- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
A TC megfejtését a csökkentett sebességhatárokról meglestem. Elég sok olyan érve van, amit élből le lehet söpörni.
- rángat 3-as fokozatban, túl sokat pörög 2-es fokozatban. Kit érdekel?
- olyan a 30, mintha gyalog menne, élhetetlen. Kit érdekel?
- az 50-es táblánál 50-nél mindenki lehagyja. Kit érdekel?
- a 20 km/h vezetéstechnikai szempontból (!!!) nehéz és élhetetlen. Nem tudja úgy benyomni a gázt, hogy a kocsi tartsa a 20-at. Adja le a jogsit, egyéni szocprobléma.
- legyen mindenhol kerékpárút, legyen élhető kerékpáros infrastruktúra. Ja, de amikor elkezdenek valamit csinálni, akkor meg ott hörögnek, hogy a büdös kerékpárosok.Ez az egész úgyis egy átmeneti dolog. Amikor majd annyi autó lesz már a városban, hogy kénytelenek lesznek drasztikusan korlátozni, akkor majd nem az lesz a legnagyobb probléma, hogy 30-al lehet menni a kisutcában.
Jelenleg még alig van fekvőrendőr, alig vannak forgalomlassító megoldások és nincs behajtási adó. Én olyan városban lakom, ahol vannak ilyenek és nem az a legnagyobb probléma, hogy lassabban lehet menni. Meg tudják úgy húzni a nadrágszíjat hogy a fenti nyekergés nagyon irrelevánssá válik. Még messze nem tart ott Budapest, ez csak egy enyhe bosszúságot okozó korlátozás.
Persze IMHO, csak így fotelből.
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #60053 üzenetére
Ezt en nem is ertem, olyan szepen keresnek a Baross utcanal miert nem teszek oda is Veda kapukat? Par szaz meterenkent. Tuti behozna az arat.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #60053 üzenetére
Én egy nagyváros közlekedését úgy tudom elképzelni, hogy legyenek elkerülő gyűrűk és "diagonálok" vagy föld alatt vagy a város felett. És akkor viszonylag gyorsan (legyen akár 70 vagy 90 vagy 110) lehet a "gyűrűn" haladni vagy keresztül a város felett/alatt.
Aztán ha már benn van a masszában az ember, akkor kábé lehetetlen gyors haladást elvárni, mert akkor jönnek a gyalogosok, tömegközlekedés és kerékpárosok. Hacsak nem bontanak le legalább 1-1 házsort az összes út körül, akkor nem lesz elég széles út ahhoz, hogy mindenki elférjen.
Egyszerűen muszáj lesz megszorítani a kapacitást valahogy, mert nem fér el mindenki egyszerre.
Idővel muszáj lesz a nem autós közlekedést prioritásra tenni, mert egy ember egy kocsiban nem fenntartható.
És értem, hogy ha Lesli 5 szerverrel megy címre, akkor ő nem az átlag. Vagy Jahno. Vagy egy furgonos szakember aki kiszáll címre. Vagy kisáru kiszállítás.
De én például tipikusan az a "luxus autós" vagyok, aki ha bemegy kocsival a városba, akkor ott nincs igazából helyem.
Szóval én teljesen magamra tudom venni, hogy nincs helyem kocsival a városban, kivételes eseteket nem számítva.
Sajnos akármit is csinálnak, az a fajta romantikus autós kor, hogy csak úgy örömautózok egyet a városban már sosem jön vissza. És egyre drágább lesz az egész. Ami magával vonja a motorizált közlekedést megkövetelő szolgáltatások drágulását is.
Nem akarom mentegetni a döntéshozókat, de nincsenek könnyű helyzetben. Van egy adott útkapacitás, amin többféle szereplő és érdekcsoport konkurrál. És egyiket sem lehet csak úgy ex katedra kiszorítani.
-
Samott
addikt
Akkor fog ez igazan valtozni, ha a belvarosban mindenkinek fizetnie kell majd a parkolasert. Ha nem lesz a lakoknak ingyen parkolas. Mert akkor elkezdik felszamolni a parkolohelyeket is es meg tobb hely jut majd masoknak.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
de ez itt madjarisztan, itt a kiticcsuk meg a beticcsuk mukodik, a fejlesztes az nem akar
multko volt szo a Kapmegyeri M3 vonalbovitesrol
5megallo, 3 felszin felett ahol most s vili is jar, lenne 2 a fold alatt, de abbol 1 megallonyi palya majdnem most is megvan epitve, mert oda gurul ki a metro as megallobol, amikor iranyt valt
erre 110Mrd a koltsegvetesi saccolas, meg talan 2030-ra kesz lesz... szoval inkabb 2033-ra
addig meg malmozzal
azaz aki anno oda szuletett, amikor az a lakotelep odagyartodott, az is majdnem nyugger lesz, amire megepul vegrearrol nem is beszelve, hogy ugyanezen a vonalon delen a kispesti meg a Havanna ltp egymastol 1.5-2km-re onmagaban is min akkorak kulon is, mint ez a Kapmegyeri tortenet, es oda meg tervezetrol sincs szo sem, pedig ott hasonlo tavon bovitve a vonalat 2-3x annyi utast tudnanak kiszolgalni
de ennel sokkal fontosabb egy ujabb fonodo vilijarat, meg hogy a orankent 100 biciklisnek dedikalt savja legyen, amit pont meg lehetett volna oldani a fouttal parhuzamos elso utcaban is, azt kijelolve nekik erre
aztan meg sirnak, hogy a peremkeruletekbol meg az agglomeraciobol jujdesokan mennek be autoval
mert nem fernek fel a metrora rahordo jaratokra, azerttöbb drón kell ;P
-
cyberde
csendes tag
A jövő -városi- autóközlekedése egyértelműen a car-sharing. Természetesen a tömegközlekedésen és a taxin kívül.
Nyilván sok egyéb fejlesztést igényel, P+R parkolók garmadája egy körgyűrű mentén, megfelelő számú autó/szolgáltató, stb. és -a legnehezebb- az emberek fejében egy komoly rendrakás, egy élhető város közlekedésének jövőjét illetően.
-
npera
újonc
válasz cyberde #60063 üzenetére
Japp.
Erre mi mondjuk erősen készülünk is. Van mindenféle üzleti modell és persze "kocsik" is hozzá a csőben. Már csak ki kell fejleszteni, legyártani, aztán az emberek fejében a változást elindítani.
Nálunk Göteborgban kábé ugyanaz a probléma, mint Budapesten, csak persze sokkal kisebb.
Adott egy belváros ami teljesen tele van. Nincs több kapacitás. A házakat lebontani ugye nem lehet csak úgy békeidőben. Ezért most egy gigantikus aluljárót és föld alatti vasutas és villamosos rendszert építenek, amit már évtizedek óta húznak és halasztanak. A költségek gigantikusak lesznek, évekre (évtizedekre) kell feltúni a várost és már most lehet tudni, hogy a milliárdok koronában is durván szállnak el.
De muszáj megcsinálni, mert máskülönben teljesen magukra fogják rohasztani a várost és egy pöcegödör lesz az egész.
Itt már most van behajtási adó (több éve), mindenhol IS van fekvőrendőr. Amit lehet egyirányúsítottak és lezárták a kocsik elől. Van mondjuk elég sok parkoló, de minden fizetős és mindig kell fizetni. Egyre többet. A belvárosba kocsival behajtani még a nagy feltúrás elkezdése előtt is kábé harakiri volt, mert csak elképesztően sok kacskaringó után tudtál kijönni és a parkolás agyhalál ha nem vagy hajlandó gyalogolni párszáz métert. Olyan itt nincs, hogy csak úgy leparkolsz közel valamihez. Mindenképpen valami nagy parkolóban tudsz csak megállni, aztán gyalogolhatsz 5-10 percet.
Nagyon lassan halad a forgalom még nem csúcsidőben is, mert sok a lámpa, sok a fekvőrendőr és sok az olyan megálló, ahol a buszöböl inverz. Tehát nem a busz áll ki egy oldalsó öbölbe és a kocsik mennek el mellette, aztán a busz úgy imádkozza ki magát az útra ismét.
Nem. Itt a 2-sávos út összehúzódik 1 sávra, ahol a megálló van. És akkor a busz oda beáll és megáll az egész miskulancia. És ilyenből sok van. Az egy dolog persze, hogy a szirénázó mentő is áll a sorban és a nénike a rullátorral 47 másodperc alatt száll le, akkor a busz addig ott fog állni, mögötte a szirénázó mentővel. Oldja meg, induljon el időben.
Agyhalál.
Olyan földből kiemelkedő oszlopok még nincsenek, mint Hollandiában, ami teljesen csak úgy l'art pour l'art kiemelkedik néha, hogy megállítsa a forgalmat. Hogy ne járjon arra annyi autós. De lehet lassan eszükbe jut.
Szóval Budapesten még istenes a közlekedés, egész jól lehet haladni és stresszmentes a kocsival járkálás
-
-NoVa-
őstag
Eleve ha közlekedés, és smart city, akkor én valami totál elborult koncepcióban tudok élni. Ott vagy te, a pillanatnyi célod, meg a paramétereid, hogy sietsz, nagyon sietsz, vagy már rég ott kéne lenned. Ennek megfelelően van X lehetséges útvonal és eszköz, Értelmes 2020-as megoldásban illik sejteni, hogy mi merre jár, ez ha nincs is összekapcsolva, de Waze meg BKV saját bigyója és a carsharing izék GPS nyomkövetése tudja, tehát nem lehetetlen az intgrált követés. Szóval ha egy térképen látok egy vonalat, hogy most min haladok, mire fogok hol átszállni, pontosan mikor, és a kényesen torlódó lassú részeken beiktat esetleg carsharinget vagy taxit. Opciósan a konkrét parkolóhely odaérkezés előtti foglalása sem akkora eretnekség, aztán lehet load balancinget számolgatni, és opciósan 5 perc különbségért megtagadni egy darab szóló embernek a carsharinget, vagy aránytalanul drágítani akkor, amikor 3-4 fős csoportban iránytaxiként hasznosabb adott jármű.
De ettől a szervezettségtől még évtizedekre vagyunk. Nem az IT backend, hanem az államigazgatás és az önkormányzatok, meg a helyi vállalkozókban és pályázatokban gondolkodó bürokrácia.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #60071 üzenetére
Japp. Valami ilyesmiben gondolkodom én is.
Magasabb fokú integráció, és tarifától függő rendelkezésre állású és komfortfokozatú "buborékok" közlekedhetnek. Ha megfizeted, akkor olyan buborék jön, amiben Citroen DS-jellegű epedás plüss ülések vannak. És az hamar jön. Ha meg olcsón akarod, akkor majd valamikor jön egy heavy-duty slaggal mosható belsejű másik.
Aztán persze senki nem akadályoz meg benne, hogy odakerékpározz. De addigra olyan forgalomfelügyelő rendszer is lenne, hogy szabálytalankodsz a kerékpárral, akkor meg is talál a "csekk".
-
cyberde
csendes tag
válasz -NoVa- #60071 üzenetére
Egy ilyet jelenleg -készségszinten- max az emberek >0,1%ról tudnék elképzelni és akkor még mindig ott van a financiális része. Ki az akinek megérné?
Egyébként addig amig a kibaszott bkv-n -becsületkassza jelleggel- papíralapú jegyet kell lyukasztani -néhol- 50+ éves lyukasztókon, addig ilyesmiről még álmodni is merész. -
-NoVa-
őstag
Akkor olyan lesz, mint a filmekben, amikor a futurisztikus autonóm világban előszedik a Mustangot, hogy ezen még minden analóg, nem tudják bemérni.
Majd feltartott középső ujjal gurulok át a kamerák képén az 1978-as F. Moser pályaversenybringámon maszkban, "felettem nincs hatalmatok gyökerek"-et üvöltözve. Aztán próbálom tartani lihegve a sok elektromos bringa tempóját.
-
-NoVa-
őstag
válasz cyberde #60075 üzenetére
Ok, az valóban csalás, hogy tömegközlekedtem meg taxiztam mindenféle londoni meg szingapúri egykártyás érintős megoldással eleget, amiket manapság telefon NFC-vel ki lehet váltani. Meg a másik végéből is akadt szegényebb régiókban, amikor a pickupplatóra felpakolt padon ülő emberek aprópénzt adnak a sofőrnek iránytaxi szolgáltatásért, ott el kell fogadni, hogy nem tudsz útidőt tervezni, kell a szerencse is.
Azért egy jól működő nagyvároshoz nem keveset járul hozzá az, hogy képes vagy tiszta ruhával kb akkor odaérkezni a célodhoz, amikor tervezted. -
Jahno
őstag
válasz cyberde #60075 üzenetére
Az 50 éveseket már cserélik, de valóban érdekes az egész. Mikor utoljára villamosoztam akkor nem csak ázsiai népeknek, de valami 20 éves brigádnak kellett megmutatnom miképpen műxik a manuális lukasztó. De legalább vettek jegyet és próbálkoztak :-D Csingik nagyon rá tudnan lelkesülni, fotózzák-videózzák és még háromszor lukasztanak, mer' mekkora menő retróság
-
Jahno
őstag
És mivel melóhelyet váltottam, változott is A Terv, mert így nehezebben járok Aquába vagy NewNetworkbe és ezt is ki kell szerveznem. Talán meló utánra a Karinthy útra át bírom tenni a szervezkedést, az BKVval is értelmes kerülő. Ellenben sorban ütnek, hogy írjam ki a szabikat, lehet pár dolgot most elintézek, utána meg hagyom a fenébe, megoldom ahogy amerre, szombaton kocsival és ilyesmik (szombaton azért sem villanyos, mert odavissza 2 óra helyett 50 perc alatt vagyok) Tudom, fizessem meg ha nincs időm
-
npera
újonc
Hát ez az. Erre írtam, hogy te is egy kiugró júzer vagy a közlekedésben, rád sem lehet optimalizálni igazából semmit.
És téged sem lehet kiszorítani a közlekedésből, neked is van jogod méltó körülmények között mozogni értelmes áron.
Ezért is piszok nehéz ezt tényleg értelmesen levezényelni egy nagyváros szintjén. Szinte minden csoport közlekedési profilja zavar vagy akár kizár másokét.
-
cyberde
csendes tag
http://www.kaliberinfo.hu/hirek/benyujtott-atfogo-fegyvertorveny-modosito-magyar-eu-jogharmonizacio/
és az indexnek sikerült ennyit kihozni belőle:
https://index.hu/belfold/2020/04/29/2023-tol_betiltjak_a_gumilovedekes_onvedelmi_fegyvereket_magyarorszagon/
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #60084 üzenetére
Mindent lehet (:- Máshol már műxik is. Utálok vidékkel példálózni, mert azért mikor magyarázzák, hogy bezzeg Amsterdamban ez van, vagy bezzeg Valenciában teljesen lezárták a várost és autó se ki, se bú, se be, se bá akkor azért érdemes térképre rakni, lakosságot nézni meg ésatöbbi, de ez műszaki megoldás, ami ezektől nem függ és ott sima vonaljegy is ezer éve érintős, perc alapú. Annó meg is írtam, hogy bezzegfejlett nyugaton is miképpen csalnak vele (:-
Igaz itt ha lenne koncepció éls megfejtés, akkor a falu 30%-a ugyanúgy fujjogna, hogy jajjmert minek, csak lopnak, meg Pénztáros Lőrincz meg egyéb. Erről is le kellene szokni. Szerintem Te is elsök közt lennél aki abszolút nem értené, hogy ez miért sok csitrilliárd dolláreuró :-D
Nézd meg Londont. Sima bankkártyával kinyílik a metróbejárat, ha sokat utaztál és elértél egy napi limitet akkor átvált napijegybe. Akkora forgalom mellett lehet a beruházás is más arányokat nyom. Előtte rég működött a kártyás feltölthetős módszer, turisták kicsit szívtak vele, valamint megszaporodtak a zsebtolvajlások és a kisebb erőszakos rablások, míg hozzá nem igazították az informatikát.
-
-
Samott
addikt
válasz cyberde #60091 üzenetére
Az egy nagyon csunya tortenet volt, pont azt csinaltak tarlosek amit nem szabad: mindenkeppen valami uj (es emiatt jo draga rendszert) akartak bevezetni. Ahelyett hogy megneztek volna hogy mi mukodik mashol es azt mondtak volna hogy: egy olyat kerek.
(valamiert ragaszkodtak ahhoz hogy minden egyes eszkoz online legyen)
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Phülöp
addikt
Megérkezett némi hazai ellátmány, van itthon fröccs gazdagon. 18 üveg bor érkezett, világbéke.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
cyberde
csendes tag
válasz Samott #60094 üzenetére
Csak a klasszikus forgatókönyv.
Egy bevezetett/működő rendszer be van árazva. Megrendelték-megépítették/beüzemelték-kifizették. Működik.
Innentől kezdve nincs nagyon lehetőség a lenyúlásra. Egy új fejlesztésnél, mindig van magyarázat arra, miért drágul ütemenként 110%ot a projekt. De csak akkor ha van min. 35 ütem. Ahol ennél kevesebb ott a többletköltség az is min. 200%.
-
cyberde
csendes tag
válasz cyberde #60096 üzenetére
Én egyébként még mindig azon sírvaröhögök, hogy Szentpétervár cseh metrókocsikat rendelt.
Bezzeg nekünk kellett a felújított orosz. Klíma nélkül. Ami 3 év után porrá rohadt. Drágábban mint az új Alstom.
De a legborzasztóbb, hogy tarlós10%istván még mindig nem ül a böribe. (emiatt is, meg sok más miatt is) Kb az élete végéig. (persze -csakis- a demszky melletti cellában)
[ Szerkesztve ]
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #60084 üzenetére
Rosszabb....
Van BKK app, amivel vehetsz NAPI jegyet, és/vagy Bérletet. Vonaljegyet nem. De miért, kérdezi Ábel mellett én... ha már van egy ilyen app, akkor miért nem lehet 2-3 típus mellett sima koszadt szr vonaljegyet venni?
Nem csak napijegyet kellene eladni, hanem bármit. Amíg lószr van, lesz rá veréb is. Pár bliccmen tuti átszokna bliccelés helyett az app-ra, mert trendi. Nem kell csoda, ott van egy lefejlesztett app, van benne minden, csak pár apróság... Ilyen időalapú akármi meg... áh...
10 éve hogy voltam Prágában, ott már a villingeren minden ajtón kinn volt, hogy öcsém, erre a számra ha küldesz SMS-t, nem qr meg a kaller. Itt meg van egy T-Systemset "meghackelő" lúzerpisti, aki kifigyelte, hogy az URL-ben ott van az összeg... azt ha átírja, akkor nem 10E, hanem 10 forint a bérlet. És ezt akarták bevezetni...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!