- Google Pixel 6/7/8 topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz ClaydovE #37672 üzenetére
Az a baj, hogy amint a többiek is mondják, a felvetésed így tényleg nagyon a levegőben lóg, hiszen mi nem mondhatjuk meg neked, hogy milyen árnál kezdődik az "elfogadható" vagy a "jó" hangminőség. Van akinek a párezer forintos Tesco Value is jó, van akinek a sokmilliós ezoterika is kevés. Nem ismerünk téged, nem tudjuk, hogy honnan kezdődik az a szint, ahonnan nem azon kezdesz el gondolkodni egy héttel a vásárlás után, hogy na ennél azért mégiscsak jobbat kellett volna venned. Mert előbb vagy utóbb a zenehallgatók (hifisták, audiofilek) döntő többségénél elérkezik az az állapot, hogy belefárad a hangrendszerének a hangjába, pedig a megvételekor rácsodálkozott, hogy hű de veszett jól szól! Hosszútávon (sőt, középtávon) egyre inkább a hangberendezése hibáit kezdi meghallani az ember, és a hangberendezés tulajdonságain kívül nagymértékben a tulajdonos egyedi igényeitől és ízlésétől függ, hogy az adott hangberendezés mellett mikor és milyen mértékben következik el a "le kéne már cserélni egy jobbra" érzés. Tehát hiába erőlteted, bizonyos előfeltételeket nem tudunk helyetted megállapítani, például nem tudjuk eldönteni, hogy számodra milyen árkategóriájú-minőségszintű rendszer lenne hosszútávon elegendő, nem tudjuk eldönteni, hogy számodra milyen ízlésű hangberendezés lenne hosszútávon megfelelő ahhoz képest hogy miket és miért és hogyan hallgatsz rajta. A jelenlegi formában, amikor a Genius 2.0-val azért van bajod, mert nem távvezérelhető, mi nemigen tudunk hozzászólni a problémádhoz, ergo mindenképpen neked kell kitapasztalnod, eldöntened, hogy mennyi pénzed van hangberendezés vásárlására, és milyen hangzásképű hangberendezést szeretnél annak függvényében, hogy miket, miért és hogyan hallgatsz-hallgatnál rajta. Amíg ezeket a paramétereket nem közlöd velünk, addig biztos hogy nem fogunk tudni segíteni, legalábbis konkrét tanáccsal biztos hogy nem, legfeljebb a hifi általános történetének megismertetésével tudnánk. Bizonyos döntéseket tehát nem hozhatunk meg helyetted. (Ráadásul, amit és amilyen szemlélettel adott esetben mi ajánlani-segíteni tudnánk, abban huszadlagos szempont lenne, hogy távvezérelhető-e.)
(#37677) sultansmith
- Persze, sok baj tud lenni a csőalakkal is, de azért mégse véletlen, és közel sem csak praktikus, hanem akusztikai okoknak is köszönhető, hogy a reflexnyílásos konstrukciók legalább 90%-ánál cső alakú a reflexnyílás. (Jobbfajta hangdobozok esetében egyébként a turbulenciákat nagymértékben csökkentik a golflabda-szerű felületi kialakítással.)
- Az hogy reflex rendszerű a hangdoboz, önmagában semmiképp sem jelenti azt, hogy a mélyek ki vannak emelve, ez a hangolástól függ.
- A hátrafelé néző reflexnyílásnak vannak hátrányai, de az előrefelé nézőnek is legalább ugyanannyira vannak, hogy az oldalirányúról vagy a lefelé vagy a felfelé irányulóról ne is beszéljünk. Ha a szobaakusztika és a csillapítások ügyes megválasztásával korrigálja az ember a hátrafele néző reflexnyílás hátrányait, akkor a hangminőség szempontjából még mindig ez lehet a legkevésbé hátrányos megoldás, több okból is: 1.; a reflexnyílásból kijövő "mellékes" frekvenciák és turbulenciák így kevésbé interferálnak a hangszórókból kijövő hanghullámokkal; 2.; az előlapi hangszórókból "elénk járuló" hasznos hangok fázisához képest a reflexnyílásból ellenfázisban jön ki a hang, márpedig ez általában kevesebb kárt okoz, ha hátrafelé irányul a reflexnyílás; 3.; mélyhangok esetében közel sem eleve baj, ha nem "közvetlenül a pofánkba irányítottan", hanem közvetve, szórtan (nem visszhangosat mondok, hanem szórtan-t!) érkeznek a fülünkbe; 4.; A reflexnyílásból kijövő, többé-kevésbé katyvasz jellegű frekvenciakeverék miatt megintcsak nem baj, ha nem "közvetlenül a pofánkba irányítottan" érkezik a "keverék", hanem a hátrafelé irányulóságból adódó közvetettség segítségével bizonyos "mellékes" frekvenciák részben elnyelődnek.
Tehát abból, hogy a "portolás" hátrafelé irányuló és cső alakú, nem indokolt semmit sejteni azon kívül, hogy az adott doboz reflex rendszerű.(Mindezt ahhoz képest, hogy én amúgy elvileg-gyakorlatilag a zárt hangdobozokat szoktam jobban kedvelni.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt