Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomsolo

    őstag

    Akkor egy kicsit bővebben a Phantom Doctrine-ról:

    A történet a 80-as években játszódik, a hidegháború vége fele, így az elején ki lehet választani hogy a KBG vagy CIA oldalán működjön az ügynökségünk. A játékot 3 főbb részre lehet osztani:

    1, Vannak a világtérképes logisztikai, menedzselési feladatok (pl adott gyanús helyre küldeni ügynököket akik meghiúsítják az ottani ellenséges tevékenységet vagy előkészítik a terepet - tactical recon job - ekkor egy csapásmérés esetén lehet használni az ügynököknek álöltözetet illetve plusz megfigyelő pontként is tudnak működni a felderítést végző ügynökök. Az információ szerzést is hasonlóan tudjuk menedzselni adott ügynökökkel lehet felderíteni az információ forrásokat, rejtekhely lehetőségeket etc... Továbbá itt történik az eltelt idő kezelése is.

    2, Másik része a bázismenedzselés, itt tudunk újabb szárnyakat létrehozni mint pl. a kínzókamra, hamisítóműhely etc. illetve az ügynökök kiképzése is, tréningje, perkje, gyógyítása is történik. Van még egy analitikai rész is amolyan minigame, ahol ez eddig összegyűjtött információkból kell következtetéseket levonni.

    Megmondom alapból nem nagyon vagyok oda a menedzselős játékokért, részekért de a fenti kettő teljesen beszippantott. Az ellenség is teszi a dolgát, mindig van vmi tennivaló itt is: pl. a lebukott ügynökeinknek hamarosan új papírokat, identitást kell szerezni - át is lehet műteni őket, a belső ellenőrzésen fennakadt beépült ügynököket meg akár agymosással is átlehet nevelni.

    A nyomozós rész is tök jó: a kódnevekből összerakott hálóból kell rájönni ki állhat egyes tevékenységek mögött, na ennek a játékrésze annyira primitíven egyszerű és nagyszerű, hogy boldogan klikkoltam, meg húzkodtam a vonalakat mindenfelé.

    3, TBS - Sok ekét kapott a játék ezen részért, sztem nem teljesen megérdemelten.

    Először is ez nem egy X-COM ahol mindenkit le kell lőni, másrészt az igazán lövöldözős, nem settenkedős részt eléggé bünteti a játék, mivel lebukás után folyamat jönnek az erősítések és előbb utóbb elfognak törölni. Másrészt ha már lövöldözni kell, ott is inkább az a cél, hogy minél gyorsabban kiiktassuk az ellenfeleket, mert régen rossz ha bármit megengedünk nekik. Az AI ugyanis meglepően jól céloz, rádaásul itt minden lövés találni is fog, egyedül a sérülés mértéke változik majd a fedezéktől függően. (Dodge azért van, de ez más.) Ráadásul előszeretettel használ gránátokat is, így nem érdemes egy csoportban hergelni őket. Szóval ha lehet, érdemes elkerülni ezeket a helyzeteket, bár lesz olyan küldi ahol eleve innen indulunk(eléggé mozgott bennem az adrenalin mikor 3 ügynökből kettőnek ott lógott a vállán a sebesül bajtárs, vártuk a helikoptert, miközben a leszállópályát már bejelölte az ellen légicsapásmérésre.)

    Harmadrészt maga az ügynöki élet enélkül valóban eléggé egyhangú. Ha nem kívánjuk szopatni magunkat akkor érdemes mindenkit leütni vagy hangtompítóssal fejbe lőni, majd eltüntetni a kíváncsi szemek elől. Érdemes továbbá kiiktatni, minden kamera rendszert amit találunk, szóval valóban eléggé egy síkú lesz a játékmenet, mivel ennél többet nem érdemes tenni, leszámítva, hogy a fő célpont/feladat mellett megkeressük az eldugott loot-ot illetve doksikat.

    Ezt azért feldobja néhány későbbi pályán az ellenséges ügynökök megjelenése akik előszeretettel cirkálnak is, ráadásul némelyik eléggé ki is van gyúrva, így lehet hogy, le se lehet őket ütni. (Érdemes őket egyébként megkötözve evakuálni is, mivel a bázison kivallatják, majd ki is végzik őket.) Ezek a harci részek azért TBS lévén elég melósak, mert sokat kell klikkolni mire minden meglesz, illetve visszatölteni ha hirtelen ügynökökbe botlunk. A játék egyébként mindenkit elrejt ha nincs látószögünk rájuk, (ezért jó ha van külső megfigyelőnk a helyszínen, amihez viszont meg kell lenni a taktika felderítés melónak) - viszont így nagyon könnyen belefuthatunk szar helyzetekbe ha csak úgy beszaladunk egy szobába ekkor jön a save scummings.

    Összegzés
    A játék engem nagyon levett a lábamról, nagyon melós de van szívóereje, nehéz mellőle felállni. A grafika TBS-hez képest rendben van (nem egy X-COM szint) de hangulatos jól optimalizált, mégha egy kicsit mosott is, de sok effektet használ. Cserébe a töltési idő is jó, legalábbis jobb mint az X-COM2-ben :D

    Pár apróság/logikátlanság zavart, mint például az átugorhatalan "dispose body" animáció, ahol testek eltüntetése csak akciópontba kerül, egy lezárt tök üres szobából elpárolog a hulla. Sok ügynök, sok kihagyott küldetés mind növeli az az ügynökség lebukását, ilyenkor érdenes arrébb költöztetni a rejtekhelyet, érdekes módon ez nem kerül másba csak pézbe így, néha arra is lehet használni ezt a lehetőséget, hogy az összes ügynök egy jobb utazási pozícióban legyen így gyorsabban tudnak reagálni - jó pár tactical recont megnyertem már így.

    Nehéz pontot adnom rá mivel még nem toltam végig, de 8 körül megy nálam a tízből jelenleg.

    [ Szerkesztve ]

    Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

Új hozzászólás Aktív témák