Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LG V30 - vezércsel
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Apple Watch
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz Pardise #10776 üzenetére
nem ismerem a mezőkövesd környéki szakszervizeket.
szerintem egy diagnosztika/vizsgálat nem jár garanciavesztéssel de erre vannak szakemberek, őket kell megkérdezni.
hugyosjózsi a szalonban az nem szakember, csak szépen tud írni munkalapot meg megkínál kávéval.
simán hülyére vagy véve.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #10808 üzenetére
ha elemes, akkor ha lemerül akkor kicseréled az elemet és tada.wav
ha akkus akkor ha lemerül, nem dolgozol.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #10811 üzenetére
nekem volt egy kuplungcsere meg féltengely csapágy csere plusz akkor már váltóolaj ha meg van bontva.
azóta ráz 120-130-nál most sűrű imák vannak hogy nem a szerelésnél csesztek el valamit csak a trélerezéskor a kerék platóra spaniferezésnél ment el a centrír. egyenesben ráz alul, néha kanyarodáskor beszáll a kormány is egy kicsit de csak néha. 120 körül kezdődik, szerintem a szerelés előtt nem volt.
ha féltengely csapágyat/szimmeringet cserélnek az a futóműbeállítást érintheti? kell utána futóműbeállítást csinálni (eltekintve a kibicneksemmisemdrága állítsdbeazabiztos hozzáállástól, sem időm (szabadnapot kell kivenni) sem pénzem (most költöttem el) felesleges túrákra).
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz szilchi #10884 üzenetére
nekem fél nap alatt megcsinálták. egyezz meg velük, milyen alkatrészt raknak bele, nekem belefért a 110-be a luk, szintén csináltattam váltóolaj cserét is.
volt akkor már egy féltengely csapágy csere is, ami miatt vissza is kellett vinnem jó igényesen mert a szimeringet nem cserélték így eresztett a váltóolaj.
ezt csak megemlítem, de akkor már megnézettem a gyertyákat és a gyújtáskábelt is, és a gyertya repedtve a gyújtáskábel galyra menve volt, cserélték azt is, gyújtótrafót hazavágta volna, ha nem volt mostanában cserélve gyertya, nézess rá.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #10904 üzenetére
nyomatékkulcsom van, ahogy házilag tudtam ellenőrizni, pontos is. én szeretem.
-
DeFranco
nagyúr
a wiki azt írja, hogy az mk1 fóka 1,7m széles. ez tükrök nélkül/behajtott tükrökkel értendő?
-
DeFranco
nagyúr
mk1 fókánál a szélvédőre menő levegő elosztása milyen normál esetben? azt tapasztalom, hogy pont a vezető előtt párátlanít kevésbé, és ha odarakom a kezem, hogy érezzem hol jön a levegő, mintha inkább középen (a szélvédő közepére) fújna.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Tsebacsi #11077 üzenetére
150 km után is? Érdekelne, hogy ez a kényelmes meg a puha mit takar, nekem eddig sem volt gondom vele különösebben, nem a legkényelmesebb-franciásabb sem a kuplung sem a váltó de pontosan működik, de eddig is úgy működött.
Jó lenne valamilyen referencia-információ hogy pontosan hogyan válik el a szar a májtól, jó lenne tisztán látni.
szerk:
Nekem is volt egy álomszerű időszak (bár akkor is inkább a váltási érzet volt sokkal jobb, kisebb volt az ellenállás a fokozatba rakásnál, valahogy pontosabbnak tűnt az egész, nem volt meg ez a germános takktakktakkolás, ellentartás. Mint kiderült, tolta is ki a friss váltóolajat a féltengelycsapágynál) de ez hamar elmúlt és beállt egy normál állapotra.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #11101 üzenetére
kb. hol van a szint a minimum és a maximum jelzés között? vagy bement egészen a minimum alá?
-
DeFranco
nagyúr
válasz aginor #11117 üzenetére
én nem értek az autókhoz meg hülye is vagyok, de tankoltam tukkó mezitlábas lukoil benzint, aztán omv maxxspuriturbómósönrészing99-et (nem egy teli tankot, hármat), aztán talpas aviát és az ég világon semmit nem éreztem sem dinamikában sem fogyasztásban sem semmiben.
akkor ez hogy van?
mert igyekeztem experimentálni a valót.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #11229 üzenetére
nekem eddig háromszor rángatott összesen a kocsi, mindháromszor kánikulában kétszer olyan 2-3 éve, egyszer meg most nyáron.
amikor a kuplungcsere volt, megnézettem a gyújtásrendszert is, tropa volt a gyertya is a gyújtáskábel is, utóbbiból már hiányzott is egy darab a pipából mert az áthúzás kimarta belőle.
érdemes megnézetni mert nem drága a csere de ahhoz hogy elkerüld a nagyobb bajt, ezt karban kell tartani.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #11347 üzenetére
á, szerintem ilyennel ott nem szórakoznak, ha azt mondják gyári akkor én elhiszem, hogy gyári, nagyon max. gyári beszállító. megmondják, ha mást raknak, azt is hogy miért.
trafó is gyári lett?
nekem a gyertya nem tudom milyen, 2050957 a cikkszáma a számlán (mondjuk oda azt írnak amit akarnak), szerintem akkor nekem is gyárit tettek bele, a kábel valeo, azt látom, meg ki is gugliztam. ez a kettő volt anyagárban 40, nekem trafót nem kellett cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
érdekes dolog történt tegnap.
pénteken még mentünk az autóval, minden rendben volt, nem is találtunk semmi rendelleneset (erősen esett, de ez sem okozott semmi különöset). majd szombat reggel, amikor indulni akartam az autóval, fogta magát és nem indult. az önindító tekert, de nem "röffent".
gázadással el tudtam indítani, de kiderült, hogy nincs alapjárat, egyáltalán semmi, ahogy felengedem be is esik a fordulat 0-ra és lefullad. elvoltam ezzel egy darabig, hiába melegítettem, hiába próbáltam vele menni egy kört, nem változott semmi. átnéztem a biztosítékokat is, nem volt kiégve egy sem.
végső megoldásként megütögettem az alapjárati motor házát jó párszor, erre szépen indult és hibátlanul tartotta az alapjáratot.
azóta indítottam vagy ötször, aznap délelőtt többször, délután megint mentem vele két etapot, ma reggel is mentem vele egy oda-vissza etapot, hiba nélkül szépen indult és végig volt alapjárat.
vajon mi lehetett ez? érdemes-e valamit csinálni vele? érdemes-e ezért kitolni gödre egy takarításra? mi a valószínűbb, okozhat ilyet koszolódás, vagy döglődik a motor? nem volna vicces azt cserélni most kuplungozás után.
szerk: és ha már gödnél tartunk. cseréltek féltengely csapágyat a kuplungozáskor, akkor eresztett a szimering amit először nem cseréltek ki, most már kicserélték, ereszteni látszólag nem ereszt, cseppek nincsenek a kocsi alatt, folyást nem látok. azt viszont tapasztalom, hogy egy egész vékony olajfilm van a csapágy oldalán , amit ha letörlök és megyek vele X kilométert, akkor újra termelődik a felületre. ez normális dolog? kell ezzel foglalkozni?
ez úgy emlékszem száraz, vagy legalább is ugyanúgy kis filmréteg van rajta
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz jansky1 #11421 üzenetére
szerintem nézzen rá, lehet más is, az alapjárati motor nem olcsó, jobb kiszűrni mi a hiba. lehet csak valamelyik cső öregedett el, vagy más baja van, és annyi lökés kell neki, amennyit a gázadással nyitott fojtószeleppel kap, onnan már rendesen megy.
de a legtriviálisabb tényleg az alapjárati motor/szelep.
-
DeFranco
nagyúr
kiment egy izzó a műszerfalban, a fordulatszámmérő tetején (mk1 fóka)
mennyire necces ezt kicserélni házilag? nem vinném ezért szerelőhöz, ha egy sima izzócsere bonyolultságával vetekszik, milyen módon van benne rögzítve az izzó? foglalatos, vagy forrasztva van? mennyire nehéz hozzáférni, kivenni az óracsoportot?
-
DeFranco
nagyúr
lehet másoknak triviális, azért itt hagyom:
akinek volt/lesz kuplungcseréje (mk1 fókával kapcsolatban írom ezt biztosan, de gondolom a többi típust is érinti) érdemes csináltasson egy futóműállítást utána.
én most a karácsonyi körben vettem észre, hogy kicsit balra tart a kormány, nem húzott, megvolt az egyenesfutás, de kb. a jobb oldali bajuszkapcsoló felét takarta a jobb kormányküllő, ha a kocsi egyenesen ment (ez pár fok, nem tudom mennyi). másnak lehet beletelt volna egy fél évbe mire feltűnik, én kiszúrtam.
sejtettem hogy ehhez lesz köze de kicsit evett az ideg, hogy egyébként minden rendben van-e a futómű-kormánymű felől. a gödieket nem értem el (egyébként basszus ha már nem állítják be legalább szóltak volna), gondolom szabin voltak, várni meg nem akartam vele, mert az plusz nap szabi, plusz ki is kell menni vissza is kell jönni, meg nem is volt még állíttatva a futómű, elvittem a XV kerbe egy sráchoz, az rögtön rávágta, hogy persze hogy a kuplungcsere lesz az ok. 15 perc alatt beállította műszeresen, most már jó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #11630 üzenetére
igen, ritkán, meg amikor városban közlekedsz, sem időd sem elég egyenes utad nincs kiszúrni, pályán meg alapból dől az út, kell egy viszonylag vízszintes vagy legalább "dombhátas" (jobbra-balra lejtő) egyenes szakasz, mint a 32-es.
alapvetően azzal volt a gondom, hogy nem szóltak, szólhattak volna, ez is olyan mint a féltengely csapágy szimmering, amit nem cseréltek a csapággyal, persze hogy elfosta magát, mehettem vissza, jó spórolni akartak nekem, volt a mondás, el is hiszem, nem jött be, plusz egy kör, még ha munkadíjat értelemszerűen nem is számoltak rá.
ezt is gondolom azt hitték jól van beállítva, és/vagy úgy voltak vele, hogy ha gond lesz majd szólok és akkor foglalkoznak vele, csak nekem ez nem ennyire egyszerű és/vagy szeretem ha tájékoztatva vagyok ilyenekről. ha van műszer rá, csinálják meg (gondolom petrányi fel van szerelve ilyennel, meg is csinálták ki is számlázták neked) ha nincs akkor szóljanak hogy toljam be valahova ennyi.
mindegy az üzenet annyi volt, hogy erre érdemes figyelni mert ez nem pont az ess hanyagsága miatt volt, a futóműves srác szerint ilyenkor ellenőrizni kell mert olyan dolgot bontanak meg a cserével ami elállítja a futóművet. ismerve a magyar futóműellenőrzési hajlandóságot (én se voltam még, feszített is kicsit a dolog) szerintem a többségnek ez alapból kimarad, sőt észre sem veszik, hogy valami nem kerek. átlagsofőr ezt se vette volna észre ha észrevette volna se foglalkozott volna vele. megy? megy. akkor le van sz.va.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Real_Necro #11698 üzenetére
évek óta nyomozom, mindenki csak pingvinezik rá. vagy szilent (most a futóműves felírt egy hátsó segédkart, fejből meg nem mondom melyiket) vagy valami a dobban (egyik jó fülű szerelő azt mondta, ez nem a futóműből és nem alulról jön, ő a dobból hallja).
passzoltam, elkerülöm ezért a kocsi szétkapatását.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #11701 üzenetére
voltam vele rázópadon is ott is pingvineztek, ők nem is hallották.
-
DeFranco
nagyúr
válasz AxBattler #11737 üzenetére
én nem értem miért kell azt gondolni, hogy a többi közlekedő olyan npc aki arra szolgál hogy a kedves sofőr közlekedési stílusának legyen aláfestő zene.
engem is idegesít a grósztata amikor stabil 65-tel megy ország-városozni főúton meg amikor a városban minden nevezetességet a kocsiból kíván kínos alapossággal megtekinteni menet közben de elfogadom, hogy inkább menjen annyival, amennyit a saját és az autója állapota és képességei alapján megfelelőnek ítél mint hogy ne adja ki neki bármi miatt is.
de nem tisztem kioktatni senkit csak baromira irritál ez a mennyémá attitűd.
-
DeFranco
nagyúr
válasz TigerCat #11740 üzenetére
ezzel szerintem (magánvéleményem stb. stb.) nincs is gond, inkább előzzön meg biztonságos keretek között és módon (és itt nem az m3 bevezetőn cikázó bömbikre gondolok, akik csak sejtik, hogy épp beférnek még HA a másik arra megy és úgy mint addig) mint jöjjön a seggemben és/vagy próbáljon beletolni sebességtúllépésbe vagy egyébbe, mert miatta én ugyan nem fogok fizetni.
mellékesen kapcsolódik ide, de valaki egyszer azt mondta, és baromira igaza volt, hogy az a lényeg, hogy kiszámíthatóan közlekedj. tötyörögj vagy hajts, nem az a lényeg, hogy ha kiszámíthatóan haladsz és manőverezel akkor azt mindenki be fogja tudni kalkulálni, a baleset se abból van amikor ótat 40-el hajt a hungárián, hanem amikor gondol egyet tol egy satut és random helyen megpróbál balra elkanyarodni egy hirtelen kormánymozdulattal.
-
DeFranco
nagyúr
azt mondjátok meg nekem, hol ázhat be a csomagtartó... hátul a csomagtartónál állva a jobb kézre eső sarokban nedves a fém a kárpit alatt, nedves a kárpit is erősen, van hogy még a pótkeréküregben is van pici víz, de főleg a kárpit dunsztos.
a lámpa mögötti részen a padlókárpit a legvizesebb, de a függőleges kárpit alsó széle is, sőt, ott az nedves még a csomagtartó zár "szélességében" is...
meg volt ott nyomva a kocsi de kizárólag a lökös sérült, lemez nem, és ahogy alá próbáltam nézni a csomagtartó lemeze mindenhol zárt kifelé/befelé, csak a lámpa kábeleinek kivezetésénél találtam lyukat, de ránézésre nem ott jön be a víz (nem is olyan az alakja, hogy befolyjon ott, meg elvileg tömítve is van).
mit nézzek, mit keressek? van még valahol belépési pont, szellőző, akármi? esetleg van a kasztnin olyan szellőző vagy vízlevezető arrafelé ami eltömődhetett? holnap délelőtt tudok alámenni, akkor tudok érdemben foglalkozni vele úgy hogy nem egy tömött parkolóban próbálok bontani hullára dermedt kézzel szürkületben.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #11770 üzenetére
most a pára is patakokban csorog a kocsiról, a kérdés, hogy hol jön be. ahhoz sok és egyenetlen, hogy sima páralecsapódás legyen, viszont így meg megeszi a rozsda a lemezt. ott valahol valami (tömítetlenség vagy dugulás) van, amit el kell hárítani.
azért jöttem kérdezni, hogy ha valaki ismer valamilyen neuralgikus pontot, akkor tudjak az infóról, nyilván sokat segítenie.
nem hiszem hogy a csomagtartó tömítése lenne, mert a kárpit mögött vizes, ha "csomagtartóról" ázna, akkor belül kellene vizesnek lennie inkább, ha jól kalkulálok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz szilchi #11859 üzenetére
taknyolni lehet vagy javítóívet raknak rá. rohad mind mint a veszedelem ami nem volt utólag üregvédve vagy nincs szigorúan garázsban tartva.
nekem sem vállalták, fel is háborodtam, elvittem egy bélához, az megmondta, hogy összetaknyolja nekem szivesen valamivel jobb lesz de menthetetlen a dolog csak odázni lehet, elfogadtam, 2-3 évig jó volt, most megint rohad, már van pár hólyag a külső oldalon is.
ez ilyen. rohad, nem tudsz vele mit csinálni. nyugtasson meg a tudat hogy máshol is fog rohadni. kerékívek, pótkeréküreg, meg az alja persze.
szerk: én így tudom, de ha valakinek van jobb tippje ne tartsa magában, én is viszem akkor oda javíttatni amíg lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Windows 11
- Zalaegerszeg és környéke adok-veszek beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest