Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa311

    veterán

    válasz sonar #3949 üzenetére

    15 és akkor is, ha kapsz cserekészüléket.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #3951 üzenetére

    Sehol, neked kell megoldanod a dolgot. A fogyasztóvédelem csak tájékoztatást ad ugyanarról, amiről mi, de az ügyet nem oldja, nem oldhatja meg helyetted.
    Nézd végig a jogszabályokat (visszaolvas, több tucatszor le van írva, melyek ezek...), aztán asztalborogatás, vásárlók könyve, békéltető testület, bíróság. ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Chaser

    titán

    válasz sonar #3951 üzenetére

    Bemégy a boltba, ha van rá lehetőséged, lehetőleg olyan tájban mikor teli van. Jó modorúan, jól hallhatóan, de nem kiabálva -nehogy a motskok' rád hívják a yardot- előadod, hogy ilyen veled még nem történt, milyen eljárás ez, itt mindent megengedhetnek maguknak, feljelented őket a fogyvédelemnél, az FBI-nál, a tv csatornáknál..sztem úgy 5 percen belül visszakapod a router árát...nekem eddig bevált:)

    szerk: Jah, lehetőség szerint vigyél magaddal valakit, meg egy diktafont, később visszahallgatva jókat lehet rajta vidulni :B :))

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #3955 üzenetére

    Nem csak az, hanem van egy GKM és egy korm. rendelet is, meg a Ptk. más részei, tessék szépen olvasni is, leírtuk már a topikban több tucatszor, meg tessék használni a keresőt, őstagként ennek mennie kell. ;)

    Azt meg írtam az előző hszben is, hogy a fogyvédelem csak tájékoztatást ad, nem oldja meg az ügyedet, azért neked kell tenni. A nevük viszont nem fvh, régen fvf volt, most nfh. Gugli a barátod. :U

    mod: Asztalt csapkodni annál a cégnél kell, akitől vetted, egyedül vele állsz szerződéses viszonyban, ő köteles intézni az ügyedet.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #3966 üzenetére

    Már ne haragudj, de szövegértésből elégtelen. :W Több hsz óta azt írom, hogy a fogyvédelemmel _semmit_ _nem_ _érsz_, csak azt tudják elmondani, amit mi is, nem járnak el egyedi ügyekben. Vagyis _neked_ kell elmenni a céghez és asztalt borítani. Vágod? :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #3977 üzenetére

    Nos elmélkedhetünk azon, hogy miért olyan a fogyvédelem, amilyen, de a problémádat ez sem oldja meg. :((( És nem kell bemenned sem a fogyvédelemhez, mert az sem jobb, mintha írsz nekik vagy hívod őket.

    Mondom, neked (vagy barátnak, ismerősnek, rokonnak, aki el tudja intézni helyetted) kell elmenned a _kereskedőhöz_, akitől vásároltad a terméket, és ott panaszkodni. Hogy ott mit érdemes tenni, azt visszaolvasva (!!!!!!!!) pár oldalt ebben a topikban hamar megtudod, átlag 5-10 hszenként leírjuk...

    mod: Egyébként meg miért kellene elrettentő erő? Kötöttél egy szerződést egy kiskereskedővel, és problémád van, ott vannak a jogszabályok, jogod mint a tenger, menj oda és érvényesítsd. Ezt hívják piacgazdaságnak, vagymi... Annak elvileg ott a kilencvenes évek környékén vége lett, hogy állam bácsi tutujgat mindenben, tudatos fogyasztóként neked magadnak kell kiharcolnod a saját ügyed megoldását. És egyébként szerintem ez így is van jól.

    A fogyvédelem meg foglalkozik a sokakat, tömegeket érintő ügyekkel (bár idejük-pénzük azokra sem nagyon van), előre meghatározott terv szerint ellenőriznek termékcsoportokat biztonságossági szempontból, ünnepek környékén "razziákat" végeznek, ezzel kb. vége is a lehetőségeiknek, anyagilag, időben és hatáskörben is.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #3980 üzenetére

    Mit csinálj? Állj a sarkadra, és mondd azt, hogy nem, a jogszabályok szerint nem küldhetsz el. Lényeg az, hogy melyik cégtől van a számlád. Mindent az a cég köteles intézni. És olvass vissza a részletekért...

    Elrettentő ereje annak lenne, ha bizony elmenne a bíróságra az átlagpolgár, a cég meg fizethetné a 15.000 Ft mellé a kamatait és még több tízezres ügyvédi költséget is. De persze fórumokon sírni sokkal könnyebb. :U Legtöbbször azért bírósági út nélkül is sikerül elintézni az embereknek a jótállási ügyeiket, csak el kell olvasni a jogszabályokat, és ki kell állni magukért, balhét csapni, reklamálni, egyezkedni. Anélkül nem megy...

    "Büntetést" egy egyedi ügy miatt nem kap a bolt, mivel polgári jogi jogviszonyról van szó, ahol a szankció épp az, hogy bíróságon kamatostul, költségekkel együtt visszafizetteti a vásárló az összeget. Ez nem büntetőjogi kérdés. Bár ha a fogyvédelem bírságot szabna ki rájuk, attól sem kapnád még vissza a pénzed, ezt remélem érted.

    De mivel kb. 3-4 hszen át még nem merült fel, hogy _te_ is tegyél bármit az ügy érdekében, ezért ez egy elég meddő beszélgetésnek tűnik. Várj a fogyasztóvédőkre, sok szerencsét.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • sasa311

    veterán

    válasz sonar #3989 üzenetére

    Az, hogy a bolt mit firkant a garanciapapírjára, azt teljesen mindegy.

    A szervíz nyilván egy szerződéses partnere a boltnak. Te azért viheted javíttatni hozzájuk a készüléket, hogy ezzel meggyorsítsd az ügyintézést (és jó levegyél egy kis melót a bolt válláról).

    De ettől még A BOLTBA tudsz csak reklamálni. A bolt nem hajthat el. Az ő partnerük, egymás között kell leboxolniuk, hogy miért nincs még kész a cucc. Neked effektív semmi közöd hozzá. Téged csak annyiban érint az ügy, hogy nincs rútered 2 hónapja. És ez csak rád és a boltra tartozik, sem a szervízre, sem a gyárra, sem Ying Hu Cuyangra, aki épp forrassza a nyáklapot az új routeredbe.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #4009 üzenetére

    Oké, örülök, hogy használt. :) Lehet ennek a cégnek még nem volt sok dolga asztalracsapós panaszosokkal, vagy esetleg épp belefutottak már ellenőrzésbe, nem tudom, de tényleg jó, ha ennyi elég volt. Általában nem szokott az lenni...
    Azért ügyelj arra, hogy ha javítottat kapsz, legyen papírod arról, mettől meddig volt javításon és mit csináltak vele, ha pedig új, akkor új garanciapapír és új garancia jár hozzá. A lényeg, hogy le legyen papírozva a dolog.

    [más: Na én meg épp most gondolkodom azon, hogy megvegyek-e egy eleve pixelhibás monitort, pedig azt hittem, én ilyenre nem vetemednék sosem. :D Ehh nem tudom, egyetlen pici piros szubpixel egy jó kis 26 colos monitoron, amit egyébként már nem lehet kapni, hmm, nem egyszerű döntés. :U Pedig már meg is néztem, de nem tudom eldönteni, hogy hosszú távon idegesítene-e vagy sem...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz sonar #4041 üzenetére

    Kérdés, hogy megjavították vagy cserélték. Nem mindegy.

    Ha új termék, akkor új termékre jár kötelező jótállás, jótállási jegyet kell adniuk a Ptk. és a 151/2003 Korm., valamint 49/2003. GKM rendelet szerint.

    Ha javították, akkor Ptk. 308. § (3) bek. alapján az adott hibára és a kicserélt alkatrészre újrakezdődik a jótállás - tehát a többi részére nem.

    Jogszabályok, végigolvasásra ajánlottan:
    Ptk.
    151/2003. Korm. rendelet
    49/2003. GKM rendelet

    Sírva könyörgöm, tegye bele valaki az első hozzászólásba ezeket a linkeket, a mostani első hsz nem igazán jó, viszont minden válaszba szükség lenne ezekre a linkekre, hogy ne kelljen mindig leírni... :U

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák