- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Android jelkod törlése , hardreset utan.
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz PH-User #10828 üzenetére
Az én autómban 1 órát sem bírt ki az a LED-es helyzetjelző, amit az eredeti helyére lehetett tenni. (Készen vettem, előtét ellenállás beépítve.) A rövid élettartam oka az lehetett, hogy egy búrában, közel van a tompított izzóhoz, sőt az rendesen besugározza hővel.
Szóval, ha hűtése nem is lesz, legalább fűtése ne legyen.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz PH-User #10849 üzenetére
Én az energiatakarékos fényforrásoknál azt silabizáltam ki a dobozokból, hogy a LED-es és fénycsöves világítótesteknél is 50-60 lumen/Watt a kinyerhető fényáram.
Hagyományos, 230 V-os izzóknál a 15 - 60 W-os tartományban 5-10 lumen/Watt fényáramról írnak.
A gépjármű izzóknál ilyen adatot nem tudtam leolvasni, becslésem szerint 10-20 lumen/Watt lehet a fényáramuk.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz _Petya_ #10967 üzenetére
Simán összejöhetett a vezeték kapacitásából. Nézd meg a műszered bemenő ellenállását. Lehet az akár 100 MOhm is. Köss párhuzamosan mind a két iránnyal egy-egy 5 W-os (230 V) hagyományos izzót és mérj úgy. Jelzőfénynek sem lesz rossz, vigyázat, a vászon tekereg !
Én mostanában mértem 3 eres MTK kábelt (0.75 - 1 mm2) kábel kapacitását. Kb. 1 nF 10 méterenként.
Azért mértem, mert a 2 W-os LED fényforrásom kikapcsolt állapotban is kibocsájt egy kevés fényt. Ennek oka a vezeték kapacitása.
Így aztán a fürdőszobai 3 x 2 W-os, darabonként 12 LED-et tartalmazó fényforrásokat sorosra kötöttem, és így is ugyanakkor fényt adnak harmadakkora teljesítményfelvétel mellett ! A kapcsolót pedig áthidaltam egy 2.2 nF-os kondenzátorral, így éjszaka enyhén bevilágítják a fürdőszobát, 0.1 mA áramfelvétellel (a cos FI-t ne kérdezzétek ).
Egy kapcsolóba beépített jelzőfény (glimm lámpa) is felvesz kb 0.6 mA-t. Ha jól számoltam ez egy év alatt csaknem 1 kWó.
A fázisceruzámnál kb 0.06 mA-t mutatott a műszerem.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Lompos48 #10970 üzenetére
A lépcsőházi LED fényforrásnál a fázis hivatalból ott van a közelben. Hol közelebb, hol távolabb , attól függően, hogy milyen állapotban van a két kapcsoló. Van amikor halványabban dereng. A vezetékelésem lapos fali kábel.
Az, hogy nem csak az alternatív bekötésű LED fényforrás is kap egy kis fázist vezetékektől kapacitíve attól lehet, hogy sok esetben azonos nyomvonalon vezettem a konnektorokhoz vezető kábeleket is. A kapcsolók minden esetben a fázist szakítják meg.
Amikor kiszámoltam egy kis ködfénylámpa éves energia felhasználását igen meglepődtem és úgy döntöttem, hogy csak indokolt esetben alkalmazom. Sok kicsi sokra megy.
Az előbb elfelejtettem, hogy a 3 LED-es fényforrás sorba kötésénél kicsit trükközni kellett, a darabonként 330 nF-os kondenzátor helyett egy db 470 nF-al kaptam meg a 20 mA-es üzemi áramot.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Volkov #11072 üzenetére
"Érzékelök nincsenek az ablakon, és telepakolni sem tűnik jó ötletnek.
Szerintem valami olyan elektronika kéne, ami érzékeli, hogy "erőlködik" a motor mikor fel/leért az ablak."A Citroen BX-emben az ablakemelő motor házába is építettek tartós túláram elleni védelmet. Talán bimetall-al működött. Ha túl sokáig erőltettem, akkor egy időre megszakította a motor áramkörét. Ez a motort védte a leégéstől. Volt "szilicium" agya is, az hamarabb áramtalanított. Nem tudom, hogy milyen érzékelővel működött.
A Renault Megane-omban sokkal trükkösebb a védelem: ha pl. ott felejtettem a karomat, nem préseli hosszan, leáll, de feljegyezte magának, hogy itt a vég! Legközelebb, ha lehúzom teljesen, majd a teljes felhúzás programot indítom, akkor ismét csak az előző szintig húzza fel !
(Rövid mozgatási ciklusokkal lehet ismét megtanítani a teljes felhúzásra.)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Volkov #11199 üzenetére
Üdv.!
Nekem a Citroen BX 1.4i motorjába két hőérzékelő is be volt csavarva, de csak az egyik volt bekötve.
A vízhőmérsékletet a vezérlő elektronikának kell pontosan ismerni, meg a hűtő ventilátor vezérlőjének. Egyébként semmi jelentősége, amíg nincs baj. Arra meg valami riasztás kell inkább mert vezetés közben úgysem fogsz percenként pislogni a műszerfalra.
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Ajánlom a helyi földelés elkészítését ! Ugyanis olyan esetben, amikor a szolgáltató 3 fázisú trafója vagy bárhol a vezetéken az egyik fázis a nullához záródik, akkor Te saját védőföld nélkül igen nagy delejt kaphatsz a védőföldeléseden. (Csak azért nem a teljes 230-at a nullához képest, mert helyenként van ilyen saját földelés.)
Tavaly év végén volt Debrecenben egy ilyen hiba tömegesen mentek tönkre az egyfázisú készülékek a közel 400 V-tól. Fizetett is az EON kártérítést rendesen. Többnyire a hagyományos, transzformátoros készülékek romlottak el, azok, ahol Graetz-el kezdődött a tápegység többnyire túlélték.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz sörösló #11222 üzenetére
Kalapáccsal bizonyára nem fog lemenni a 6 m. (Talajviszonyoktól is függ.) Az áramszolgáltatónak van erre alkalmas technikája, szerkezete (sajtolás+vibráció). (Budapesten sokkal vastagabb és hosszabb "pálcával" a Keletinél a Metro alagútba is be tudtak jutni.... )
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz molnarpeter #11317 üzenetére
Én most cseréltem egy GeForce 8600 GS-en. Nem volt probléma, még az új elkó lábait is sikerült forrasztópáka segítségével keresztül billegetni a lyukon. (Nem sikerült teljesen "átlátszóvá" varázsolni a lyukat.)
Az ón is megolvadt, tapadt rendesen, pedig RoHS díszeleg a kártyán.
Bár néhány alaplapon már korábban sikerrel gyakoroltam az elkócserét, mégis hasznosak voltak számomra azok a tanácsok, amiket nemrégen olvastam itt, ezen a fórumon.
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Lehet tippelni, mekkora a mért kapacitása az alábbi két kondenzátornak. Lehet külön a sárgára, külön a szürkére vagy együttesen a kettő összegére.Egy jogi személy csak egyszer tippelhet, tippelni 2011.04.30. 24:00-ig lehet. A legközelebbi értéket tippelők között a kondenzátorokat kisorsolom. A nyeremény csak személyesen vehető át ! (Levél, csomagküldés nincs!) Aki nem veszi át a nyereményét, 30 nap alatt elveszíti a nyereményre való jogosultságát!
A nyereményjátékban családtagok nem vehetnek részt (úgysem tudják, hogy mire való).
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Az elkókon jelölni szokták a hőmérsékletet. (105 C-fok az általános) A gyár honlapján megtalálhatók a részletes paraméter táblázat.
Én a Lomex-nél az internetes adatbázisukból ([link]) pontosan ki tudtam választani a gyártó céget is és a boltjukban pontosan attól a gyártól azt az értéket tudtam megvásárolni. (Internetes vásárlás is lehet).
mezis
-
mezis
nagyúr
Akkor "nagyfrekvenciás" tápegység lehet a bűnös. Mindenképp "Low ESR" típusút építs be.
Természetes hűtése rendben ? (Közvetlen napsütés, letakart szellőző nyílások.)
Én modemet, routert és tápegységeiket falon futó deszkára szerelem, függőleges helyzetben, hogy a levegő tudjon áramolni körülötte. Sok éve üzemeltetek ilyeneket és még egyikkel sem volt gond. És éjszakára Off, kivéve amikor a legújabb Linux-ot töltöm le.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz superecneB #11613 üzenetére
Egy igazi kapcsoló, ami a trafót áramtalanítja lassan már kötelező lesz. Bizonyára megoldható. (Számold ki, lehet akár 2-3 W is a veszteségi teljesítmény - óránként...)
Lehet, hogy a trafó egyébként jelentéktelen zümmögését erősíti fel szerencsétlen akusztika. (Nekem egy maréknyi Thomson ébresztőórás rádió trafócskája okozott éjszaka elviselhetetlen dörmögést amíg nem állítottam puha szilikongumi lábakra az egész rádiócskát. Pedig az ilyen kicsi trafók lemezeit néha egyszerűen összehegesztik és még így is tudnak zümmögni. A tekercs meneteire ezt még Kínában sem alkalmazzák - egyelőre )
Megnéztem jobban a Logitech X-540-et, nagyjából olyasmi mint az én Creative Labs Inspire T7700-asom. Annak is a "csupaszon" van a mélynyomóban az elektronika, de a trafója külön van, "lengő"-ben.
Árnyékolással főként az elektrosztatikus zavar ellen lehet védekezni, arra megteszi az alu lemez is, a mágnesessel szemben állítólag sokkal nehezebb. A tranzisztorok kis feszültségű áramköreinél meg nem olyan fontos az elektrosztatikus árnyékolás, mint a csöveseknél. Legalábbis ezt olvastam évtizedekkel ezelőtt. Akkor még nem voltak 400-as bétájú tranzisztorok meg FET-ek sem ....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz PH-User #11759 üzenetére
Persze. Készítesz egy fordulatszámmérőt és ha az eléri a határt, meghúz egy relét ami rákapcsolja a sokkolót a motoros jobb csuklójára
Ha elektronikus vezérlésű befecskendezéssel működik, talán. Ha hagyományos, karburátoros. akkor igen komoly elektromechanika kellene hozzá.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz PH-User #11773 üzenetére
Azt csak Te tudod, hogy mennyi időd, pénzed,... van erre és mennyire fontos.
Bizonyára egy pillangószelep helyzetét egy védőcsőben elmozduló acélhuzal szabályozza.
A védőcső hossza állandó. Ezt a hosszúságot lehetne egy szervomotorral változtatni. Aztán meg visszaállítani alaphelyzetre.Nem tűnik egyszerűnek. Mihez lenne ? (Egy 25 cm3-es benzines fűkaszához vagy egy Harley-Davidson motorkerékpárhoz ?)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz atesss #11800 üzenetére
Üdv.!
Talán még USB kártyára sem kell költened, az alaplapon a SATA csatlakozók mellett van két USB csatlakozó és létezik ehhez hátlapi kivezetéssel ellátott szerelt kábel. Egyes cégek az alaphoz eleve adtak ilyet hajdanában. Néha egy kicsit macerás a bekötése, mert szálanként kell csatlakozni. (Vigyázat, az 5 V-os kivezetést mindenképp a helyére, mert az tönkreteheti a csatlakoztatott készüléket !)
Bár lehet, hogy egy kártya sem drágább....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz pilóta #11805 üzenetére
Én megpróbálnám a 230 V-on a szabályozást: régen nagy divat volt a tirisztoros fényerő szabályozás. (Energiapazarló az izzószálat alacsonyabb hőmérsékletre hevíteni.)
Ezekre legalább 60 W-os izzót kellett kötni. A trafóval parallel kötnék egy 60 W-os izzót.
Jobban fog zümmögni a trafó a "kockás" váltóáram miatt, de szerintem kibírja.
Potméteres (tekerős) fényerő szabályozót javaslokmezis
-
mezis
nagyúr
válasz maskimx #11828 üzenetére
Üdv.!
Biztos, hogy cserélni kell a mikrokapcsolót ?
Találkoztam olyan esetekkel, amikor csupán gödör kopott abba a műanyag felületbe, ami a mikrokapcsolót nyomkodta. A gödröt feltöltve észter hígítóval oldott polisztirollal (PS jelű műanyag), néhány napos száradás után ismét jól működött.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz erikke17 #12113 üzenetére
A diódák meg úgy vannak hogy ha szemből nézem kettő jobbra kettő balra, kettővel egyenáramot csinálni másik kettő meg hogy ne menjen vissza a tekercsbe az áram?
Igen, a Greatz kapcsolás pontosan így működik, de ebben az esetben másodpercenként 50-szer szerepet cserélnek. [link]
A diódák egyik végét csikkal szokás jelölni. Azon a csatlakozási ponton lesz a + feszültség, amelyikhez mindkét dióda a csíkkal csatlakozik.
(Anno a Szovjetunióban szokás volt a dióda másik pólusát jelölni a csíkkal.... )
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Speeedfire #12246 üzenetére
Lim-lom piacon 300-500 Ft egy tápegység. Általában működnek. Választék is van bőven teljesítmény, kimenő fesz., hagyományos hálózati trafós, kapcsoló üzemű,...
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz atesss #12300 üzenetére
Nekem eddig csak az "első generációs" szovjet gyártmányú (1978) mikróm romlott el. Kétszer is.
Először a magnetron fűtés szűrőkondenzátora vált kb 100 ohmos ellánállássá. Kiiktatása után még sokáig működött, majd a nagyfesz. szűrőkondenzátora lett testzárlatos. Ezt már nem javítottam.(A magnetron fűtése kb 40 V 1 A lehetett, a nagyfesz kb 2500 V. A mikrohullám elindulásához két biztonsági mikrokapcsolónak is zártnak kellett lennie.)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz vammil #12333 üzenetére
Könnyű dolgod van : a jobb oldal tökéletes, a bal süket. Tudsz összehasonlítani. Akár egy darab műszerzsinórral "meleg" pontokra tapintva az érzékenyebb fokozatoknál búgni fog. Ha kevésbé érzékeny, egy külső hangforrást ráköthetsz a műszerzsinórra (MP3 lejátszó, rádió,...).
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs