- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Aktív témák
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29904 üzenetére
"Lewis mondvacsinalt meltanytalan bunteteseit " a többes szám arra utal, hogy idén minden büntetése csak FIA pofátlan műve volt? pontosabban fogalmazz, mert ezt is bele lehetne gondolni az írtak alapján
A fórumban kb azon megy a vita hogy melyik leendő vb a looserebb kategória idén, Neked is köszönhetően. Én ennek csak örülök, hogy mindkét pilóta ilyen vitákba keveredik, így a kedvencem talán hamarabb bekerülhet a Ferrariba, vagy nagyobb esélye lehet egy gyengébb autóval a vb-ért küzdeni jövőre ha ennyire szétszórt pilóták ellen kell küzdenie.
Ja, a megítélés:[link] az angol címeket ajánlom, azért ez nem megszokott, max csak Mo-on. Ezért "tenni" is kellett. Feltéve ha nem fordították totál félre.Ha van igazság akkor Kubica bemákolja a vb-t
Motion: hát ez tényleg új, kétszer is elrontotta a dolgokat Hamilton, viszont a Ferrarik kirakásában Kovalainent én felelősebbnek érzem mint Hamit.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29914 üzenetére
Ne legyen harag, de ilyen hozzászólásokat amit linkeltél nem vagyok hajlandó végig olvasni már, az első soroknak mindig megadom a bizalmat, de ha látom hogy lement a roló akkor abbahagyom. Lehet írtál érdekes dolgokat, más biztosan értékelte akit nem zavart az (szubjektív rész következik) elfogultság és álomvilág túlzott mértéke.
Alonsot egyszer büntették meg véleményem szerint méltánytalanul. Írom ezt Alonso drukkerként. Ami 2005 év végétől alakult ki bennem fokozatosan, de ha idén hirtelen Hami rajongó lennék attól még az ő eseteit is tudnám. Alonsora elég sokszor írtam már idén is negatív jelzőket. Az elfogultágnak több szintje van.
A hibák mennyiségét tekintve Alonso igen veszélyes pilóta ha jó az autó és háttér. A vb címeit kifejezetten ennek köszönheti(stabilitás), egyik esetben sem lehet mondani hogy a legjobb autóban ült. A címeit a legelső két vb esélyes évében érte el ráadásul. Tavaly már hibázott rendesen (bár szerintem nem annyit mint idén Massa vagy Hami), csak én elfogult vagyok és azt betudom annak, hogy az adott légkör negatívan hatott a teljesítményére. Az idei évet meg unfair lenne felhozni, ahogy M. Schumi gumikáoszos évét is, ahol Barika nem egyszer "elverte" mégsem tartjuk jobbnak. Az idei évben csak azt mutatta meg, hogy öt futamos széria erejéig egy 3. vagy 4. legerősebb autóval hogyan kell a legtöbb pontot begyűjteni a mezőnyben. Nekem ez is mosolyt csalt az arcomra. Azért erre a mostani f1-ben senki nem lenne képes ha nem bénáznának az ellenfelek, de megtették. Köszönöm szépen, de a vb címet meg sajnálom hogy ő közülük kapja valaki[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29938 üzenetére
Amire reagáltam az olyan rövid volt hogy végigolvastam. Ha rövideket írsz én mindig elolvasom, ha hosszabbat meg csak akkor ha olvasható számomra. Ebből nehogymár sértődés legyen, gondolom te sem olvasol el minden hozzászólást ha számodra teljesen elrugaszkodik az a valóságtól...semmi gond ha csak az első sorait olvastad el.
Nah végigolvastam, aki megtorlásról beszél az talán túl komolyan veszi a (az ellen)drukkolást. Ettől függetlenül remélem jó csatákat látunk még idén.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz proof88 #29945 üzenetére
Lehet összekeverték Daviddel Bourdais-t, aki komoly visszaeső. Idén még Sutilt sajnáltam ennyire, ott legalább Kimi elnézést kért.
Chili7: Wéber Spa után azonnal kijelentette ahogy kérdezték hogy ez bünti és később is kiállt ez a véleménye mellett. A "szak"kommentátorok közül szerintem egyedül ő az aki értékelhetőt nyújt a pályán is, ezért mindig meghallgatom, csak ő meg nem az a kommentátor fajta...
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29963 üzenetére
Börni bácsit neveljék meg a csapatok, hogy több pénzt osszon ki a csapatok között az f1 bevételeiből. Sosem értettem hogy miért azok a csapatok kapják a legnagyobb pénzt akik erős marketing értéket raknak le az eredményesség által és a legnagyobb szponzorokat kapják így meg, tehát az egyenlő mértéket preferálnám. Nem a maximalizálást.
A fordított rajtrács egy orbitális hülyeség szerintem, főleg hogy hozzák be az utcai pályákat. Iődőmérőt csak pár ponttal jutalmazzák inkább és a futamon is lehetne pontozásos rendszer. Legtöbbet előző, leggyorsabb kör, legtöbbet vezető pl...
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29978 üzenetére
"Javaslom valtsunk temat! " idézet tőled
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29986 üzenetére
Nah, egy hondát is nehéz lekörözni ha az nem törődik azzal hogy éppen le akarják körözni valószínű pár körig Trulli gyorsabb lett volna (első etapja utolsó köreit teljesítette) akkor mint Hamilton és ha megnézzük akkor ezzel lehet hogy Piquet befogását bukta el. Sokat ebből sem láttunk sajna.
"Lewis igy is bosszankodhatott eleget, Alonso mogott is sokaig kenytelen volt dekkolni, mert az mar sporolt, de o meg fogcsikorgatva ment volna hatha leesik meg valami."
Ne haragúdj, de ez már átmegy minden határon. Trulli nem bosszankodhat és Glock nem reklamálhat még szabályokba is ütköző dolgok alapján, de Hamilton igen? Trulli szerinted nem fogcsikorgatva nyomja idén a Toyotának?! Most bukták valószínű a vb 4. helyet, nem csoda ha ki van akadva. Trulli pozícióért harcolt, Hamilton meg azért hogy ne körhátrányban legyen.
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29985 üzenetére
Ehh kimaradt előzőből, majd leszedi egy modia fejem...
Én nem láttam semmi fotót Forca Indiával kapcsolatban, de szívesen megnézném. -
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #30007 üzenetére
Jövőre majd ugyanitt, most untam meg ezt az állandó rasszista mindenki dolgot már. Remélem addigra eltűnsz a fenébe vagy kikezelteted magad. További kellemes ámokfutásokat.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
[link] Webber baleset. :/
-
Peat;)
veterán
válasz [CS]Blade2 #32946 üzenetére
Galambfejű f1 papa elfelejtette a matematikát, jön az érmekkel és veszteséges az f1 nemtom milyen szervezete is.
A legszorosabb állás úgy lenne, ha sok helyezett kapna pontot és a legnagyobb hajtás is így lenne, mivel a hátrébb versenyzőnek is lenne motiváció. A 12 versenyző kapjon pontot elmélet lenne a legjobb ilyen szempontból, de a mostani sem rossz, idén is voltak olyan esetek hogy a 7.-8. helyeken ment a csata. Szerintem a mostani rendszerhez nem is kéne hozzányúlni, hanem az előzéseket kellene jutalmazni valamiképpen. Még akár azzal is hogy az első helyezetthez közeli pontszámot kapja a legtöbbet előző...hirtelen minden ász csapat egyik pilótája menne a pole-ra a másik meg hátulra az időmérőn, szerintem érdekes lenne -
Peat;)
veterán
válasz Motion_Blur #32950 üzenetére
Höh?
Upnak inkább: 23-tól lesz pösze Massa barátunk gokart bulijának ismétlése eurosport2-őn. Schumi és Bari is ott lesz
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz !Overdose! #33042 üzenetére
Egyikőtöknek sincs igaza, eltérő eléggé ez a szponzori pénz, pl. Ferrarinak jól megy ezen a téren, egy Force Indiának nem annyira. Anno egy gazdasági napilapban volt egy kimutatás, talán tavalyról és ott ha nem tévedek akkor Ferrarinak fedezte leginkább a költségeit a szponzori pénz.
venember83: az tény hogy a motogp a népszerűség és alacsonyabb költségek miatt lehet hogy magasabb ár érték aránnyal bír ph!-san szólva a marketinget tekintve, ugyanakkor nem csak a Hondát érinti a csökkenő kereslet, olyannyira, hogy már téma volt az f1-ben a dolog és úgy néz ki maximalizált költségvetés lesz elég hamar. Amennyiben meg a honda már egy éve gyúr a 2009-es bioalázógépre akkor a költségeik csak most térülnének meg a jobb eredményekkel. Ha indulnak akkor az első versenyeken kiderül hogy miért léptek le. Szerintem szimplán megint a trutyit keverték meg egy újabb lendülettel és maradtak ott ahol, ez meg égés és a válság manapság egy kurva jó indok a népszerűtlen átalakításokra.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz fekeandras #33055 üzenetére
A toyota csupán 1-2 évig rendelkezett a legmagasabb költségvetéssel. Ez természetes dolog, mivel a nulláról építettek fel mindent, így az első években ez többletköltséget jelentett. Azóta csak Palik szajkózza hogy márpedig a toyota amióta az f1-ben van a legtöbb pénzt költi, amit az írásod is remekül példáz hogy a tájékozatlanok benyelik mint kacsa a nokedlit.
Motion: épp árulják a hondát, ilyenkor azért nem szokás azt mondani, hogy sajnos megint az utolsók egyike leszünk.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz !Overdose! #33052 üzenetére
Miért? Tájékozódj már hogy a többi autógyárat hogyan érintette a válság és utána írj ilyeneket. A legtöbb pénzt valószínű hogy maga a Honda állta, nem térült meg, ennyi.
Most meg még mártírt is csinálnak magukból így kevésbé népszerűtlenek, hogy több szponzor és a költségek visszaszorítása helyett inkább hagyják az egészet a francba.
[link] ez 2006-os,
"A 11 istálló teljes költségvetése az idén valamivel több mint 2,75 milliárd dollár."
"Egyes becslések szerint a száguldó cirkusz ebben az évben csak a szponzoroktól 2,5 milliárd dollárt kap"
Aki ésszel csinálja (Ferrari, Mclaren, Renault) annak azért annyira nem drága az f1...inkább az infrastruktúra költségei állnak fent mint szélcsatorna építése stb, de a Hondának már ez is megvolt.
33061: köszi
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz !Overdose! #33063 üzenetére
Én nem azt mondom hogy nem fontos tényező. Hanem azt hogy túlságosan is arra támaszkodnak a döntésüknél. Integra azért bemásolt pár dolgot, amitől kicsit más a helyzet. Mondjuk ezt a tnc nekem kicsit magas hogy mire gondolt mert én úgy tudom hogy több autógyár szintén tnc.
A szponzoros részedet meg majd elhiszem ha mutatsz valamit, mert én linkeltem legalább valamit és amit nem linkeltem azt is leírtam, miszerint a hondánál elég ramaty volt a szponzor és saját ráfordítás aránya egy két iromány szerint. Mivel újságból tájékozódtam lehet hogy rosszul, de ha nem mutatsz valamit akkor addig ezen az állásponton maradok hogy az f1-ben a legalacsonyabb hatékonysággal, legtöbb meg nem térült anyagi áldozattal a honda működött az elmúlt két évben.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz hobizoli #33068 üzenetére
Nyereségesnek azért nem nyereségesek a csapatok, csak ki tudják hozni úgy a működést hogy az f1 általi marketing megérje nekik (szerintem). Állítólag olyan 150 milla körül akarják majd maximalizálni a költségvetést, így Honda csapatát szerintem meg fogják venni, mert csak 1-2 évet kell kihúzni és utána harmad annyit kell beleölni, míg a szponzori pénz, tv-s jogdíjak ennyire tuti nem esnek vissza. Magyarul lehet majd nyereségesen is csinálni.
-
Peat;)
veterán
Mclarent is érinti a válság, hogy mennyire azt nem tudni, mert a cikk első bekezdésében össze vissza keveri a bevételt és a nyereséget, gondolom inkább a bevételről beszél. Ezek szerint náluk kb 280 milla jött össze, ami leginkább szponzori pénz, jövőre végső esetben ez 175 millára esik vissza. Nos, a legnegatívabb szám is elég még egy mai f1-es csapat működéséhez is. A költségvetésbe meg nagyon hamar bele fognak nyúlni FIA-nál. Hondánál súlyos szponzori zsé hiány volt mond akárki akármit (ha már a mclarenhez hasonló összeg fele meglett volna akkor már elég lett volna hogy 1 évig kihúzzák még minimális ráfordítással, fejlesztések nélkül) , a baj az hogy új szponzort mostanában nehezebb találni.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz george11 #33088 üzenetére
Elvileg 2008-ban nagyrészt a jövő évi autóra gyúrtak, ha olyan jól sikerült mint állítják akkor miért ne lenne elég kétszer akkora költségvetés végigvinni az évet mint ami a torronak volt idén (csak ők később kapták meg a 2008-as autót ingyen, a hondának meg már kész van többnyire és annak költségei rendezettek ugyebár)? Mert a válság lassítja a honda motort? Nekem nem áll össze a kép, attól még simán lehetek én a hülye persze.
Remélem valami komoly vevőt sikerül szerezniük aki akkor is kitart ha jövőre ismét lebőgnek. Most olvastam hogy már 30-50 millában akarják maximalizálni a költségvetést, az azért kemény túlzásnak tűnik, de nagyon úgy néz ki hogy már 2010-re életbe lép valami, így tényleg csak egy évet kell végigvinni aztán anyagilag a nem gyári csapatok is érvényesülhetnek. Én Williamsnek nagyon drukkolok, hogy húzzák ki addig, csak kérdés mi marad az f1-ből.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
Kicsit lazább téma, Alonso sunyi módon elgáncsolja focitársát. Aki egyébként (főleg ha csak a lábát nézte) hasonlít Hamiltonra [link]
-
Peat;)
veterán
válasz Motion_Blur #33275 üzenetére
Szerintem meg senki nem látja át a helyzetet, mert az f1-es csapatok megfoghatatlanok a gazdasági elméletekkel, nem lehet tudni a hatásokat. Toyotát lemásolta a többi gyár, mert olyan elméleteket dolgozott ki és ültetett át a gyakorlatba az autóiparban, hogy elhúzott fényévekkel a többiektől (most már anno). F1-ben mégis problémái vannak.
F1 nem termelő nem szolgálgató vállalat, lehet hogy csapatonként teljesen más tényezők a fontosak. Tényleg senki nem tudja mivan.
Én így látom azért: pl. ha kevesebb ember fogja összeszerelni a Ferrari motorokat és azok szétesnek majd Massa alatt, akinek megmaradt a fizuja akkor lehet elgondolkodnak hogy hibáztak. Ha megtartják az embereket és Massa/Alonso bárki behisztizik de még marad a csapatnál, de kap egy jó autót akkor a vezetők szerintem a képébe mosolyognak....a pilóta meg visszanyal azonnal, hogy jajj de boldog és várja a szponzorokat lásd Hamilton, alacsonyabb fizetés de megoldotta ésszel a dolgot.Az f1 jóval egyensúly érzékenyebb dolog mint más sport szerintem, így ha változás történik egy viszonylag jól működő csapatban az elég komoly kockázat, kérdés melyik a nagyobb, ami nem jár személyi változással csak hőbörgéssel vagy amelyiknél valósan kerülnek ki emberek a cégtől..
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz Integra #33301 üzenetére
mert a többi gyár csak úgy szárnyal, toyota 1-2 évtized után negatív üzemi eredményt produkált (a legutóbbi negyedévben asszem)
Közben mclarenesek azon aggódtak, hogy csak 200 milla szponzori bevételük lesz honda szánalom volt az elmúlt években az f1-ben, pénzügyileg éppúgy mint teljesítmény ügyileg. Nem kellett volna elküldeni David R-t.
33304: persze ezek a mai cégek tömény jóindulattal vannak megáldva , gondolom úgy adták el, hogy van benne ilyen olyan esetleges opció pl a visszavásárlásra, vagy a szélcsatornákat (már ha az infrastruktúrát is eladták) a honda ingyen használhatja a közúti autók fejlesztéséhez stb...
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz stvnppp #33313 üzenetére
2007-es Hamilton sokkal jobb volt mint az idei. Az ideit könnyedén megette volna Alonso vagy Kubica. Jövőre meg lehet fordítva lesz, bár tény hogy Alonso már sok éve bizonyít. Ebben az igazán erős szerintem, tavaly a nem épp ideális légkör és a viszonylag sok hibája (állítólag nem feküdt neki a bridgestone) ellenére is végig ott volt és harcolt a vb címért. Idén meg ahogy negyedik erő lett a Renault begyűjtötte a legtöbb pontot a hátralévő futamokon (jövő évre szerintem ebből kéne kiindulnia Renault-nak, nem a legjobb autó kell..az előző 2 vb-nél sem mondható hogy az autó miatt domináltak volna). Ez nem csak ő róla mond el sokat, hanem inkább azt mutatja, hogy milyen bénázások voltak az élcsapatoknál, pl. utolsó futam Mclaren részről, éjszakai Ferrari részről és pilóták részéről is lehetne egy hosszabb listát készíteni. Kubica joggal haragszik a BMW-re, ha annyit fejlesztenek mint a Renault akkor bármi lehetett volna, ekkora ziccert kihagyni nagy hiba volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Peat;)
veterán
válasz Motion_Blur #33336 üzenetére
Na igen, a formula.hu arról híres, hogy mindig visszafogják magukat a cikkírók és csak ezért nem közölték le hogy ők tudják ám. Sosem közölnek kamu híreket, sosem fogalmazzák át a külföldi cikkeket, sosem ferdítenek, sosem hergelik a népet a trendnek megfelelően. Ők az újságírás, cikkírás szentjei
De ettől eltekintve is, ezt a hírt azt írja sokan tudták már korábban, most már sok oldalon téma. Világszinten nem akadt egy újságíró aki nem vállalt be mondjuk egy pert? A neve világszinten ismert lehetett volna a "titkos info" napvilágra hozásával elszomorít azért, hogy az olvasót így lenézi az oldal és ha van is egy (nagyon pici, pl Kimi opciója, mert ha idén is vb lehet abbahagyta volna részéről) pici igazságtartalom akkor azt úgy alakítja át ahogy.
-
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #34548 üzenetére
Akkor az illetékeseknek többet kéne kimozdulni a való világba, vagy csak én nem láttam még ilyen szamárfület, összegezve nekem nem jött át a vicces elnevezés, mivel nincs hasonlóság
A formula.hu-s részeddel meg egyetértek, én a technikai ismertetőkön jót szoktam derülni, arra jó az oldal (én aki totál hülye a témához, mit érezhet az aki már konyít hozzá valamit )
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #35052 üzenetére
A Honda tavaly nem ugyanezt játszotta el fejlesztési idő tekintetében? Nekem úgy rémlik, aztán mégis a Force Indiákkal nyomták a partit. A Renault is kilógott a nagy fejlesztéseivel tavaly, most mégsem estek vissza annyira, vagy még nem tudjuk. Na meg a Honda alig tesztelt és a valódi tesztet azért sosem fogja kiváltani a szimulátor. Beletaláltak a jóba, vagy borzasztóan vakítanak. Pl. előkerültek az egykori 1000 lovas v10-es honda motorok de nem úgy néz ki.
-
Peat;)
veterán
válasz -XadAnuX+ #35314 üzenetére
Nem hinném hogy megint olyan évünk lesz mint tavaly, amikor a legjobb autók pilótái/csapatai többet hibáztak mint amennyit Palik Shell reklámozott.
De egy 2.-3. legerősebb autó már bőven elég lenne, hogy beleszóljon a dolgokba, jelenleg viszont én kb bmw-brawn-ferrari sorrendet látok és utána jön a renault a toyotával egyszinten. De a teszten futott km-ek alapján (viszonylag kevés) idén is olyan fejlesztést akarnak levágni mint tavaly, úgy meg bármi lehet, ha nem marad le nagyon az első pár versenyen. A brawn autók gyengéje a megbízhatóság lesz szerintem, mármint az elején, vagyis reménykedem . Tavalyi év után kijárna pár győzelem Alonsonak. -
Peat;)
veterán
Brutálisan kijön a magyar mentalitás, változtatás = csak szar lehet. Csak az első helybe szól bele a rendszer, utána a megszokott van. Mi a bánatért gond az, hogy a másodiknak és még a közelben lévőknek mostantól baromira megéri támadni?! Mostanság, ilyen fene mód jó gazdasági viszonyok között majd biztos bealszanak hátrébb a pilóták, minek az a konstruktőri cím...Na meg eddig olyan nagyon az volt a jellemző, hogy 10 pilóta harcol a vb címért? Nem értem miért kell kiakadni zsigerből, a végiggondolás helyett.
A rönyó mint fő kers ellenző meg kersel kezdi az évet. Egyelőre egyedüliként ők vehetők biztosra...fura hírek napja.
-
Peat;)
veterán
válasz [CS]Blade2 #35383 üzenetére
Kösz hogy visszajöttél 2010-ből közénk elmondani hogyan fognak előzni és versenyezni.
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #35451 üzenetére
Na persze, bizonyára pont a pilótáknak fog tetszeni az hogy kockáztatni kell minden futamon . Ők sem hülyék, még szép hogy a taktikázási lehetőség megnyírbálására harapnak.
Rosberg reagálása érthető..őt nem érinti egyáltalán, idén biztosan nem.
Button nem tudom mit pampog a 9 győzelemmel...a pontos rendszerben aki tud 9 győzelmet szerezni az 99%-ban vb lenne. A pontkülönbségek is csak hasraütések, vagy mondjon nekem valaki a 90-es évek után olyan esetet, hogy a legtöbb győzelmet szerző pilóta úgy nem lett vb, hogy nagyobb mértékű lemaradása volt pontokban..Ez a medálrendszer kb 10 pontos differenciát tüntet el...a 10 pontos taktikázós részt, kizárólag az első két hely között. Kinek mi jön be, első évben mindenképpen megdobja a hangulatot szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
Ezek a számok tökéletesek azok számára akik életükben nem néztek f1-et. Amennyiben a valóságot nézzük meg akkor látható, hogy mit jelent az új szabály. A valószínűségi mutatók nullázásával sok minden állítható, pl, hogy csődbe megy a szerencsejáték zrt mert minden lottószelvényvásárló nyer.
Az fárasztó lenne hogy a cikkíróknak össze kéne szedni az elmúlt mondjuk 10 év eredményeit. Míg, ha ilyen hangzatos nyilatkozatokat vágdosnak be, ők a janik.De most komolyan, nem kéne tisztázni miről megy a vita? Én nem emlékszem olyan esetre amikor a több versenyt nyerő pilóta elbukta a vb címet jelentősebb lemaradással. Amennyiben meg nem jelentős a lemaradás (10 pont körül) akkor szerintem korrekt, ha annak adják aki többször volt első. De ezek szerint rosszul emlékszem, és mint múltkor most is valószínű, hogy hiába kérem: példákat, aki ráér tényleg összeszedhente pár évet.
A taktikában is csak látszólag lesz hátrány ez a rendszer, pont hogy merészebb taktika kell majd. A csapaton belüli verseny meg most is eldőlt sok helyen, ne hülyüljünk már..
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz Nowhereman #35581 üzenetére
A pilóták és a fórumozók is csak szélsőséges eseteket hoztak még fel. Példát nem, mint ahogy wildrain (köszi) utánanézett kiderült miért: mert nincs sok igazán, illetve egy darab van.
Én azt mondom 20 évente legyen mormogás, de a pilóták a győzelemért menjenek a pályára. Amennyiben eddig is azért mentek volna most miért menne a nagy panaszkodás? Igazság szerint fáj leírni de Hamiltonban láttam egyedül azt, hogy még másodikként is támadott, az összes többi pilóta már taktikázott...tavaly év végére meg ugye Hamilton is beállt a sorba. Ezért tojtak be a pilóták, mert nem a másik hibájára fognak építeni, nem arra hogy a következő futamon majd ő lesz elől, nem arra hogy vagy a boxban előz vagy bukik 2 pontot...hanem arra hogy támadni kell ami pozícióvesztéssel is járhat, vagy balesettel. Nos szerintem aki szerint ez nem fér bele az f1-be adja át a helyét más pilótáknak.
A csapaton belüli sorrendben sem értek egyet, mégpedig azért, mert ha belegondolok a pontok alapján sokkal biztosabb alapra lehet helyezni a vb harcot. Pl. aki az első 8 futamon 20 ponttal többet szerez mint a csapattárs, arra már lehet építeni, hiszen nehéz elbukni ekkora előnyt. Azonban az új rendszerben ha nyer valaki 4 futamot az első 8 versenyen, míg a csapattárs csak 1-et, még mindig nincs eldőlve, hiszen könnyedén befogható a vezető, akár 3 futam alatt és ehhez csak annyi kell hogy második helyezett legyen az addig vezető. Pontnál ilyen esetben 6 pontot faragna az üldöző...akkor melyik is a korrektebb/izgalmasabb? Szerintem pont hogy a kötött pontrendszer az amihez jobban lehet tervezni és ez által számunkra unalmasabb évadot kialakítani.
A több pontkülönbség az első és második hely között meg "megbukott" Schumi által, így most ezt próbálják. Tény, hogy pl Alonso féléknek ez baromi nagy hátrány, hiszen kis mértékben mindenképpen elértéktelenedik a kiegyensúlyozottság, de nincs olyan rendszer aminek ne lenne hátránya. Én meg Alonso fan vagyok mégis lenyelem
-
Peat;)
veterán
válasz proof88 #35591 üzenetére
Ez azért nagyon gáz, nem tudtok egy példát sem írni ami kicsit is megállná a helyét.
"Szerintem nem ezért. Hanem azért, mert hülyeség. Más módja is lehetne az előzésre serkentésnek, mint ez. Mert tegyük fel, hogy az elején mindenki vb akar lenni, aztán amikor van akinek van 5 aranya, lehet több embernek is, van akinek meg 1 sincs, az hova akarjon előzni? Ez megint olyan, mint hogy a 15. helyen vagyok, minek előzzek meg akár 3 embert is a futam végén, ha ugyanúgy nem kapok érte pontot... nem is értem, miért nem kap mindenki pontot. Az utolsó kapna egyet. Csak az kapna 0-t, aki nem fejezi be a versenyt... így minden egyes pontért lehetne küzdeni."
Az éremrendszer az első helybe szól bele. A második és vb harmadik hely között már nem számít ilyen módon a győzelmek száma, onnantól ugyanolyan az elbírálás mint tavaly. Ezzel megbukott már az egész példád.
Arról nem is beszélve, hogy pontrendszerben a példádat beillesztve még esélytelenebb lenne az üldőző szerepe. Mivel éremrendszerben ha valaki szerez egy győzelmet addig a a többi a vb 1. hely szempontjából semmit sem, ez szerinted túl nagy előny. Míg pontrendszerben szerez 10 pontot ugyebár, így van az, hogy egy győzelem előnye az üldőző szemszögéből a legrosszabb esetben a pontrendszerben 5! futamig tarthat ki (tehát ha az addig vezető mindig második), éremrendszerben ez meg 1!. Akkor mi dől el hamarabb? A hátrányt sokkal könnyebb csökkenteni éremrendszerben. Nyerni kell hozzá.
Az meg hogy mindenki kapjon pontot..pont hogy csökkentené a motivációt a hátul lévő csapatoknak. Nézz meg egy futamot ahol a kiscsapatok szereztek pontot..értéke van az egy pontnak is, pénzügyileg is és más értelemben is. Ha mindenki kapna akkor ez elveszne és csak a mennyisége számítana a pontnak.Végig kéne gondolni és utána írni. Oké én elfogult vagyok, de mellette normális érveket tudok felhozni...ellene meg megy a hasracsapva kifakadt túlzó, valóságtartalmilag nulla mondatok a pilóták és fórumozók részéről is. Eddig. Bizonyára vannak kikezdhető részei a rendszernek, de annyi közel sem amennyi indokolná azt a felháborodást ami most megy. Igazság szerint szerintem a bevezető szervezet és személy a fő gond, ha egy szimpatikus arc vezeti be lehet hogy 180 fokkal másképpen reagálná le mindenki...
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz glutamin #35623 üzenetére
Ami biztos, hogy a jelenlegi pontrendszer nem jó, mivel taktikázásra motiválja a csapatokat és versenyzőket egyaránt. A "bátor" pilóták elérték, hogy maradjon, illetve a csapatok. Mindezt úgy hogy egy azaz egy olyan példát sem tudtak felhozni ellene, aminek lett volna valóságalapja. Az én szememben az összes kritizáló pilóta lejáratta magát, mert kiderült, senki sem a győzelmek számára hajt, hanem arra hogy több pontot szerezzen mint a vetélytársai, aminek a legjobb módja, a kockázatok nélküli stabil teljesítmény, 1-2 boxelőzéssel és vonatozással, benzinspórolással.
Egyébként Kimi nem tudom mit nyilatkozott, bármilyen is volt a tavalyi éve belőle kinézném hogy tetszett volna neki az új szabály. Hamiltonon lepődtem meg leginkább, azt hittem benne ott van a tűz, hogy nyerni akar. Alonso meg a legstabilabb versenyző ma, így érthető hogy bepánikolt. Több vb nincs a mezőnyben.
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #35632 üzenetére
Én sosem törődtem ki áll a mondatok mögött, hanem azok tartalmát néztem és sosem bíztam egy véleményben csak azért mert szakértő van mögötte, persze mérlegelem, de nem vagyok vak ló az éjszakában . Most is ez történt, ahol nem tisztán versenyzői szempontú véleményeket, hanem az önérdekek foggal-körömmel történő védelme jött át. Nekem persze, ahogy írtad. Te is írtál pszichológiai tanulmányt fentebb, szívünk joga másképp látni a dolgokat, nem tudom miért kéne nekem ezt külön kiemelnem és miért nem lehet magamnak mérce egy nyilatkozatban lejött "álláspont". (én inkább nyafogásokra emlékszem azért az idézőjel, de linkelhetsz nyugodtan egy olyan nyilatkozatot ami bővebb és jobban megfogalmazza a dolgokat, én ilyet nem láttam)
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #35634 üzenetére
"Az FIA hozott már hibás döntéseket, olyat is amiről elismerték hogy hibás, nincs számomra hitele annak hogy 2héttel az idénykezdet előtt most biztos jó döntést hoznának, és a FOTA a hunyó mert nem akarnak kockáztatni külön-külön, csapatként."
Az intézményrendszer taglalását nem értem, csak azért mert FIA azért lehet hogy rossz a szabály tartalmától függetlenül?! Ez azért kemény, azt hittem nálam jobban nem lehet utálni őket.
A többi meg fejtegetés, amit másképpen látunk. Van olyan része amire már reagáltam más számára, ez az első számú pilóta kiépítése dolog egy nagy sületlenség szerintem. Ugyanis mire győzelmek számában kialakulna valami tetemes különbség (mondjuk 3, ehhez szerintem azért 7-8 futam kell) addigra pontok számában is kialakulna. Csak míg a ponthátrányt nehezebb ledolgozni a vezető csapattárssal szemben (hiszen erőviszonyokat tekintve az üldöző közelében végez, vagy mázli hogy hibázik-e, kiesik-e, csapat szúrja el..én erre nem építenék szurkolást, tavaly e miatt volt izgalmas az év ok..de nem emiatt kéne szerintem) a jelenlegi pontrendszerben addig a győzelmek számának ledolgozását nem lehet kritizálni szerintem. Egy győzelem 10 pont a pontrendszerben, ez 5 futamig tarthat ki ha mindig második a vezető, de ha beérkezik pontot szerezve 2-3 futam simán megvan. Ez az éremrendszerben pedig 1 futam alatt dolgozható le. Az előny könnyebben építhető ki ezek alapján? Aki megnyeri az első 5 futamot még simán bukhatja a dolgokat. Pontrendszerben meg 3-4. helyen végezve a továbbiakban, finoman taktikázva behúzható az év. Szóval bárhogy is nézem kettőnk között lehet maga a valóság, mert én is elfogult vagyok persze..ki nem.
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #36269 üzenetére
Azért ha kivesszük a Brawn teamet akkor tényleg irdatlan szoros lett a mezőny. Pl. javul a Mclaren 4 tizedet akkor már Ferrari szint körül lennének. A teszttilalom meg egy dolog (a legkevesebb km-t futott team alázott ugyebár, bár megbízhatósági gondok pont emiatt lehetnek még Kers nélkül is szerintem), lesznek még itt kavarodások, hiszen a csapatok saját elmondásuk szerint is még sok fejlesztés van hátra. Jó kis év lehet.
-
Peat;)
veterán
Sajnos Alonso elment egy felderítő útra balesetnél (gyakorlatilag kiment a képről , nemtom merre ment), ettől függetlenül jó volt, de nekem kicsit túl nagy káosz volt ez a futam és a gumi miatt számomra.
Én már tavaly is baszogattam a bridgestone-t, így most hosszan nem teszem, de ha már költségtakarékosság akkor a nálunk lévő hankook vagy milyen noname gyár is tud ilyen abroncsokat adni.Buttonnak meg grat, de asszem akaratlanul is kicsit unszimpatikus lesz a Brawn Gp számomra. Minden sikert nekik és Brawn-nak adnak és ez így nem korrekt. A Honda ha már ilyen idióta volt hogy több száz millás csapatát odaadta ingyé szinte, akkor az lenne a minimum ha megemlítenék az egykori gyár nevét...ez az ő munkájuk, a Brawn Gp munkája pedig mostantól kezdődik elsősorban. Illetve ha elfogyott a Honda 100 millája. No de mindegy, a pilóták tetszenek, csak ez a Brawn szerintem rosszabb mint Briós, elég gyanús hogy kitervelten bulizta össze ezt a csapatot magának. De a többiek jó arcok a csapatnál, Barika is egyfajta terminátor, amikor beszóltak rádión neki az kb olyan volt min egy videojáték, autód kijavítva mehetsz rombolni.
Kubica meg kicsit sokat képzelt magáról, aki f1-ben úgy gondolkodik hogy vedd el a gázt öcsi mert kiesünk, az így járhat. Ha ezt elfogadja oké, de valami azt súgja ki lesz akadva Vettelre.
Mindent összevetve: Red Bull már fejleszti a diffúzort. Vettel simán mehet a vb-ért is akár.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz JJános #36644 üzenetére
Szerintem meg nézz körbe, hogy más versenysorozatokba ezek az "öreg és nem bírom mert csak" pilóták miket nyújtanak...az f1 sem más, itt is megállná a helyét sok "öreg" csak míg ez egy cirkusz és marketingüzlet a többi inkább szól a sportról. Én is bedőlök a marketinggépezetnek, mert ezt nézem leginkább, ez van középpontban mindenhol, de túlságosan nem kéne benyakalni hogy "öreg" (30 felett jó tudni hogy öreg valaki) = leépült tolókocsis sebesség a ringen.
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #36650 üzenetére
Ez az előrébb van 2 centivel miért olyan divat? A belső íven Vettel volt és kész. Ezzel nem lehet vitatkozni, akkor külső íven előzzön. Nem volt külsőn, illetve csak onnan kezdte meg a manővert Kubica. Szerintem ő volt a meggondolatlan míg a másik egy dolgot csinált: tartotta az ívet. Miért fékezne be és menne a fűre ha nincs kedve?
-
Peat;)
veterán
válasz -=Sziszi=- #36654 üzenetére
Nem azt írtam hogy semmi munkája nincs benne mint személy, hanem azt hogy ez nem a Brawn Gp munkássága, így az ő nevével szerényen.
Egyébként Japánban egy autó gyár produkált negatív üzleti eredményt, évtizedek óta először. A Toyota kedves Sziszi, akik kitartottak. A Honda nem volt rákényszerítve az eladásra, 1 évig még biztosan nem...ezért is írom hogy hülyék. De akkor másképp látjuk a dolgokat, nincs ezzel semmi gond.
-
Aktív témák
- Hibátlan - GIGABYTE Z370 HD3 LGA1151v2 alaplap + Windows 11 Pro digitális licensz
- Hibátlan - INTEL Core i7-8700 LGA1151v2 dobozos CPU processzor
- Szép Tervező Vágó Dell Precision 5530 Laptop -80% 15,6" i9-8950HK 32/512 QUADRO P2000 4GB FHD IPS
- Apple Iphone 13 Pro - 256 GB (Space Grey)
- Komplett fénytechnika (Robotlámpa, stroboszkóp, vezérlő, állvány)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest