Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Apple Watch
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Google Pixel topik
- Két hét múlva startol a Dimensity 9400
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ilyen specifikációkkal érkezhet a 2025-ös ThinkPhone
Hirdetés
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
Mozgásban a Hell is Us
gp Ahogy arról már korábban szó volt, a megjelenést 2025-re halasztották a fejlesztők.
-
Újabb Redmi Watch 5 érkezett
ma A Lite modell AMOLED panelt, BT hívást és GPS-t kínál fillérekért.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Nem gondolom, hogy ilyen tekintetben van különbség egy belsöégésü és egy villany között. De bizony elöfordum 8-10 éves belsöégésünél a motorcseré vagy azzal szinte egyenértékü javitasi költség, plane az elmult 10 év gyartasabol! Nem sürün, de EV-nél sem kell sürübben cserélni ilyen idösen (ha valami gyari hibas akku volt, akkor meg mar joval ez elött, valoszinUleg még garban cserélték)
De ehhez még hozzajön aminimum évente ajanlott karbantartas, ami EV esetében kapasbol kevesebb költséggel jar, hiszen egyszerüen sokkal-sokkal egyszerübb technika! (nem véletlen, hogy az autozas elsö korszakaban valoszinübbnek tünt, hogy az EV lesz a jövö (a mostani jelen), mint az abszurdnak és bonyolultnak tünö ötlet, miszerint alternalo mozgasbol csinaljunk forgo mozgast robbanasaok sorozataval ).
Szerintem problémaba mindennel bele lehet szaladni. Nem lehetséges teljesen racionalis döntést hozni.
A félelmeid egyébként érthetöek, szerintem mindenki atesik rajta valamilyen mértékben, gondolom minden itteni forumozo, aki EV-zik is atesett rajta, és az utanad jövök is at fognak. De én még egyetlen EV tulajjal sem beszéltem (sem az elött, hogy mi is belevagtuk volna, se azota), aki megbanta volna, pedig volt olyan, aki utana visszavaltott, mert az élethelyzet azt hozta neki.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Suzuki a te autód. 2 éves, még 6-10 évig autó marad, 4 év múlva legfeljebb eladod az új ár felett. Addigra 5 milla lesz egy 200kwh-os EV 30 év és 1 millió km akku garival.
56 évesen vettem meg életem első EV kocsiját 5 milláért, 1 év múlva eladhattam volna 6.2-ért de nem lett volna mire cserélni, most eladtam 4.5-ört és eladtam 2011-es Laguna dieselt, tettem hozzá kicsit, és 58 évesen 7,4-ért vettem egy 64kwh-s 2022-es akksis opelt. De nem mondom hogy az utolsó autó életemben, ki tudja, addig élvezem, hogy nem kell töltenem lakhely-bp-lakhely irányban csak ha hazaértem, még télen is, (220km, pályán, igaz, csak 110-es tempó) Pedig nekem is kuporgatni kell.
Ha annyira olvasol, olvastad azt is, hogy az akku kémia is befolyásolja a csökkenést és azt is, hogy az első évben a nagyobb és utána már alig-alig?
De szar kis 50 körüli akksis pl. a tesla is, aminek mondjuk 170kwh a töltése, egy Zürich-Kecskemét távot 15 perccel később teljesít, mint a nagyobb akkus. Szóval nem minden a nagyság, tölteni is tudni kell.
Vagy tényleg várd meg a suzuki EV-t, az olcsó lesz.
Vagy! Átlépsz önnön korlátaidon és veszel egyet, vagy kölcsönzöl és kipróbálod. Nekem annyi elég volt, hogy soha ne akarjak visszaülniSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Hanem az 10 évesen lehet bele kell vágni 3 misiért egy uj akupakkot.Az első Leaf-ek jó példák erre.Durranósba azért nem jellemző 10 vagy akár 15 évesen komplett motorcsere szükséges
Akkor most csapd fel a használtautó.hu-t és nézd meg hány db 10+ éves villanyautót árulnak, amiben nem volt akucsere. Szerintem nem kell magyarázni miért téves ez a feltevésed.
Egy alig használt autóban is előfordul ... [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Nem mondtam h ellenes vagy, igazából nem számít nekem, hogy ellenes vagy-e.
58 évesen 1 autóval tervezel, akkor kb újat veszel most, és 15 éves korában is még legyen autó alattad (hisz akkor leszel 73, amikor még simán vezetsz, sőt) - de legyen olcsó, meg technikailag érdekes. Hát ez nem fog menni, sajnálom, ilyen autó nincs. Ebből a 3 kitételből kettőt választhatsz.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Balázzs
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Senki sem tudja mit hoz a jövő (visszajön a dízel/benzin korszak, hidrogén, jobb villanyos stb.), azt pedig, hogy egy elég újnak számító konstrukcióval mi lesz 10-20 év múlva...gyárak állítólag hosszú időre terveznek (khmmm, lehet) de a valóság majd megmutatja.
Vegyél olyan autót, ami tetszik Neked, megfelel a használati igényeidnek és belefér a keretbe. Utána élvezd, ennyi, felesleges számolgatni minden mást, szerintem.
-
Andras6800
senior tag
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Én értem, hogy próbálsz megalapozott döntést hozni, de kicsit összemosol dolgokat.
Tényleg nem a korrózió a legnagyobb gond, de egy ICE setében is a hosszabb állás rendkívül káros. Szóval ha nagyon keveset használod, vagy alig használod, szinte rosszabbat teszel vele, mintha használod. Egy ICE esetén a hidegindítás a kenés felépüléséig fokozott igénybevétel. Ha egy mai Benzinessel napi 5x mész pár km-t az olyan extrém igénybevétel, mintha versenyeznél vele.
Ahogy itt többen is írták, az autó egy használati tárgy.Véleményem szerint a tudatos döntés nem az, hogy jóslással megmondod mi lesz a jövő, hanem, hogy az aktuális változók figyelembe vételével hozol egy számodra realizálható döntést. A logikád ott hibázik, hogy egy mázlis Suzuki-s széria alapján hozol általános érvényű szabályokat. A legtöbb ICE is csúnyán bukós. Van 1-1 jól sikerült széria, ami jól tartja az árát, pláne ha már nem gyártják. Illetve sokakban irreális elvárásokat ébresztett a COVID alatti EV piac mozgás ami szintén nem volt normális.
De akkor is jelenleg egy átlagostól eltérő piaci viselkedésű belépő szintű autót hasonlítasz egy drága innovációs fázisban lévő kategóriához. Szóval ez az almát a körtével tipikus esete.Érhető, hogy nem akarsz sok pénzt kiadni, és bukni rajta. De egy autó magánszemélynek sose arról szólt, hogy nyereséget realizálsz rajta. Persze továbblépés miatt nem mindegy, hogy mekkora az értékvesztése, illetve a fenntartása. Csak az egyik egy egyszeri fix összeg, a másik el van porlasztva évekre. És értem, hogy ez is egy fontos tényező. De ebben az esetben akkor szerintem számodra még nem most jött el az EV vásárlás ideje. Be kell látni, hogy EV-k értéktartása még elég lutri. Noha nem a világmegváltó akkutechnológia miatt, amit már vagy 30 éve ígérnek, ha a mobiltelefon ipart is belevesszük, hanem mert még mindig rengeteg a valós alapokon nem nyugvó félelem. Pl, tűzveszély, Akkudegradáció. Illetve mivel még inkább bevezetési fázisban van a dolog, az újabb és újabb modellek egyre olcsóbbak lehetnek köszönhetően a csökkenő egy termékre eső fajlagos költségeknek. Persze azért nem drasztikus esés a várható. És főleg nem azonos technológiai szinten. Lehet lesz 10M Ft-ért Suzuki EV.. de nem fogja azt tudni, mint egy KIA EV6 mondjuk.
Szóval reális esély van rá, hogy 3-4 év múlva beáll a piac. De az is lehet, hogy továbbra is be lesz árazva a hiszti faktor is.
Ugyan ez igaz ICE vonalon is... ki tudja mi lesz 3 év múlva. Lehet majd megy fel az ára az egekbe, mert aki nem akar EV-t venni, az majd minden pénzt megad. Pláne 2035 után amikortól nem lesz utánpótlás (Igaz az még több mint 3 év). De lehet, hogy az egyre dráguló üzemanyag miatt elfordulnak tőle az emberek...
Ki tudja milye adót találnak majd ki EV-re, ha nem lesz elég pénz ami befolyik a bányából jövedéki adó meg ÁFA formájában.Szóval most még olcsóbb az EV-t fenntartani, ha tudsz otthon tölteni, de fajlagosan a fenntartás tuti drágulni fog.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
válasz bigdigit #9819 üzenetére
Nem 3 milla az akksi. Sokkal több.
Én is átmentem azon amit te most itt megfogalmazol. Eldöntöttem hogy nem úszok az árral szemben és nem marad az ICE - szimplán mert meg fogják adóztatni mint a malacot. Lásd Norvégia. Ha meg oda kerülök hogy kell akksi már én is nyugdíjas leszek lesz ingyen jegyem mindenre is.
10 év van kettőnk között.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9884 üzenetére
érdekes, hogy egy akkuproblémától hogy retteg mindenki, de egy mai modern belsőégésű motor 100-200ekm maximális élettartama és várható javítási költsége meg vállalható? Sőt egyes opelek akár 50ekm alatt is kifekszenek.
amikor már minden motorban turbo van, sokszor elrejtve a leömlővel integrált hengerfejben, és a csere egy misi, az nem baj. akkucella javítás, jajjjajjajajjajjjjj
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9888 üzenetére
"Le is írták mások ez a 8 év is csak azért van meg merjék venni az emberek."
Akik nem értenek hozzá, ezt le is írják.
A legtöbb akku élettartama bőven több ennél, ma is szaladgálnak még NiMH akkus priusok, miközben már rég mindnek ki kellett volna pusztulni a jósok szerint.Igen, van gariidő alatt is elpusztuló akku, úgynevezik gyártási hiba. Meg szét is lehet hajtani idiótán használva, mint egy jó hagyományos autót is ki lehet készíteni.
De amikor MOST árulnak mai modern kémiás akkukat 8 év garival, és megy a rettegés, addig a 15 évvel ezelőtti kémiás elavult akkuk köszönik, mennek a korai villanyautókban. Hogy van ez???
azokra még sehol nem volt 8 év gariElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #9884 üzenetére
2011 eleji ion-omat 2018 vegen vettem (nyilvan nem volt mar garis, foleg hogy Hollandiabol hozatta az elozo tulaj), es most 2024-ben is hasznalom. Direkt a fustoles miatt csereltem le (suzuki alto volt), dugozasnal idegesitett + parkolas a melohelynel.
A ma 3 eves auto talan akkukemiaban is jobb, de tuti h legalabb temperalt, a gari utan menni fog me'g jopar evet. Meg a csere se egy masik auto ara (foleg addigra).[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Igazából sokkal gyakrabban döntünk érzelmi alapon, mint ahogy azt gondolnánk. Gyakran akkor is, amikor racionálisnak gondoljuk a döntést.
Nem hiszem amúgy hogy létezik abszolút racionális döntés, ez mindenkinél másképp néz ki.
De ez mindegy is, inkább arra kéne törekedni hogy elfogadjuk a másik döntését. Örüljünk együtt vele ha vett egy autót, szomorkodjunk együtt vele ha megszívja, aztán ennyi. Nem kell ítélkezni, pláne ha a kutya nem kérdezte. Sokkal kellemesebb lenne a világ.Egyél hozzá kenyeret!
-
WiZARD
addikt
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Na de ha ezen stresszelsz annyira hogy aludni se bírsz, akkor nálad se a racionális döntésről van szó.
Racionális döntést kidobja az excel és nincs gondolkodni/stresszelni való.Excelből pedig kb sose fog kijönni hogy egy 1-2 milliós használt fapad japánnál létezne ésszerűbb vétel, mert nincs.
(a kinézetet, biztonságot, kényelmet, szolgáltatásokat, presztizst q nehéz racionálisan osztályozni, ezek inkább érzelmi kategóriába valók)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cinemazealot
addikt
válasz bigdigit #9884 üzenetére
Mi lenne, ha csak bérelnél egy EV-t pár napra/hétre, hogy egyáltalán megismerd ezt az életformát és lásd, tudsz-e vele stresszmentesen élni?
Én is egy hármasikerrel (2012-es iOn 105e km-rel) tolom az agglóban a napi 30 kilométeres távokat, sőt néha a fővárosba is bemerészkedem és van, hogy egyszer sem kell megállnom nyilvános helyen tölteni. Ha mégis, azt megteszem egy Lidlnél hazafelé jövet. Néha elő-előfordul a hatótáv para, és volt már olyan is, hogy kifejezetten szorult a zabszem, hogy odaérek-e a következő töltőig, de ez az egyik legkisebb BEV, gyakorlatilag a legalja, mégis van létjogosultsága. Van mellette egy pár százezret érő Wagon R+, de azt is csak azért nem adom el, mert nem kapnék érte értékelhető összeget, akkor inkább megtartom a hosszabb utakra (Rómát már megjártam vele).
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Nem szeretném a Suzukit fikázni, racionális döntés tud lenni, mert egy megbízható és olcsón fenntartható autó szerintem is. Ugyanakkor az "Inkább 10 éves prémium vagy német/francia" is tud érthető döntés lenni suzuki helyett, szerintem. Nálunk vannak céges e-Golfok és régebbi VW, Dácia, Renault-ok mellett Suzuki Vitarák, SX4 s-crossok, stb. Azért az első mondatomban leirt előnyeihez hozzátartozik, hogy Dacia-k és a Suzukik sok szempontból bizony igencsak fapados autók.
Kollégáimmal megállapítottuk, hogy hiába a csili-vili új 0km-es Vitara mégis jobban szeretjük pl. a 10+ éves leharcolt Megane-t vezetni. Hogy mi az oka nem tudom, nem sznobság szerintem mert az se éppen egy prémium autó, de mégis kényelmesebb, minőségibb érzetű. Lehet benne némi kongitív disszonancia, fene tudja. -
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9917 üzenetére
jahh
már ha elvisz...
[link]Erről eszembe jutott egy régi mondás tűzoltóktól, mikor balesethez riasztották őket: "csak ne suzuki legyen"
Nyilván ez az ős suzukikra volt érvényes, de jelek szerint a spring is hasonlót tudhat akkorSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9917 üzenetére
Ezeket egy komolyabb villanyroller is tudja... De viccet félretéve:
Miért fáj neked tölteni? Mindig ezen az "annyit elmegy"-en lovagolsz...
Amúgy ha annyira meg vagy vele elégedve akkor nem is értem a dilemmádat... vegyél még egy Spring-et, Romániában már támogatottat 5M körül találsz, probléma kipipálva... Arra jó amire neked kell, nem kell rettegned a 10M-s értékvesztéstől se... GTK esetén is max 5M-t buksz... talán még CASCO se feltétlenül kell rá...
Win-Win
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9923 üzenetére
BYD Atto 3 ?
'Mi történt a világban? A Prius jól néz ki a BMW meg ronda... a BYD jól van összerakva, a Mercedes meg nincs..." ... és milyen igaz..."töltene a franc" hozzáállással felejtsd el a z EV-t... jó árban NEKED mindig kompromisszumos marad... ezzel kellet volna kezdened az elején, mindenkinek sok időt megspóroltál volna!
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9917 üzenetére
Egy autó vásárlásnál kicsit több szempontot kell mérlegelni annál, hogy elvigyen A-ból B-be. A Springet mondjuk ne nagyon verje oda senki, mert ez lehet a vége a gyatra minőségű és vékony akkupack alatti védőlemez miatt.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9929 üzenetére
Szakadj már el attól, hogy a töltés drága... publikus töltőn csak annyit töltesz, hogy biztonsággal hazaérj... én a múltkor Győrben 7 percet... azóta is nyögöm azt az 1400 Ft-ot...
Az arra vonatkozik, aki csakis publikuson tölt... amúgy ahogy kinéznek az olaj jegyzések hamar lesz itt 1000 Ft-os benzin...
Ha az útjaid döntő többségén az út jelentősebb energiáját publikus töltőn kéne felvenned (erősen kétlem), akkor azonnal add el a Suzukit és vegyél egy DIESEL Passatot, mert akkor csak azt adja ki a matek...
Nem akarásnak....
Részemről lezártam...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9932 üzenetére
Senki nem néz hülyének, csak nem értjük mit akarsz? Engedd el az EV-t, nem nelked való! 10 millió alatt prémium EV-t jódarabig nem fogsz kapni, de inkább soha. Felesleges ezen rugózni, az eddig leírtak alapján neked egyik EV sem fele meg, vagy az ára, vagy az akkumérete, vagy még ezer más problémád miatt. Az Ev amit keresel, nem létezik...
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #9940 üzenetére
"Már a legelején azzal kezdtem ez még luxus cikk"
Tegyük hozzá, hogy úgy luxuscikk ha a te igényeidnek megfelelve csak garis, újszerű keveset futott, nagy hatótávú EV-ben gondolkodunk.
"De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár"
Mi leginkább rövidtávokra használunk autót, (3 gyerek logisztika) napi 4-8x 5-10km jellemzően. Aki nem fél megvenni mondjuk egy 4-5M leaf-et vagy ionic-ot annak teljesen életképes egy ilyen autó is, kiadja a matek szerintem, főleg az általam leirt célokra.
Mi havonta jellemzően 2-3-4x tankolunk, csak olyan távokra amit egy EV is tudna. Ez olyan havi átlagosan 120e ft üzemanyagköltség. A kocsinak nagyon rossz a sok rövid, szinte mindig hidegen megy, az akksit is gyorsabban kinyirja, max 3 év. A legolcsóbb akksi most 40k az én autómhoz, a gyári 82ezer.. És akkor a féktárcsák, betétek, turbócső, stb költségkülönbséget nem is veszem ide, amire az elmúlt időben 100ezreket költöttem.
Napelemem van túltermeléssel, még 7 év szaldóval, emiatt nekem ha elfogyasztom a pluszt, onnan is max 40ft lesz az 1kw. Ha így nézzük nekem az évi 10-20e km futásra is tök jó lesz egy EV, cserébe én bevállalom, hogy nem garisat veszek 10 hanem mondjuk 7-8 éveset 5 Millióért. Ionic-nak rohadt jók az akksijai, 200e km felett is szinte tudják az újkori hatótávot, 8-10 éves Leaf-ek is vannak a környezetemben, az egyikkel mai napig kápolnásnyék-Bp ingázik kollégám melóba egy otthoni töltéssel télen-nyáron.
Szóval sztem nem feltétlenül igaz h évi 50e km kell ahhoz, hogy megérje EV-t venni.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9940 üzenetére
"De hogy még valaki úgy is gondolja micsoda spórolás az EV évi kb legalább 50k kilométer alatt az nagyon tévután jár."
Ennek alapján úgy gondolom, valójában csak megerősítést keresel itt a téveszméidhez, fűszerezve némi kisebbségi komplexussal. Itt szinte mindenki EV-vel járkál, jellemzően évek óta, akkor nem tudom miért érzed úgy, hogy egy ICE-ből jobban tudod, mikor éri meg egy EV és mikor nem?
Egyáltalán nem luxuscikk az EV! Főleg a mai árakon, hasnzáltan bőven nem az. Össze-vissza keversz mindent, ezek szerint a Suzuki Across PHEV is luxus a maga 25 milliós árával (na az tényleg vicc kategória).
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9948 üzenetére
200k casco teljeskörű premium
3x értékvesztés, sztem 10x vagy inkább 1x vagy semmi. Ezek mind olyan számok, mint a tiéd.
Fillérbaxon kevés a fogyi, ha nincs autód, vagy ha nem használod, esetleg leintesz valakit hogy hozzon már 2 litert benyát mert kifogyott, esetleg húzzon el odáig EV is tud enni? Tényleg azt gondoltad fényevő? 16kw? talán kwh
Aztán ez 4km alatt? Nem világosak a dolgok bocs. Honnan tudod mi a prémium EV-ben? Mennyit vezettél, mennyiben ültél? Vagy olvastad Te is?
Én rühellem a holttérfigyelőt. Ahogy a sávelhagyásra figyelőt is, nekem ne okoskodjon bele. Meg az extrák növelik ám a fogyasztást is.
Na bocs, a jóslatod az komoly? Esni fognak az árak abban az ütemben ahogy mondod? Fogadás? Ha bukod a nevemre íratod a suzukit. Eladom 12 misiért, annyira fog akkor felmenni.
Benne vagy?Tudod egy fontos dologról nem beszéltünk: gyerekeid jövője látom nem fontos neked. Nekem az unokáim jövője igen, még akkor is fontosabb, ha ez többe kerül, mint azok a szar füstölősek, amit sok ember csak fillérbaszás miatt tart, aztán pöffeszkedik bennek és nyomatja a mérgező gázokat kifelé.
Ezt számoltad?? Kalkuláltad? Te mit teszel a gyerekek egészsége érdekében? Jah, azt tegyen más , igaz?Menj és füstölj tovább és biztasd magad a suzukis csoportban.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9955 üzenetére
Értő olvasás...
"Én rühellem a holttérfigyelőt. " Miről megy a vaker?
Casco: "200k casco teljeskörű premium"
heeee?Mi a problémád? Azt mondod csóró vagy (végülis ez jött át) és fillérbaxóan vezető (ugye ezt írtad?)
Hát ez a problémád.
Suzuki esetében mit dobtál, meddig győzködted magad?
Tényleg jobb lenne, ha átmennél a suzuki részbe és szidnád ott az ev-t Vagy vegyél BYD syl u-t
16 milla, sok év gari mindenre is. Minden is van benne. Ja nem jó, nem 8 milla.Biden meg megválasztott elnök, nem is kevés ember választotta meg annak. Eléggé távol vagy tőle...
[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz bigdigit #9955 üzenetére
Mondom, hogy nem olvasol csak írsz. Kezdettől reagáltam minden felvetésedre, az irreleváns akkupack méret mániádtól az értékvesztésig. Ha nem tűnt fel, akkor nem az én készülékemben van a hiba.
Mostanra fogalmam nincs mit is szeretnél mondani valójában, mert itt már mindenfélével jöttél -aminek a fele sem igaz-, és az egyetlen biztos pont a mondandódban az, hogy Suzukit kell venni, az EV pedig nem éri meg!Mauzes
Nem szokott odáig fajulni itt semmi, hogy kelljen a modi. Most se kell, max. ha a kollégának nincs új mondandója amivel van értelme érdemben vitázni, akkor ignorálni kell aztán kész.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9917 üzenetére
Elmegy… persze, de az I3 egy űrhajó hozzá képest.
Valós körülmények között, 19-20 másodperc a 0-100, miközben ugyanannyi akku kapacitásból nem megy el egy méterrel se többet mint az említett bmw, ami 7,x másodperc alatt van 100-on. 125 km/h a max, az is kemény.
6,6 kw fedélzeti töltő a 11kW helyett, dc is csak 30kW… nem 50kW.
Én nem csodálom, hogy pesszimista vagy, a spring minden csak nem jó példa EV-k terén. -
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9967 üzenetére
NE VEGYÉL ELEKTROMOS AUTÓT!
Ennyi, ne haragudj, deSzeretnék elektromos autót
ááá drága
de szeretnék
ááá hamar értékveszti
szeretnék
ááá meghal az akku
ááá drága a casco
ááá a suzuki,...Ezeket magadban, ok? Köszi
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9967 üzenetére
kiscsákó! eddig önrész kifogásod nem volt! Akkor csak most, csak neked, csak a te kedvedért: 10% 125eFt Lehet csökkenteni ha emeled a százalékot, sokkal nem, ha az összeget. (tizenévig biztosítóztam, ráismerek azokra, akik gyártják a kifogásokat, anno azt tanították, hogy az ilyeneknél max, 2 kifogást kezeljünk, a haradiknál álljunk fel, köszönjünk el és hagyjuk magukra, ennél többet nem érdemes velük foglalkozni)
Ingyen töltés? kiscsákó , volt egy vállalkozó Kecelen, Pintér Józsefnek nevezték. Nagy gyára volt már minden rendszerben is. Baromi ronda sárga kerítéssel. Megkérdezte tőle valaki (nevet nem mondok most, de ismerem)
- Te Jóska, miért ilyen ronda sárga lett a kerítés, ez maradt ki?
- Amikor a sok irigyem elmegy a gyár előtt, ilyen sárgák lesznek az irigységtől.
Szóval mikor meglátod, hogy "ingyen" tölt valaki - pl. én otthon a napelemről - elfog a sárga irigység?!
Nem barátom, Te nem messze vagy tőle, totálisan benne vagy, fillér...-ban.
Ja, hogy te csak egy suzikus vagy? Gondolhattuk volna A legszebb az egészben, hogy te saját magad szóltad le. De már ezt is leírtam nem is egyszer, de vagy nem olvasod végig, vagy ismétlem magam: értőolvasás probléma.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9907 üzenetére
Végigolvastam az összes kommented, eleinte egyenként akartam rájuk írni, de felesleges, az önigazolást keresed, és torzítasz.
"Biztonság, kényelem:
Ismereteim szerint ugyanazok a biztonsági és vezetés támogató eszközök meg vannak az utolsó Srossban mint Kona-ban. 2 dolog nincs elektromos ülés állítás és kormányfűtés. Beltér anyag koppanos ebben és abban is. Törésteszt 5-5. A Kona jobban pattog az úton mint a Scross.
Csak az akkupakk miatti padlólemez merevség ami biztos jobb.
Érték állóság:
Scross 2 éve 7850. Most itt a vevőm 8-ért vinné. Hahus ár 8390-nél kezdődik.18k kilométer
Kona 64 fullos új ára 2020 16mill
Most 8490 amit kinéztem.22k kilométer.
Hahus árak 8360-tól.
Elég rossz egy EV 3 év alatt felé annyiba kerül már csak igaz az árát torzítja az import de ez külön rizikófaktor."1: rohadtul nem pattog a kona az úton, tudom, 100ekmt hajtottam bele, első kiadás 2018 decemberi, az első 15 autó közt ami bejött az országba.
2: értékvesztés... ez 12m volt, most 5 év 100e km és 7.5-et ér lazán. "Kona 64 fullos új ára 2020 16mill
Most 8490 amit kinéztem.22k kilométer." ez meg baromság, 2020-ban 13.2m volt nem 16m, most 16m nem 2020-ban, ne ferdíts3: "Ismereteim szerint ugyanazok a biztonsági és vezetés támogató eszközök meg vannak az utolsó Srossban mint Kona-ban. 2 dolog nincs elektromos ülés állítás és kormányfűtés" Az elektromos ülés mióta biztonság része? ha biztonságról beszélsz, hogy jön ide?
4: "Csak az akkupakk miatti padlólemez merevség ami biztos jobb" erre és a pattogásra. Az s-crosson egy ratyi teljesen átlagos csatolt lengőkaros felfüggesztés van hátul, a Kona esetében 6pontos multilink felfüggesztés, hogy elbírja az akkupakk miatti csavaró erőket, ezért is sokszor jobb az úttartása, kanyarban nem dől be. nem csak az alacsony súlypont miatt, mert az alacsony akkupakk miatti torzió úgy törné el az scross lengőkarját mint a ropit.
Ne vegyél elektromost, ennyi, ne pörögj ezen.
Ja 130ekm-t toltam bele a vitarámba, imádtam, 1.6 AT fullbőr+LED kivitel volt. pont ugyanolyan jó a kona is.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9976 üzenetére
Pont Jimmy
Akkor hamarosan jelentkezni fogsz a "vettem egy EV-t amivel..." kezdetű mondattalnincs akku bemérés. ki lehet olvasni az aktuális SoH-t amit bármikor egy BMS resettel át lehet verni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9976 üzenetére
Foglal nem jár vissza! Előleg visszajár, foglaló nem! Ha hülyeséget csinálsz, az nem az EV baja.
És ha volt 4000€ javítás rajta? mi volt az? Megnézted, vagy csak "akkor szar"?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9979 üzenetére
mondani sok mindent lehet. szoktak is.
"kb 4 oldalt görgetett a gépen a kiscsákó mik lettek cserélve."
Persze, mert tételesen
3db műanyag patent
műanyag csavarborítás
első lámpa
első izzó
index izzó
lámpa csatlakozó
lámpa vezeték
és így tételesen egy mezei 15 ezres szerviz egy oldal. nem hogy egy javítás. és ha márkaszerviz is biztosítós, akkor mindent is cserélnek, akár csak papíron, nem is valójában, csak dőljön a lé.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
-
Ezekiell
veterán
válasz bigdigit #9981 üzenetére
Miért ne menne? Simán márkaszervízben kérj egy vásárlás előtti bevizsgálást, kb 20ezer forint, és mindent átnéznek neked, akksiról részletes adatokat kapsz, azt is megnézik eddig hogy volt töltve, mindent. (tavaly így vettem egy Nissan Leafet pl - előleget leraktam, 2 hét múlva a kereskedő elvitte a szervízbe, másnapra megvolt a jelentés, és mivel minden rendben volt, alá is írtuk a szerződést. ellenkező esetben előleg vissza, és elköszönünk egymástól)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
mghltm
őstag
válasz bigdigit #9999 üzenetére
az kivalo valasztas, akar 400-at elmegy egy feltoltessel. az akkura nagyon figyelj, imadtak kigyulladni az lg cellasak. csak itthon is elo hyundai garisat vegyel, amin a visszahivas kereteben dokumentaltan kicsereltek az akkut!
#10004 bigdigit hivatalos hyundai kereskedohoz vidd be atvizsgalasra, ott elmondanak mindent rola. 10000-ert megcsinaljak.
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #10005 üzenetére
semmilyen kisakksit nem cserélnek, se gariba, se akármelyik szervizen
majd veszel magadnak mikor lemerül. Ha nem vagy hülye, akkor AGM vagy más 14.8V-os max fesz akkut veszel (startstopos is ilyen), mert nem 14.4V a töltőfesz vége hanem 14.8VKi mondta ezt a sztorit, hogy cserélnek kisakksit akármikor?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #10020 üzenetére
majd eljutsz oda, hogy van amikor le...arod ki mit mond.
Én is mennyiszer voltam így, menni kell, menni kell. Aztán egyszer volt olyan is, hogy (még klíma nélküli időkben) reggel 4-kor elindultam, ne legyen hőségben vezetés, hazaértem 2-kor a legnagyobb melegben, már kész voltam, erre valaki szólt, hogy márpedig menni kell, lementem az addigra 45 fokos kocsiba, elindultam (BP M3 kivezetőn laktunk), a Szerencs utcánál megálltam a lámpánál, és 10mp múlva lebólintottam a B oszlopot, mert elájultam a melegben, ott hazamentem, azóta úgy vagyok vele, aki beszól, mehet megcsinálni.Ha elindulok a lakásból, 30m a kapuig, ha ónos-jeges annyira, hogy a kb 1.5fokos lejtőn nem tudok eljutni a betonon a kapuig, visszamegyek, és nem állok neki jeget kapargatni, meg imádkozni. ott ette meg a fene aznapra.
Nyilván, ha már úton vagy és rádköszön az idő, az más, de a kérdés az "elmenni" volt
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
válasz bigdigit #10020 üzenetére
Nem értem az összefüggést… van aki nyárival jár télen. Ezt a 4 évszakost ne úgy képzeld el, hogyha fagyott jeges út van, el se indul az autó csak kapar. Egy jó minőségű 4 évszakos hozza azt a szintet mint egy gyengébb téli havas/ jeges úton in. Szóval ha olyan az idő, télivel sem indulnék el… mond bárki bármit. Tavasszal meg ősszel jobb is amúgy a 4 évszakos. Legutolsó teszt szerint amit olvastam kis hazánkba inkább a 4 évszakos + nyári a tuti. Kemény nyári időszakra a nyári, meg a horvát nyaralásra. Amúgy négy évszakos.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- TCL LCD és LED TV-k
- Synology NAS
- Fotók, videók mobillal
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen