuk, míg a vas el nem kopig, mer'há' az egész ki van fizetve.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz tboy93 #54457 üzenetére
Baromi jól veszi a kanyarokat, meg stabil a kocsi. Pont most mentem főnököm H Astra OPC line-os kocsijával, hát jó, hogy nem azt vettem
Egyedül a forduló köre szörnyű fél év alatt sikerült megszokni, de parkolás van, hogy 2x-re sikerül. Céges VW Amaroknak is ekkora kb a forduló köre, de sokkal jobban megy vele a parkolás. -
flegga92
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz yodamester10 #54717 üzenetére
És permetet csinál vagy 2 sugárban "pisil"?
Rendeltem én is a Civicbe, de olyat akartam ami permetet csinál, direkt a drágábbikat (2000 Ft) rendeltem, de egy függőleges vonalban spriccel.
Amúgy szerintem a gyári kétfelé pisilősnél sokkal hatékonyabb, ha a száraz szélvédőről akarom a port lemosni szinte egyből éri a lapátot víz, nem ugrál. -
flegga92
senior tag
válasz yodamester10 #54719 üzenetére
Köszi!
Meg egy linket is dobnál majd? -
flegga92
senior tag
válasz yodamester10 #54721 üzenetére
Köszi! Rendelek én is egy ilyet, nem nagy pénz aztán majd beszámolok melyik a jobb
Az alja tekerhető? Mert a Civicnek a gyári lefele áll nem 90 fokkal elforgatva, lehet nem ér el oda a cső.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz yodamester10 #54725 üzenetére
Accordhoz ez való, a Civicé viszont olyan mint a Jazzé. Majd megnézem, hogy van a csövezés, csak szerelőnél van épp a kocsi. Írtam anno zsemito-nak is, hogy amit árul az melyik fajta, de nem tudta megmondani, így nem kockáztattam be 10k-t.
-
flegga92
senior tag
-
flegga92
senior tag
válasz tboldi #55241 üzenetére
Rendeltem én is a Civichez, pont volt fent egy használt licites, így 4k-ból megállt postástól. Megvolt pdf-ben is viszont csak az USA Civic Si-hez, így max a karosszéria szerelése volt jó belőle.
Sokkal jobb könyvben, elég sokszor hivatkozik, hogy ugorj erre a pontra, pdf-ben halál kikeresni miközben dolgoznál. -
flegga92
senior tag
válasz zolynet #55269 üzenetére
A 7gen Civicemben 265.000-nél kellett a generátorhoz nyúlni. Szerencsére időben észre vettem, alapjáraton pulzáltak az izzók, aztán rámértem és 15,8V környékén töltött fordulaton. Gondoltam, hogy fesszabályzó lesz, elvittem bevizsgáltatni és csak a csapágy volt benne rossz, meg tele volt porral. Meg ha már szétszedték cseréltettem szénkefét.
-
flegga92
senior tag
válasz lazac_ #55346 üzenetére
Köszi!
Én is ott láttam régebben, hogy valaki keres, de akkor még nem volt link. Magyar webshopban találtam csak 5e+ posta körül, annyit nem ér meg. Néztem én is eBay/Alin de ezek szerint rossz szavakkal kerestem.
Közben rájöttem, hogy ez nekem nem jó valószínű, csomagtérajtón van a rendszámom, ezért meg nem fúrom.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz Jaffa75 #55710 üzenetére
Barátomnak volt egy ugyan ilyen CR-V-je, imádni való kocsi. Adaptív tempomat tényleg baromi jó, autómata váltóval meg szinte el is felejthetnéd a pedálokat.
500e- km-rel adta el, kb semmire nem kellett költeni, 2x volt kettőstömegű cserélve, de mint tudjuk ez is kopó alkatrész. Ennek az ára kicsit húzós.
Különösebben soha nem volt kímélve, elég sokszor rúgták neki hidegen is, de azért nagyja részt melegen ment mert 7 év alatt máshogy nem jött volna össze ennyi km bele.
A nepper aki megvette, gusztustalan módon 180e-re tekerte vissza az órát, olyan jó állapotban volt, ebből majdnem lett egy kis per is... -
flegga92
senior tag
válasz Czimby #55789 üzenetére
Tényleg nem a régi már... 10 éve vettem a robogóba savas Yuasa akksit, 5 évet kihúzott. Ismét ezt vettem, 1 év és kuka. Vettem még egyet szintén 1 évet bírt... Pedig 7k körül volt ami egy pici akksiért baromi sok. Aztán vettem egy legolcsóbb zseléset (talán LP) 3 éve bírja és csak 4k volt...
-
flegga92
senior tag
válasz TaylorPro #55791 üzenetére
Felejtsd el. Max bicikli kereket lehet vele utánfújni és nem 0-ról felfújni. Egyszer próbáltam 15 percig kerregett és kb 1 bár ment bele. Ez után elég szar hangot kezdett kiadni magából és olyan forró volt a kompresszor, hogy meg is égetett, vezetéke, szivargyújtó csatlakozó totál átforrósodott. Használatijában benne van, hogy kb ennyit lehet használni egy huzamba, aztán FÉL!!! órát pihentetni. Na ennyi idő alatt kb 0,1 bárt tud egy autó gumiba nyomni. Ha 1 bár felett jársz szinte alig tud valamit belenyomni.
Inkább vegyél egy teleszkópos kerékkulcsot, meg ha olyan szarul kivitelezett emelő jár a Jazz-hez mint a 7g Civichez akkor egy 1,5-2T olajemelőt ami befér a kocsi alá és van olyan pont ahol meg tudod vele emelni.
-
flegga92
senior tag
válasz ddsteel #55818 üzenetére
Agyátmérőre figyelj. Ha jól nézem 64,1 a Civicé (de javítson ki valaki, ha nem). Nekem 7G-n gyári GG Mazda felni van télre aminek az agyátmérője 67,1. GH Mazdáé is ekkora, mert a főnökömnek kölcsön adtam már a felnijeimet.
Alufelninél vannak központosító gyűrűk, így van fent nálam, is de nem tudom ez lemez felnihez ajánlott e ilyen.Gyári mankókerék tényleg csak hátra jó? Így elég szívás kapni egy defektet.
-
flegga92
senior tag
válasz ddsteel #55828 üzenetére
Sokat nem mennék így vele, azért eleg sok eltérés van a kettő között. Ha nem pont középre teszed fel rázhat, ami ennél a kicsi keréknél bajos lehet. Ha nem válna be a Mazda mankókerék, jó opció lehet a 7gen facelift Sport vagy a Type-R mankó kereke. Ezekhez mindhez járt, filléres tétel. FL előtti és az összes nem Sport mankókereke nem jó rá, mert az 4x100-as osztókörrel van.
Ha gondolod ezt le tudom neked mérni mekkora. Vagy facen a Honda Civic EP EU csoporban biztos találsz valaki segítőkész márkatársat a közeledben aki megenged egy próbát. Csoportban találsz eladó mankó kereket is.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
VTEC: két különböző profilú bütyök van a vezérmű tengelyen, alap esetben a kisebb aktív, ha elér egy bizonyos fordulatszámot a motor, akkor zárja a nagyobbik bütyköt és tovább nyitva maradnak a szelepek. Jellemzően olajnyomas aktiválja.
VTEC-E: alap esetben 12 szelep megy alacsony fordulaton, magasnál meg 16
VTC: vezérlést tudja elállítani a szívó szelepeken, kipufogó szelep fix, ha jól tudom ilyen a Toyota VVT-i motorja is.
i-VTEC: a VTEC és a VTC kombinációja, megvan a két profilú vezérmű tengely és e mellett tudja állítani a vezérlést. Figyelembe veszi pl hogy mekkora fordulatnál nyomsz padló gázt, azt milyen gyorsan stb.Anno utána néztem, ennyi maradeg belőle a fejemben, lehet rossz valami akkor javítsatok ki.
-
flegga92
senior tag
válasz ddsteel #56027 üzenetére
OBD-s cuccot csak EU-n belül vegyél! Amit adnak CD-t hozzá tele van tört programmal, mostanában utaznak rá a vámosok, elég szép kis büntetést tudnak kiszabni, páran már jelezték itt a PH-n is. Én legutóbb megkértem az eladót, hogy ne tegye bele CD-t (persze bele tette), megúsztam.
Angol ebayen tudsz eu-n belül keresni, kicsit drágább lesz, de nem kapsz 50-100.000 büntit (ha a HDS van rajta lehet még több lesz a végére).
Programot be lehet máshonnan szerezni, sima ELM327-el nem megy, keresek én is ilyen speckó kábelt, ami működik.Szerk: ugyan ez drágábban, de Litvániából: [link]
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz ddsteel #56031 üzenetére
Opelnél az OPCOM kicsit olcsóbb és elterjedtebb, többen gyártották így olcsóbb is, vaterán is van kicsi pénzért.
Fél éve kerestem, de akkor ilyen utángyrátott kábelt nem is találtam, csak gyári cuccokat, illetve rendes licences autodiag készleteket, persze arany áron számomra, egy autószerelőnek megéri persze, de arra az évi pár kiolvasásra vagy kíváncsiskodára nem biztos, hogy 50e feletti összeget kiadtam volna.
Ha működik légyszi számolj majd be róla, mert 15e Ft-ot még adnék is érte.Jelenleg ELM bluetoothos cuccom van, hibakódot lehet nézni/törölni hibátlan, de élő adat kimerül a sebesség, fordulatszám, akksi feszültség, és lambda szonda adatokban, ráadásul lassú is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
- Villanyszerelés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen