Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Nowhereman

    őstag

    válasz hobizoli #30834 üzenetére

    Elösször is kötve hiszem, hogy nem 5 szelepes motorokat csinálnának, másodszor mondjuk egy szelep esetében a szelep-rugó lengő rendszer szarik arra, hogy hány szelep leng mellette/mint ahogy a szerverprocik frekijét se zavarja, hogy egyedül vagy ezredmagával van egy rendszerben/, csak a rugó keménysége és a szelep tömege számít, hogy mekkora fordulatig tudja követni a bütyökprofilt. Persze vannak trükkök, mint a szelepek kényszervezérlése /ez már volt is a forma1-ben: az 54-55-ös mercikben, mostanság a főleg a Ducatti komálja/, vagy a szelepek pneumatikus vezérlése. De persze a dugattyú hajtókar is lengő rendszer, de ezeket még matematikailag is messziről lehet közelíteni - tudtommal a mai napig is a puding próbája módszerrel kezelik ezt mindenütt...

    Utánam a kondenzcsik!

Aktív témák