- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Ezzel csak az a baj, hogy csak azért, mert pl. munkára használja valaki a laptopot, az előnyben részesül azokkal szemben, akik, tegyük fel, csak játszanak rajta?
Lehet menni azzal a törvénnyel bíróságra, aztán jól kimagyarázza a bolt csicsás ügyvédekkel (persze ha megtehetik), hogy a szerviz szarakodott és ők könyörögtek is nekik, hogy küldjék már azt a szerencsétlen terméket. Akkora homály ez a garanciális ügyintézés határidő téma, hogy hihetetlen... persze ezt egyesek ki is használják.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem normális, de a jelenlegi jogi szabályozás szerint nem ütközik törvénybe.
Nekik egyébként minden megéri, ami nem kerül pénzbe. Nyilván tisztességesebb lenne azonnal cserélniük saját erőből a terméket, de mint írtam, a törvény lehetővé teszi nekik azt, hogy visszaküldessék a gyártóhoz a terméket és megvárják a csereterméket, amivel pedig akár hónapokig is várathatják ügyfeleket.
-
Topikgazda
válasz lostprophet #9623 üzenetére
Ha jól értem, a bolt 1 év garit vállalt, a +2 év pedig gyártói garancia. Mivel a bolti garancia lejárt, tőlük már semmit sem követelhetsz. Legfeljebb illedelmesen rákérdezhetsz arra, hogy megérdeklődnék-e neked, hogy mi a helyzet a külső vinyóval a Samsung szervizben.
A garanciális ügyintézés határidejéről pedig: törvényileg konkrét számok nincsenek meghatározva, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy hónapokig is eltarthat a dolog úgy, hogy nem ütközik törvénybe. Itt igazából csak a vevő türelme és a békéltető testület határozza meg a határidőt.
-
Topikgazda
válasz lostprophet #9625 üzenetére
Azt sajnos nem tudom, hogy törvényileg gyártói garancia esetén a boltnak milyen kötelességei vannak, de mindenhol azt olvasom, hogy ilyenkor a gyártó márkaszervizébe kell vinni és nem a boltba. Nem vagyok biztos benne, hogy ezt így megengedhetik maguknak, legalábbis 1 évig szerintem biztosan nem. De majd a többiek kiigazítanak.
A 15 nap javításra vonatkozik, de ott is olvasható a varázsszó: "törekedni kell". Tehát ezt is ki lehet magyarázni.
skayline: érthetetlen a dolog számomra, az iPon-ra nem jellemző a kamu értesítés. Akárhányszor vásároltam náluk, mindig ott volt másnapra a termék. Egyszer fordult elő az, hogy más terméket küldtek nekik, de ezt betudtam emberi hibának. Megrendelték újra és másnap átvehettem a már megfelelő terméket.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Már ott bűzlik a dolog, hogy felbontott volt a gyári csomag. Az ilyen küldeményeket nem is szabad átvenni, továbbá célszerű még a futár előtt megvizsgálni, hogy minden tartozék benne van-e. Ha a futár viszi nekik vissza, nem szólhatnak egy büdös szót se, de így, hogy hiányos a csomag, valószínűleg nem állhatsz el a vásárlástól. Mondjuk az is gyanús, hogy húzzák az időt. Törvény szerint ugye 8 munkanap van az interneten árusított termékek vásárlásától való elállásához...
-
Topikgazda
válasz Attix82 #9770 üzenetére
Az csak hab volt a tortán (sztem ezért is volt ekkora bírság). A lényeg viszont a következő:
"A megyei bíróság ítéletével a felperes keresetét elutasította. Ítéletének indokolásában a Korm. rendelet 7. §-ára hivatkozással megállapította, hogy e rendelkezés alapján nincs helye a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza."
-
Topikgazda
válasz Attix82 #9772 üzenetére
Ez már nem az én reszortom, de a bíróság ezzel magyarázta:
"A tartós fogyasztási cikkek esetén a három munkanapon belül érvényesített csereigény épp azt valószínűsíti, hogy a hiba gyári eredetű. Ilyen, szinte azonnal észlelt hiba esetén az R. tehát kötelezővé teszi a termék cseréjét és eltér a Ptk. általános szabályaitól."
Szerk: az 1 millió bírság volt, nem a vevő perelte ki.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Attix82 #9774 üzenetére
"Vagyis Ti azt mondjátok, hogy bevisz egy ember egy hibás terméket 3 munkanapon belül, ránézés nélkül cserélje ki azonnal."
Ne forgasd ki a szavainkat. A bíróság határozatában ez olvasható:
"a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza."
Tehát jelentéktelen hiba miatt cserének nincs helye. Azt el lehet döntetni a helyszínen is, hogy bekapcsol-e az eszköz és hogy működnek-e az alapvető funkciói.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Attix82 #9787 üzenetére
Álomvilág ez. Webshopnál én már ürülök annak, ha 1-2 munkanapos beszerzési időt mondanak, hiszen náluk ez jelenti a lehető leggyorsabb cserét, amit persze meg is értek. Ennyi pénzért többet nem lehet elvárni. Akinek azonnali csere kell, annak ott a Tesco, Auchan, MM és társaik.
-
Topikgazda
válasz dave0825 #9864 üzenetére
Ha nem beszéltetek meg próbagaranciát az eladóval, akkor sajnos ez az üzlet így sikerült. Ha nem tetszik, eladod, mást nem tehetsz.
Egyébként ha erősen bolti ár alatt vetted a gépet, akkor nincs mit magyarázni. A kisebb hibákra számítani lehet a használt gépeknél.
(#9866) dave0825: semmilyen elállási lehetőség nincs jogilag a magánszemélyektől történt vásárlásoktól. Max. ha szépen megkéred az eladót, talán visszaveszi a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Repsol600 #9871 üzenetére
"Bármilyen okból a hibás készülék helyett egy új készüléket adnak, újra indul-e a garanciaidő?
A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Ilyen esetekben a kötelező jótállási idő egy éves időtartama, illetőleg a szavatossági jogok gyakorlására nyitvaálló két (adott esetben három) éves határideje a kicserélés (az új termék átadásának) napjától újraindul a teljes termék vonatkozásában." [link]
Engem is már le akartak ezzel húzni. Amint előkerül a fogyasztóvédelem szó a beszélgetésben, rögtön meggondolják magukat.
-
Topikgazda
A leírtak alapján ez egy erősen hiányos garanciális ügyintézés. Én a helyedben először is ezzel a Fixittel venném fel a kapcsolatot emailben, amiben leírod a panaszod és bemásolod a jogszabályidézetet is. Ha nem válaszolnak belátható időn belül, vagy hárítják a dolgot, akkor irány a fogyasztóvédelem.
-
Topikgazda
Át akarnak b@szni. Melyik bolt ez? Jobb lesz kerülni...
Írj nekik egy emailt, az lesz a legtisztább. Telefonon ne intézz ilyeneket, mert vagy megpróbálnak lebeszélni, vagy kamuznak. Az emailnek nyoma van, azt nem lehet letagadni.
A termék átvételére pedig semmilyen módon nem vagy kötelezhető. Ha nem veszed át, akkor nem tehet mást az üzlet, mint törli a foglalást a termékre és eladja másnak. Hozzáteszem, hogy nem szép dolog így lezárni a dolgot egy bolttal, mert nekik költség a termék beszerzése/csomagolása. Legyél úriember és emailben mondd le a megrendelést.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Jobb esetben a bolt bevizsgálja, mert sok kellemetlenségtől kímélheti meg magát, ha mégsem hibás és úgy küldi tovább. Ha a hiba jellege olyan, hogy egy szakszerviznek titulált helyen nem lehet javítani, akkor továbbküldi a bolt a nagykernek. Egyébként meg 1 héten belül visszakerült volna hozzád "nem hibás" címszó alatt.
Leírom az ügymenet legrosszabb eshetőségét, ami beletelhet 2 hónapba is (vagy többe):
1. A kisker beviszgálja a terméket. Hibásnak találja, ezért visszaküldi a terméket a nagykernek
2. A nagyker visszaküldi a forgalmazónak
3. A forgalmazó visszaküldi a gyártóhoz
4. A gyártó bevizsgálja újra. Ha hibás, akkor cserélik
5. Gyártó küldi a csereterméket a forgalmazónak
6. Forgalmazó küldi a nagykernek
7. Nagyker küldi a kiskernek
8. Értesít a kisker, hogy megérkezett a cseretermékHa bármelyik szereplő úgy dönt, hogy raktárból cseréli a terméket, akkor jelentősen csökken az átfutási idő. Rendesebb boltok (és akik megtehetik) saját erőből cserélik a terméket és 1-2 héten belül nálad van az új. Sajnos ezt nem minden bolt teheti meg, vagy csak szimplán nem akarja, mondván neki ez plusz macera. Ami vmilyen szinten igaz is, mert neki a később megérkezett csereterméket el kell adnia valakinek.
-
Topikgazda
Mint írtad is, a cserébe nem fognak belemenni. Cserét csak akkor szoktak alkalmazni, ha már javítani nem lehet, vagy már a javításhoz szükséges alkatrészek beszerzési ára + munkadíj + egyéb felmerülő költség az áru aktuális piaci értékét kiteszik.
Továbbá a csereigényt a garanciális ügyintézés megkezdése előtt kellett volna felhozni, így ez már eső után köpönyeg.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz 7Heads Drago #9937 üzenetére
GSM boltba garis? Akkor ott sztem még várhatsz egy darabig.
-
Topikgazda
válasz samycool87 #9948 üzenetére
A gyári garancia kamu. Ezekre a telefonokra bolti garancia van, ami annyit jelent, hogy a bolt próbálja megjavíttatni a saját "szervizében". Ez annyit tesz, hogy szoftverfrissítésen kívül gyakorlatilag semmit sem tudnak kezdeni vele, mert sem szakértelmük, sem alkatrészük nincs a javításhoz.
A konklúzió: noname GSM boltokból NEM veszünk telefont. Vannak normálisabb GSM boltok, akik ilyenkor már rég cserélték volna vagy visszaadták volna a pénzt. Sajnos utóbbiból nagyon kevés van (én személy szerint egyet ismerek, de ott is csak olyan telót vennék, ami a szolgáltatómnál nem kapható).
Szerintem első körben vásárlók könyve, majd ha nem vezet eredményre, békéltető testület. Ha ez sem hoz megoldást, akkor perelhetsz, de ez sokáig eltart és rengeteg vele a macera. Viszont tuti megnyered, és a bolt fizeti a per összes költségét.
-
Topikgazda
válasz Goatman #9963 üzenetére
Szia!
Milyen táp és hol vetted?
Egyébként ha azt mondod, hogy a táp vitte el őket, szinte biztos, hogy nem foglalkoznak velük. Ami ilyenkor szinte mindig beválik: "há' tegnap még jó volt!"
Ha egy helyen vettél mindent, akkor ne egyszerre vidd be őket, mert az gyanús lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz bullseye #9971 üzenetére
A tápot visszaküldik a nagykernek azzal, hogy elfüstölt, de az alaplapot és a vinyót milyen indokkal? Elvitte őket egy sz@r táp? A nagyker ezt nem eszi meg.
Tehát vagy a nehezebb utat választva kártérítést követelünk a bolttól a hibás teljesítés miatt, vagy a könnyebb utat választva egyesével visszük vissza a cuccokat, azzal a hibajelenséggel, hogy tegnap még működött, de ma már nem. Bolt küldi a nagykernek, nagykernél sem fog elindulni, és cserélni garanciálisan.
Itt az a baj, hogy ha az A lehetőséget bepróbáljuk, már nem lesz B. -
Topikgazda
válasz Attix82 #9974 üzenetére
Mármint mit közölnek általában és kinek?
bullseye: az alaplapnak/vinyónak nem kell felkészülnie arra, hogy a táptól nagyobb feszültség jön az előírtnál. Ez nem rendeltetésszerű használat. Egyébként a tápban, ha jól látom, van túlfeszültség-védelem meg rövidzárvédelem, tehát ez egyértelműen kaki...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz 7Heads Drago #9978 üzenetére
Csak ezt találtam, de itt pont a jó boltokat véleményezik...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs