Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #873 üzenetére

    Napelem van (16.9kWp, haztartas + varosi EV + PHEV), de jelenleg a powerwall nem kimondottan eri meg, amig van szaldo. Kesobb ez sok szempontbol valtozhat (ki mikor esik ki szaldobol, mikor mennyi az akku a'ra, milyen hibrid invertereket engednek fel a halozatra, stb.)
    Az me'g csak-csak megoldhato, hogy nyari napokon amit nappal gyujt a napelem, azt az este hazaero autoba attoltsed, ha ugy me'retezed akkor 1-2 rosszabb napot is athidalhat, de azert tudataban kell lenni annak, hogy az evszakos elterest ebben a formaban egeszen biztosan nem eri meg ta'rolni. Persze igy is lehet jo.
    Napelemes topikban, igaz nem elektromos auto toltesere, van aki epit akkupakkot, de a korulmenyek miatt csak elso fecskek vannak ahol a betaplalas nem/dragan oldhato meg, vagyis szigetuzemre.

    [ Szerkesztve ]

  • schawo

    titán

    válasz Tigerclaw #873 üzenetére

    A kollégám napelemekkel DC-DC inverteren keresztül BMS keresztkiegyenlítéssel tölti az LFP akkumulátorát, ami 24V-ra van belőve, és egy 24V->230V DC/AC inverterrel látja el saját magát. Egy relé vezérli azt, hogy a ház épp a telepről, vagy a nyilvános hálózatból kapja a delejt. A rendszer kínai egységeken alapul, minden eleme alibabán és/vagy aliexpressen megvásárolható.

    Ez a rendszer tulajdonképpen a cégünk napelemes-akksis töltőrendszerének kistesója, párhuzamosan készültek. A kollégám építette-fejlesztette a rendszert, aki hálózati villamosmérnök 30 év hálózatfejlesztési, és akkumulátortelep-üzemeltetési tapasztalattal. Mert az akkumulátoros rendszerek nem ám a 2020-as évek csodája. A fejlődés a költségekben, kezelhetőségben, és méretben történt.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák