Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csaba_20_
őstag
1. Én azt mondtam, hogy a gyakorlat van elrugaszkodva a jogszabályoktól. Viszont a te esetedet nem ismerem, vagy már nem emlékszem rá. Az én véleményem szerint a vásárláskor pontosan tájékoztatni kellene a fogyasztót arról az összegről, amit a kötelező szervizek alkalmával ki fog fizetni, vagy beleépíteni a vételárba ezeket a várható összegeket, hogy a jótállás ideje alatt annyi legyen a fogyasztó dolga, hogy időszakosan elviszi szakszervizbe, ahol megcsinálják a kötelező dolgokat, aminek költségei számára nem látszódnak. Gyakorlatilag úgy látja, hogy ingyenes, ahogy a jótállás ideje alatt lennie is kéne.
2. Egyébként mi csak abban az esetben szoktuk javasolni a forgalmazónak a jótállási igény megtagadását, ha egyértelműen látszódik, hogy olyan szakszerűtlen beavatkozás történt a készülékbe, ami a meghibásodást okozta. Ha rakott a végfokra az illető még egy ventilátort, de nem az okozta a meghibásodást, akkor nem. De amikor a 575-ös fémhalogén izzó hűtésére szolgáló ventit kicseréli világítós, halk ventilátorra és emiatt megolvad a készülék, akkor értelemszerűen fizetős lesz neki a buli.
3. Nem, te arra utaltál, hogy a fogyasztó kötelezettségeiről nem nagyon esik szó. Mert amikor a fogyasztó jogairól beszélek, akkor egyszerre a forgalmazó kötelezettségeiről is beszélek. Tehát nem igaz, hogy csak a jogokat említem, a kötelezettségeket nem. Úgy viszont igaz, hogy a fogyasztó kötelezettségeit nem szoktam sorolni, amikor a forgalmazó kötelezettségeiről vitatkozunk. A fogyasztónak egyébként kötelezettségei közé tartozik a vételár megfizetése, valamint ha úgy vesszük, akkor a rendeltetésszerű használat(természetesen, ha igényt tart a jótállásra/szavatosságra), illetve a hiba tekintetében tájékoztatási kötelezettsége van. Szavatosság esetén a hiba felfedezésétől számítva 2 hónapon belül jeleznie kell a forgalmazónak a hibát. Jótállás esetén a teljes jótállási idő alatt megteheti ezt, függetlenül attól, hogy mikor vette észre a hibát. Együttműködési, illetve a teljesítést érintő körülményekben tájékoztatási kötelezettsége van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Milyen autót vegyek?
- Futás, futópályák
- Autós kamerák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.