Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz W1 #33120 üzenetére

    Láttam én, hogy komolyan csináltad, csak úgymond "meg akartam adni a lehetőséget", hogy viccnek vegyük azt, hogy miután szó szerint megismételted a kifogásolt szöveget, megkérdezted, hogy így jó-e.

    Akkor hát vegyük komolyan. (Bár a megoldás az lenne, ha a tapasztaltabb fórumlakók összeállítanának egy rendes első hozzászólást, ami mintát adna, hogy mit és hogyan érdemes kérdezniük az "újonc" kérdezni akaróknak...)
    A hozzászólásod (szerintem) tipikus esete volt annak, amikor a segítségkérő a szövege megfogalmazásában nincs tekintettel a potenciális olvasóra, és olyan szöveget állít össze, aminek általában az a következménye, hogy a segítséget adni szándékozó fórumtársak több hozzászóláson keresztül visszakérdeznek, hogy ez és ez akkor hogy is lenne az elképzelésed szerint, illetve itt és ott mire is gondolsz igazából. Valószínűsítem, hogy elsősorban a pongyola megfogalmazásaid miatt nem alakult ki kommunikáció, azonkívül, hogy volt egy fórumtárs, aki hajlandó volt részben alkalmazkodni, és a kérdéseid egy apró szeletére válaszolt, adván egy készülékre vonatkozó tanácsot egy mondatban. Feltételezem, hogy jobb kérdezési módszer segítségével többeknek lett volna energiája, hogy segítséget adjanak, kommunikációba kezdjenek a szöveged többi részére vonatkozóan is.

    Kezdjük:
    "Otthonra szeretnék valami szép hangzású "stúdió" szettet, vagy legalábbis valami olyasmit." Mi az, hogy "stúdió" szett, vagy valami olyasmi? A leveled későbbi részei alapján valószínűsíthető, hogy AKTÍV HANGDOBOZ PÁR-ra gondolsz, ahol mindhárom nagybetűvel írt szó fontos, elengedhetetlen lett volna a megfogalmazásuk a kérdésben. Mi az, hogy szép hangzású? Mit jelent számodra a szép hangzás, milyen paraméterek mentén szép számodra a hangzás? - valószínűsítem, hogy azt reméled, hogy mi mondjuk ezt meg, de még ekkor se mindegy, hogy milyen felhasználás mentén várod a "szép"hangzást, azaz milyen hangrendszerhez társulna a készülék, milyen helyiségben, milyen típusú zenéket szólaltatna meg... stb - mindez nem mindegy, mert a hifi eszközök előnyei-hátrányai nem egyformán jelentkeznek a különféle zenék függvényében. Aztán ugyebár alapvetően nem mindegy, hogy mennyibe kellene kerülnie ennek a "szép hangzású stúdió szettnek"??? - a később idézett AKAI példád ad arra valamennyi sejtést, hogy körülbelül mekkora pénzkereted van a dologra, de hát ez csak egy sejtés, miközben minden ilyen irányú tanácskérésnek az lenne a sarokköve, hogy mennyi pénz áll rendelkezésre a befektetéshez, hiszen ha most ajánlottunk volna egy többmilliós hangdobozt, akkor fennakadt volna a szemed bizonyára (vannak fórumtársak, akik az ilyen pongyola kérdések esetében nekiállnak "nevelő szándékkal" sokmilliós készülékeket ajánlgatni, hiszen azok tényleg szép hangzásúak - nem úgy, mint az általad példának hozott AKAI).
    "Zene írásra lenne leginkább használva." - feltételezem hogy ez nem hanghordozó másolására utal, hanem zeneszerzésre, komponálásra, ez esetben sem mindegy, hogy milyen típusú zenékről lenne szó.
    A következő bekezdésben megmelítesz három teljesen különböző célú készüléket (aktív hangdobozpár, erősítő, passzív hangdobozpár), majd megkérdezed: "Ezekről melyik lenne a jobb, mi a véleményetek, illetve ti mit tudtok ajánlani?" Hogy mi történt? Miről, mire, mit, hová? Azt írod, hogy "Az utóbbinál előny, hogy több bemenete van (...)" Az utóbbi az a Millenium Mini, de persze te nyilván a Dynavox-ra gondolsz, mint több bemenetűre (illetve a Dynavox-Eltax párosra, mint erősítő-passzívsugárzó rendszerre) , amit nyilván az "egybemenetű" aktívsugárzó AKAI-hoz akarsz viszonyítani - mindez kitalálható, de külön desifrírkód kell hozzá, mondjuk ez a legkisebb gondom. Tehát a jelek szerint azon is gondolkodsz, hogy aktív hangdobozpárra építs, vagy erősítő plusz passzív hangdobozpárra. Mi "hifisták" az utóbbi megoldást szoktuk javasolni, de olyan márkákban-készüléktípusokban gondolkozunk, amelyek a feltételezhető/valószínűsíthető/sejthető anyagi kereteid között legfeljebb csak használtkészülék-árakon jönne össze - tehát megintcsak ott tartunk, hogy a valamelyest is felelős tanácsadáshoz tudni kéne a fontos paramétereket.
    A tőlünk várható szemlélethez még bevezetőleg: a példának hozott AKAI hangdobozpár a "mifajtánk" ("hifisták-audiofilek") gondolkodásmódjában elég távol áll a (nagyjából) "zene írására" való "szép hangzású "studió" szett" fogalmától. Ezzel arra utalok, hogy ha jól kérdezel, itt is kapsz az eddigieknél több segítséget, de többségünktől esetleg nem olyat, amire számítasz, - persze végső esetben azt is meg tudjuk tenni, hogy ajánlunk egyet-egyet az olcsóbb aktív hangdobozpárok közül, de nem szivesen, mert nem szeretjük őket (kivéve néhány fórumtársat, akik szeretik ezeket is), illeve erre a célra van alkalmasabb topik is.

    (#33121) JAGER 10: Általánosságban egyiket se érdemes, de ez a kérdés is pongyola, hiszen ha két forintért adják, akkor konkrétan bármelyiket érdemes. Általánosságban tehát az a lényeg, hogy ezek az alapkategóriás Pioneer hangdobozok nem szólnak szépen, inkább gépiesen, kopogósan, érdesen szólnak. Keresd a hangdobozspecialisták típusait.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák