- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
Eloszedtem a G7-et. Tolto is meglett, akku is. Napellenzo is.
Usb kabel nem lett meg, taska sem, lencse takaro sem.
Lehet egyutt vannak valahol - lovesem sincs hol lehet...Lementem delutan 5 korul a gyikos farakashoz - persze nem volt ott
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
blueboi69
csendes tag
Nem is értem ezt a fröccs mániát. A sör vizezése az főbenjűró bűn, a bort meg önként higítjátok szarrá? háááát...
-
Samott
addikt
Indexen mar ki is probaltak az uj nagykoruti kerekparsavot, szeles, biztonsagos, de mindekozben a jardan, zebran, szembe:
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Gabibácsi #60155 üzenetére
nem rendeltek meg, de utolag meg nem epitheto bele vagy mi a rak a nyuglodes most ezzel
akkor FSZB....tokmind1
a orszag vezetoje egy volt KGB-s agit-prop-t gyakorlo dezinformator
a Csernobilos HBO-s filmre is aszondtak verig besertodve, hogy na majd ok megcsinaljak a one and only real verziot, amiben 35 ev utan kiderul vegre a valosag, hogy a robbanas a CIA szabotor akcioja volt igazabol, es a távárisok nem is baszcsiztak el akkor ott semmit
mondjuk az eredeti helyszinen forgatva -ha Ukrajna engedelyet ad ra...- a Geiger Muller szamlalo kattogasa lesz a valodi az egeszben kbtöbb drón kell ;P
-
Gabibácsi
tag
válasz hobizoli #60160 üzenetére
És? Mi köze van ennek a skoda prosz leányvállalatának?
és képzeld, az amcsik meg olyan filmeket csinálnak, hogy pl minden német kiskatona náci volt, meg hogy a németek a holdról támadnak, meg olyat is hogy ők jófiúk voltak az atombombával
[ Szerkesztve ]
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
veterán
válasz eattila #60168 üzenetére
Két talmudista azon vitatkozik, szabad-e a Talmud tanulmányozása közben dohányozni. Mivel sehogy sem tudnak megegyezni, elmennek, hogy megkérdezzék a bölcs rabbit:
- Rabbi, szabad-e a Talmud olvasása közben dohányozni?
- Nem, azt nem szabad.
- És dohányzás közben szabad-e a Talmudot tanulmányozni?
- Hát persze! A Talmudot mindig szabad tanulmányozni.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #60173 üzenetére
Nem, nem az mas. Az enyem megengedo volt. Joga van hozza, hogy abban higgyen (de fura ez a szo igy leirva) amiben akar.
Reggel fel hetkor nem korai meg az a sör? Vagy remeg a kez nelkule?
Szerk, na ezt kerestem, megvan:
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
No akkor hetfotol ujraindul az elet videken?
Jol ertem, hogy csak a szabadteri ettermi/kavehazi fogyasztas engedelyezett?
(belteren (uzletekben) marad a maszk viseles).Nalunk matol nincs lakohely szerinti otthon maradasi kotelezettseg (free movement) - azaz lehet utazni orszagon belul. Ezen kivul szep lassan egyeb lazitasok is jonnek, hetfotol. Utobbiakrol meg nem nyilatkoztak. A javasolt vedelmi intezkedesek maradnak (maszk, stb.).
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
BobaHWSW
újonc
Segitseg kene pls!
Unokatesom gyerekenek laptop kene suliba. 150khufig van valami amit bepattinthatok pl edigitaltol es OK? Winnel egyutt kene.
Otthoni ido szerint ma ha megtudnek valamit rendelni akkor az kiraly lenne.
15inches kene mert szemuveges a kislany es jobb lenne nem piciket nezne.
Olyan helyrol kell ami kiszallit es NZ kartyaval tudok fizetni.
Koszonom szepen!
Szerk. Ha 170ig esetleg van valami ami na ez aztan sokkal jobban megeri akkor az meg beleferhet.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz Phülöp #60177 üzenetére
En keresgeltem, de nem talalok ilyesmit. Edigitalnal konkretan nincs olyan laptop ami 8GB memoriat ad ennyiert. Es nem tudom mennyire eleg 4GB manapsag. De biztos lesz itt valaki aki ezt jobban ismeri ezt a temakort.
Szerk: inkabb rendelj holnap, valami boxing day-t reklamoznak, hatha lesz valami akcios. Ti ott ugyis korabban keltek. Sot talan meg elozo este.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
válasz BobaHWSW #60176 üzenetére
HP15s.
8GB ram, 256gb SSD, 3 ev garral, feher palmresttel.
Epp befer 200K ala picivel. Es kislanynak nem egy fekete gepe lesz.Talan akciozzak valahol.
Ilyesmit keress:
[link]Ez 512Gb SSD, de en 8giga ram ala nem mennek.
Meg 3 ev gari ala sem.Nalad az a 10-20K esetleges felar apropenz...
Es annyi a kulonbseg a konzumer fos es a hasznalhato gep kozott.Edigital feher:
[link]Edigital ezust:
[link][ Szerkesztve ]
FőDudu
-
sutszi
veterán
Én elhiszem, hogy téged 2 keréken kívül semmi sem érdekel de legalább egy kicsit kapargasd meg a felszínt.
- rángat 3-as fokozatban, túl sokat pörög 2-es fokozatban. Kit érdekel?
Magasabb fordulat, több káros anyag kerül a levegőbe. Alacsony fordulaton nyomatékból erőltetni a motort pedig nem a hosszú élet titka...a motornak.olyan a 30, mintha gyalog menne, élhetetlen. Kit érdekel?
Mindenkit aki haladni akar és nem vakarózni. Több idő a forgalomban több káros anyag a levegőben. Az előbbivel kombinálva még több... Mit szólnál, ha a biciklisekre tennénk egy 10-15km/h sebességkorlátozást... Mert én mint gyalogos veszélyben vagyok a száguldozó biciklisek miatt. Ugye milyen sarkítás. Mint amikor 2 balesetből húzunk általánosítást az összes autósra...- az 50-es táblánál 50-nél mindenki lehagyja. Kit érdekel?
Ez olyan mint amikor pályán 100-110-el tötyögnek. Balesetveszélyes. Fölösleges manőverekre készteti a többieket. Oké, hogy gyorshajtás mert 55-60-al mennek 50-es tábla mellett, de több oktatótól is hallottam, hogy fel kell venned a forgalom ritmusát... Nyugi, a VÉDA majd lassítja a ritmust.a 20 km/h vezetéstechnikai szempontból (!!!) nehéz és élhetetlen. Nem tudja úgy benyomni a gázt, hogy a kocsi tartsa a 20-at. Adja le a jogsit, egyéni szocprobléma.
Vagy esetleg gondold újra.... Azért adja vissza a jogsiját, mert a váltó áttételezése és a gázpedál hangolás így van kialakítva?legyen mindenhol kerékpárút, legyen élhető kerékpáros infrastruktúra. Ja, de amikor elkezdenek valamit csinálni, akkor meg ott hörögnek, hogy a büdös kerékpárosok.
Igen lesz hörgés, mint ahogy a kerékpárosok is lobogtatják a fejük felett a vasat... Neki lehet elégedetlenkedni, de velük szemben nem?A biciklinek is addig van romantikája, míg nem esik az eső, meg nincs hideg meg hó... Utána csak 1-2 extrém arc használná. Ezért vágjuk le az utak felét, amire amúgy szüksége lenne, mert így is bedugul minden?
Persze a tömegközlekedést még véletlenül sem kéne rendbe szedni ...áh... dehogyMondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
FőDudu
addikt
válasz sutszi #60182 üzenetére
Budapest tulzsufolt.
Nem mennek abba bele milyen valtoztatasok lennenek szuksegesek ennek az elkerulesehez, nem ertek hozza.
Eltem ott vagy 20 evet, 11 eve eljottem, azota csak latogatoba megyek, lehet nem is relevans amit en latok.
Valoszinuleg nincs olyan megoldas ami valakinek nem lesz fajdalmas, de a jelenlegi zsufoltsag sem megoldas.
Az egyik valtozat szerint legyen kevesebb auto.
A sebesseg csokkentesevel ez nem feltetlenul valosul meg.E mellett meg a ketkerekuek kozlekedeset is tamogatnak. Na ez a nem megoldhato dolog az autosok korlatozasa nelkul. Nincs hozza hely.
Hacsak fel nem szamoljak a parkolo autok altal elfoglalt savokat es ott lesz a bicikliut.
FőDudu
-
npera
újonc
válasz Samott #60159 üzenetére
A kerékpárból semmi nem látszik, de biztos vagyok benne, hogy van rajta:
- csengettyű
- macskaszemek és/vagy azzal egyenértékű fényvisszaverő felületek
- az ipse sapkája igazából egy biztonságos sisak sapkának álcázva
- a kerékpár műszaki állapota lehetővé teszi a biztonságos közlekedéstA háttérben a rózsaszín bringa a zebrán túlságosan elmosódott, de teljesen biztos vagyok benne, hogy a zebrán való átsuhanás csak egy véletlen megbicsaklás és nem rendszeres szabályszegés. Valamint a fenti kötelező felszerelések azon a bringán is megtalálhatóak és működésük biztosított ...
-
-NoVa-
őstag
válasz sutszi #60182 üzenetére
Amelyik kocsi nem tud bármilyen alacsony sebességgel haladni stabilan, azt illik kivonni a picsába a forgalomból, mert műszakilag alkalmatlan rá. Még a Subaru is képes rá. Van az a gázállás, amivel legyorsulja az alap Model S-t, meg van az a gázállás, amivel nem. Utóbbit kell használni.
-
FőDudu
addikt
Nalunk a biciklis mehet a zebran. A zebra ugy van megcsinalva, hogy az egyik oldalan piros savban a biciklis LESZALLAS NELKUL atmehet.
Namost ezt megfejeltek azzal, hogy foutvonalon a korforgalombol kihajtasnal van egy zebra. Es terneszetesen ott is ilyen van.
Egyszer majdnem elgombaztam egy kivilagitatlan nijna biciklist.... korforgalombol kifele, jott kivilagitatlanul, egyszer csak feltunt elottem. Valoszinuleg az auto lampaja nem vilagitotta meg a korforgalomban athaladaskor... Azota duplan figyelek, mert egy ilyen gyorsan athalado valami mar nem egy gyalogos amire siman felfigyel az ember.
FőDudu
-
-NoVa-
őstag
válasz FőDudu #60183 üzenetére
"Budapest tulzsufolt."
Budapest nagy. És nagyon nem homogén. Felénk nem túlzsúfolt, max néhány kritikus panelparkoló. Újpest sem túlzsúfolt, csak néhány kritikus panelparkoló, valamint a tömegközlekedési kapcsolódó parkolók. Asszem a XVI. kerület sem a túlzsúfoltságáról híres kicsit arrébb, és sorolhatnám. Meglátjuk, hogy Budapest az a Hungárián belüli kör, vagy a peremkerületekre is kitérnek, de bonyolult. Még bonyolultabb, hogy a belváros szép lassan kiköltözött a Váci útra, az óbelvárost meghagyva a turistáknak. Legalábbis épp ilyesmik történnek évek óta.
-
cyberde
csendes tag
válasz -NoVa- #60185 üzenetére
Nem a sebesseg ertekevel van a gond, hanem a karosanyag kibocsajtas mennyisegevel.
30as sebessegnel, az nem sokkal kevesebb, mint 50nel. Viszont egysegnyi utszakasz megtetele majdnem dupla idobe telik. Azaz -adott utszakaszon- a karosanyag kibocsajtas is majdnem a duplaja, de minimum a masfelszerese.[ Szerkesztve ]
-
Bujdy81
csendes tag
válasz sutszi #60182 üzenetére
Az egész eredeti cikket és a mögöttes gondolatokat/információkat is nézd/lásd át!
Budapest a Hungária gyűrűn belül tele van. Pont, ezzel, gondolom, Te sem vitatkozol. Fizikailag nincsen több hely a közlekedésre. Egy négyzetméterre vetítve a leghatékonytalanabb közlekedési eszköz az autó. Ez is tény. A kettőből következik, hogy ha minél többen keróznak, annál több közlekedő fér el a városban.
Azonban az sem életbiztosítás, hogy ha a bringás 20-30-cal megy, mellette az autó pedig 70-nel (plusz gyorshajtás). Mert ott előbb-utóbb meghal a kerós. És az nem jó.
Egyéb gondolatok:
- miért nem választanak le a járdából helyet a kerékpárútnak -> mert nem lehet, nincsen rá hely. Mert nem végig 6 méter széles a járda, sok a kocsibehajtó, ahol az AUTÓ nem tud biztonságosan, a kerékpáros veszélyeztetése nélkül kijönni a kapualjból. Meg sok a fa. Meg a szabálytalan autó. Meg a szabálytalan/szabályos kerthelyiség. Nézzük meg a Bálna melletti kerékpárutat, életveszély.
- miért az autósok kárára történik minden? Eddig nem az ő kárukra történt, billen vissza a mérleg, van hova...
- Nem kellene a közösségi közlekedést/P+R parkolókat fejleszeni? De! Kellene. Csak a kerékpározás térnyerésével MOST javul a levegő minősége, a többi fejlesztéssel meg majd, egyszer, talán.
- HZ gondolata: senki sem használja a kerékpársávot. Javaslom, gondold át a négyes metró sztorit. Senki sem használta a nyitás utáni 1-2 hétben. Most meg telen van. Az egy jó példa neked, hogy előbb legyen infrastruktúra, aztán utas. A kerékpárúttal ugyanez a koncepció már nem jó neked... -
npera
újonc
válasz sutszi #60182 üzenetére
Őőőő, a helyzet ennél bonyolultabb. Alighanem volt egy adag irónia az írásomban, ami nem teljesen jól ment át.
Kedvelem a kerékpárokat, de az összes belsőégésű gépjárművet is. Főleg a benzineseket. Főleg a kraftosakat. Valamilyen mértékben értek is a működésükhöz, a kóser vágóhídon portásként eltöltött idő alatt ragadt rám valami.
A legtöbb belsőégésű motor igen széles tartományokban tud üzemelni. Természetesen van egy optimális tartomány, de ott rettentő nehéz tartani őket a forgalom természetéből adódóan. Ettől függetlenül egy jó sofőr ismeri a gépkocsi tulajdonságait és meg tud próbálni törekedni arra, hogy a forgalomtól függően azért az optimálishoz közeli tartományban járassa a gépet.
Ha nem teljesen hideg a motorban a kenőanyag, a hűtőfolyadék és a váltóban a kenőanyag, akkor azért egy tipikusan vízszintes utcában nem ám a világ vége, ha marginálisan magasabb fordulaton fut a motor kettesben vagy marginálisan nagyobb nyomatékot kérsz hármasban. Ha tök hideg a motor és meredek kisutcában muszáj 30-al menni és a hármas túl hosszú, akkor senki nem fog helyben statáriálisan elítélni, ha ilyenkor kettesben marginálisan lassabban haladsz a bemelegedés idején és nem erőlteted hármasban.
Ha ennyire a károsanyag miatt aggódunk, akkor eleve helytelen a kocsit ilyen környezetben huzamosan használni, akkor nem a megfelelő közlekedési eszköz, ha üzemszerűen 30-as övezetben nyekteti az ember egész nap. Ha rövid távokon áthaladsz ilyen utakon, akkor leginkább azzal tudsz segíteni, hogy viszonylag dinamikusan gyorsítasz a megengedettre, majd ott kis gázzal tartod és kerülöd a tranzienseket.
A kerékpáros is le van korlátozva. Járdán van sebességkorlátozás, kerékpárúton is van. A kerékpár környezeti terhelése teljesen más profil mentén mozog, a forgalom többi résztvevőjére vetített veszélyei is alacsonyabbak. Ezért is kerül más megítélés alá.
A haladás iránti igényt megértem. De ez ismét sokkal komplexebb dolog. Itt az egyén vs közösség haladása a kérdés. És ezt nem lehet csak annyival elintézni, hogy menjen az autó nagyon gyorsan mindenhol, mert akkor az a jó. Egy akkora nagyvárosban, mint Budapest lassan már el kell engedni azt a vonalat, hogy mindenki beül az autóba és nagyon gyorsan haladva eljut A-ból B-be és akkor ez mindenkinek jó lesz.
A forgalom ritmusa is egy jó vitaalap. Én szeretek gyorsan menni, valamennyire még tudok is a képesítésem miatt. De a másik oldalon ott van az is, hogy minél nagyobb a sebesség, annál több energiát kell elnyelni ha baj van. És bármennyire is bizsergető dolog gyorsan menni, ha a balesetekben utána emberek nyomorodnak meg és halnak meg, akkor talán el lehet kezdeni lassítani. És ez a világ civilizáltabb részén már megy egy ideje. Még az autobahn hazájában is pedzegetik a kérdést, hogy tényleg indokolt-e a sebességkorlátozás nélküli haladás?
Vannak autógyárak, ahol a végsebességet korlátozzák. Mert akkor több esély lesz arra, hogy ne annyian haljanak meg az utakon.
Igen, a VÉDA majd lassít. De fejben is kell lassulni, hogy ne csak a teljesen kivédhetetlen pontokon (VÉDA) tartsa be a szabályt a sofőr, hanem legyen egy törekvés a szabály betartására.
Különféle rettentően nagy teljesítményű sportkocsiktól és épített versenyautóktól eltekintve nem igazán tudom elképzelni, hogy minimális vezetési készség megléte esetén gond lenne 20 km/h sebességet tartani egy modern gépkocsival. Legyen mondjuk az utolsó 20 évből a „modern” gépkocsi. A példában felhozott Lexus nem egy big block V8 kompresszorral, aminek az alapjárati nyomatéka akkora, hogy a folyamatosan hajtott kompresszor miatt hörgő alapjárat meg-megcsikkantja a slick gumikat a nyomaték ingadozása miatt.
Azt el tudom képzelni, hogy a példában a kedves újságíró nem szokta meg, hogy ilyen lassan megy. A tesztkocsiknak a belét is kitapossák, imádják leforgatni a motort az első pár fokozatban, tehát nyugodtan haladni kimért gázkezeléssel nem életszerű számukra. Hát, akkor tessék elkezdeni gyakorolni. Nem szégyen egy parkolóban megtanulni lassan menni egyenletesen, rángatás nélkül. Szerintem menni fog.
A kerékpárosok többsége akkora felelőtlen tahó az utakon, hogy nekem ég a pofám. Elég sokat kerékpároztam városban és városon kívül Magyarországon és Svédországban és a minta ugyanaz. A szabályokat nem tudó és/vagy leszaró önző, de alapvetően a forgalmat át nem látó korlátolt egyedek veretnek a saját képességeik határán vagy azon túl. És ameddig a forgalom többi résztvevője ezt ki tudja védeni addig megússzák. Aztán nem adja ki és jön a pofán csúszás.
Én egész évben bringázok, látok sok-sok melóba járós kerékpárost. Mennek át a piroson, fülhallgató bedugva persze, félig vakon és süketen veretnek mindenen keresztül. A relatív gyorshajtás az elektromos kerékpárosoknál mindennapos. Maximális elektromos meghajtással 25-el (vagy a tiltást kiiktatva bőven 40 felett) veretnek át mindenen, szűk kisutcákon, járdán beláthatatlan kereszteződéseken át.
Ettől függetlenül ha egy nagyvárosban az autóknak valamennyi életteret akarunk adni, akkor az csak úgy fog működni, hogy a számukat csökkenteni kell. Ha az autósok egy része átül tömegközlekedésre vagy kerékpárra, akkor a többi autós fellélegezhet. És ennek az az ára, hogy kellenek kerékpárutak. Ami helyet foglal sajnos.
És igen, legyen a kerékpárosoknak is felelőssége, csűrje meg őket a rendőr a pirosozásért, a fordítva behajtásért, a járdázásért, meg a zebrázásért.
Nem akarom mentegetni a kerékpárosokat, félre nem érts. És igen, kell stabil tömegközlekedés ÉS kerékpáros infrastruktúra.
Remélem így már tisztább a mondandóm. -
npera
újonc
válasz FőDudu #60186 üzenetére
Meg kéne nézni a lokális KRESZ-t.
Itt van, ahol zebra van csak. Van, ahol a zebra egyik oldalán vagy kerékpárút is, ott tábla mutatja, hogy az átkelő egyszerre gyalogos és kerékpáros is.
Az utóbbinál a kerékpáros oldalán át tudsz haladni, de mérsékelt sebességgel és körültekintve. Sima zebrán csak tolhatod.
Itt legalábbis ez van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...