Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Thocy a ZAGY

    tag

    válasz Dryman #30996 üzenetére

    Amíg a közlekedési balesetek 60-70%-a gyorshajtás miatt következik be, nem lesz kevesebb traffipax. Egyébként, ha azt veszem, hogy az ORFK elvárása alapján a sebességmérést alapvetően nyíltan kell végrehajtani a rendőröknek, ahogy a képeden is látható (és nem egy bokor mögött sunnyogva), addig ez az én olvasatomban nem a pénzbehajtásról szól, hanem a baleset-megelőzésről. Ott a biciklisáv mellett nem biztos, hogy száguldozni kell.

    Egyébként van az ún. Fehér könyv, amelyben az EU sok egyéb más jövőbeni fejlesztési irány mellett előírja a tagállamoknak (mi ugyan szeretünk mostanában a magunk feje után menni, de ettől ez még ránk is vonatkozik) a közlekedési balesetek visszaszorítását (azt gondolom, hogy ezzel egyébként épelméjű ember nem akar vitatkozni, hiszen ki szeretné, ha akár maga, akár valamelyik családtagja, barátja egy figyelmetlen és felelőtlen állat miatt nem menne haza többet, pedig ez szinte mindennap megtörténik valahol az országban).

    Igaz, vannak benne olyan komoly célkitűzések is, hogy talán 2050-re nullára kell visszaszorítani a halálos balesetek számát, ami még akkor is necces, ha az önvezető autókkal kivonjuk a képletből az emberi tényezőt, mint legnagyobb rizikófaktort, mert műszaki meghibásodás miatt attól még lehet baleset.

    Egyébként mióta az EU-ban elkezdett működni (talán jó egy évvel ezelőtt) az, hogy minden tagállam hatósága egyszerűen hozzáfér az összes többi járműnyilvántartó rendszeréhez, elmúlt az a jó világ is, hogy külföldön jó eséllyel mindent meg lehetett úszni, ha nem állítottak meg, mert simán kiküldik a csekket minden lebukott szabálysértőnek külföldre is. Ha meg nem akarna fizetni, akkor átadják behajtásra a lakóhely és állampolgárság szerint illetékes államnak.

    Én azt gondolom, hogy ez a rendszer nem feltétlenül rossz, és alapvetően a normálisan közlekedők érdekeit szolgálja. Időnként az ember kicsit figyelmetlen, nem ötvennel, hanem hatvannyolccal megy és belecsúszik egy sebesség ellenőrzésbe, de hosszútávon még akkor is jobban jár, ha fizet ezért harmincezret és legközelebb odafigyel, mintha egyszer elé futna féktávon belül egy gyerek és pont a plusz sebesség miatt nem tudna megállni. A csekk befizetését követően megy tovább az élet, a másik után nem biztos, hogy jól érzi magát mindenki a bőrében.

    A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.

Új hozzászólás Aktív témák