- iPhone topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Szankciókat kapott az USA-tól a DeepCool
ph A vállalat elvileg tiltott termékeket értékesített Oroszország számára.
-
Computex 2024: Ez a mimikás robot valójában egy 65 wattos GaN gyorstöltő
ma A Ugreen Nexode RG fekete és lila színben cukiskodik, és három eszközt is tölt egyszerre, ha kell.
-
Végleg elkaszálták a Life by You fejlesztését
gp Többszöri halasztás után végül kiderült, hogy mégsem jelenik meg az életszimulátor.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
Az én Mazda felnim pár karcot leszámítva patika volt. Gumisnál bizniszeltem, leadtam egy szett rozsdás 15-ös Hyundai/Kia lemez felnit öreg téli gumival és az előző kocsimról egy kb 20 éves nagyon gáz állapotú felnit 2 jó gumival, cserébe kaptam a Mazdát 1 éves, szinte új téli gumival.
Főnökömnek 6-os GH Mazdája van, az ország másik felében belement egy kátyúba, felni pereme meghajlott, fújhatta a defekt javítót... Trailer 20k és szerencsére ki tudták gyors görgőzni 25k-ért.
Elkezdtem neki vadászni 1 db felnit, akkor találtam a jófogáson. Már majdnem megvettük mikor szembe jött a Facebookon, tőlünk 30 km-re 4 db 17" gyári Mazda felni defekttűrő gumival 30k-ért. Persze gatya a festés, plasti dippel fújva ami helyenként az egész küllőről levált, de szerkezetileg jó, gumis megnézte. Gumit levetetjük róla, mert nem váltó méret, akkor szépen lefújom neki, szerintem 8-10e-ből megvan az anyag. -
flegga92
senior tag
válasz
tboy93 #60347 üzenetére
Pedig a 7G Civicben is ilyen. Sokat szívtam a generátorral már, sokat teszteltem menet közben is, pont úgy viselkedik mint KrenAtesz Accordjában.
Pár hónapja kapott egy komplett felújított gyári generátort, azzal is ugyan ez a helyzet, Haynes manual is írja, hogy ez normális jelenség. Fordéknál motorfékezéskor 15V-al is tölt, mondjuk nyilván AGM akksi van bennük.Más:
Nem tudtok olyan műhelyt, ahol az elektromos kormányműben kicserélik a slider-t? Amayamán postával együtt kb 7000 Ft, egy műhelyt találtam Pesten aki 60k-ért kicseréli, azt kicsit sokallom. Sajna már nem csak kopog alacsony sebességnél, hanem néha "beragad". -
flegga92
senior tag
válasz
tboy93 #60351 üzenetére
Van mondjuk egy kis nyomvályú ami picit elhúzza a kormányt, utána meg nem áll egyenesbe vissza magától, meg mostanában egyre hangosabban kopog. De teljesen random csinálja, ha épp rossz állásban kapja el akkor ilyen csak. Találtam pár leírást, elég szépen el tud kopni a slider.
Balos stabrudat kell még cserélni, szerelő szerint az nem okozhat ilyen gondot, a kopogás jöhet onnan.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz
yodamester10 #60379 üzenetére
Érdemes a Lidlben betárazni felnitisztítóból ha nem akarsz sósavazni. 500 Ft körül szokott lenni kategóriájában verhetetlen
Viszonylag sűrűn szokott lenni. -
flegga92
senior tag
válasz
tboy93 #60384 üzenetére
Felni cserekor szoktam csak sósavazni, tisztán teszem el, használat közben viszont kell a Lidlös felni tisztító, Zimmermann betét szépen porol
Tescoban vettem Armor All Wheel Protectant-ot szezon elején lekezelem a felniket vele, nehezebben tapad meg rajta a fékpor és könnyebben is lejön róla. -
flegga92
senior tag
válasz
BlacKSouL #60488 üzenetére
Én is az elmúlt hetekben cseréltem elemet, majdnem ott maradtam...
Utólagos indításgátló van benne, ha távirányítóval zárom a kocsit és kulccsal nyitom, akkor riasztózás kísérletében letiltja az AC pumpát, míg ki nem nyitom újra távirányítóval. Szerencsére volt még benne annyi szufla, hogy a 20. próbálkozásra vette a kocsi az adást. -
flegga92
senior tag
Mitől lehet, hogy a klíma érezhetően visszafogja a kocsit?
Eddig nem volt gond, szinte észre se lehetett venni, most viszont ha behúz a klíma kuplungja akkor 4000 fordulatig alig akar gyorsulni, ha gyorsítás közben visszaenged, akkor meg gyorsul rendesen.
Hűtés rendben van, semmi fura hang nem jön. -
flegga92
senior tag
válasz
BlacKSouL #60503 üzenetére
Ez se egy erőgép 110 lovas Civic, de a 2 év alatt nem ilyen volt. Nem mondom, hogy nem lehetett érezni max azt az 5 kW-ot, most inkább 20-nak mondanám. Generátor pár hónapos benne. Mondjuk annak a cseréje óta nem nagyon használtuk a klímát, mert csak a városban jártunk. A hosszbordás szíj direkt nem lett nagyon megfeszítve, mert az előző generátornak is ez lett a halála, 1 év alatt megette a csapágyat, majd vitte magával a belsejét is. De nem csúszik a szíj. Esetleg egy pici feszítéssel próbálkozzunk még?
-
flegga92
senior tag
válasz
yodamester10 #60512 üzenetére
Nincs ECO mód szerencsére. Ha vásárlás óta ilyen lenne zavarna, de nem problémáznék rajta. Töltésre még ránézek, hogy a venti kapcsolásakor mennyire esik vissza a feszültség, lehet azzal lesz a baj.
Klímáshoz is el kéne menni, ideje lenne ellenőrizni a gázt is benne ki tudja mióta nem volt nézve. -
flegga92
senior tag
Stabrúdból és gömbfejből van valami ajánlott márka?
Most Febi van benne, de nem kérek többet belőle, hamar megadta magát. Az erősített Meyle jó lehet? -
flegga92
senior tag
válasz
tboy93 #60596 üzenetére
Kicsit rosszul tettem fel a kérdést, a gömbfejnek nincs baja, csak a porvédő kiszakadt, fogalmam sincs, hogy gyári e vagy nem. Utángyártott porvédő hiánycikk mindenhol, na meg 1000 Ft-al drágább a komplett Meyle gömbfej. Gyárilag nincs külön cikkszáma csak a gömbfejnek, úgy meg kb 60k, nem hiányzik most a körmánymű csere mellé
Stabrúdból meg 15k a gyári az erősített Meyle meg 4500, ismerős EP3-jában bevált.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz
Chereiose #60631 üzenetére
Itt írtam róla.
Még annyival egészíteném ki, hogy szívósort időnként ki kell pucolni, mert lekokszolódik. Az utolsó mondat, csak a Sportra vonatkozik, 5 ajtósnál maradt a 4 csavaros felni és nem mindben van tükör index, ott az óracsoport nem sima fekete, hanem kicsit modernebb. Illetve van sima 3 ajtós amire utólag felpakolják a lököst, küszöböket stb. Ott is az óracsoport árulkodik erről, mert nem fehér számlapos.Motorválasztást neked kell eldönteni attól függően, hogy mire szeretnéd használni. Városban jó az 1.4, de előzéskor jól jön az a +20 paci és ott a VTEC is (mondjuk ettől ne azt várd mint egy VTI-ben, hogy hátbaver
)
Autópályán mindkettő sokat forog, az 1.6 elbírt volna még egy hatodik sebességet. Fogyasztás közel azonos, kint az 1.6 kevesebbet eszik pár decivel. 1.6 vegyesen 7-7,5l, csak főút 5,5-6l, de papás vezetéssel sikerült már 5l-t is elérni, pálya 7,5l
1 misi felett simán lehet venni 1.6-ot. Sokkal keresettebb és jobban tartja az árát. Én 2 éve vettem az 1.6-ot 1,2m-ért automata klímával, Type-R szárnnyal, ez idő alatt az ára sem változott, ellenben akkor a jó állapotú 1.4 is 1-1,1m körül ment, most már beesett az ára 7-800e közé.
Ha 5W40 vagy még rosszabb esetben 10W40 olajjal használták akkor ott kell hagyni.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz
Chereiose #60641 üzenetére
Gyárilag pici szárny van rajta, szinte alig látszik. Jellemzően a Type-R kerül fel, ebből van eredeti egy bontott kocsiról (faragni kell a szárnyát, de a csomagtér ajtón nem kell módosítani). A copy szárnyat csak finomhangolni kell. Különbség, hogy a gyárban van fék lámpa a copyban nincs. Szoktam még Mugen copy szárnyat feltenni, ez szinte olyan mint a Type-R, csak 2 részből áll és a hátsót lehet állítani.
Mind a 2 fajta nagyon sokat dob a kocsin, sokkal jobban tetszik így. -
flegga92
senior tag
Ami a legrosszabb, hogy 7g Civicnél ki se lehet olvasni. Legalábbis a legolcsóbb OBD-vel nem, de gyanítom, hogy szenzor sincs.
Amúgy a Fabiában nem bízok, tuti csal a hőfok mutató. Hidegen mentem vele kb 1 km-t, majd lámpánál a start-stop leállította magát és az 1 perc várakozás alatt a leállított motorral 15 fokot emelkedett a hőmérséklet...
Van másik céges autó a konszerntől (VW) abban még hőfok mutató sincs... -
flegga92
senior tag
Hétvégén kész lett a kormánymű, gömbfej, stabrúd csere, leírom a leendő 7G Civic vásárlóknak, mire számíthatnak ha kormánymű csere/felújításra adják a fejüket.
Úgy néz ki mintha kiférne a kerékjárati ívben, de ne is próbálkozzatok, mert nem fog, akkor se ha lebontasz róla mindent. Fentről kell mindent lebontani a szívósort is, jó kis meló, de legalább megnéztük két év alatt mennyire kokszolódott le, jelentem egy minimális féktisztító gyönyörűen kihozta. Egy éve csak 100-as benzinnel járok azelőtt össze vissza ment a tankolás bele.
Ma vittem futómű állításra, de mondták, hogy az alsó szilentet is cseréljem, mert repedezett, szerelő szerint és egy autókhoz jobban értő ismerősöm szerint nem kell, pár évet még bőven kihúz. Gyári menne bele, nem egy vészes összeg, csere sem túl nagy munka. -
flegga92
senior tag
Kicsit hibás a konstrukció sajnos. A kopogásért a csúszka felel legtöbbször. De nekem már úgy szét volt kopva, hogy néha megragadt és kicsit nagyobb erővel kellett húzni.
Felújítással két céget találtam aki elvállalta volna mindkettő pesti. Az egyik 65k-t kért volna de nem vállal garanciát a kopogásra, a másik pedig 120k körül kért volna, de akkor szinte mindent cserél, vagy ha annyira gatya ad egy komplett felújítottat.
Szerelő nem vállalta azt, hogy kiszedi és elküldjük egy hétre felújításra mert addig a kocsi foglalja a helyet, így a Csepeli Honda Bontóból 45k-ért adtak egy jó állapotú bontottat (rajta volt a kormányösszekötő gömbfej és az axiál is, de a sajátja ment vissza, mert az 3 éve lett cserélve).
Ez is kopog alacsony sebességnél de csak nagyon vacak úton (cserepes, téglás földút), viszont a kormányzás pontos, futómű feszes mint régen.
Most rendeltem még két gyári lengőkar szilentet is végül, az ki lesz cserélve, megy fűtőmű állításra és a kormány is végre egyenesen fog állni -
flegga92
senior tag
Nekem vinnyogás nem volt
Nem a hosszbordás szíjad csúszik véletlen? Elég nagy áramot vesz fel a kormánymű, egy haldokló félben lévő/szinte lemerült akksi mellett velem is előfordult.
Még a toronycsapágy szokott nyikorogni, amiből csak gyárit szabad venni, az összes többi rövid időn belül elhalálozik. -
flegga92
senior tag
válasz
Rukongai #60966 üzenetére
Ez és ez a hozzászólás nagyjából lefed mindent.
Ennyi pénzből ha FL-t szeretnél akkor inkább 1.4-et néznék, NFL-ből simán kijön egy jó 1.6 is. Persze időnként ki lehet fogni olcsóbban jó FL-1.6-ot is.
Városi fogyasztás kb valós, azért város és város között is van különbség illetve, hogy mennyit mész. Ha 1-2 km-t akkor télen bevágja a 12 litert is, nyáron viszont teljesen reális a 7-8 l. Ha meleg motorral is jársz városban akkor télen is elvan 8 literből.
-
flegga92
senior tag
válasz
Rukongai #60975 üzenetére
Rétegvastagság mérőt vigyél ehhez a kocsihoz. Hiányzik a küszöbről a sport felirat, illetve a csomagtérajtón sincs semmi. Persze az is lehet, hogy nem tetszett a tulajnak, szívem szerint én is levenném róla, mert egy 90/110 lovas autón kicsit viccesen hat a sport felirat.
FL Sporthoz tényleg drágábbak a futómű alkatrészek, mert elég sok minden a Type-R-ből származik amihez nincs utángyártott. Most lett cserélve a lengőkar szilent, az alkatrészes oldalak hoztak hozzá utángyártottat is, viszont a gyári cikkszám nem stimmelt, így meg kellett venni a gyárit, ami nem volt egy vészes összeg (4500/db).
Futóműállításnál is mondani kell, hogy ez Sport, mert nem ugyan azok a paraméterek. Legutóbbi helyen ahol voltam, a gépben nem volt se Sport se EP megnevezés, de Typre-R volt, annak az adatait összenézte egy kis könyvvel amiben viszont benne volt a Sport és azzal egyezett, csak a felni méretét kellett átírni. Kerékösszetartást érdemes kicsit plusszosra állítani a 0 helyett. -
flegga92
senior tag
válasz
Rukongai #60989 üzenetére
Az eleje lehet törve volt és másik lököst vagy hűtőrácsot kapott. A gyári méhsejtes ritka és jó drága, így érthető miért nem azt rakták rá. Ettől még meg lehet venni, de alaposan nézesd át.
Kormány, váltógomb újra bőrözve. Nekem 280k km-nél sem gáz a kormány, egy gyűrű karc van rajta illetve picit kopott a sűrűn fogott helyeken.Ez ráadásul automata klímás így nem német/osztrák, hanem magyar vagy jobb esetben olasz.
-
flegga92
senior tag
válasz
BlacKSouL #60997 üzenetére
Azért annyira nem magyacera kicserélni, persze a sima hengeres szűrőnél kicsit több idő.
7g Civicben magam cseréltem szinte ugyan ilyen, nem volt több 1,5 óránál úgy, hogy soha sem csináltam. Az idő nagy részét a csatlakozók visszaszerelése vitte el, mire rájöttem, hogy megy vissza minden a helyére, hiába csináltam képeket. Gyorscsatikkal lehet még megszívni, óvatosan kell leszedni, könnyen törik. -
flegga92
senior tag
válasz
csabamigo #61009 üzenetére
Ha jó a BT zene lejátszás akkor Xiaomi Roidmi 3s, sokan használják, jó véleménnyel vannak róla. Sajnos ezen nincs USB/SD lejátszás és mikrofonsincs, így kihangosítás nem megy vele. A 2s verzión van mikrofon is, nekem az volt, szépen szólt, telefonálni is lehetett vele.
Milyen kocsi egyébként? Lehet érdemesebb lenne egy Yatour vagy egy AUX kábelt beletenni. -
flegga92
senior tag
Ma megpukkantották kicsit a hátsó lökösöm... Nagy baj nincs, nem tört semmi, csak fényezni kell a lököst+ és a toldatot remélhetőleg. Egy bajom van, hogy a lökös a két lámpa alatti sínbe nem pattan vissza, de a fülek nincsenek letörve.
Érdemes a biztosító által ajánlott összeget elfogadni, vagy számlásan csináltassam meg?
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz
flegga92 #61233 üzenetére
Hívott a biztosító, a képek alapján zárhíd, lökös csere + fényezésre adott 76000 Ft-os ajánlatot. Számlásan rájön még az avulás is.
Nyaralni vagyunk, így nem tudom levenni a lököst, mi van alatta, de végigsimogattam, a zárhíd ép. A lökösön van egy pukli és benyomódás, de nincs eltörve, műanyagos szerintem megoldja.
Kijön szerintetek ennyiből? Ügye fényezni a lököst és toldatot is kell, ezt elfelejtettem megkérdezni, hogy így kalkuláltak e.
[kép]
[pukli]
[link]
[link] -
flegga92
senior tag
válasz
boogie84 #61337 üzenetére
Átmeneti időszakban biztos ez a legjobb megoldás, míg nincs olyan elektromos autó ami legalább 500 km-t elmegy és rövid idő alatt fel lehet tölteni. Ha lenne rá keret és tudnám hol tölteni jelen pillanatban biztos a plugin hibridet választanám. Olyan szempontból viszont teljesen gazdaságtan, hogy "fölöslegesen" cipeled rövid távon a motort + üzemanyagot, hosszú távon meg a villanymotort és az akkukat.
Bízom benne, hogy a Toyota vagy bárki más megcsinálja a hidrogén üzemű autókat, könnyebb lenne az infrastruktúrát is kiépíteni a meglévő benzinkutakon, tankolási idő sem növekedne meg. -
-
flegga92
senior tag
Most készülök én is fényezésre így friss az infó, kell árnyalat is. Én se akartam otthagyni a kocsit egy percig sem, mert vettem másik lököst, a toldat nélkül meg eljárok addig, de mondta a fényező, hogy kell neki egy minta, mert 1 színkódhoz 4 árnyalat van a fakulás miatt, de ezt már csak szemre nézik össze.
-
flegga92
senior tag
válasz
tboldi #61689 üzenetére
Csekkendzsin nem fog zavarni?
Ha el akarod kerülni, egy ilyet kell szerezned, motor felőli rész le van falazva, a kis pöcsöt pedig a légszűrőház szűrt oldalára kell vezetni és nem lesz hibakód, az EGR a gáz milyenségét nem nézni, csak azt hogy jön e valami vagy nem.
Lopott kép -
flegga92
senior tag
válasz
tboldi #61695 üzenetére
Elvileg egy idő után dobni fogja a hibát az EGR-re, most hogy ezt hogy reagálja le majd a motorvezérlő az kérdéses. Lehet semmi nem változik, de az is lehet, hogy beteszi magát majd valami vész üzemmódba aztán nem úgy megy ahogy kéne.
7gen Civic FB csoportból loptam a képet, ha gondolod elküldöm a posztoló profilját, hogy honnan szerezte be, de szerintem egyedi gyártmány. Tőcsavart cserélni kell hosszabbra!Amúgy nekem a Civicben a kormánymű cseréhez le kellett szedni a szívósort, 2,5 év és 25000 km után egy ronggyal ki lehetett teljesen tisztára törölni. Szinte végig MOL 100-as benzin volt benne, km nagy része városban került bele.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz
tboldi #61703 üzenetére
Rendesek voltak akkor Hondáék, tudták, hogy úgyis kokszolódni fog
Civicnél sajnos előjön falazásra, de amíg pici levegő átjut rajta nem jelez. 265e km-nél lett takarítva szerintem előtte nem volt soha, szerelő elszörnyedt mikor meglátta, nem is értette, hogy ment eddig a kocsiTisztítás után érzésre 20 lóerő visszajött
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Milyen videókártyát?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Projektor topic
- iPhone topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Autós kamerák
- Crypto Trade
- További aktív témák...