- Papírvékony külsővel várható a Magic V3
- Kezünkben a Razr 50 Ultra
- Két hét múlva Samsung Galaxy Unpacked
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
-
PC-re és konzolokra érkezik az Alkahest című akció-RPG
gp Az első trailer mellé sajnos megjelenési dátumot egyelőre nem osztottak meg velünk a fejlesztők.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz Tartarus #67790 üzenetére
Van egy IEC szabvány a ciklusélettartam mérésére, azt használják. Ez egy gyorsított vizsgálat, az tény, de nem várható el sztem egyetlen gyártótól sem, hogy évekig tesztelje mindenféle körülmények közt az akkuit, mielőtt ráírná az élettartamot és piacra dobná. Illetve de, van ilyen opció is, a különleges célokra szánt, külön minősített akkuknál van ilyen, ez persze az árban is megmutatkozik, egy 1-nél szignifikánsan nagyobb szorzóban.
A ciklusok az adott akkunál ajánlott töltő- és kisütőáramokkal mennek, minimális holtidővel. Ez azt jelenti, hogy az élettartam végén a 60%-ot a megengedett folyamatos kisütőáram mellett tudja az akku, tehát ebben már vastagon benne van a belső ellenállás is. Kis áramoknál ekkor még simán tudhat 80-90%-ot is, csak úgy nem fogja megmérni a gyártó, mert kihullik a haja, mire végigmegy.
Mivel nagyon pontosan meghatározott körülmények közt, folyamatosan ciklizálják az akkukat, tény, hogy az eredmény mindig jobb lesz, mint amit hosszabb időtartamban, kevésbé gondos üzemeltetéssel ( =mezei user ) lehet elérni. De ezzel neked nem fog senki számolni, nem azért mert hazudnak, hanem mert nem lehet.
Amit ráírnak, az egy "akár" érték, és az a lényege, hogy össze tudd hasonlítani más akkuk élettartamával ( amiket hasonlóan mérnek ).
Illetve kérdés az, hogy megvennéd-e ugyanazt az akkut, ha ráírnák, hogy a megadott worst case üzemi paraméterek betartásával, 90% maradó kapacitás és max. 25% belső ellenállás növekedés mellett az élettartama minimum 80 ciklus? -
Lacerta
aktív tag
Tegnap meghozta a posta azt a Kaidomain-es csomagomat, amit tavaly februárban postáztak.
-
Lacerta
aktív tag
válasz MittuDomain_ #67836 üzenetére
Ez is szép. De legalább megjött.
Nekem egyszer E-bayről jött egy rendelésem úgy, hogy már hónapokkal korábban visszakaptam az árát, sőt, az újrarendelés is ideért. A pukifóliás borítékra alkoholos filccel rá volt írva ( 30 méter magas, lángoló betűkkel ), hogy:We apologise for the inconvenienceAUSTRIA, NOT AUSTRALIA!!![ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Csak tipp. Működik, de gyengén. Tehát valahol nagy az átmeneti ellenállás.
Kupak le, és a cső élét, a kupakban a nyák arany színű szegélyét, amivel a cső érintkezik, a rugó tetejét, és bent a cső fej felőli végében a pozitív kontaktot ( ezt kicsit nehezebb elérni, de megoldható ) érdemes megtörölgetni.
Alkoholos papírtörlővel vagy szövetdarabbal javaslom. -
Lacerta
aktív tag
válasz MittuDomain_ #67993 üzenetére
Dóm nélküli SST40.
Valószinűleg 10-15%-kal kisebb fényáram, a nyitófeszültség ugyanaz, vagy hangyaf@sznyit magasabb. CRI nem vátozik.
Adatlapja még nincs, de a Luminus nem szokta elsietni.A Cree kijött közben az XHP50.3-mal és az XHP70.3-mal. Kb. hasonló "előrelépés" mindkettő, mint az XHP35.2 esetében. Mintha visszafelé fejlesztenének.
-
Lacerta
aktív tag
Nem az árral függ össze, hanem a fizikával.
Azt meg nem lehet meghackelni. Na jó, az időt talán.
És akkor akárhányszor 30 másodperc lehet. -
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #68012 üzenetére
Ha nagyon-nagyon gyorsan teker, akkor, miután eléri a relativisztikus sebességtartományt, bármire elég lesz az a fél perc.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #68014 üzenetére
Nagyobb tömegű lámpa = hosszabb turbó
-
Lacerta
aktív tag
válasz gyapo11 #68018 üzenetére
Ha több anyagot raknak egy lámpába, azzal többnyire a felület is növekszik, nem beszélve arról, hogy több anyag -> nagyobb keresztmetszetek -> gyorsabb hőtranszfer -> kisebb termikus gradiens.
De a fenti poén esetében igazad van, a relativisztikus rövidülés miatt hiába nő a tömeg, ha közben csökken a felület. -
Lacerta
aktív tag
válasz jozsi252 #68207 üzenetére
A jóféle AA vagy AA akkus lámpában van rendes meghajtó áramkör, teljesen felesleges bele az ilyesmi. Nem igényli a fix 1.5V-os tápfeszültséget, és kapacitásban sem leszel előrébb, mint egy Enelooppal.
Ha nem annyira jóféle az a lámpa, és nem stabilizált a led meghajtása, akkor lehet értelme az ilyen akkunak. De akkor is csak a fényerő stabilitása miatt. -
Lacerta
aktív tag
Igazán nem akarok kötekedni, de amit linkeltem, ott abban a jókora dobozban a lámpa mögött nagyrészt az akku van ( 4x18650 ), kisebb részt meg a meghajtás és a töltés.
Ez így ~80 perc üzemidő 2300lm mellett, tehát az üzemidő neked kevés.
Vagy ~200perc 1000lm mellett, de akkor meg a fényáram nem elég. -
Lacerta
aktív tag
Volt már téma itt a fórumon, hogy igen, a lámpagyártók a legnagyobb elérhető fényáramot szokták ráírni a lámpáikra, a legnagyobb stabil fényáramot meg nem, és hogy ez nem korrekt.
Tényleg nem az, de mindenki ezt csinálja.Épp olyan ez, mint amikor a 2.5 tonnás V8 hibrid SUV-nek beleírják a katalógusába a 4 literes fogyasztást. Csak ott nem 20-30 40 ezer, hanem 20-30-40 millió forint a végösszeg, és nem egy 5 fős, egy kantoni panel konyhájába bejegyzett családi vállakozás van a brand mögött, hanem másfél millió alkalmazott meg 120 év tradíció.
És ugyanúgy megmagyarázzák, hogy úgy kell érteni, hogy akár.
Ez a kapitalizmus.
Aki elhiszi a parasztvakítást, azt lehúzzák. Aki meg nem rest utána nézni, az sokat dolgozik, és cserébe csalódott is lesz. -
Lacerta
aktív tag
válasz WestBam #68232 üzenetére
Nem csak láttam, de van is valós 500 meg 1000 lumenes lámpám. És egy csomó más fényáramú.
Kínaiak mind.
Igen, igazad van, a 20 dolláros lámpa akkor tud valós 1000 lument, ha ráköltöd még egyszer at árát.
De előtte meg azon ment a felháborodás, hogy hamar visszavesznek az erős lámpák....igazából én már nem nagyon tudom követni, mi is a téma...
-
Lacerta
aktív tag
válasz csibe1 #68301 üzenetére
Van Opusom, sokat nyűttem már, nem melegszik vészesen.
Azért szoktak nagyobb ventit rakni rá, mert a gyári elég hangosan tud vinnyogni, ha nagyobb töltőáramnál megtekeri. PWM-es amúgy, fokozatmentesen szabályozza a fordulatszámát.A SkyRC MC3000 valószínűleg nem melegszik, de nem hiszem, hogy tetszene a színe.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz csibe1 #68304 üzenetére
Idézet az egyik linken lévő véleményből:
Oké, akkor korrigálok.
Idézet tőlem, az én tapasztalataim alapján: Az én példányom nem melegszik vészesen. A gyári ventilátor viszont hangos.
Így megfelel?Én anno ~7kHUF áron húztam be, és annyiért parádésan jó vétel, akár melegszik, akár nem, de nálam nem is melegszik. 15kHUF-ért már érthető az óvatosság, de ez a cucc ezt tudja. Take it or leave it.
Inkább az ára ami nem tetszik.
Erről beszélek.
"- Na, ez egész pofás. Mibe kerül?
- $$$$$
- Ugh. Aha. ...És nincs esetleg zöldben?
- Nincs.
- Kár, mert ez a szín pont nem tetszik. "Nagyon hiányzott, enélkül nem is lehet töltőt eladni, hogy is bírtuk eddig kékfogas töltő nélkül.
Van egy Bantamtek ( azóta Imax ) töltőm, 13 éves, és az akkor már tudott USB-n PC-vel beszélgetni. De sosem éreztem szükségét, hogy összekössem. Ehhez képest egy plusz bluetooth modul mondjuk még 2-3 dollár, és a geekek máris csillogó szemmel olvassák a műszaki specit.
Akkor meg miért ne? -
Lacerta
aktív tag
válasz csibe1 #68314 üzenetére
Elolvastam én is a teszteket, mielőtt vettem, és a tapaszalataim nem cáfoltak rá.
Ami pedig a véleményeket illeti, én azon az állásponton vagyok, hogy meg kell hallgatni a másokét, de igyekszem sajátot növeszteni.
Mert pl. kinek mi a meleg? És ami nekem meleg, az az elektronikának is az?Teljes körű minőségellenőrzés egészen biztosan csak szúrópróba szerűen van. De a kulcsjellemzőket többnyire 100%-ban automatikusan ellenőrzik a soron.
De ez akkor is így van, ha 7-es BMW-t veszel. -
Lacerta
aktív tag
Ez egy hobbitöltő.
A normális használat itt mem ( itt sem ) azt jelenti, hogy padlógázon használod. Egyébként az akkuknak sem normális használat.Attól, hogy a 3 hengeres, 800 köbcentis, 38kW-os Daewoo Matiz 5 személyes, és 144km/h a végsebessége, még nem okvetlenül megfelelő eszköz napi rendszerességgel a Debrecen-Győr távot autópályán a családdal abszolválni vele. Akkor sem, ha az autó van érted, és nem fordítva.
Merítéskor minden töltő melegszik. Mivel ilyenkor az akkukban tárolt energiát egyszerűen hővé disszipálja.
Pont, mint az autóban a fék. -
Lacerta
aktív tag
Mivel töltés-kisütést írtál, feltételeztem, hogy NiMH akkukra gondolsz. Egy AA NiMH akkunak sok az 1A.
Li alapú akkukat nem kell kisütni.
Felesleges, nem csak, hogy nincs haszna, de teljesen feleslegesen koptatod vele az akkut. Kizárólag akkor indokolt, ha kapacitást akarsz mérni, de mivel az Opus 3.0V-nál kapcsol le, és nem állítható a végfeszültség, ezért többnyire a valós kapacitásnál kisebbet mér, de összehasonlításra vagy trendelésre mindazonáltal megfelel.18650-es Li-ion akkunak töltéskor természetesen oké az 1A. Kisütéskor nyilván sokkal többet is tudnak, de ez itt nem releváns, mert teljesen feleslegesen sütöd ki a töltőben.
Az adatlapon a standard charge az az áramerősség, amivel a ciklusélettartamot meghatározzák laboratóriumi körülmények közt. Ennyi a jelentősége, semmi több.
( Felhívnám a figyelmet, hogy a kisütést a 30Q esetében 600mA-el csinálják )
A gyorstöltési áram, és a maximális folyamatos kisütőáram pedig azok az áramértékek, amelyeket az akkumulátor, az élettartamán belül biztonsággal elvisel, illetve képes azt leadni/felvenni ( az élettartam alatt itt maradék kapacitást és belső ellenállás maximális értéket kell érteni. Ne kérdezz konkrét értékeket, IEC ajánlások vannak, de nem kötelező betartani. )Ugyanakkor a BT-C3100 4 db akkut darabonként maximum 1A-el tölt. Ez neki a padlógáz. 3 hengeres, 800 köbcentis Daewoo Matiz, 5 személlyel, autópályán.
Ahogy mondtam, hobbi töltő.
Intenzív használatra, intenzív használatra tervezett töltőt kell használni.
SkyRC3000, ha kényelmes vagy, és nem érdekel a pénz, vagy vannak 8 slotos töltők, vagy fogsz egy n slotos 18650 tartót, összekötöd a slotokat párhuzamosan, és megküldöd egy pl. Imax modellezős cuccal ( nekem is van ilyen kombóm, 4 slotos tartó, 2.5mm2 vezeték, a töltőm pedig max. 10A-t tud ráküldeni. ), esetleg egy 10-12 dolláros töltő célelektronikával.
Van választék. -
Lacerta
aktív tag
A NiMH nem olyan rossz technika, de e-cigibe nyilván nem való. Ahol elemket kell kiváltani, oda viszont tökéletes. Pl. az összes gyerekjáték AA vagy AAA elemmel megy, úgyhogy tapasztalatból mondom, az Eneloop Isten ajándéka a szülőknek.
Ha ipari méretekben tesztelsz, arra tényleg nem alkalmas az Opus. Nagyon jó kis hobbi töltő, de nem erre lett kitalálva. Válogattam én is cellákat, ha jól akarja az ember csinálni, akkor vagy kézzel kell egyesével ( ami idő és macera ), vagy igen jó automatikus cucc kell hozzá.
A belső ellenállás mérése külön kihívás. Itt az a gond, hogy az elektronika hiába tudja elég jól, a galvanikus lánc belevisz egy csomó változó nagyságú hibát. Az Opus sem kivétel, de létezik hack rá. [link]
Én megcsináltam a sajátommal, látványosan javult a mérés ismételhetősége.
Az MC3000-esben úgy tűnik, hasonlóan oldották meg az érintkezők bekötését, azaz a negatív érintkező csúszkán keresztül testel. Ez nem jó hír, de hasonló módon tuningolható. -
Lacerta
aktív tag
válasz SpaceJam #68494 üzenetére
MINDENT láttam
Hehe. Olyan ez a projekt, mint nekem a bicajos telefontartó volt. Egy teljes szezont szoptam a béta verziókkal, berendeltem hozzá egy zsák alkatrészt, és a végén még egy csomót alakítani is kellett rajta.
Be prepared.Esetleg még ezek jutnak eszembe. Ha megfelel az a megoldás, hogy a kormánycsőről lógatod a lámpát a stucni alá:
[link]
[link] Ilyenem van. Jó. Ha nem zavar hogy nem szimmetrikus
[link] Ilyenem is. Alakítani kell rajta, de amúgy jó.
[link] Ugyanaz full aluban
[link] Az ilyenekhez van gopro-s feltét
[link] Ilyenem is van, fasza, bár végül nem ezzel oldottam meg.a legegyszerűbb felfogatás egy ilyen lenne
Egy tanács: Olyat nézz, amin gyorskötözőnek is van lyuk. A kétoldalas szivacs se nem elég tartós, se nem elég stabil lámpának.
Alin nem nagyon találok jó értékelésű boltot erre.
Itt, a topikon, Aliról nem veszünk akkut. Legalábbis, ha jót akarunk. Magunknak.
Fasttech, vagy Banggood. Egyszer egyiken van rá jó akció, máskor másikon. Mindkettő megbízható forrás.És esetleg egyéb ajánlott lámpa még?
Hmmm. Skilhunt H04RC, csíklencsével?
-
Lacerta
aktív tag
válasz SpaceJam #68500 üzenetére
Az a baj ezekkel az egzotikus cuccokkal, hogy elképesztően drágák, és a posta még egyszer annyi rájuk. Ebayen én is kutattam hasonlókat ( a telefonos projekt ). Aztán megoldottam olcsó kínai alkatrészekkel, meg egy kis műhelymunkával.
Juteszembe Ebay. A Minoura elég érdekes cuccokat is csinál, és még épp megfizethető.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #68537 üzenetére
Sőt, ha egy nagyságrenddel feljebb megyünk lumenekben, akkor begyújtja a sütőt, illetve azonnal elöli a kórokozókat a gyerek torkában.
-
Lacerta
aktív tag
válasz HollyBoni #68615 üzenetére
H04R-re gondolsz.
A legmagasabb fokozat, amit stabilan, visszalépés nélkül tart, a 490 lm. Nem gyullad meg, próbáltam.A refis az elég szűk, de bicajra, menet közben, nyílt terepen lehet hogy pont jó. Viszont lehet hozzá mindenféle TIR optikákat venni, és akkor játszadozhatsz is a vetítéssel.
Nekem refis van, de amire használom, ahhoz szűknek találtam ( bicajon van fix lámpám, messze hord, erős, a Skilhunt arra kell, hogy a fejemmel együtt mozogjon a fény közelre, illetve ha szerelni kell valamit, akkor lássak ), úgyhogy most épp egy olyan TIR van benne, ami egy fokozattal szűkebb, mint amit a TIR lencsés H04-be tesznek, mert az meg nagyon szélesnek bizonyult. De van hozzá bordázott lencsém is, ha bicajra akarnám feltenni.
-
Lacerta
aktív tag
válasz HollyBoni #68619 üzenetére
Refit sehonnan, semennyi pénzért nem kapsz, úgyhogy refiset vegyél, és akkor lesz reflektorod is.
TIR alin van, több helyen is, "17mm 5050 lens" pl. dob találatokat, vagy a "Yajiamei 17mm". Nem annyira olcsó, de korábban sem volt az.
Annyit tudj, hogy a gyári TIR-esben 30 fokos mikrolencsés van, ahhoz képest lehet még 20, 45 és 60 fokost választani. A megadott szög ne tévesszen meg, nem sok köze van a valósághoz.
Nekem most 20-as van benne, a 30-ast már szélesnek találtam. Nem rossz az sem, de csak ha néhány méteren túl nem akarsz világítani.A mikrolencse nélküliek szintén 20, 30, 45 és 60 fokosban léteznek, próbáltam a 20-ast, határozott hotspot, kevés szórt fény, és a hotspot széle a reflexiók miatt olyan, mint egy Vasarely-festmény, bár terepen nem okvetlenül zavar. A mikrolencsés elmossa ezeket a csíkokat, és több szórtat küld a perifériára.
Csíkosból 20x60 és 30x60 fokos létezik, nekem 20x60 van, nem rossz a vetítése, de mivel fejen használom a lámpát, egyelőre dobozban pihen.
BG-ról én nem rendeltem még az ÁFAgeddon óta, de vannak itt többen, akik már igen, majd ők referálnak.
-
Lacerta
aktív tag
válasz HollyBoni #68622 üzenetére
Szívesen!
Lehet, hogy reflektorral is pont jó lesz neked. Ha nem, még mindig vehetsz hozzá TIR lencséket.
Ha bicajon csak a fejlámpa lenne rajtam, lehet hogy én is reflektorral használnám. Saccra 25-30m táv fölött jó a fénye, közelebbre már kicsit szűk. Van amúgy elég szórt fénye is, de rövid távon nagyon elnyomja a hotspot. -
Lacerta
aktív tag
válasz HollyBoni #68628 üzenetére
Nekem most ilyen van benne. A 20 fokos. Innen is vettem.
Nagyon fontos, hogy csak ez a fajta 17mm-es megy bele ( de más eladónál is szokott lenni ).
Ezzel még van hatótávolsága, de már eleget terít ahhoz is, ha mondjuk ne adj' isten valamit szerelni kell sötétben.
A 30 fokost én már túl szélesnek találtam, nyílt terepen kicsi a hatótávja, de - ahogy említettem - a gyári TIR-es H04 azzal van szerelve, és van, akinek az jön be. -
Lacerta
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Papírvékony külsővel várható a Magic V3
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Spórolós topik
- Bemutatkozik a Socket 939 és az Athlon 64 3800+
- Suzuki topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- RAM topik
- Programozás topic
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- További aktív témák...
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Arozzi Vernazza Soft Fabric Gamer Szék - Világos Szürke
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár
- MAXXMEE 150W 22.2V 2000 mAh akkus álló porszívó ÚJ!!!!!2ÈV Garancia!!!