- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
Hirdetés
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez sajnos más problémát okoz. Ha egy 60kWh-s akkut mondjuk 10 óra alatt akarsz teljesen feltölteni, akkor 6kW-al, vagyis 6000W-al kell tölteni. Ez 230V-os csatlakozás esetén 26A-t igényel. 3 fázis esetén 3 x 400V -nál mondjuk 3 x 5A-t.
Viszont ha 10 perc alatt akarod, akkor 360kW kell, vagyis 60x nagyobb teljesítmény, áramerősség kell, ami még 3 fázis esetén is 3 x 300A-t jelent... és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az autón belül milyen extra műszaki problémákat okoz ez, vagy hogy milyen nehéz lenne a töltőkábel, mennyire tűzveszélyes lenne a töltés nagyon spéci töltőcsatlakozás nélkül.
Emiatt nem csak az otthoni töltés ugrik ilyen módszerrel, de egy több beállásos töltőhöz is nagyon komoly leágazást kell kiépíteni, amihez jó eséllyel cserélni kellene az odavezető távvezetékeket középfeszültségen, illetve új nagy/középfesz trafók is kellenének minden állomásba. Egy komolyabb elektromos autós fordulat esetén meg dollár ezer milliárdokat kellene költeni a teljes elektromos rendszer fejlesztésére, és rengeteg új erőmű is kellene, jó eséllyel atomerőművek százai.
Amúgy fura ellentmondás, hogy fűteni kell, hogy gyorsan felvegye a töltés, de töltés közben meg jó eséllyel komolyan hűteni...szóval felfűtöd töltés előtt, de ahogy elkezd tölteni, már inkább hűteni kell.
Megvalósítható lenne viszont az, hogy szabványos, cserélhető akkupackok kerülnének minden autóba, amiket egy automata cserélne a töltőállomáson. Ott töltenék az akkukat hagyományos módon, majd az ügyfél beáll és mondjuk 10 perc alatt kicseréli az automata a frissekre a kimerült cellákat.
Emellett le kell mondani arról, hogy az elektromos autók sokszáz km hatótávval rendelkezzenek. Zöldebb megoldás lenne az ha csak a hétköznapi autózást váltanánk ki plug-in hibridekkel olyan 60-80km-es hatótávval. Ezzel egy átlag autós így is kiváltaná a benzin, gázolaj égetést kb. 90%-ban, nem lenne probléma a lemerülés, mivel hibrid, nem kellene szétbányászni a bolygót ritka anyagok után és nem lenne szükség brutális gyorstöltőkre. Egy este feltölthetné mindenki az akkuját.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Óra topik
- Xbox Series X|S
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Napelem
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Android játékok topikja
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- További aktív témák...