- iPhone topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Mobil flották
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Hauntii teszt
gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Viszlát #85048 üzenetére
Nekem anno nagyon tetszett.
Furcsa nekem átlagtól nagyon eltérő, de ez ugye attól is függ, ki mit néz. Ha már Gilliamnél vagyunk, akkor pl a Tideland az már eléggé furcsa és ott éreztem azt, hogy az önkifejezés és a káosz talán picit sok lett. Hasonló témában a svéd Flickan sokkal, de sokkal összeszedettebb filmként működik. Bár abban benne van van Hoytema operatőr remek fényképezése, aki emellett a Låt den rätte komma in / Let me in (utóbbi 10 év egyik legjobb horrorja és a nihil egyik legszebb filmes ábrázolása szvsz) és az Interstellarért is felelt.
Zero theoremet még nem láttam, mostanában kicsit le vagyok maradva. Ha a Don Quixote a következő filmje, az viszont legalább 20 éve "in production", szóval azt majd akkor hiszem el, ha a moziban lejön a stáblista.
Nagyon furcsára példán gondolkodtam, talán a Dead Leaves példa (korai Project IGI anime), avagy a vegytiszta akciófilm markáns pop art és rave jegyekkel, effektíve üresjárat nélkül. Vagy a Videodrome. Vagy a Mechanikus Narancs. Vagy a Takeshis végén a 15 perces montázs. Vagy kb bármi Passolinitől.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #85092 üzenetére
Igen, ez az a Let the right one in (aminek volt remakeje amiről nem tudok semmit ). Ha annak tetszett az operatőri munkája, a Flickan ajánlott. Elég fura nézni, az alapszituációban benne van egy horror is...
Mechanikus Narancsból a filmet én amiatt imádtam, ahogy keresztezi a stílusokat és ahogy sokkol és egyszerre innovál.
Nem egyszerű film, de érdekes.Ott a jelenet a színházban, ahol már-már modern balettként mesél, ott a jelenet Jézussal és a római ruhás Alexxel (pszichopátia mesterien van ábrázolva)... Animékból nagyon sok a gyenge és elég soknak hardcore rajongóbázisa van ennek ellenére is. A kötelezők közül pl az Akira a hat párhuzamos plotszálával eléggé nehezen követhető (és most finoman fogalmaztam). Btw, Paprikat láttad?
Furcsaság érthető elég sok szinten. A vonzódás ábrázolása Európában azért valamennyire elterjedt téma, szóval bőven vannak kilógó darabok.
Végiggondolva nálam a dolog azon múlik, hogy nagyon jó vagyok mintafelismerésben. Emiatt fiatal tizenéves koromban eljutottam oda, hogy gyakorlatilag egy átlag filmnél leültem, aztán 10 perc után elég jó hatásfokkal meg tudtam tippelni, hogy a maradék másfél-két órában mi fog történni. És untam magam. Innentől jött az, hogy Kubrick és Gilliam meglepett (2001 és Brazil), és valahol ott kezdtem el érdekesebb filmeket keresni. Így jutottam el az animéig (teljesen más struktúra / történetvezetés), az európai, a távolkeleti filmig. Viszont ez azt is jelentette, hogy legalább belenézés szintjén láttam pár eléggé furcsa dolgot.
---
Más: Véleményre nem moderálunk, trollkodás stabil detektálása egy lazábban vett offtopikban nehéz.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #85178 üzenetére
Tavol keletiek kozott is eleg nagy a variancia, orszagszinten is szvsz. Kultura nem mindig van annyira markansan vagy egyaltalan jelen (neha meg persze nagyon). Jo, persze mindent en se szeretek, de ez mas teruletek filmjeire is igaz.
Paprika ajanlott, ha szeretted az eXistenzt, bar annal kevesbe organikus, de sokkal szebb a szimbolikaja. Es mivel kezzel rajzolt, a CGI hatarai se allnak a megvalositas/kepi narrativa utjaban.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #85226 üzenetére
Hát, nagyobb baromságnak tűnik, mint a Shaun of the Dead.
Őrült indie vígjátékokat meg nem szabad lebecsülni, pár éve a lars and the real girl (ryan gosling mielőtt még felkapták) az egyikjobb vígjáték volt amit láttam az utóbbi 10 évből. Bónuszként nagyrészt nyugdíjasokkal és középkorúakkal néztem, és az egész mozi remegett pár pillanatban a nevetéstől.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #85241 üzenetére
Tucker & Dave vs Evil is elég jó volt pár évvel ezelőttről. Bár más nekem se nagyon jut eszembe.
Kieg: Ó és persze a "Las brujas de Zugarramurdi " (Witching and Bitching), na az kb a korai Peter Jackson vígjátékokhoz hasonló őrület volt, jó értelemben. Spanyoloknál mondjuk korábban is voltak elmebeteg indie vígjátékok, pl a Torremolinos 73 (bár az is 10+ éves már).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #85271 üzenetére
Almodóvar nekem eddig jo kozelitessel kimaradt (Tacones Lejanos és La mala educación evek ota itt van a polcon a backlogban). A Mujeresrol mondjuk nagyon sok jot hallottam.
Aztan lehet iden nyaron is akkor csinalok olyat, mint tavaly, hogy minden este egy film, es azokat nezem vegig amiket meg nem lattam. Kipihenten meg meg agyam is van a szokasos elvontabb alkotasokhoz.
emiki6: Igazabol a jo film es a szorakoztato nem feltetlenul jar kez a kezben. Nekem az a tapasztalatom, hogy egy rossz film is lehet nagyon szorakoztato, amig tortenik benne valami.
Btw, ha mar akciofilm, par hete ujraneztem a Kommandot es konstataltam, hogy azert ez nem volt annyira rossz.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Warez tiltott a fórumon.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
En man som heter Ove (2015)
Aranyos skandinav vigjatek, egy idosodo ozvegy, valtozasra nehezen kepes ferfirol akinek felfordul az elete es probal ezzel lepest tartani.
Jol fenykepezve, erdekes tortenetmeselessel. Magyarorszagra nem tudom mennyire fog eljutni, bar a Koppsnak (Zsernyakok) es meg par ujabb skandinav filmnek volt magyar kiadasa. Hangulatos.
8/10
#értékelés
Black Mass (2015)
Altalaban nem szeretem a maffiafilmeket, de ez nagyon jo lett. Arnyalt, szepen es lassan felepitett es kibontott karakterek komplex interakciokkal, reszletgazdagon. Tempora kellemesen lassu egyik oldalrol, masik oldalrol viszont folyamatosan tortennek benne a dolgok es alakulnak a reszletek.Amiben sokkal jobb pl a Casinonal, hogy a szereplok kiszamithatoan es logikusan epulnek, nincs plothole, nem tunnek el a lezarasban addig fontos mozgatorugok. Patosznak (ami azert Scorsesenel es Coppolanal boven volt) nyoma sincs, a figurak kb annyira szerethetoek, mint a 36 Quai des Orfévres eseteben Depardieu karaktere.
Depp pedig tokeletesen jatsza a hidegveru pszichopatat.
8/10
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Bad Pritt #86211 üzenetére
Kulfoldon is voltak ilyen mokak egyebkent, par Fulci filmnel voltak teljesen orult forditasok.
Talan a Beyond (1981) terjedt el "Hulla lóg a kötélen" címmel VHSen, ami a nemet Ein Zombie hing am Glockenseil cim gyenge forditasabol jott. Ugyanugy, a Fulci fele Zombi 2 cime is egy ripoff, A night of the living dead Olaszországban Zombi néven ment.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dilikutya #86248 üzenetére
Postal pl jó volt, de az is csak akkor, ha szereti az ember az elmebeteg trashvígjátékokat. Én imádtam, de objektíven elég nehéz megítélni (ld még Jay and Silent Bob Strikes Back / Mallrats). Viszont kb japánabb volt a japánoknál wtf szinten, és már csak ezért is minimum jár neki a 7/10 (adott esetben többszöri megnézésre ajánlott, trash rajongóknak kötelező). A túltolt fekete humoron és a feszes tempón kívül is.
Double Dragont ki ne hagyd, bár az is hangulatos volt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
-
Arrival (2016)
Minden várakozás és előismeret nélkül ültem be a filmre (najó, gyanús, volt, hogy a geekz két teljesen eltérő kritikát közölt). Úgy voltam vele, hogy nincsenek benne se szuperhősök/"univerzumépítés", se nem egy folytatás rebootjának a folytatása, szóval érdekes / eredeti lehet. Nem láttam a hypeot, azt hiszem ez nekem jó volt.
Gyakorlatilag egy három idősíkon mozgó dráma nyakonöntve sci-fi szósszal. Nem ez az első ilyen, ott a 2001 (ami legalább annyira az emberré válás meséje), a Primer (idősík fókusszal), a Makulátlan Elme Örök Ragyogása (itt a scifi minimális), az Event Horizon (személyes dráma megjelenik), a Donnie Darko (ismét a személyes dráma egy időhurokban). Zseniálisan jó narratívával, feszesre vágva, egyetlen egy felesleges jelenet vagy kameraállás nélkül. Nem magyaráz túl, felnőttként kezeli a nézőt.
Bónuszként a nyelvészeti és metodikai része működik, külön érdekes volt látni, ahogy a különböző kommunikációs tanulási stratégiákat próbálgatják. Mindezt hihetően. Komolyan, a film olyan szinten részletes metodikai részen, hogy míg a korai adatanalízist papíron piszkálják, addigra pár nappal később már kész a célraszerelt vizualizációs szoftver ami automatizálja az analízist, megint pár nap múlva pedig kész a generátor is. Ami teljesen jól követi azt, hogy egy valós kutatási projektnél milyen lépcsők lennének. Plusz elrejtettek pár területi poént is, a korrelációson hangosan felnevettem.
Nagyon szép film.
Viszont: Ez nem egy akciófilm. Ha akciót, robbanásokat és úgy általában Michael Bayt vársz, akkor csalódni fogsz és kerüld el nagyon messziről. Ha szereted a nem mainstream filmeket, akkor ez egy üdítő darab, Hollywoodban 2016ban is tudnak zseniálisan jó filmet rendezni, ha akarnak.
9/10, ez idén az egyik legjobb film, amit láttam.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz ígyvanferi #94199 üzenetére
"Miért nem hagyod itt a várost"
": Réved a semmibe:"Viszont jók voltak a zenék és a technikai része relatíve reális volt. Tokyo Drift a széria legjobbja volt szvsz, bűnös élvezet a legjobb fajtából. Reálisan persze filmként 6/10.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz callmeakos #94715 üzenetére
A New Hope a maga idejében a makettmunka csúcsa volt, nagyon sok erőforrást raktak a low tech részre, hogy jól nézzen ki. A maketteknek megvan az az előnye, hogy ha szépen vannak kidolgozva, akkor pl az explicit digitális effektekkel szemben (vö Episode 1 ami kb 5 év után már ronda volt, lowpoly modellek ronda textúrákkal) remekül öregednek. Nem fognak újnak kinézni, de részletgazdagok és kidolgozottak maradnak.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz bAtt001 #94722 üzenetére
engem egy picit ez zavart a filmben egyebkent. haborus film, vadaszgepeknel pedig elegge komoly dontessegito rendszerek vannak.
ugyanugy pl a megfigyeloposzt is nagyon aranyos volt a filmben (meg igy volt ez a regieknel is), de minimum annyira irrealis.
az Arrival rendszerei is teljesen realisak voltak egyebkent, az is stimmelt ahogy a napok mulasaval egyre fejlettebbe valtak. ha megnezed egyebkent ott se volt holografikus kijelzo, hanem a celra totalisan lecsupaszitott szoftverek.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #94737 üzenetére
En ezt hasznalom:
0: Osszefuggo filmkent nem ertelmezheto. Nekem ez a King Kong extended-extended directors cutja volt, ami olyan volt a harom elkulonulo es nem egybefuggo sztori miatt, mintha egy pentek este harom ado kozott kapcsolgatnek harom film kozott, attol fuggoen, hogy eppen hol megy akcio.
1-2: nezhetetlen / ertelmezhetetlen filmkent, stilus rajongoknak is kerulendo. 1 talan a Super Mario Nazi Batman volt (kezikameras amator sved mu), 2 a Troma fele Killer Condom vagy fosodorbol a Norbit. Jellemzoen bunos elvezetkent se mukodnek.
3-4: stilus rajongoknak / completionistoknak esetleg ajanlott ha tenyleg nincs mas, egyebkent kerulendo. adott esetben lehetnek mukodo reszletei, de altalaban rendezoi munkarol, narrativarol es szineszi jatekrol nem nagyon beszelhetunk. 3 pl a Hentai Kamen 4 a Machine Girl. Mivel itt mar valamennyire filmrol beszelunk, az egyebkent kozismerten rossz bunos elvezet filmek is ide esnek nekem, pl a Batman es Robin.
5-6: Egyszernezos filmek: Lehetnek erossegeik, de a narrativa, szineszi jatek, rendezes harmasbol legalabb ketto rossz, vagy valamelyik siralmas. Illetve ide esnek a hibaktol hemzsego, de ennek ellenere szeretheto retegfilmek, esetleg cultfilmek egy resze. 5 pl a Transformers, a JCVD, a Primer, a Jay and Silent Bob Strikes Back vagy a Tokyo Gore Police, 6 a Commando, a Versus, a Doberman, a Dead Leaves, a Deadpool, a Tokyo Tribe, a Zoolander vagy az Emperor's New Groove. Stilus rajongoinak adott esetben nyugodt szivvel ajanlottak, egyebkent jellemzoen nem.
7-8: Tobbszornezos filmek. Jellemzoen szineszi jatek, rendezoi munka, narrativa es jo operator mind volt, jo filmek, de vannak hibaik. Kozepesen jo blockbusterek amik ot ev mulva is meg nezhetoek jellemzoen ide esnek. Telitalalat kategoriaju reteg/cultfilmek. 7 pl nekem a Tagra Zart Szemek, a Suspiria, a Clerks, a Sympathy for mr Vengeance, Apocalypse Now 8 az Emlekmas, a Crash, a Satyricon, a Stardust, az Eden Lake, az Akira (a popkulturalis hatasa mai napig erzodik, de a narrativaja elsore kovethetetlen). Ha akivel beszel az ember nem utalja a stilust akkor jellemzoen nem rajongoknak is ajanlhato.
9: Nagyon eros tobbszornezos filmek. Itt jellemzoen minden adott egy jo filmhez, de nem telt el eleg ido ahhoz, hogy lassuk, a film a kovetkezo generacionak is ertekes marad-e, esetleg vannak aprobb hibai a zsenialitasaban is. itt jellemzoen betonstabil, tobbretegu narrativat varok mar el feszes rendezessel, remek szineszekkel es egy remek operatorrel. Jellemzoen van benne valami kulonleges, ami miatt a stilust utaloknak is adott esetben erdemes megnezni. Hero, Paprika, Clockwork Orange, Arrival, Oldboy, Eternal Sunshine, Brazil, Descent, Shining, Waltz with Bashir, Imitation Game.
10: Filmtorteneti remekmuvek, amik jellemzoen egy generacioval kesobb is adnak pluszt, illetve par evvel kesobb ujranezve ujabb es ujabb szineket kapnak. A stilust alapvetoen utaloknak is erdekes muvek. 2001, Blade Runner, Basic Instinct, Pulp Fiction, Life of Brian. Tehat nekem ehhez nem eleg, hogy a film nagyon jo, szelesebb impactot is varok tole. Emiatt ertelemszeruleg uj film ilyet tolem nem kap.
Igy nezve egyebkent a Rouge One 6.5 +-0,5 pont vegiggondolva, avagy feszes a rendezes, okesak a szineszek es jo a vizualizacio, de elegge egydimenziosak a karakterei es nem tudom, hogy egy masodik nezes adna e barmi pluszt.
egyebkent ahogy nezem kb egyezik a skala 1-5 kozotti resze a (#94731)ben leirtakkal, bar Adam Sandlertol az 50 elso randi pl szerintem nezheto es aranyos (5/10 korul).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #94742 üzenetére
10/10re en is idovel / ujranezes utan fel szoktam rakni. ez csak tenyleg arrol szol, hogy kizarni a hypeot. pl az Imitation Game, a Shutter Island, az Arrival es a Paprika is eselyes a 10/10re utobbi 10 evbol, de ahhoz elvarom, hogy reszletekben is mukodjon, tobb szinten, az meg sok evvel kesobbi ujranezes nelkul nehezen validalhato. ugyanugy latni kell, hogy hogy oregszik a film, pl emlekezz vissza mennyire el volt mindenki ajulva a Raimi fele Spidermantol, aztan igy 15 even belul a harmadik rebootnal azert mar kiegyensulyozottabb a kep, hogy jo volt de azert nem annyira.
sorozatok nehezebbek nekem, nem szeretem ha elnyujtjak a dolgokat es lassu a cselekmeny. angolok kozott mondjuk volt jo, pl a Couplingot imadom.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz ígyvanferi #94749 üzenetére
Igen, itt is hasonlo a helyzet. 0-1-2t kb mutatoban lattam, de ami annyira szornyu, azt altalaban el se inditom / nagyon hamar kikapcsolom. 3-4 is ritka. 5-6 megesik, de adott esetben objektiven nezve sajat nagy kedvenceim is oda eshetnek.
(#94742) lezso6 : ja igen, meg egyet akartam: az imdb pontozas se mindig pontos. ott volt a Ford Fairlane kalandjai ami magyarul a szinkron miatt kult volt, angolul viszont kb nezhetetlen (imdb bottom 100 egy idoben, teljesen megerdemelten). Ott a Freddy´s got Fingered, ami a koliban az egyetlen film volt amit egy heten belul ketszer neztunk meg, mert annyira orbitalisan abszurd es fekete volt, hogy elsore nem hittuk el amit lattunk, es mindketszer vegigrohogtuk (igen, a szuloszoba volt a kedvencunk). Imdb bottom 100 akkoriban szinten, mostanra felkuszott 4.5ig, mondjuk az arrol szolt, hogy a mozibajarok joreszet kiakasztotta (mai szemmel nezve azert a Brüno vagy a Borat legalabb annyira durva volt). Vagy ott a szinten 4.5os Postal amit megintcsak imadok az ejfekete szatiraja miatt.
Ugyanugy, egy Date Movie vagy egy Dracula 3000 idopocsekolas, mert tenyleg semmi ertekuk nincs, de a Battlefield Earth pl nagyon is nezheto ultratrash kategoriaban.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dilikutya #94752 üzenetére
Persze, ez mind igy van. Csak konstataltam, hogy a Star Wars inkabb volt egy urkornyezetbe pakolt fantasy / uropera mindig is, mint egy high concept scifi.
Korabbi reszeknel nem tunt fel, mert akkoriban kevesbe foglalkoztam informacio vizualizacioval is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #94755 üzenetére
"verge X szereplo is szerepelt, sokkal jobban hasonlitott a Z idovonalhoz, Y is vegre olyan mint elkepzeltem. az akcio az A1 filmben jobb volt, meg a kozepen sok az uresjarat. 9/10" jelleguekre gondolsz?
en valtozatossag miatt neztem nagyon sok mindent, Fellinitol es Bergmantol japan goretrashig, plusz par evig muveszberletes is voltam. trasht addig szeretem amig nem unalmas.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
mondjuk ghost in the shellt nem tudom miert kellett remakelni. mai napig az egyik legjobb anime, a 2.0 se adott hozza kb semmit az uj intro es a jobb minosegu hang master kivetelevel.
de tenyleg, 20 eves film, de semmit nem oregedett, reszletessegben is hozza akarmelyik modernebb animet (persze, az Akirahoz hasonloan irdatlan koltsegvetese volt, ami latszik).
plusz amerikai, szoval elore felek, hogy meg merik-e tartani a film kozepen azt a jelenetet az ornaggyal a setahajon, ami szerintem ugy a film kulcsjelenete, hogy egy szo nem hangzik el benne.
az az a pont, ahol az ornagy meglatja a not, aki ugyanugy nez ki, mint o, es ez az utolso bizonyitek arra amit addig is sejteni lehetett, avagy az ornagy nem cyborg hanem egy AI. aztan elered az eso es az elet megy tovabb mindenki szamara. Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz lezso6 #94801 üzenetére
Az eredeti Tégla az azert jo volt, nem veletlenul van eredetiben mindharom film a polcomon. A remake nincs. Nagyon ajanlott, zsenialisan jo filmek.
Jo, belegondolva volt egy, a Hellsing adaptaciobol az uj es a regi is utott, illetve mindkettonek mashol voltak a hibai.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz attiati #94837 üzenetére
ez is valtozo / nem csak korfuggo, anyammal par evig muveszfilmberletesek voltunk, utoljara Tarantinot neztunk vele moziban. nem tudom egyebkent melyikunknek tetszett jobban.
par eve James Bond nagy BR diszdobozt kapott, telitalalat volt. mondjuk elotte a Tati es a Bergman is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz spammer #95126 üzenetére
volt pár speciális eset utószinkronnál amikor sima film is kapott, ld Hercules in NY.
animációnál mivel nincs színész alapból a legtöbb esetben, az OV az első szinkron. eredeti nyelven utószinkronról én nem nagyon tudok, más nyelvekre megesik (pl Akira esetén a VHS és a DVD angol dub eltér, ugyanúgy a Ghost in the Shellnek is volt egy M1es stereo dubja még az Odeon 5.1 előtt, bár előbbit elvileg egyszer adta le a TV).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz gboszi #95311 üzenetére
Final Cut, azaz a Blu-Ray verzió. De igazából a Theatrical Cut és az International verzió is remek (én az utóbbin nőttem fel).
A theatrical cuton van egyedül voice-over, szóval egyszerűbb követni a sztorit és egyesek szerint elég sokat ad a hangulatához.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Irreversible
Nagyon francia film. Bivalyeros narrativa, jo operator, feszes rendezes, jo szineszek, eros dialogusok, eros soundtrack. Azzal, hogy visszafele megy a film idot ad gondolkodni es reflektalni, mert par dologban komparativ analizist nyujt es tezis - antitezis parokkal megy elore az emberi kapcsolatokrol.
A valos idorendi sorrendjeben gyakorlatilag nezhetetlen lenne, bar igy is elegge a hataron van. Enyhe spoiler, avagy mire szamits ha leulsz ele:
Ket nemi eroszak jelenet van benne es mindketto valos idoben és nagytotálban megy, a ver, az eroszak, a meztelenseg itt mar csak hab a tortan. Az Odeonos kiadas viszont egy katasztrofa, a menu cseh (!) es nekem 15 percembe kerult elovarazsolni ra az "1"es feliratsavot ami a magyar volt (a franciam nem eleg jo a celra), tetejeben szamitogepen meg se mozdul (tudom, ki lehet kerulni, de a szamitogep eleve a direkt feliratsav valtas miatt lett volna erdekes).
Érdekes film, de nagyon óvatosan vele. Nem véletlenül a francia extrémek egyik visszatérő példája. 8/10, de ha a spoilerben révő részt erősnek tartod akkor menekülj tőle messzire.
#értékelés
(#96816) Tomas86 : xpress.hu talán, nekik van egy egész jól kereshető online felületük és bolt.
kiadók ezeknél a filmeknél jellemzően 10 éve az Odeon (biztosan megszűnt, a Navigátor vette át emlékeim szerint, wild bunchnak ők adták ki részben a filmjeit), a Budapest Film (Kultúrsokk széria főleg, wild bunch filmeket biztos adtak ki), az Ultra film (olasz főleg) és néha a Best. Odeon után csomó minden mondjuk out of print lett.
Nincs minden, de azért nagyon sok minden megjelent.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #96840 üzenetére
Én most láttam először és a DVDt még akkor vettem, amikor az Odeon felhagyott a filmforgalmazással, annak meg már 10 éve. Várt a megfelelő alkalomra. Talán jobb is így. Sőt, biztosan.
Anno a Cronenberg féle Crashről beszéltük, hogy 25 év alatt nem szabad leülni elé, mert az ember egyrészt úgyse érti, másrészt meg nagyon nehezen emészthető. Narratívában a két film meglepően hasonló ha lejjebb megyünk a struktúrális szintjére, avagy ugyanúgy kísérletezik: Megtart beállításokat ugyanakkor valami mást változtat és bemutatja az eredményeit. Emiatt is nehéz és érdekes a film: A narratíva szubjektív és időben out-order.
Pl ott a beszélgetés a metrón, avagy Belucci karaktere azt elemzi az exének szex témakorben, hogy néha a férfinek csak magára kell figyelnie és a nő megoldja, hogy részese legyen az örömnek. Ez a kijelentés pár perccel az aluljárós jelenet után hangzik el a filmben, ami az egészet teljesen más megvilágításba helyezi. Vagy ott a két buli. Vagy a Rectumos erőszakjelenet és az aluljárós jelenet párhuzama. (#96842) Drizzt: Egészen biztos vagyok benne, hogy az operatőri munkánál cél volt, hogy zavaró legyen, főleg, hogy ahogy megy előre a film úgy nyugszik meg és válik fókuszáltabbá (mármint ahogy megyünk vissza az időben). Ugyanúgy, ahogy a melegbárban a zene is tippre el van csúszva egy fél hanggal. Illik hozzá, de ettől még idegesítő és zavaró még úgy is, hogy többek között koszos technon nőttem fel. Ugyanakkor teljesen passzol, pl Horroristról hallottam hogy BDSM klubbokban is játszik és neki az utolsó három albuma eléggé hasonló(an hallgathatatlan).
Voidot és a Lovet egy ideje meg akarom nézni, a Seul contre tous szinapszis alapján nekem lehet sok lenne.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Igen, az aluljárónál az amit írtál volt az ami talán az egész egyik mélypontja volt. Belegondolva a melegbáros jelenet a Mechanikus Narancs egyik jelenetére hajazott és abban a filmben is volt két nemi erőszak, viszont ott Kubrick
a görög színház lealjasítására is használta, ugyanígy a betöréses jelenet szerintem abszurdba hajlott az Irreversible naturalista megközelítésével szemben. Visszapörgetve még ott volt egy szintén valós idejű erőszakjelenet a Basic Instinctben (a színházi csoportos nemi erőszakot ), de az hiába szintén valós idejű és elég naturalista, azért jóval rövidebb.Douglas és barátnője/felesége között, nem a gyilkosságokra gondolok bár gyakorlatilag az is annak minősíthető Crasht nem véletlenül nehezen nézhető filmként hoztam fel párhuzamként.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #96847 üzenetére
Ez egyébként furcsa dolog. Irreversiblenél nekem valahogy jobban ment a távolságtartás, de annak eleve úgy álltam neki, hogy a hentes bevezető diskurzusa
sikeresen elidegenített / gyomorbarúgott / gyakorlatilag felkészített arra, hogy a film részben szubjektív narratívát használ. Analitikus filmnézés, avagy megfigyelőként nézni a filmet nekem elég jól megy, pl a Cannibal Holocaustot is így tudtam nézni. Crashnél ez valamennyire szintén ment.avagy börtönbe került mert megerőszakolta a lányát Ahol ez nem ment, az az Eden Lake és főleg a Martyrs volt. Utóbbinál a szuicid gondolatok / Freudi Es filmes metafórája első feltűnésénél majdnem kikapcsoltam a filmet, aztán a subconscious részen avagy a dungeonnál ki is lőttem erre nekem nincs szükségem felkiáltással.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #96850 üzenetére
A teljes képhez azért hozzá tartozik, hogy ezeket a filmeket én 25-30+ évvel láttam mind ám. Megfigyelőként nézni szintén nekem is tanulni kellett, illetve részben "szakmai ártalom". Külső szemlélőként nézni egy filmet ha az nem idegenít el explicite azért nehéz. Nekem pl Irvine Welsh novellái voltak ilyen szempontból nehezek 17 évesen.
Amiket meg itt említettünk mind nagyon nehéz filmek a maguk módján.
emiki6: Vannak filmek, amiket nem szabad beleéléssel nézni, mert úgy elviselhetetlenek. Megfigyelőként viszont továbbra is élvezni lehet őket nézni, még ha a témaválasztás adott esetben nagyon nehéz is. Plusz azzal, hogy az ember nem azonosul semelyik szereplővel egyszerűbb megkérdőjelezni pl a narratívát és lehetőség nyílik egy jobb struktúrális analízisre, azaz a film jobb megértésére.
Elviselhetetlenségre a példa kb bármelyik film a francia extrémek közül, a narratív szerkezet analízise pedig pl Lynch filmjeinél remek, a Lost Highwayt eleve nem is lehet másképp értelmezni. Aztán van a kettő keresztezése, avagy a Requiem for a Dream, aminek egyrészt részben megbízhatatlan a narratívája, másrészt meg a témaválasztása és prezentációja miatt sem egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz emiki6 #96861 üzenetére
Szigoruan veve en se tanultam hanem kialakult magatol, felreerthetoen fogalmaztam.
Tobbszornezos filmeknel szerintem siman, illetve en akkor szoktam igy hozzaallni a filmekhez, ahol varhato, hogy szubjektiv a narrativa, ertsd ahogy a szereplo megeli es ami tortenik az nem fedi egymast.
Lost Highwayt okkal hoztam fel peldanak. Utobbi idobol az Arrivalt neztem igy mert az elso ket perc utan gyanus volt a hazban a berendezes meg a kameraallasok.
(#96858) spammer: a nyelvi resze teljesen jol ki volt dolgozva, a kutatasi resze ki volt szepen dolgozva.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Trainspotting 2 2017
Ugyanaz, mégis más.
A Trainspotting anno az angol drogprevenciós program egyik filmje volt. Tizenévesként, házibulin nézve az első fél óra hatalmas poén, mármint a bulijelenet utóéletéig, aztán valahol a felénél az elvonási tünetek vizualizációjánál én eléggé kiakadtam azon, hogy feltűnjenek az apróságok. 10 évvel később könyvben olvasva feltűnt, hogy a könyv inkább a felnőtté válásról szól mint a drogokról, aztán utána megnézve a filmet revideáltam az álláspontomat. Két hete újranézve ez az emberi tragédiákról szól és visszanézve felmerül pár kérdés, hogy ki hogyan dolgozza fel a helyzetet. Spoiler az első részből,
Ezennel egyébként a Trainspotting teljesítette az "5évente újranézve teljesen más élményt ad" kritériumot és saját rendszeremben belépett a 10/10es körbe.azaz azt, hogy a gyerekkori haverokkal elárulták egymást, hogy Tommy halálának Renton volt a közvetlen oka és hogy a csecsemő halálát részben az apa, Sick Boy okozta. A második rész 20 évvel később folytatódik. És elvarja a szálakat. Itt jönne az a pillanat amikor elkezdek beszélni a filmről, de gyakorlatilag lehetetlen bármit írni róla spoilerek nélkül. Jöhetne a komparatív analízis az első résszel, ahogy játszik a beállításokkal, játszik a sztorival, hasonló szituációkra hasonló és eltérő választ ad ezzel pedig hipotéziseket tesztel, mi lett volna ha és lehetett volna másképp? (Tudok válaszolni a kérdésekre, de tényleg, lehetetlen róla írni major spoilerek nélkül).
Remek a képi világa, elsőrendű a fényképezése, jók a zenék, jók a kikacsintások, ahogy a film három idősíkot integrál. Sztorira pedig jeleneteket vesz át a Trainspottingból és a Pornoból (könyv folytatás) is, de a sztorija a pornónál összeszedettebb.
Vagy csak simán engem is beszippantott a rossz nosztalgia. 8/10 Magában mondjuk az első rész nélkül nem tudom mennyire érdekes vagy nézhető, de ez már kb az a szint, hogy az Infernal Affairs 2 mennyire jó film az első rész megtekintése nélkül. Tökmindegy. Viszont elfogult vagyok, premiernapon néztem az első vetítésen.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
-
La La Land (2016)
Vannak filmek, amik egy egyszeru tortenetet meselnek el ugy, hogy kozben a filmmuveszet teljes audiovizualis eszkoztarat bevetik ugy, hogy a kulonbozo eszkozok hasznalata teljesen magatol ertetodo kozben. Nem lesz sok, nem lesz giccses. A La la land ez a film.
Ha szereted a filmeket (és ha ezt a topikot olvasod erre jó esély van), akkor nézd meg. Moziban, mert ahhoz, hogy kijöjjenek a technikák, a színek, a megoldások, ahhoz nagy vászon kell és megfelelően beállított hang. És nézd eredeti hanggal, mert tippre a fél film elveszik ha a szinkron masterjét csak a szokásos szinten szúrják el (és itt még nem beszéltünk a színészekről). Monitoron, főleg rossz minőségben nézve ez a film nem fog azon a szinten működni, ahogy tudna.
Akkor is nézd meg, ha nem szereted a színészeket és sose nézel drámát. Barátnőt / pasit nyugodtan vidd. Én anyámat vittem és ő is imádta (meg a többi 50 körüli akikkel tele volt a mozi, szóval ez nem csak arról szól, hogy anyám kb akkora filmgeek mint én).
Vannak filmek, amik miatt érdemes volt feltalálni a mozit, mert annyira szépen használják a technikákat. 9,5/10, a maradék fél pontot majd akkor kapja meg, amikor 5 év múlva újranézem, de új filmként eleve a saját szabályrendszerem szerint nem is kaphatna többet 9 pontnál. Menjetek moziba, nézzétek meg, ez egy filmtörténeti remek.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Green Inferno 2013
Azt hiszem ez minden idők leglassabb horrorja valaha, avagy 45 percig építkezik (tökfeleslegesen) amíg előjönnek az őslakosok. Próbál kreatív és nagyon véres lenni, de az olasz kannibálfilmeknek a nyomába se ér. Persze ettől még szigorúan és okkal 18+os.
4/10, műfaj rajongóknak egyszer érdekes lehet, mindenki más kerülje messziről. Homázs helyett pedig ajánlott az eredeti Cannibal Holocaust, ha már pár jelenetet egy az egyben vesz át onnan.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Viszlát #97037 üzenetére
engem nem zavart az autotune / fel se tűnt a dolog.
pl a végén Gosling utolsó zongorás jeleneténél el volt hangolva iszonyatosan a zongora. egy ideig gondolkodtam, hogy lehet így két óra után a moziteremben a hang megadta magát, de visszagondolva ennek is történetvezetési oka volt.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
The Handmaiden 2016
Park Chan-wook új filmje nehéz eset. Gyönyörűen fényképezett, kellemes a tempója, jók a színészei, nagyon jó a sztori... és nem tudom mit szívtak mondjuk a skandináv és a német cenzorok, hogy ez 15+os besorolást kapott (a francia 12essel igazából nem tudok mit kezdeni), mert pár szempontból Cronenberget és a francia extrémet idézi pár teljesen feleslegesen explicitre és hosszúra hagyott jelenetben.
Félreértés ne essék, gyönyörű film nagyon szépen összerakva, de néha elég megmutatni dolgokat, nem kell a kamerát valós időben rajta tartani. Főleg, ha a cselekmény szempontjából pár japán de Sade stílusában író költő központi szerepet játszik.
7/10
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
-
válasz betyarr #97767 üzenetére
eredeti Infernal affairs tokeletes volt pedig, felesleges volt ujraforgatni.
(#97758) lezso6: tavalyit en moziban lattam, szerintem iszonyatosan latvanyos es feszes volt. imadtam.
a regiek is jok, nekem a kedvenceim a Conneryk bar azok neha elegge szexistak mai szemmel nezve. plusz par resz annyira nem veszi magat komolyan. Austin Powers nem minden esetben volt teljesen tulzas. ettol persze meg jo mokak.
viszont jellemzoen jo mokak, anyam ket eve karacsonyra megkapta tolunk a BR dobozt, imadta oket.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz BrukoMisike #97816 üzenetére
Fight Club
Hollow Man
Clockwork Orange
Titkos ablak
Shining
Brazil
Perfect Blue
Psycho
American Psycho
Machinist[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Viszlát #97949 üzenetére
meg most van 25-35 kozott a generacio ami ezen nott fel.
csaladtag nekem is meg akarja nezni.
---
mondjuk oroszlankiralybol nehez lenne az eloszereplos.
kultusz tekinteteben nem vagyok biztos, a klasszikusok kozott talan van nepszerubb, de azokban annyit enekelnek, ami mostanra mar nekem elegge zavaro.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- iPhone topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest