- Yettel topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
Hirdetés
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ear001
addikt
A Luxmanokat főleg a szépségükért lehet szeretni, ez pedig szép. Amúgy egy alapfokúnál nagyon picit jobb, de alapvetően olcsó DD futómű. Én nem vagyok nagy rajongója az egytűcsapágyas szuper himbi-limbi karoknak, bár a Roksan Nima egy érdekes darab, de ez nem az. Ezt a konkrét kart nem ismerem, de olcsó DD és egytűcsapágyas kar kombója nem ígér túl sok jót, pláne egy AT OC5-el, ami nem rossz hangszedő, csak keményen kell fogni.
-
Ear001
addikt
Elsőként lőnék egy gyári Rega falikonzolt. Az dobna legtöbbet a hangon. Aztán az egész Rega mehet a levesbe és lehet nézni jobb lemezjátszót.
A Chorus Black jó, de vannak más világok is, esetleg próbálni egy új AT 760-at, ami egész másképp jó.
A Sima nem rossz, de eléggé behatárolja a lehetőségeket a hangszóró választásban, arrafelé is lehetnek más alternatívák.
-
Ear001
addikt
Legyen egyenes, mert utólag állítani már nem tudsz. A te Planarod régebbi darab? Ahhoz talán jobb egy cseppet a régebbi fajta állvány, ezt nyugodtan lehet venni használtan is.
Lemezleszorító?! Azt a Regán felejtsd el.
Én nem tudok olyan demó helyet, ahol így lehetne hangszedőt tesztelni, de a Pointe forgalmazó srác árul Goldringet és AT-t, és tőle lehet otthoni próbára kapni bizonyos darabokat.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Nem a motor miatt kérdéses a leszorízó, és a csapágyat is csak nagyon lassan nyírja ki, más a gond vele. A könnyű tányéros lemezjátszóknál, főleg az akriloknál a lemez káros rezgései könnyen kivezetődnek, lecsillapodnak. Ha mindezt egy jó nagy súllyal megfeleljük, akkor ezek a tranziensek sokkal tovább benne maradnak a rendszerben. A lemez leszorító ott jó, ahol bele tervezték a tömegét a rezgéscsillapításba, vagy mág ott sem, a Towshend Avalon például gyakran volt jobb extra súly nélkül.
Hogy miért használják sokan? Mert durván belenyúl a hangba és bizonyos rendszereken ez még jól is jöhet. A Rega lemezjátszóknak például nincs basszusuk, Roy Gandy preferenciáit ismerve ez nem is meglepő. Itt minden, ami egy kis súlyt ad a zenének jól jöhet, még akkor is, ha tempó bizonytalanná válik, sok részlet elveszik annak árán, hogy a kevés viszont jobban felismerhető stb.
Őszintén szólva szerintem a Planar 3 kéne, hogy legyen a belépő szintű lemezjátszó mindenkinek. Nekem is volt, én is egyszerre örültem neki, és csináltam mindent, hogy tényleg hosszabb távon is hallgatható legyen, aztán a Linn Axis egy új világot nyitott meg, pedig az sem volt több, mint a középkategória alja.
-
Ear001
addikt
válasz vicces #78419 üzenetére
A Linn azért drága, mert van benne egy nem olcsó Ortofon MC. Szerintem igen jó kis lemezjátszó, de már igen rég nincs hozzá tartalék alkatrész. A
Ezek a Thorensek nem azok, amik olyan nagyon kedvelt, gyűjtött darabok, pláne nem ezekkel a karokkal, de amúgy tisztes darabok. Én nem szeretem a Technics leegyszerűsített, uniformizáló hangját, de sok rendszerben pont az jó. Én a négy közül a Linnt venném, de még inkább várnék tovább mondjuk egy Jelco karos Revolverre, Systemdekre, Roksan Radiusra stb. -
Ear001
addikt
Azoknak akik egy jó lemezjátszót keresnek, olcsó, íme. Nem az enyém, nem tudom milyen állapotú, de ha rendben van, ez egy igen jó vétel.
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz belashx #78724 üzenetére
Végül is lehet így, viszont ez a legszarabb megoldás.
A legegyszerűbb az, ha egy RCA-rca kábellel eljön az erősítő valamelyik kimenetéről, vagy a bi-amp outputról vagy mondjuk az egyik tape-outról és ezt bedugja a szub RCA csatlakozókat fogadó imputjába. Pont, ahogy az első hozzászóló írta.
-
Ear001
addikt
válasz bence_takacs #78886 üzenetére
Hát így távgyógyítani nagyjából lehetetlen, de a biztosíték rendben van?
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #79029 üzenetére
Persze hogy lehet, de akkor már meghajtó gumikat is cserélnék. Viszonylag egyszerű szerkezet, egy kicsit tapasztaltabb műszerész szerintem tud rajta állítani, más kérdés, milyen referenciához lővöd be a szalagsebességet.
A mély többlet viszont egyáltalán nem biztos, hogy a sebesség eltéréstől van, a fej is elállítódhatott.
-
Ear001
addikt
válasz mayday00 #79350 üzenetére
Mondjuk egy TMP Kolibri doboz?
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #79413 üzenetére
Az azért ugye megvan, hogy az aktív erősítés nem éppen új találmány? A nyolcvanas években abszolút űberhifinek számított a Naim Nap 250-ekkel multiamplifikált Linn Isobarik, a csúcs Mark Levinson is aktív lánc volt a saját elektronikákkal, Hartley szubbal, Quad sztatikussal és Decca ribonnal...
Az viszont marhaság, hogy egy darab akármilyen erősítő egy hangszóróra akasztva jobb, mint egy erősítő a keresztváltón keresztül. A legtöbb erősítő bizony meg tud feküdni attól, ha közvetlenül sok drót meg passzív alkatrészek csillapító hatása nélkül kell dolgoznia a lengőcsévére. Nem véletlen hogy az igazán jó aktív dobozokba nem egyfilléres erősítő modulok vannak. Az más kérdés, hogy a modern kacsolóüzemű tápokkal lehet hely és pénztakarékosabban építkezni, de egy szar erősítő aktív dobozban is szar erősítő marad. Szóval én nem látom, hogy egy jó aktiv doboz hol tud olcsóbban kijönni, mint egy passzív. Nem is nagyon olcsóbbak.
-
Ear001
addikt
válasz fererencz89 #79696 üzenetére
Hát ha nem muszáj, inkább ne vegye meg. Amúgy vannak hanglemezes, lemezjátszós csoportok a facebookon, az ottani tagoknak árul egy Audio techniaca viszonteladó AT-95-ös hangszedőt kedvezményes áron. Az alá nem érdemes menni hangszedőben. Ilyen régi lemezjátszókban pedig nem csak a tűt kell cserélni, mert a felfüggesztés, a gumi alkatrészek is elöregednek idővel, ráadásul az ezekbe szerelt gyári Tesla hangszedő elég rémes hangú.
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #79747 üzenetére
RF zavar, időzítési gondok, zajok például. Ha alaposan megnézed egy D/A átalakító működését, akkor láthatod, hogy két, digitális szemüveggel nézve azonos jelfolyam mégis eltérő lesz analóggá alakítva.
Amúgy itt van pár gondolat kifejezetten az USB kábelek eltérő hangjáról, annak okairól egy, a dolgokban eléggé járatos magyar tervezőtől.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz fehér_ember #79792 üzenetére
Csak hogy ne legyen keserű a szád íze, arra készülj fel, hogy a legtöbb kiállító nem fog betenni a rendszerébe írott cédét.
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #79799 üzenetére
Mit demózhat, mit is? Tonalitást? Ritmikát? Felbontást? Jókedvet? Rosszkedvet? Akár még a dinamikát is, hiszen a külső zaj valóban zavaró, de egy kis koncentrációval azéért át lehet siklani felette.
72 audió szobában valóban jó volt zenét hallgatni, amikor Audiolife Attila DJ-zett, akkor igen. Amúgy meg hozták az átlagot.
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #79810 üzenetére
A fizika milyen törvényét írja felül a zenehallgatás?
Mérni valóban nem jó egy hifi kiállítás, de azt azért ne felejtsük el, a hifi lánc alapvetően arra való, hogy egy művészeti terméket közvetítsen. Annak pedig szerves velejárója az érzelmi reakció. Ha az nincs, megette a fene az egészet.
-
Ear001
addikt
Az, hogy az RCA kábeleid antennaként működnek, az is egyfajta földelési probléma. Szóval igen, a földelésekkel el kell játszani, de azt is tudni kell, hogy a phono fokozat sokkal nagyobbat erősít, mint a többi. Az hogy önmagában van egy kis extra zaja, az az ilyen olcsó megoldásoknál gyakori, a kérdés a mértéke.
Ha toldani kell, akkor a karból kijövő kábelnél tedd meg, ott érdemes beforrasztani egy kellően árnyékolt és elég hosszú drótot, ez minimalizálja a zajt. Persze érdemes megnézni azt is, hogy a lemezjátszóban magában mi-hova van földelve, az is lehet zajforrás.
-
Ear001
addikt
A Rega karoknál a földpont benn van a karban, feltéve, ha nem felejtették el beforrasztani, és az van kivezetve a két RCA mellett egy külön dróton.
Ó 2016-os!! Az előbb 2006-ra gondoltam. Na szóval az újakon nincs külön földelő drót, szívnak is velük a tulajok rendesen. A neten elég sok panasz van, és néhány próbálkozás is a hiba javítására, de léteznek hozzá komplett átkábelező készletek is, például az Edwards Audióé.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz seadrone #79852 üzenetére
Ne gondolkodj ilyen árakon lemezjátszóban. Itt van egy jó gép, később cserélsz benne egy hangszedőt jobbra és el vagy látva lemezjátszóval hosszú időre.
Egy olcsó lemezjátszón mit tudsz elbarmolni? Inkább az teszi tönkre a lemezeidet, az meg helyrehozhatatlan. Vízszintet, túlnyúlást, tűerőt, aniskatinget kell egyszer beállítani a lemezjátszón, aztán használni. Nem kell annak az állandó állítgatás, karbantartás.
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #79863 üzenetére
Kultúrált és olcsó Pro-ject egy mondatban? Ugyan. Túl sok azokban a lemezjátszókban a szocialista Tesla örökség, ami a megbízhatóságukon, a nem éppen precíz kivitelezéseken látszik. És nem véletlenül van belőlük rengeteg eladó, az árcetlijük jó, de nagyon kevesen szeretik meg a hangjukat hosszabb távon.
Townshend 60 000-ért? Az ilyen egyszeri kutyavásár lehetett, de ha van lemezjátszó, akkor pont azt nem ajánlom kezdőnek. Max towshend a világ legtrehányabb hifi konstruktőre, ami a korai lemezjátszóin is jól látszik. Dübörgő motorok, csálé tengelyek, félig befelyezett kivitelezés az alapvetően zseniális konstrukció mellett. Gyakorlatilag az összes lemezjátszóját érdemes miszlikbe szedni, jól átnézni, itt-ott modfikálni, hogy igazán hibamentes legyen. Ne az az, amit egy kezdő biztos nem fog tudni megcsinálni.
Ezért nagyon rizikós ajánlani például egy régi Pioneer Pl 200-at, vagy egy NAD/Tesla 5120-at. Az első hiába egy ügyes alapfokú cucc huszonezerért, a másik egy viccesen jó hangú futómű kicsit többért, mind-mind kérdésese állapotban lehetnek a koruk miatt.
Őszintén szólva manapság egy ilyen Audio Technica AT-LP5 a legolcsóbb igazán ajánlható lemezjátszó. Ugyan nem szól úgy, mint egy NAD 5120, de van rá garancia, ha rossz, vissza lehet küldeni, a karja már egész ügyes konstrukció, a beépített phono alapszinten elégséges lehet.
-
Ear001
addikt
Mi a baj a Regákkal? Sok. Például a zajok. A motor elhelyezése miatt sok esetben jól hallható, hogy a belső barázdák felé megjelenik egyfajta búgás, nő a zaj. Igen, mert a motor egyre jobban rászór a hangszedőre. Ez évtizedek óta ismert probléma. Gyakran maguk a motorok is hangoskodnak. Aztán a földelés. Az, hogy valahol a karban egy fém lemezre oda van pöttyintve egy föld pont, az a régi karoknál is sok esetben gondot jelentett, de az újaknál, ahol még ki sincs vezetve, még inkább. A kar-lemezjátszó csatlakozás. A régi Regák legalább jó rendesen oda voltak szorítva egy giga anyával, de mindenféle utólagos esztergályos ipari termékekkel azért lehetett állítani a magasságukon a hangszedőknek megfelelően. Viszont az új 303-ason az a három facsavar, aminek atom stabilan kéne tartani az egész kart, hááát... A karcsapágyak. Őrületes szórás van közöttük, gyakran típusszámtól független kerül beléjük jobb vagy rosszabb. Az antiskating. A mágneses változatot tényleg csak lemezzel lehet beállítani. Egyik példányon ennyit, a másikon annyit húz vissza, hiába állnak azonos jelölésen.
És még egy dolog. Ez nem hiba, de sokan nem tudják, hogy a Regák leginkább a saját gyári fali konzoljukon futják ki magukat. A konstrukcióból fakadó rezgéscsillapítási hiányokat remekül ellensúlyozzák ezek a vasdarabok, sőt, még némi basszustartást is tudnak adni a lemezjátszóknak.
-
Ear001
addikt
Olcsón jót, régit, és könnyen eladhatót? Tudod, ebből a négyből legfeljebb kettő játszik egyszerre.
Az a Bowers nem éppen könnyen hajtható darab. Ami igazán menne hozzá korban, minőségben az mondjuk korai Exposure, Naim, esetleg MF A osztál. Vagy éppen Ion, ami tud hajtani, de az nagyon alsó határeset. Csöves felejtős. Igazából egy ilyen fullra tömött csillapított dobozhoz, bonyolult keresztváltóhoz kell olyan 100 watt, de minőségi watt, hogy megszólaljon. Na innen kezdhetsz kalkulálni.
-
Ear001
addikt
válasz bkercso #80541 üzenetére
Azért azt a préseléses megfolyasztást is lehet profi módon csinálni, például a QED Airlock cuccával.
Legjobb Naim erősítőnél mire gondoltál? A Statementen szépen aranyozott csatlakozók vannak szerintem.
-
Ear001
addikt
válasz Herceg0413 #80597 üzenetére
Egyedi hozzá kalibrált erősítő? Ugyan már. Általában valamilyen egyen erősítő panelt használnak, a lényeg hogy beleférjen a dobozba. Persze van olyan is, amit te írsz, de inkább a nagyonsokmilliós kategóriában.
-
Ear001
addikt
válasz bkercso #80609 üzenetére
Vagy hátránya . Előg sok erősítő jobban viseli, ha nem kell közvetlenül birkóznia a hangszóróval, van közben valami csillapító dolog, például pont a hangszórókábel, a keresztváltó (na jó, az egyéb macerákat hozhat), ha már nincs a kimenetén egy kondi (tudom, te azt nem szereted, de már a második ilyen konstrukcióba futok bele, ami jó), vagy éppen egy tökös kimeőtrafó.
-
Ear001
addikt
válasz freelanced #80636 üzenetére
Lemezeid már vannak? A lánc többi eleme mi lenne?
-
Ear001
addikt
Hogy tovább bonyolítsuk a hangszóró állvány kérdést, én bevetném a két lap között egy kerékpárbelső megoldást is.
-
Ear001
addikt
válasz Irmscher 353 #80771 üzenetére
Igen. Igen.
-
Ear001
addikt
válasz freelanced #80830 üzenetére
Akkor miért vágnál bele?
Alaphelyzetben ugyanis ez pokoli drága része a hifizésnek. Egy új lemez 5-7000 forint körül van, és legtöbbször egy digitálisan rögzített anyag analóg változata, amit jó eséllyel digitális rendszeren jobb minőségben visszaadható. Nagyjából ez a helyzet minden 1985-86 után rögzített hanganyaggal.
Aztán a hardver. Új lemezjátszót nem igazán érdemes mondjuk Rega P3 vagy Edwards Audio TT 2 alatt venni. Persze vannak olcsóbbak is, csak épp ott már ránézésre is vannak komoly felépítésbeli hiányosságok. És ez a belépő szint, egy minden műfajon jó, igazán élvezetes hangú lemezjátszó, vagyis futómű, hangkar, hangszedő az olyan 7 számjegy. De ezt akár el lehet költeni komponensenként is. Kell még hozzá megfelelő phono elektronika, az sem két fillér. Aztán a lemeze karbantartásáara is költeni kell 100 000 körül már van alapszintű mosó, de igazán jó azért ennek a többszöröse.
Ha azt írtad volna, hogy találtál a padláson egy tucat lemezt, meghallgatnád, azt mondanám, keress egy jó állapotú NAD/Tesla Rút Kiskacsát, bele egy AT 95 EM-et, valami egyszerű phonót és hajrá.
Ha azt mondtad volna, hogy van száz lemezed régről, újra hallgatnád, ahhoz 150 000 körül lehetne lőni valami akciós Edwardsot, vagy valami jó kis klasszikus angolt lemezjátszót, egy jobb phonót, és hajrá.
De nulláról kezdeni, ha csak nincs szemérmetlenül vastag pénztárcád, vagy olyan zenei ízlésed, ami alapvetően csak lemezekkel elégíthető ki, hát én lebeszélnélek róla.
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz fehér_ember #80856 üzenetére
Miért lenne jó áron? Béna hangú régi japán DD, amihez kábé semmilyen alkatrész sincs, ha netán elromlik és rögtön lehet is benne cserélni a hangszedőt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen