- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A topikban hirdetni TILOS! A hirdetések helye a HA-n van.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jakuu
őstag
válasz sequator #1800 üzenetére
Itt nem is errol volt szo, hogy ki teheti meg vagy sem, hanem mitol szalltak el a plex arak es miert lesz egyre inkabb kevesebb jatekos. Mint irtam a ccp egyre inkabb beleavatkozik a gazdasagba, mar egyaltalan nem valos,onszabalyozo a mukodese mint regen volt, hanem mindig manipulalva,kulso bevatkozassal emelik az arakat es kozben redukalni probaljak a beveteled.
Csakhogy azt mindenkinek latni kell, hogy ez nem jo a fiatal jatekosokra nezve. Hosszutavon ennek igazan nagy problemai lesznek. Hiaba fizeti real cashbol majd a jatekot a 2honapos jatekos ha sok szaz milliot kell egyetlen egy sima fittes BSert es egesz nap mikozben belogol mast nem csinal csak probalja eloteremtenie ra az iskt. Milyen jatekelmenye lesz hosszutavon? Az se jo hogy csak ugy tud majd elmenni pvpzni, hogy az jarjon kozben a fejeben hogy megint 1 honapot kell dolgoznom a hajoert. Szep lassan kieg es lelep, mikozben o lenne a leszakado jatekosok potlasa.
Kozben pedig azt latod, hogy egyre kevesebb a bevetel, mert lenerfelik a dronokat es hosszabb emiatt a farmolas, az npc hubok lelovese hosszabb az uj pontozo frigek miatt, mikor lenerfelik a lotavodat/robbanasi gyorsasagot a raketaknal, hogy kisebbet sebezz es tobbet kelljen abzned hogy lotavba kerulj,amivel az isk kitermelesi ratio is csokken.
Hogy azt latod, hogy a marketre keruljenek a faction cuccok az escrowrol es jobban lelehessen torni az araikat, mikozben a market szabajai szerint a keresett faction cuccok arainak olyankor felfele kellene menni, amikor egyre kevesebbet talalni es kevesebb kerul a marketre. Es megis mas tortenik, mintha manipulalnak a marketet olyan erzese van a tapasztalt jatekosnak. Ezeket mind mind a ccp krealta a valtoztatasaival es nem csak az uj de meg a regi jatekosoknak is kevesebb bevetelt eredmenyez es akkor meg nem beszeltem a gyartas valtoztatasairol es a tobbi dologrol amivel csak az isk sink merteket novelik mar evek ota direkt modon.
[ Szerkesztve ]
-
#52815360
törölt tag
A fiatal pilóták eleve nem tartanak 2-3 altot. Legnagyobb probléma a játék összetettsége. Másik meg, hogy eleve úgy áll hozzá nagyon sok ember, hogy új játékos? Oké, húzzuk le, verjük át. És igen, legankelik az újakat is. Pont ezért hoztak egy olyan szabályt, hogy a kezdő rendszerekben tilos ellehetetleniteni az újak játékát. Hidd el, nem véletlenül vezették ezt sem be. A skilltanulásban igazad van, de egész egyszerűen nem tudnak olyat kitalálni, ami csak a kezdőket segitené és nem a veteránokat. Hiába fog a friss reges 10x gyorsabban tanulni, ha a veterán is készit egy friss reget, és mivel ő a tőkeerősebb, a játék gazdagabb lesz egy újabb supercapital pilótával. A kisember meg addig lőheti a lvl3-4 agentet vagy fúrhat. Szóval ha maga a játékosbázis nem változtat a viselkedésén, saját maguk fogják halálra itélni a játékot.
-
Jakuu
őstag
válasz #52815360 #1802 üzenetére
Nem is irtam, hogy a fiatalok tartjak az altokat, mindossze annyit hogy tul sok penzbe kerul nekik minden a megemelkedett arak miatt ezert nehezebb kitermelni szamukra atovabblepeshez szugseges javakat, mint regen es hamarabb kiegnek emiatt, es nem potoljak a regi jatekosokat akik elhagyjak a jatekot az altjaikkal. Igy egy lassu elszivargo nem potolt jatekosmennyiseg veszik el es ez lassu jatekoscsokkenest eredmenyez.
Egyetertunk abban, hogy meg nehezebbe teszi szamukra a kezdest a jatek komplexitasa, ami parosulva az egyre novekvo arakkal azt eredmenyezheti, ha nem talalnak jo tarsasagot akiktol tanulva hamar legalabb az alapveto ismeretekre szert tehetnek, elkallodasra iteltetnek. Szamtalanszor lattuk ezt.
A szetbontott faju hajokrol mar beszeltem,ccp nem hogy nem talalt,hanem a lepeseivel eppen ellenkezo hatast valt ki.
Siman lehetne adokedvezmeny/tanulasi ido boost a kezdoknek highsecben egy-ket honapig,de nem nagyon sok ideig hogy legalabb a kis kezdo modulokat hamar megtanulhassak es kicsit tobb penz juthasson nekik, de ahhoz ne eleget, hogy az oreg karakterek ebbol elhessenek.Aztan ahogy telik az ido ezeket a kedvezmenyeket ugy vesztenek el. Ilyeneket nem nehez am kitalalni es megvalositani. Lenyeges szempont hogy kezdoket kozelebb kell az oreg jatekosok fele terelni. Ez nem egy szimpla mmo, a tanulas ido alapu, viszont emiatt nagy tavolsagok is keletkeznek, sokkal inkabb mint mas mmokban es ez nem jo, ha sok uj jatekost szeretnenek bevonni.A sikerelmeny ami taplalja a jatekkedvet, ha elersz valamit. Ha ez nincs meg es nehez akarakter fentartas, nehezebb a farm, tobbszor kilonek az npck mert nehezebbe tette a ccp az ezt nem segitti elo. Sot a fiatal jatekosoknak elveszi a kedvet az egesztol.
[ Szerkesztve ]
-
#52815360
törölt tag
-
Backspace
tag
Azt is tegyük hozzá, hogy szinte minden nem pvp tevékenység monotonná válik egy idő után. Kivéve az explorationt meg egy pár dolgot.
A monotonitás mindig is része volt a játéknak. Nekem is sok mélypontom volt még korábban, rengetegszer szüneteltettem a játékot, mert meguntam, vagy nem volt jó társaságom.
És itt az egyik nagy játékbefolyásoló eleme a játéknak, a jó társaság.A másik dolog pedig a 0.0-ás élet. Ha az ember egyszer lejut oda és megérzi az ízét, akkor egy teljesen új világot fedezhet fel. Könnyebb pénzkereseti lehetőség, magasabb rizikófaktor, összetartás a corpoddal, folyamatos pvp készület stb stb...
Sokat kell tanulni a játékban és egy jó csapatot szerezni utána minden könnyebben megy.
-
Jakuu
őstag
válasz Backspace #1809 üzenetére
Rengeteg jateklehetoseg van es nem kell hozza 0.0ba kerulni. Sot azt mondom, amiota a megablobok es mega alliancek foglaltak el a nagy letszam miatt, kozel nem olyan jo lent a jatek mint volt. A low sec eletet pl en sokkal jobban elveztem es ezt kozel 200millio skillpont megszerzese utan mondom eleg tapasztaltan.
A tarsasag az mindenkeppen fontos szempont, mert segitti a kezdo jatekost a kezdetektol fogva es segtseget nyujt mindenben, ami altal megtanulja mar koran az alapokat, mechanikajat a jateknak, konnyebb boldogulast nyujtva valamint tobben gyorsabban juthatsz tobb ISK-hoz ha megosztjatok rendesen a feladatokat.
Nalunk peldaul bevett szokas volt ugy segiteni a kezdoket, hogy a lootolast a salvaget, rajuk biztuk a lvl4 kuldetesekben, igy hamar extra profitra tehettek szert, amit valjuk be, hogy egyedul sok honapnyi idegorlo monoton farmolas utan sem tudtak volna elerni kezdokent, igy ezt a kezdeti periodust megkonnyitettuk szamukra. 2 het alatt akar kitermelhettek a plexre valot.
A tudas ami a leglenyegessebb szempont, ezt kell megosztani leggyorsabban a kezdo jatekossal, mert valljuk be ennek hianyaban, nehez szamara a boldogulas. Az elejen fontosabb meg a skilleknel is. Ha azt erzi, hogy nem csak nehezsegekkel all szemben es folyamatosan nem csak negativ hatasok erik, hanem sikerelmenye van, hosszabb tavon lehet veluk szamolni, kevesbe fogjak a kudarcok miatt elhagyni 2-3 honap alatt a jatekot, mert szerintem ott jon el legeloszor az elso holtpont szamukra amikor bs-t kell tanulni es az elso hosszabb skill kerul az utjukba.
-
#52815360
törölt tag
Arról beszélünk, hogy szerinted a ccp a hibás, szerintem meg inkább a közösség. 10ből 9 új lelép. A fele azért, mert nem erre számitott. Egy durvább trailer után sok a kiváncsiskodó, de sokan csalódnak, mert a trailerek inkább 1-2 akciódúsabb pillanatot ragadnak ki, nem pedig a játék 99% -át mutatják be. A maradék 4et meg elüldözik. A ccp meg nem nagyon tud mit tenni, számtalanszor volt már ez a téma az utóbbi 1-2 évben, lásd "malcanis law".
(#1808) torz on borz
Igen, csak ennek általában az a vége, hogy 5ből 5 hajót elbukik és uninstall.
-
Backspace
tag
válasz #52815360 #1811 üzenetére
Szerintem ez a játék egy viszonylag szűk játékosbázist céloz meg a komplexitása és a nehézsége miatt.
Ami számomra inkább előnyt jelent, mint hátrányt, mert mondhatni eléggé felnőtt a réteg, aminek örülök.Szerintem a játékosok nagy része a játék nehézsége miatt lép le ideje korán, mert nem azt kapja, amit a trailerekből látott vagy mert nem olyan, mint a többi MMO, amihez esetlegesen hozzászokott.
-
Szőrös
veterán
válasz #52815360 #1811 üzenetére
Ezért írtam hogy jobb ha ezzel foglalkozó corp viszi FW-be. Ott még egy új játékosnak is lehet sikerélménye ha fogják a kezét.
Ha valaki meg nem keres társaságot hanem csak néz ki a fejéből mint egy tök és nem tud magával mihez kezdeni az nem a fejlesztők/játék hibája.https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Cathfaern
nagyúr
"Ha valaki meg nem keres társaságot hanem csak néz ki a fejéből mint egy tök és nem tud magával mihez kezdeni az nem a fejlesztők/játék hibája."
Azért ez nem ilyen egyszerű. Ugye abban gyakorlatilag mindenki egyetért, hogy az EVE élményt nagymértékben befolyásolja az, hogy van-e, és ha igen, akkor milyen társaságban van a kezdő játékos. Viszont mi alapján igazodjon el abban, hogy hova érdemes mennie? Oké, van pár gyűjtő corp ami elvileg jó kiindulás, de gyakorlatilag ezek nem adják meg azt az élményt, amit egy "rendes" corp megad. Ha a fejlesztők nem adnak jó eszközöket a corp választáshoz, és kezdőlökést ahhoz, hogy egy kezdő játékos belépjen egy corpba, akkor azért a fejlesztők hibája is. -
Jakuu
őstag
válasz #52815360 #1811 üzenetére
De bizony nagy szerepet vallal ebben a ccp, foleg az elmult eve hibas fejlesztesi utjain, amivel sokkal jobban megnehezitettek a fiatal jatekosok jatekban tartasat. Nem a tarsasagoknak kell fejleszteni a jatekot, azok csak segithetik a kezdok konnyebb boldogulasat. Barmelyik jatekban lehet rossz tarsasag ami elveheti egy kezdo jatekkedvet, ezzel szemben szabad mozgasi lehetosege van mashova menni a jatekon belul, tehat ez nem lehet kifogas. De mivel teljesen mas fejlodesi tartalommal rendelkezik ez a jatek, a fiatalok sokkal nagyobb hatrannyal indulnak mint az oregek. Itt nem 2-3 honap a maximum szint elerese. Es meg valami az isk sinkrol, nem a fiatal jatekosoknal halmozodtak fel a nagy osszegek, eppen ezert a megnovekedett arakkal, amivel az isk sinket novelni akarjak, azt nem az oreg jatekosok sinylik meg igazan, nekik van anyagi utanpotlasuk es tudasuk is a megvaltozott helyzet konnyebb kezelesere, ellenben a fiatal jatekosok akiknek nincs meg se tudaasuk, se anyagi hatteruk, a nehezebb isk kitermeles ellehetetlenitti a jatekukat. Fokozatosan kellene a nehezsegekkel szembesulniuk, ezzel szemben egybol kinlodniuk kell koszonhetoen a ccp allando isk cut fejleszteseinek, amivel valojaban az oreg jatekosok felhalmozott tokejet akarjak csokkenteni, ezt szamos alkalommal sajat maguk is elmondtak, de meg is a fiataloknal nagyobb mertekben csapodik le.
[ Szerkesztve ]
-
Backspace
tag
válasz Cathfaern #1814 üzenetére
Emlékszem amikor én kezdtem, szinte az első az volt, hogy felmentem HUN csatornára és elkezdtem kérdéseket feltenni, amire rögtön kaptam választ is, majd összehaverkodtam pár emberrel és nemsokára az ő corpjukban találtam magam, salvagelve a lvl4-es küldijeiket. Szóval egyetértek abban, hogy a játékosnak segítenie kell magán. Olyan ez a játék, mint a nagy K betűs világ. Az elején rengeteget kell tanulnod, mind skillben, mind utánajárásban, aztán tapasztalnod. Kell az, hogy talpraesett légy ebben az óriási szabad univerzumban, mert különben gyorsan elveszel.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Backspace #1816 üzenetére
Oké, de onnan indultunk ki, hogy a kezdő játékosok megtartását segítik a corpok, illetve hogy a ccp-nek kellene hogy több játékos maradjon. Szóval akárhogy is nézem, ccp-nek érdekene kéne legyen, hogy corp-ok felé terelje az emebreket. Szóval persze, tök jó hogy te ezt megoldottad, de ugye a ccp ebben nem bízhat ha profitot szeretne.
-
#52815360
törölt tag
Aki eleve úgy kezd neki a játéknak, hogy nem akar havidijat fizetni, az bele se kezdjen. 6 hónap után meg már könnyedén ki tudja majd szedni a havidijat. 40 millió egy drake. Új karakter 1 délután kiszedi az árát. A 180 milliós dominix, amivel bármelyik lvl4 solozható, sem tart tovább egy hétnél. A régi játékosoknak meg minden MMO -ban előnye van, itt sincs az máskép.
-
#52815360
törölt tag
Kezd olyan érzésem lenni, mintha évek óta nem játszottatok volna a játékkal. Pár tutorial mission után kapsz néhány skillbookot, fittet és hajót. Van közötte venture és fregat is, szóval már itt lehet választani, milyen irányba indulsz. Az agentezés valami gyorsabb, stream is volt róla az újaknak, srác 0-ról összeszedte anno a 750 milliót plexre 3 hét alatt. Pont a hülye beszólások miatt, hogy á, az lehetetlen. Másik irány a fúrás. 8 nap mire átülhet retribe, azzal meg 1 óra alatt t1 fittel és alap skillekkel is megvan 8-10 millió. Szóval reális a drake árának összeszedése 1 délután. És ne keverjük az 1 délutánt az 1. délutánnal. Kezdők legnagyobb ellensége még mindig az, hogy scam áldozatai lesznek, legankelik őket vagy céghez csatlakozva kirabolják őket. Ráadásul amit leirtam, ez a nehezebbik út, még mindig lehet járni a könnyebiket is. 3 hét trial után veszel 2 plexet, az egyiket havidijra váltod, a másikat eladod. 800 millióból meg lazán vehetsz magadnak faction bs -t is. Aztán meg eldöntöd, vagy veszel még 1 hónapot és kiszeded az alatt a plex árát, amihez még elég sokat kell farmolni, vagy a biztosabb utat választva befizetsz még 3 hónapra és onnantól már lazán meglesz a plex ára.
-
Jakuu
őstag
válasz #52815360 #1818 üzenetére
Nem , en arrol beszelek, hogy ha fizeti a havidijat, akkor is sokkal nehezebb lett a kezdok elete es az oregeknek kevesbe teher a kevesebb isk forras es a dragabb piac a mar felhalmozott keszleteikkel.
Csak egy pelda, regen egy atlag kuldiben is potyogott olyan rig komponens tobb darab ami millios tetel volt, most tizezres teteleket kapsz helyettuk. Kozben meg a 30 millios dominix 180ba kerul fit nelkul es meg a dronjaidat is szarralovik az npc-k.
Elmentel faction npcre vadaszni, par darab utan biztos pottyant valami. Manapsag? Tobb mint 200db 8/10es szintu site utan, dobott faction lootot a final boss, a tobbi bossban mind t1 crap volt, semmi mas a kockan kivul allandoan.Finomitas, gyartas, stb egyre szarabb. Uj karakter meg sose szed ki tudas nelkul 40 milliot onerobol, sok hetnek kell ahhoz eltelnie es rengeteg tudast megtanulnia. Hiszen a jatek elejen meg cap fogyasztassal,resistekkel stb sincsenek tisztaban az ujoncok, a skillek idejerol nem beszelve, ami mindenkeppen szukseges, hogy legalabbkozepes szintu hajoval,fegyverzettel, modulokkal lvl3ba betudjon menni, hogy ne lojjek ki. Talan onnan kezdodik eloszor, hogy elegseges penzt kezd kitermelni a kezdojatekos, a komolyabb fejlesztesekhez.
Igen, a kezdok es az oreg jatekosok kozott mindenhol van kulonbseg. Csak mig mashol par honap jatek utan elerik legalabb a megtanulhato skillekben az oregeket, meg ha tapasztalatban nem is. Itt a skillek kulonbsegeben akar tobb mint 10 ev elony is lehet. Mar pedig most arrol beszelunk, hogy a ccp hogyan tud tomeget novelni es a lassu elszivargast megallitani. Marpedig egy uj jatekos a kezdetek kezdeten nehezsegekbe utkozik, valamint azt latja hogy nem csokken a kulonseg egy ev mulva sem az oregekhez kepest a skillkulonbsegben, hamar ugy gondolhatja, hogy felesleges tovabb eroltetni ezt a jatekot.
[ Szerkesztve ]
-
Jakuu
őstag
válasz #52815360 #1821 üzenetére
Azert ne kelljen mar a tobb mint tiz evnyi jatektapasztalatommal, osszehasonlitanom magam egy valoban kezdovel. Nem, visszaterokrol, nem oldies jatekosokrol, hanem a valodi uj jatekosanyagrol beszelunk.
Hiszen en manapsag is ugy megtermelem uj karakterel a 21 napos triallal a plexet, hogy lv2 agentezesen (igen jol latod lvl2 es megtortent esetrol irtam) kivul mast nem csinalok 0-rol indulva lootolas nelkul. Igaz ahhoz meg nekem is merhetetlen jatekorat kell jatszanom napi szinten.
Na de mas merhetetlen jatektapasztalattal rendelkezni es mas ujkent belevagni az evebe, foleg ha azt is szamitasba vesszuk, hogy rengeteg jatekosnak 2-3 oranal tobb ideje nincsen is jatszadozni.A kezdok illetve a jatekos legnagyobb ellensege meg a monotonizmus , hogy a jatek unalomba fullad, mert nem ismeri fel a lehetosegeket, vagy ha nincs eleg penze es allandoan farmolnia kell, vagy banyaszni es kozben nem halad elore, es a fun reszet emiatt nem tudja felfedeni a jateknak.
Gank volt 2 evvel ezelott is 65k jatekosnal es scam is, ellenben az utobbi evekben elkezdett hulye valtoztatasok nem voltak, ami sok jatekost eluldozott a jatek kozelebol. Persze patcheknel vissza is szoktak jonni, de ez mar altalaban a leszakado reteg, akik par honaputan ujra elhagyjak a jatekot es par patch utan mar nem is erdekli oket a valtoztatas.
Mint irtam ezt a jatekot nagyreszt, leginkabb az oreg jatekosok tartjak fent. Biztosra veszem hogy ha felmerest vegeznenek, kiderulne hogy az oreg jatekosok es altjaik jocskan a tobbseget teszik ki a jatekon belul es az utanpotlas az uj jatekosbol sokkal kevesebb, mint azt sokan gondolnak, mert ki tudja a jatekon beluli ujonnan krealt karakterek kozul ki egy alt es ki egy valodi kezdo.
-
#52815360
törölt tag
Most már komolyan érdekel, mik azok a hülye változtatások, amik elüldözték a kezdőket. Csak azt ne ird, hogy a BC skill fajokra való szétszedése, mert kinevetlek.
(#1824) ollie
Biztos, hogy egy kezdő nem fog keresni 40 milliót 1 délután alatt.
Fogadjunk? Ennyit még stationon is összekéreget 20 perc alatt...
[ Szerkesztve ]
-
Backspace
tag
Kezdjük ott szerintem, hogy egy átlag kezdő nem azt fogja nézni amikor belép, hogy hogy kereshetnék rögtön százmilliókat, hanem optimális esetben elkezdi megismerni a játékmechanikát. Kitapasztalja, megtanulja a fregatthoz szükséges alap skilleket, aztán szépen lassan halad feljebb és feljebb, ahol az árak is egyenes arányban növekednek.
De ha még mondjuk az is lenne a célje, hogy hogy tudom minél hamarabb megkeresni egy plexre valót, akkor beüti a google-ba és már neki is láthat.
-
Gyuri16
senior tag
hozzaszolnek kezdokent a vitahoz. kb ket hete regisztraltam.
mielott nekikezdtem volna, tudtam, hogy ez egy komplex jatek, nehez kezdessel. Az eleje viszont a kezdo agentekkel nagyon jol meg van csinalva, mindent kiprobaltam biztonsagos korulmenyek kozt. Automatikusan csatlakoztam a rookie chathez, ami nekem mindig nyitva van, es ha epp warpolok, vagy valamire varok figyelem. Innen rengeteg infot gyujtottem, pedig csak kb ketszer kerdeztem.
Ami a penzugyeket illeti kb 16 milliom gyult ezalatt, ugy hogy nem igazan erdekelt es nem is sokat jatszottam. Az agentek adtak jopar hajot, amiket mind meg ki se probaltam. Kicsit gyurtam explorationra es futottam par kort. Ebbol gyult kb 7M a tobbi a kuldetesekbol volt. Voltam Jitan eladni, ez eleg vicces elmeny (local chat).
Ami a tovabbit illeti: ez talan a legjobban dokumentalt jatek, amivel valaha jatszottam. Ott a tobb szaz oldalas ISK, wiki, blogok, youtube videok. Konnyu tanulni, minden elerheto. Aztan ilyesmi jatekban nyilvanvalo, hogy kell egy jo csapat, aki az elejen es kesobb is segit.
Egyelore meg nem vagyok biztos benne, hogy akarom folytatni. Ugy erzem en nem vagyok elegge hc gamer mar ilyenre. Ez alatt leginkabb az idot ertem. Atlagban heti max 2-3 nap jatszom 1-2 orat, de van hogy egy hetig eszembe se jut. Egyreszt nincs kedvem ennyi jatekert havidijat fizetni, masreszt elegge igenyli a figyelmet mar csak a skillek miatt is, hogy mindig legyen valami amit tanul a karakter. Azt viszont egyelore nem erzekeltem, hogy rossz lenne kezdonek lenni. Ettol feltem kicsit, hogy egy ilyen reg futo jateknal van e ertelme kezdeni most, de rengeteg kezdo van, sok corp toboroz es tanit.
Nem vagyok egoista, csak uborkagyalu!
-
#52815360
törölt tag
Még mindig elbeszélsz mellettem. A pénzszerzés KÖNNYŰ. Egy 3 soros script vagy egy betanitott csimpánz is képes rá. A kitermelt pénz mennyisége természetesen függ a skillek elsajátitásától. De egy bizonyos pont után ez már nem okoz problémát. 5-6 hónapos karakter lazán elboldogul bármelyik lvl4 agenttel, 1 éves pedig milliárdokat kereshet incursionben. Ne az legyen már az indok, hogy a legelső rat nem dob officer modult, hogy szegény kezdő milliárdos legyen 5 másodperc alatt. Ilyen semelyik másik mmo -ban nincs. Ja bocs, van, az EVE -ben, ha valami p2w emberkét pofán lőnek jitán 100 plexel és sikerül kivenned a roncsból valamit. Szóval az indokaid egy kicsit sem állják meg a helyüket. Még az sem, hogy 10 év előnyöd van. Elég ha megnézed az okostóni pandemic pilótákat, mikor a hero szorongatja a golyóikat
-
Jakuu
őstag
válasz #52815360 #1830 üzenetére
En beszelek el. Ok. Script lefutja ugyanazokat a koroket.
De o tuti nem fogja megunni a monotonitast.Igy van 5-6 honapos karakter siman. Csakhogy ott kezdodnek a gondok, nem a ket hetes karaktereknel. Hanem a hosszuskillek kezdetenel. Mert meg az elejen sok skillt hamar meg lehet tanulni, az ujdonsag varazsa is nagy. Valamikor a CCP ertekezett is errol valamelyik MMO portalon, ahol a patch kiadasuk elotti kerdeseknel megjelent, hogy szeretnek a fiatal jatekosokat nagyobb mennyisegben megtartani.Ha pedig olvasnal, akkor eszlelned,hogy senki nem irta arrol, hogy 5 napos karakternek kell dobnia a jateknak officer modult.
A pelda ugy tunik nem jutott el hozzad. Az osszes faction,officer stb agyon van nerfelve, igy onnan sincs bevetel, mint regen. Hogy kiment a beltbe az ujonc es mondjuk par ora alatt talalt egyet. Most napokig csak nem is lat es ha megis szerencseje lenne akkor dob neki t1-et az esetek 99%-ban.Tudjuk mindenki milliardokat termel, kozben meg azt latjuk, hogy a 0.0-as oreg karakterek is adjak el az altjaikat, mert nem tudjak fent tartani. Ugyan.
Gondolom kezdojatekos kapta ki a plexeket jitan a roncsbol es nem pedig valamilyen oreg roka, akik mar evek ota ott gankoljak le az ilyen szallito kreteneket.
Mert ilyen kiragadott peldakat lehet am mondani, hogy kirabolta az alliancet, vagy corpjat, megcsinalta a milliard implantos amarr faction kuldit stb. Kozben a tobb honapos kezdok fele meg azt se tudja, hogy rendszer sec statusztol fuggoen valtozhat kuldetespenz stb. -
#52815360
törölt tag
Aki nem birja a monotonitást, az minek játszik mmorpg -vel? Főleg oldschool felépitésűvel, ahol hónapokat grindeltél 1 szintet, és volt 200? És akkor mi lesz ha 1000 faction loot fog esni naponta mondjuk 10 helyett? Az értéke egyenlő lesz a 0 -val, mert sok lesz belőle. 0.0 -ás öreg karakter meg eladja az altját, mert végre nerfelték az ugrást és nem kell 1000 cyno alt, meg betiltották az isboxert és nem fognak 4-5 accal egyszerre anomot lőni. Sőt van aki egész egyszerűen megunta, mert rájött hogy az egész sov war lent már egy rég lefutott meccs. Na de részemről ennyi, ha nem akarod megérteni, akkor ne értsd. Többet ebbe a topikba sem nézek fel. Bye.
-
Jakuu
őstag
válasz #52815360 #1832 üzenetére
Megegyszer, nem kell ez a minek jatszik, miert nem megy el stb lufi.
Mar megbeszeltuk, hogy arrol beszelunk, hogy miert van elvandorlas rendes potlas nelkul a CCP szemszogebol mi amire oda kellene figyelniul a jatekbantartasukrol.
Lehet flegmaskodva kijelenteni, hogy menj jatsz mast, csakhogy ez nem uzletpolitika.Meg mindig nem esett le a pelda, nem az a baj, hogy nem 1000000-et dob a gep, hanem hogy mar olyan mennyisegben lenerfeltek, hogy a keresgeles izgalmat is elvettek a karakterektol. Heteken at t1 cucc 8/10-bol ???
Na ne, ketszazbol semmi, mikozben amikor ez tortent meg nem is volt akkora nyuzsges abban regioban, ahol ment a kereses.ma pedig vannak olyqan teruletek, hogy annyi az ember , hogy eselye a komplex farmolasara is lecsokkentek.Bizony regen izgalommal telt a kutatas, mert volt ertelme keresgelni, ma inkabb idegorlo.
20-25k jatekos, a jatekos allomany 1/3-a, csurheted csavarhatod az bizony nem kis tetel es nem az isboxernek koszonheto ez a csokkenes, de meg csak nem a scamnak,ganknak, vagy a cynoaltoknak.
Egyszeruen nincs meg az utanpotlas, az altok jo nagy szegmenset eladjak uj jatekosoknak es meg sincs letszam emelkedes az uj jatekosokkal, hanem lassu elszivargas.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Mondjatok már egy ingame chatet, ahol jó társaság van. Megint előfizettem, de a régi corpom chatjén már senki sincs.
És csak én vagyok béna, hogy nem találom, hogy milyen klónom van, vagy tényleg eldugták valahova az infót?
Közben megtaláltam a választ, megszüntették.
[ Szerkesztve ]
***
-
Jakuu
őstag
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/a-new-era-of-clones/
Uj klonszabaly van, megszuntettek a regi rendszert, tehat nem kell mar fizetned kiloves utan.
-
Smells
tag
Szerintem azok a változtatások, amik nagy tömeget vonzanának be és tartanának bennt a játékban valószínűleg túlságosan megváltoztatnák a játék jellegét, miközben kockázatot is hordoznának magukban.
Én azt olvasom ki a hsz,-eidből, hogy folyamatosan a pénzre lyukdsz ki, mint a játékosállomány elszivárgásának fő okára. Merthogy így lenerfelték meg úgy lenerfelték és milyen nehéz hajót meg plex-et venni.
Mondok pár dolgot, ami szerintem inkább ok és amiket megváltoztatni nagyon nehéz dolog:
- monotonitás/egyszínűség: gyakorlatilag majdnem minden tevékenység az EVE-ben elég hamar monotonná válik, még a PVP bizonyos műfajai is. Ez eleve leszűkíti a játékosok körét, mert sokan nem bírják, ami miatt nem hibáztatom őket.
Hogyan változtatnád ezt meg?- kevés a "content" és az is egysíkű: a combat jellegű PVE content minden esetben piros keresztek lövöldözésében merül ki. Az industry meg menüpont és gombkattintgatások ismétlődő sorozatában (javítsatok ki, ha nem így van, sosem merültem bele ebbe). Ha beraknál bármit, ami ettől lényegesen eltér, az már nem is EVE lenne. Egy évtized alatt meg lehet oldani, de egyik release-ről a másikra nem.
- "hardcore"-nak mondott környezet, scam, gank, kalózkodás, stb., amit páran játékosok elüldözésének tekintenek. Nos ebben van némi tapasztalatom, mert aktívan részt veszek benne. Van nem egy, nem kettő player, aki közvetlenül annak a hatására hagyta abba, amit én vagy solo-ban vagy kis társaságban művelek.
Én azt vallom, hogy az EVE maradjon rétegjáték és nem való azoknak, akik békés gyűjtögetést akarnak, amíg fél év után maguktól meg nem unják és lépnek le. Ezt lehet csinálni sok más játékban. Erről vitatkozni önmagában egy fél topic-ot kitenne, úgyhogy nem megyek bele jobban most.- komplexitás: nem akarom beadni senkinek, hogy zseninek kell lenni az EVE-hez, mert közel sem, de videójáték szinten azért elég sokrétű és sok ismeretet igényel.
Persze tritkót fúrni meg level4-ezni nem nagy tudomány, de ez a game 5%-a és ráadásul a playerek 95%-a ezekben is fatális hibákat vét (pl. küldik salvázása, rossz agent választása stb).- játékélmény: kicsit megfoghatatlan dolog, meg szubjektív is, én személy szerint a pvp különböző műfajaiban találom meg, de itt meg igaz, hogy sokkal könnyebben büntet az játék, mint jutalmaz.
Biztos tudnék még mondani dolgokat, de hosszú lenne.
Viszont amiket írtam, azok mind olyanok, amik a kezdők nagy részét hamar lekaszálják és nem lehet őket egy-két patch-el megoldani.Figyelembe kell venni azt is, CCP szempontjából, hogy az MMO piacon 10 éves profitábilis múltra visszatekinteni nem kis dolog és sok változtatás, amiket bevállalnak így is beláthatatlan következményeket hordoz magában, nemhogy olyan változtatások, amik az egész game karakterét lényegesen módosítanák.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Nos ebben van némi tapasztalatom, mert aktívan részt veszek benne. Van nem egy, nem kettő player, aki közvetlenül annak a hatására hagyta abba, amit én vagy solo-ban vagy kis társaságban művelek.
Én azt vallom, hogy az EVE maradjon rétegjáték és nem való azoknak, akik békés gyűjtögetést akarnak, amíg fél év után maguktól meg nem unják és lépnek le. Ezt lehet csinálni sok más játékban.Ennél rosszabbat nem is tehetnél magával a játékkal. Így te is hozzájárulsz az Eve megszűnéséhez, mert csökkented a CCP bevételeit. Sosem értettem ezt a gondolkozásmódot, és a CCP-ét sem, hogy miért nem tesznek ez ellen valamit, hiszen saját maguknak ártanak vele.
***
-
Szőrös
veterán
Szerintem pont ettől is különleges a játék , itt szabad azt amit máshol nem egészen addig persze amíg ingame legális eszközökkel csinálod.
Ezt a fajta szabadságot nem is kéne korlátozni mert utána jön a többi.https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Smells
tag
Csökkentem a ccp bevételeit? Miről beszélsz? Már most bánom, hogy ezt leírom, de próbáld már értelmesen levezetni azt a gondolatmenetet, aminek a végén erre a következtetésre jutottál.
Félek kb. ennyi lesz:
pistike elkezd eve-ezni, befizet egy hónapot
legankelem
abbahagyja
a ccp elesik x havi bevételtől, amit pistike már nem fog befizetni
és mindez miattam.Miért folytatod az EVE-et 2 év kihagyás után egyáltalán? Semmi újdonság nincs benne számodra.
Izgi, hogy a burner jaguart megölted 1 perc alatt?
Ezt lefaragod még 30 mp-re és akkor boldog leszel?
Vagy nekiállsz lefúrni egy titánt, mint megannyi tritkóbányász, amíg örökre ki nem égsz?És ezekkel a tevékenységekkel hogyan is tartod fennt hosszú távon a játék működését meg a cég profitábilitását?
Pontosan te vagy az, aki árt a játéknak, mert semmi contentet nem generálsz, nem veszel részt a vérkeringésben, csak gyűjtögetsz a gyűjtögetés érzéséért, amíg meg nem unod.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Pontosan te vagy az, aki árt a játéknak, mert semmi contentet nem generálsz, nem veszel részt a vérkeringésben, csak gyűjtögetsz a gyűjtögetés érzéséért, amíg meg nem unod.
Csak hogy én fizetek a CCP-nek, vagyis bármit csinálok a játékban, bevételt hozok, így hozzájárulok a fenntartásához. Te viszont elüldözöl játékosokat, vagyis csökkented a bevételét, így ahhoz járulsz hozzá, hogy hamarabb megszűnjön.
Te magad írtad, hogy miattad hagyták abba többen a játékot.
[ Szerkesztve ]
***
-
Jakuu
őstag
Megegyszer olvasd el en mirol irtam.
Nem konkretan a penzrol beszeltem, hanem a fiatal jatekosokrol, akik szamara sokkal nehezebbe valt a jatek es szurkebbe, mert kenytelenek tobbet farmolni, kevesebb idejuk van masra, kevesebb a fun resze a jateknak, mert minden a nerfrol szolt kozel 3-4 even keresztul a 2010-11es evektol.Hat nem. Az eveben pont az a szep, hogy sok lehetoseg van, tehat a monotonitas sokkal kesobb jonne el a jatekban, mint mas jatekoknal altalaban, csakhogy mivel mar elobb beszeltem , hogy egyre inkabb a penzszerzesre kell a fiataloknak fokuszalni, az monotonizalja oket, ab ovo pont a ccp kergeti bele oket ezzel a felfogassal, hogy isk nerf-isk nerf mindenfele. Az elso valamire valo otletuk a mostani patchel jott evek ota eloszor, hogy a klonszabalyt megvaltoztattak, hogy ne az isk-t nezzek a jatekosok, hogy mennyit veszitenek egy podolastol a klonvetellel es xp-t ha potolni felejtik.
De ez edeskeves, ettol nem fog menni fun pvpzni a jatekos ha nem tudja kitermelni a pvp hajoit es megint csak farmnolasra kell forditania az idejet.
Grindelni sz@r es azt mar 2005-ben is utalta mindenki, csak hogy ott sokkal nagyobbal voltak az isk potolasanak lehetosegei ezert egy ora grindeles utan siman lehetett menni tobb oras pvpkre es nem szamitott hogy tobb hajot buktal.Most ott tartunk, hogy megfordult a helyzet tobb ora grindeles utan egy ora pvp es ha kilonek par hajodat, ismet mehetsz rengeteget grindelni.
A fo szempont pont az kell legyen a ccp szamara, hogy az utanpotlas nagy reszet megtudja tartani, nem belekenyszeriteni oket egy olyan spiralba, ami azt eredmenyezi, hogy 10-bol 8 uj jatekos fel even belul elhagyja a jatekot.
-
V.Stryker
nagyúr
Valaki tudná linkelni az 1. Hsz-ben linkelt mindenre kiterjedő magyar leírást? Az ottani link már nem jó.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
senior tag
Itt meg mi történt? Ciánoztak? Mindenki ért mindent?
-
CactuS
Arcképgyáros
Sziasztok!
Csak egy kíváncsi kérdés: a játék launcherjében kiírja, hogy server: Tranquility (online) Join 27.172 other pilots . E azt jelenti, hogy összesen ennyien játszanak most az Eve-vel ebben a percben?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Cathfaern #1847 üzenetére
Oké, köszönöm. Elsőre meglepett én abban a hitben éltem, hogy megvan az Eve-nek egy olyan 300k-s játékosbázisa. Nem üres egy ekkora univerzum ennyi emberrel?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Jakuu
őstag
Majd, ha egy kis ido mulva bemesz egy olyan rendszerbe, ahol tobb ezren harcolnak egyszerre, akkor meg ezt a szamot is sokalni fogod.
Szemlelteteskent menj el a Jita nevu rendszerbe, ami a fo marketplace az eve univerzumban. Ott altalaban nincsenek tobb ezren, de par szazan mindig vannak. -
CactuS
Arcképgyáros
Hát 1000 vs 1000 elég durván hangzik Szintén csak érdeklődés szintjén: a mostani 30 napos trial alatt, belépő karakterként össze lehet szedni 1 havidíj árát? Vagy ez nagyon messze van egy új karaktertől?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin