- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Megszűnik a Tizen rendszerű Samsung órák terméktámogatása
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Szevasz And!
Lenne pár kérdésem az LM2678-as kapcs. üzemű táp ICvel kapcsolatban, végül egy fix, 3.3V-osat szereztem :
1. Az induktivitást mekkorára érdemes tervezni, mondjuk középértékre áramfelvétel szempontjából és akkor nagyjából a teljes tartományban megfelelően működik, vagy mindíg csak egy adott áramfelvételhez jó? Az induktivitást légmagos vagy ferrites változatban érdemes készíteni (15-22µH)
2. a kondenzátor értéke vagy az induktivitásé meghatározóbb a működés szempontjából?
3. A 10nF-os Boost kondenzátor fajtája lényeges, vagy bármilyen megfelel (pl. lencse)
4. A dióda, az egy shottky példány, ugye? Fontos a típusa, vagy elég ha a paraméterei teljesítik az 5A-t. Annak csak a negatív, gerjedt áram levezetése a feladata, vagy van más is?
Összeépítettem a kapcsolást, igaz nem pontos alkatrészekkel, az induktivitást főképpen nem tudom, hogy mekkora. A feszültséget egy LED terhelés mellett tökéletesen tartja (3.32-3.33V, 8-12V bemenő fesz mellett). Terhelten, kb 70mA-nél még nincs jelentős fezsültésg változá, de 300mA-nél már a LED elalszik és halk zizegés hallatszik, feltételezem a tekercstől.
Ez attól lenne, hogy nem megfelelő az induktivitás és így nem tudja leadni a megfelelő áramerőt/teljesítményt?
Mivel ez az áramkör fix frekvenciával működik, ha jól emlékszem, így külömböző terhelések esetén ez csak a megfelelő alkatrészek értékeinek változtatásával tud helyesen működni, vagy megfelelő alkatrészek esetén pár miliampertől 5 amperig megközelítőleg jó?
Válaszaidat előre is köszönöm
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Csaba_20_ #1427 üzenetére
Hi
Részben, bár az IC dokumentációját alaposabban nézve én is megleltem ezeket a dolgokat, de hát sokszor hamarabb kérdezek, mintsemhogy igazán utánanéznék a dolgoknak, mondjuk azért is, mert nagyo kevés az időm.
Azért kösz !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Hát éppen ez a baj !
Vennék én készen, elfogadható áron induktivitást, de mindenhol csak kis teljesítményüeket lehet kapni. Épp most hívtam fel az egyik boltot, ahol a legjobb az ellátás, ott is csak ezek vannak, illetve ha végignyálazok egy katalógust, esetleg találhatok benne nagyobbat, de azt nem tudják, hogy ferrit magos e, azt hogy toroid e, pláne nem, csak annyit, hogy ellenállás formájúak, amik nekik készleten vannak.
Ez a helyzet !
Úgyhogy nekem kell valahogy összehoznom.
Van egy nagyobbacska EI magos (kb 1cm magátmérő), ferrites induktivitásom, vagy 1.2mm-es drót van rajta, kb. 20 menet, ezt hazsnáltam próba képpen, illetve erre szeretnék tekerni megfelelő vastag és hosszú drótot, ha készíteni kell. Vagy ha tudok szerezni nagyobbacska toroid magot, akkor arra.
Láttam a dokumentációban, hogy az internet címükről le lehet tölteni valami méretező/tervező programot, azzal fogok próbálkozni, hátha abban ki lehet számítani a szükséges paramétereket az tekercs elkészítéséhez.
De a többi infót kösz !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Ha jól értem, akkor a hibás tranzisztorokat kiszedted, de nem pótoltad újjal és úgy próbáltad.
Ne csodálkozz
Javaslom, pótold azokat azonos típusu újjal, akkor esetleg rendben lesz, mivel bizonyára szükség van a helyes működésükre az áramkörben !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Vagy két órán át böngésztem az internet oldalát a Nationalnak, de nem akadtam rá olyan tervező programra, amire emlékeztem a dok.ból.
Ha tudnál segíteni egy 10-15 µH-s induktivitás elkészítéséhez szükséges adatok kíszámításában, nagyon hálás lennék.
A másik, hogy már többször bogarásztam a kondenzátor táblázatokat, de nem értem, ahogy írja a dolgokat. Megad egy induktivitás értéket, az adott kimeneti fesz.re (3.3V), utána pedig három oszlop a táblázatban és mindegyikben egy szám + egy kondenzátor kód.
namost a szám az adott típusú kondenzátor alkalmazandó darabszámát jelentené?
Ez még rendeben is van, ha az.
De azt végkébb nem értem, hogy megnézem a ''Ki/bemeneti kondenzátor kód'' táblázatot, akkor ott egy kódszámnál négy eltérő kapacitású és feszültségű kondenzátort lelek.
Egyik kérdés, hogy akkor most ezek bemeneti, vagy kimeneti kondenzátorok, vagy mindekettők lehetnek,
illetve, hogy a négy közül azt kellene választani, aminél az alkalmazásomban folyó áramerő van írva?
Azért sem egyértelmű számomra, az egy kategóriában levő kondenzátorok értékei szélsőségesen eltérnek egymástól.
Nekem kb. 10-16V bemeneti feszültségre, 3.8A körüli kimeneti áramra (3.3V-nál) kellenének a szükséges alkatrészek paraméterei, illetve az induktivitás elkészítéséhez szükséges adatok ! F
Válaszodat előre is kösz
és bocs a kisregényért.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz CPT.Pirk #1446 üzenetére
Hi
Az a ''csöves kapcsolás'' előerősítő funkciójú, vagy teljesítmény erősítő, tehát a kimenetéről nagyobb hangszórót lehet meghajtani és ahoz vannak csatlakozások, vagy valami tuheles csati van rajta, vékony érintkezőkkel?
A végfok elé előerősítőt lehet rakni, vagy pl. hangszínszabályozós modult, vagy keverő modult.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Csak próbálok szöveget írni!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Kezdek már beleunni ebbe a kapcs. üzemü tápegységbe.
A földön (legalábbis Debrecenben) nem lehet beszerzni megfelelő ferrit magot, nemhogy kész induktivitást.
Már kezdett alakulni a próbálgatások során a kapcsolás, már kijött belőle 4A is (3,3V-on), úgy hogy 1,9 ment be (12V-on). Épp kondenzátort cseréltem, és miután megint visszakapcsoltam az áramellátást már sekép, sehang. 0V jön belőle ki és kész.És 2200Ft volt az IC !Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #1505 üzenetére
Vettem egy sima fesz szabályzót, az megy rendesen, de az nem igazán lenne jó végleges megoldásnak, mert a kapcsolás végkiépítésben 3.3V-on, kb. 3.5A-t fogyasztana, aminek az ellátására igen nagy hálózati táp kellene, nem is beszélve a nagy melegedésről. Ezért lett volna jó a kapcs. üzmü táp.
Majd meggondolom, hogy veszek e mégegy ICt.
Szóval mostmár megragadom az alkalmat, hogyha valaki tud segíteni egy 10 és 100mikroH közötti értékű induktivitással, ami vastag dróttal van tekerve, mert 5A-re kell, akkor nagyon boldog lennék!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ui.: Nem tudom,miért kellett teljesen átvariálni a fórumot és ráadásul nem volt hajlandó a hozzászólásomat elfogadni,mindenáron aztr írta, hogy: ''HIBA Nincs szövege a hozzászólásnak!''
Mikor természetesen volt bőven, csak úgy tűnik a mikro jelet nem tűri, pedig korábban nem volt semmi baja vele, azért ilyen furcsa a megnyilatkozásom!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Egyáltalán nem behalt a topic, vannak itt okos emberek (elsősorban nem magamra értettem), akik sokmindent meg tudnak csinálni, de másnak sincs igazán ideje még a saját dolgára sem. Egyébként meg nem nehéz házilag nyomtatott áramköri lapot készíteni, bár a tervezőprogik terén nem vagyok igazán tapasztalt, én kézzel szoktam készíteni.
A multkor próbáltam egy progit, de abszolút nemértettem és mire rájövök, már kézzel rég megcsináltam ,még ha szenvedtem is vele egy csomót!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Kösz szépen a felajánlásodat!
Ha nem kerül valami eszméletlen sokba, modjuk 1500-nál többe, akkor jöhet, sok más választásom már úgysincsen (bár lehet hogy jóval több lesz, mert itt ennyiért csak magot lehetett volna legfeljebb kapni). De ha lényegesen több, akkor még mindíg inkább megpróbálkozom itt megrendelni egy magot és tekercset készíteni rá
Még arra gondoltam, hogy bontott holmikból próbálok meg hozzájutni, de persze egyáltalán nem biztos, hogy az értékek fel vannak tüntetve, akkor meg nem haladtam előrébb..
Az LM2678-am szenderült jobb létre.
Próbáltam azzal a meglevő ferritmaggal és tekerccsel összehozni valamit. Van egy progim, ami légmagos tekercs induktivitását tudja kiszámolni, annak az adataiból kiindulva és a megfigyeltek alapján próbáltam a meglevő tekercs menetszámát csökknteni, mert úgy tünt, hogy az úgy tul sok, már lehet hogy miliH tartományban volt.
Kb. 20 menet egy 0.8x0.8-as E (trafó formájú) magon, elég vastag drótból (vagy 1.5mm).
A táp tulajdonságai javultak is, mikor egyszercsak feladta.
Mondjuk a próbálkozások során a bemeneti kondenzátor 6800mikro, 25V-os volt, a kimeneten 470mikro, 25V-os volt.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
50Ft-ot akartál írni, jó értem?
Nem hiszem el!
Ennyire olcsó lenne ott?
Itt meg ezreseket akarnak elkérni olyanokért, amiről azt sem tudják milyen értékű!
Ilyen árfolyamban jöhet vagy 10 darab is.
A technikai megoldást és a szükséges értékű mag választását tisztelettel (és köszönettel) rád bíznám!
Már csak az eljuttatása kérdés. Bár postán talán működhet. A pénzt természetesen valami módon (utalvány, utánvételes csomag) eljuttatom hozzád.
Ezer köszönet és hála!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Természetesen.
De tényleg felmerül bennem a kétely, hogy miféle ez, ha ilyen, viszonylag alacsony áron van?
Nekem egy kapcs üzemű tápba kell, tehát transzformátor funkciójú kell , nem folytótekercs funkció !!!!
Ez fontos, mert tudom, hogy kétfajta van és a folytótekercs az nem működik megfelelően trafóként, fordítva nem tudom.
A mérete gyanús egy kicsit !
Tul kicsinek tűnik egy trafóhoz.
Egyébként meg összekevertelek az arcképed alapján And-del. Ez persze nem baj, érthetsz te is a dolgokhoz, de And biztos tudom, hogy ért hozzá. Ez nem sértés akart lenni.
Remélem, nem veszel miattam potyára valamit!
Üdv.:
Megy egy mélBatman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ja-no And !
Az a bizonyos információ egy elektro boltos koma információján alapszik. Szerinte van szürke és sárga csíkkal jelzett ferritmag, és az egyik erre, a másik pedig arra jó. Én nem tudom, mi igaz belőle, mivel nem igazán értek hozzá.
Tehát inne, amit írtam.
Én egyébként And véleményén vagyok, szerintem is, ha megfelelnek a paraméterek, akkor jónak kell lennie, mindegy, hogy mi lesz a funkciója.
A folytó tekercsen egyébként zavarszűrőt értettem és természetesen a transzformátor üzemmódot nem úgy értettem, hogy ténylegesen egy két tekercsű trafót akarok használni, hanem az a bizonyos egyetlen egy darab induktivitás, ami kell az LM2678hoz, az kell nekem úgy, ahogy ott meg van adva.
Nem galvanikus leválasztást akarok, annyira nem lenn lényeg, mivel a bemeneti feszültség 12-15nél amúgy sem lenne több.
Ja-no
Ezek szerint Te is foglalkoztál ezzel, illetve hasonló ICvel és az sem igazán akart szuperálni, még ha megfelelő alkatrészekkel raktad is össze?
Ha így van, az nem jó hír számomra.
Akkor ugyanis nem tudom, hogy érdemes e próbálkoznom mégegyszer.
De ha érdemes, akkor ha netán jársz a Lomexben és megtennéd, hogy vszel (amennyiben akkor a tekercs téma letisztázódott), ott láttam ilyen LM2678-3.3-T ICt valami 1600Ft-ért, az is lényegesen olcsóbb, mint amennyiért én vettem itt.
Azért is hálás lennék!
And
Akkor szerinted a Ja-no által talált mag is megfelelne ehez a kapcsoláshoz? És érdemes foglalkozni ezzel az ICvel?
Az a mag ferrites e, mert a vasmag tudtommal magasabb frekvencián nem használható és a 260KHz annak számít, amivel dolgozik a tok?
Mi a véleményed?
Üdv. mindkettőtöknek !
Majd csak holnap leszek már internet közelben, mára elég volt a munka, már megyek haza.
Ui.: még egy kérdés: ezekete az induktivitásokat lehet párhuzamosan kötni a nagyobb teljesítmény érdekében?
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi az infókat!
Igen, az az induktivitás feltételezem jó lenne, 300+faért mindenképpen megéri, a kondikat meg majd ahoz választom.
Tehát ha valamikor be tudsz ugorni akkor, megköszönöm, ha veszel, vagy kettőt belőle !
Az ICt meg majd megrendelem legfeljebb ismét megrendelem nálunk a boltban.
Előre is köszi szépen a dolgokat és a segítséget, infókat !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szavasz
Ismét köszi szépen az infókat, a belinkelt doksiban a 14. oldalon találtam infókat adott adatok alapján az induktivitás kiszámítására.
Még csak futólag néztem át, de lehet hogy jól használható lesz számomra.
Köszi mégyszer !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Ez több, mint valószínű, hogy táp csere lesz !
Nem azért mert meghibásodott a tápod, hanem azért mert már az alapkonfigurációd is igen megterhelő egy 300W-os tápnak (pláne nem tul márkásnak), de ez már végkébb sok !
A tünetek is ezt mutatják ! Bekapcsoláskor az áramfelvétel minden eszköznél a csúcson van, tehát ilyenkor fogyasztanak a legtöbbet. Ezt a táp nagyon rövid ideig tolerálja, még akkor is, ha ez kűlényegesen meghaladja annak a teljesítményét, de nehány tized-század másodpercen tul, az ilyen terhelést már rövidzárnak, illetve tulterhelésnek veszi és lekapcsol. Miután a terhelés megszünt, megint megpróbál visszakapcsolni, de persze a helyzet terhelés terén akkor sem változik.
Legalább egy 450-es hasonló tápot, vagy egy márkásabb 400W-os tápot vegyél, azzal nem lesz baj !
üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Winner_hun #1591 üzenetére
Hi
Dugd be a tranyót a multiméter HFE jelzésű foglalatába a lábjelzéseknek megfelelően, de legalábbis a bázisnak stimmelnie kell (különben úgysem fogsz erősítési értéket kapni) és amikor a nagyobb erősítési értéket olvasod le a kijelzőről (E és C csereberélése) a helyes lábkiosztást leolvashatod a foglalat jelzéseiről.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Winner_hun #1591 üzenetére
NPN tranyónál a Collectort kell a + tápfeszre kötni és az Emitterre a terhelést (pl. LED)
PNP tranyónál meg a Collector legyen a negatív tápfesznél (vagy 0-nál) és az Emitter szintén a terhelés
Legalábbis ez vonatkozik kapcs. üzemmódra, de az esetedben lehet, hogy másról van szó!
Az NPN tranyó Bázisára + polaritású vezérlő jelet kell adni, hogy nyisson,
a PNPnél pedig negatív jelet (vagy 0-át)
Üdv.:
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sasa311 #1604 üzenetére
Hi
Ez a kép alapján egy normál négy kivezetéses neoncső, tehát működnie kell a hagyományos vasmagos tekercs előtéttel !
Valami kötési hibáról lehet szó!
Tudtommal 20W-os legközelebbi előtét van a 24W-hoz, azzal próbálkozz.
Az előtét, a két fűtőszál és közte a gyújtó mind sorba vannak egymással kötve és ha az átcsapás létrejön a csőben, akkor a gyújtós kör kizáródik az áramkörből.
A gyújtó helyén nyomógomb kapcsolóval is próbálkozhatsz, ekkor addig kell nyomni a kapcsolót, míg meg nem látod, hogy a cső két végén a fűtőszál felízzott (nehyán másodperc), ekkor fel kell engedni a nyomógombot és a cső be kell gyulladjon.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Az a helyzet, hogy most is csak 1.7A-t sikerült kiszednem belőle, de akkor már feszültségesés is van (2.88V).
Ráraktam az összes tekercset és több verzióban próbáltam kondikat. Hosszasan tanulmányoztam a kondi táblázatokat is, e szerint próbáltam valamit összehozni.
Jelenleg a bemeneten 1x1000mikro-35V-os van, a kimeneten pedig 1x1500mikro-10V-os, alaplapba való kondi van. De próbaképp megkétszereztem ezt és akkor is csak vagy 50mA-t emelkedett a kimenet áraleadása. Mindezt két párhuzamos 3.3ohmos ellenálláson keresztül mértem.
Aztán kísérlet képpen kipróbáltam a saját tekercsemet, azt a, vagy 1.5mm-es drótból készültet. Ekkor 1.8-1.85A áramot lehett mérni ugyanazon feltételek mellett, attól függően, hogy dupláztam e a kondikat, vagy sem.
Aztán kíváncsi voltam arra is, hogy ekkora áramleadásnál mennyit vesz fel a tápegység. A bemeneten 1.15A-t lehetett mérni a már leírt ellenállás terhelés mellett.
Eszembe jutott még hogy jó lenne a bemeneti feszültséget is megmérni terhelten, mert akkor ki tudom számolni a hatásfokot.
Na, az elég érdekes volt, mert terheletlenül 20.8V van a bemeneten, de az előbb leírtak szerint megterhelve lemegy 5.xV-ra. Ebben az esetben 83%nak adódott a hatékonyság.
Mondjuk elvileg 8V alatt már nem hivatott működni az IC és gondolom, hogy a FETek is jóval kevesebb áramot engednek már át ilyen fesz. mellett.
Ez egy kis - eredetileg 500mAes táp, amiről most hajtom, de kicsréltem benne a diódákat, így több áram jön valamivel ki belőle, de mondjuk 1.15A már biztosan sok neki.
Majd szerzek egy, hivatalosan 1A-es tápot, az talán már bírni fogja.
Bár az 5A leadásához 12V-os táp mellett, 80%os hatásfokot feltételezve kb. 1.72A kellene, tehát ahoz még ez sem lenne elég. Bár a nekem minimum szükséges 3.2A hez, az előbbiek szerint 1.1A kellene, azt talán még ki lehetne facsarni abból az adapterből.
Ez a helyzet !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Jó, azt elismerem, hogy nem a legjobbra sikerült a nyákja a tápegységnek, illetve az alkatrészek elrendezése nem a legszerencsésebb, de mindenhol igyekeztem a lehető lagvastagabb fóliacsíkokat kialakítani. Majd teszek róla be, vagy küldök fotót.
Igen, az akkus táplálás nekem is eszemben jutott, az biztos, hogy leadja, amit kér a táp !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Igen, az nyilván azért sípolt, mert inpulzusszélesség modulációs áramkör hajtotta a ventit ! Ennek a szabályozásnak viszont az az előnye, hogy nem a ventire adott feszültséget szabályozza, hanem a teljes tápáramot és feszültséget megkapja a venti, csak azt szabályozza, hogy mennyi ideig kapja a venti a tápot. A teljes feszültségű impulzusból következően a venti idulása jobb lesz, mivel a venti közel a teljes áramot tudja felvenni, ezért már alacsonyabb feszről is beindul.
Én csináltam magamnak ugyanilyen áramkört, nem számítógép ventihez. Az is zajolt különböző hangokon, az adott kitöltési tényezőtől függően. Alkalmatos kondival esetleg lehet csökkenteni a zajolást.
Tehát valamit, valamiért !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
HI
Na, így nézki az elkészített táp: [link]
Próbáltam a hétvégén egy újabb mérést, ezúttal egy nagyobb teljesítményű trafóról táplálva, ami bőven leadja, ami kell neki (mérve 15A körül van).
De sajnos így sem tudtam 1.98Anél többet levenni belőle a korábban említett terheléssel, de azért jobb volt a helyzet, mert most csak 3.24V voltra esett a feszültség közben, nem 2.88Vra. A másik, hogy a terhelés rákapcsolásakor, eleninte kicsit ugrál a feszültség, villódzik a LED aztán beáll.
Ami még a gyenge pontja lehet a tápnak, az az a sárga drótszál, amivel a két negatív pontot összekötöttem, mivel a fólián nem tudtam ezt megtenni, de ezt a későbbiekben úgy fogom megoldani, hogy átfúrom a lapot minkét negatív fóliacsíknál és egy-egy átmenő szemet kialakítva átvezetem a negatívot a túloldalra és ott a teljes fólia felület fogja összekötni, mivel nem marattam le a másik oldalt.
Még reménykedet, hogy ez a drótszál lehet a probléma és ezért nem képes többet leadni, illetve a feszültséget tartani terhelve.
A többi fóliacsík szerintem elég széles (6-7mm), de ha látok valami javulást a drót kiváltásával, akkor végigcinezem az összes kimeneti fóliacsíkot is, hátha.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Légmagos tekercsre elvileg van egy progim, amivel ki tudom számolni az értékeket. Estleg megpróbálkozom azzal is, ha ez lehetne a gond benne. A kimeneti pufferkondit a próba során megdupláztam (2x1500mikró-10V, alaplap kondi), illetve a bemeneti kondit is, ott cseréltem 1000mikrósról 2200mikró-35V-osra. De a leadott áramerő nem váltotzott már így sem. Esetleg tényleg a tekercsek telítődése miatt nem jönne belőle ki több?
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Ja, ezzel egyet értek. Nekem is eszembe jutott, hogy jobb lett volna, ha az IC van a hosszabbik oldal közepén és kétoldalt az alkatrészek. Még lehet hogy változtatok.
A TV bizonyos csatornáit zavarja a táp, mikor működik, terheléstől függően.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
A függőleges csík, pláne ha erős fényű, az valami vízszintes eltérítési hibából adódhat.
Lehet, valami félvezető megadta magát, öregedés következtben, tehát nem szétégett, így nem is lehet látni és érezni sem.
Ha van kapcs rajz, akkor abban búvárkodj, ezen a területen.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Tegnap csináltam egy légmagos 10 mikrohenrys tekercset, kb. 0.5mm-es, lakkszigetelésü dórtból és azzal is kipróbáltam. Működik vele, de valamivel kevésbé bírja a terhelést. Összességében valszeg ennek kisebb a drótvastagsága, mint a négy általad küldött gyári tekercsnek. Elvileg van valahol kb milliméteres drótom is, ha meglelem, tekerek abból is, hátha az már jobban bírja.
A program, ami szerint készítettem a tekercset olyan paramétereket adott meg, hogy: 0.5mm-es drótnál, 5mm tekercsszélességnél és 8mm-es magátmérőnél 10mikrohenry légmagos több réteges tekercshez kell 1.05m drót, 0.5, 3 réteg és rétegenként 10 menet.
Ha ez a program pontosan számol, akkor ennek a tekercsnek legalább pontosan tudom az értékét. van kb 1.5mm vastag drótom is, de abból csak vagy 40cm, az nem elég, akárhogyis próbáltam.
Gondolom az nem igazán jó, ha valamelyikből dupla szállal tekerek?
Az 5A-hez kb. mekkora drót átmérő kellhet?
üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem is ezt szánnám végleges megoldásnak, csak próbáltam volna valami olyan tekercset összehozni, amelyiknek legalább tudom az értékét.
A progi egyébként pont akkor írta a rövidebb drótot és kisebb tekercsméretet, ha több rétegű és pontosan éppen kitöltött rétegü tekercset készítek. Ezért választottam ezt a háromrétegü megoldást.
Egyébként kösz az infót!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tegnap sikerült beszereznem egy rossz ATX-es tápot !
Bár igaz, hogy ott sokkal nagyobb, illetve kisebb áramok folynak, de hátha legalább egy ferritgyűrüt fogok tudni használni legalább, ha eredetiben megtekerve nem is.
aAzon tul van egy csomó jó kondi is benne, kifejezetten kapcs. üzemü tápokba való.
Már elkezdtem tegnap szétbontani, de még csak a drótok leszedéséig jutottam.
Ha kel esetleg valakinek ilyen táp alkatrésznek, akkor itt az egyik debreceni boltban még be lehet szerezni jónehányat, jó áron, meg kell egyezni a komával.
Üdv..Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez jó kis oktató anyag, bár első olvasásra az elején levő sok számításból gyakorlatilag semmit sem értettem. De egy pár dolog megvilágosodott, pl. a légrés értelme és szükségessége az ilyen felhasználásban.
Köszi a linket!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A kondikkal kapcsolatban gondolom a hsználatra, kiszáradásra gondolsz, hogy e miatt már romlottak a paraméterei.
Ja, ez könnyen meglehet, bár remélem, hogy nem sokáig bírta a táp és akkor egész friss az anyag, és akkor is csak használható még hasonlóan egy átlag kondihoz. Az biztos, hogy egyáltalán nem púposak, vagy egyéb külső használati nyom, bár az már elég komoly roncsolódás lenne.
A ferritgyűrükben viszont mindenképpen reménykedem, mivel azok kifejezetten erre való gyűrük, ha egyszer benne vannak!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Tovább bontottam azt az ATXes tápot és kiszedtem belőle egy induktivitást: [link]
Ez a táp 3.3Vos részénél volt, közvetlen a kpacsoló elem (gondolom FET) után.
A belső átmérője 13mm, a gyűrű teljes átmérője 20mm, a szélessége 7mm, a vastagság 3.5-4mm. Ezen eredetileg 2 szál 1mm-es dót van, de nem ezt akarom hazsnálni, mert azért a táp 3.3Vos részében nem 5A áram folyik, hanem max. akár 20A, tehát erre van tervezve. Hanem egy darab 1mm-es dróttal és gondolom, esetleg kevesebb menet is szükséges, bár az is lehet, hogy több. Jelenleg 16 menetet számoltam.
No, ehez kellen valami segítség, valami megközelítő induktivitás érték számításához !
Bár nem bontottam még le, de bizonyára nem fogok találni semmilyen AL értéket a magon. ATX táp kapcs rajzom nincsen, de hátha esetleg azon fel lenne tüntetve esetleg az induktivitása ennek a tekercsnek, amiből már talán vissza lehetne számolni az AL értéket is, vagy azt, hogy mennyivel kell változtatni a menetszámot a kb. 10 mikrohenryhez.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Winner_hun #1676 üzenetére
Hi
A kapcsolásodban a piros X-el jelölt csomópont nem kell, mert az rövidzárlat lenne !!! Az a vonal is a pozitívra kell menjen!
Egyébként lehet, nem ártana egy két kisebb (100mikró) pufferkondi sem a 6ohmos ellenállás után, de a másik IC elé is jól jöhet.
A rajzod, jelölve a hibás csomópont:
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Te, a video kártya TVout-ját miért kötötted az (hang)erősítőre, mivel az csak kép információt visz át videó jel formájában. Azt a TV RCA, vagy Scart benetére kell kötni. Szerintem ez az, ami a zajt is okozza.
Ha az erősítetlen hang kimenetet kötöd az alaplapról, vagy a (külön)hangkártyáról az erősítőre, akkor az tiszta kell legyen !
A gép TV-re kötése is úgy történik, hogy a videok. TVout-ja megy a TV készülék RCA, vagy Scart video benetére és a hang a hangk.-ról a TV hang bemenetére.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Androidos tablet topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- Renault, Dacia topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / Space Grey / Garancia!
- Google Pixel 8 Pro Bay 128gb - Használt, Google gari, akár beszámítással
- Gamer PC RTX 3070 Intel i5 10600KF 1TB NVME SSD Nagyrészt új alkatrészek Garancia és Beszámítás!
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 1TB - Makulátlan, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs