- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
WATERDACA
őstag
-
Segal
veterán
válasz WATERDACA #2852 üzenetére
Millió úton haladhatnak a sztorival, engem végülis inkább az érdekel hogy élvezetes legyen a kampány, plusz ha jön mellé valami 2016 szintü multi akkor várós.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
WATERDACA
őstag
válasz #48613632 #2854 üzenetére
Szerintem az összes őrült puskaporukat ellőtték a DLC-kben és a Master Levelekben, így ezt folytatni ilyen tempóban nem lehet. Ezt már fokozni nem érdemes.
Az utóbbi időkben már jobban hasonlított egy Serious Samre, ami azért nem vetett a legjobb fényt a sorozatra, függetlenül attól, hogy élveztem őket.Valahol a 2016 és Eternal közt kellene megtalálni az egyensúlyt.
Eközben egy Eternalra hajazó klón:
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2857 üzenetére
Ne má. Nekem az első 2016 UV végigjátszáskor égett a pofám, mint a Reichstag, olyan könnyű volt. Szerencsére Eternalban már nem volt ilyen gáz, és a gameplay is sokkal dinamikusabb lett.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
WATERDACA
őstag
válasz #48613632 #2859 üzenetére
Mindkettő másban jó. Nálam az Eternal minden idők legjobb FPS gameplay-e, és nem tudom lehet-e ezt még fokozni, mert nálam egy mestermű. Anno a HL2 volt rám ilyen hatással.
Egyébként annyira más a kettő játék, hogyha Eternal után visszamész 2016-ossal játszani, a tempó miatt először nagyon szar játékosnak fogod hinni magad. A 2016-osnak a tempója sokkal lassabb, de ez nem azt jelenti hogy rosszabb. Más kávéház.
Mindkettő nagyon kiemelkedő játék.
u wanted, i got it \o/
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2859 üzenetére
A hangulata "doomosabb", leginkább a kevesebb szín miatt, de minden másban jóval gyengébb.
A bestest meg egyébként is a klasszik Doom, Crispy vagy DSDA alól.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#48613632
törölt tag
válasz Synthwave #2861 üzenetére
Azért azt se felejtsd el, hogy öregebb is pár évvel Mindegyik jó a maga műfajában, de nekem a classic Doom hatást a 16-os verzió hozta el.
A classic doom meg akkor ütött nagyot, mikor megjelent. Azóta párszor végigtoltam én is, de már nem okozott akkor élményt, mint anno.A Brutal Doom volt, ami a moddolt doomok közül leginkább bejött nekem. De hogy az installt nem tudták rendesen megoldani a végére sem. Valamit mindig mókolni kellett vele, ezt másold ide, azt ott írd felül, kb mintha valami cracket kellett volna rajta csinálni. Aztán vagy HD hangom nem volt, vagy HiRes texturáim.
Nem értettem én sem, de nálam mindig ez volt a vége. A 2 együtt sosem működött.Aztán a Doom 3 sem volt az igazi nekem. Tényleg para volt, meg minden, de mikor én toltam, akkor még sötét volt, amit azt hiszem később módosítottak. Már nem emlékszem. Jó nagy para volt az tény, de sokszor semmit nem lehetett látni, ami rohadt idegesítő volt.
A múltkor elővettem nosztalgiázni, de nálam nem jól öregedett, így hagytam.A classic doom 1-2 viszont működik. Elő szoktam venni időnként, de pár óra elég belőle alkalmanként, aztán megy vissza a polcra. (vagyis a steam könyvtárba, Ultimate Doom) Aztán eltelik némi idő, és megint előveszem Így megy ez, míg világ a világ, azt hiszem
-
Ragnar_
addikt
válasz WATERDACA #2850 üzenetére
"Az új Doomhoz kapcsolódóan adott fel álláshirdetést az id Software?"
Vannak akik úgy vélik Quake reboot lesz az inkább. A Doomot eléggé kimaxolták az Eternallal, bár ugye fantasy lévén bármi lehet a sztoriból, de a játékmenetet nem nagyyon lehet tovább turbózni.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2863 üzenetére
Az, hogy 4 évvel régebbi a 2016, semmit sem jelent. Nyilván nem a grafikára gondoltam, hanem a gameplayre.
"nekem a classic Doom hatást a 16-os verzió hozta el"
Akkor nem sok classicot játszhattál.
"A classic doom meg akkor ütött nagyot, mikor megjelent."
Szerintem most is legalább akkorát üt, mint akkor, ha nem nagyobbat, mert az eszméletlenül igényes 3rd party content mennyisége egyszerűen brutális, és állandóan jönnek ki új cuccok, szóval esély sincs befásulni; három évtized sem volt elég, hogy lelohassza az emberek kreativitását, sőt! A community él és virul, a második reneszánszát éli.
Minél többet játszom vele, annál jobban szeretem. Megvan az a varázsa, hogy alapvetően faék egyszerűségű a koncepciója, így nagyon könnyű belecsöppeni, viszont a nyúl ürege elképesztően mély, és a skill ceiling eléggé nagyon durván magas (Doom Movement Bible).A magam részéről 2020 elején vettem fel ismét a gémet, és 2020 novembere óta gyakorlatilag nem is játszottam mással, ha a LAN-okat nem számoljuk, de érzem is a fejlődést. Alapjátékok, WAD-ok, megawadok, speedrunning, mapping, miegymás.
"Aztán a Doom 3 sem volt az igazi nekem."
Nekem bejött a Doom 3. Főleg az tetszett, ahogy a talált tabletekkel pályák között is üzengettek egymásnak az azóta jobb létre szenderült mérnökök/biztonsági emberek, és ez valahogy keretbe rakta a játékot. A para level meg eléggé ott volt a szeren. Az tény, hogy retardáltság az, hogy a 22. században, egy nem éppen földi kutatóbázison nincs éjjellátó vagy legalább egy tekercs szigszalag a zseblámpa felfogatásához, viszont az is tény, hogy jelentősen csökkentette a rettegési faktort az, hogy a BFG Editionben tudtál egyszerre világítani és lőni is.
Az engine-je meg fincsi, és konzolból szénné butítható. Ha meg már korrekt cfg-t lehet írni, olyan rossz nem lehet. : >
"Valamit mindig mókolni kellett vele, ezt másold ide, azt ott írd felül, kb mintha valami cracket kellett volna rajta csinálni. Aztán vagy HD hangom nem volt, vagy HiRes texturáim."
Ugyan, nem egy nagy ördöngösség wad-okat meg pk3 file-okat konfigurálni/paraméterezni, kb. 1x1 bonyolultságú a dolog. Ha segítség kell, szólj! A képek amúgy nem modból, csak egy megawadból vannak.
Az ilyen steames, meg DOSBoxos vergődést el kell felejteni! Unreszponzív, körülményes, lagos, QoL improvementek szinte teljes hiánya. Normális source port kell hozzá, mondjuk Crispy Doom vagy DSDA-Doom. Esetleg ha NAGYON vanilla akarsz lenni, akkor Chocolate Doom. Ez sem egy komplex dolog, és a szükséges WAD fájlok láthatólag megvannak neked. Megint csak segítek, ha kell, 10 perc alatt megleszünk, és utána soha többé nem akarsz Steamet látni klasszik Doomhoz!
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#48613632
törölt tag
válasz Synthwave #2865 üzenetére
"Akkor nem sok classicot játszhattál. "
Valóban nem. Pár éjszakát azért eltöltöttünk mellette, amíg végigvittük őket, és pár kimaradt iskolai nap is ennek köszönhető. De amúgy tényleg nem tettem bele x1000 órákat, mint manapság a lövöldékbe szokás."'Szerintem most is legalább akkorát üt, mint akkor, ha nem nagyobbat, mert az eszméletlenül igényes 3rd party content mennyisége egyszerűen brutális, és állandóan jönnek ki új cuccok, szóval esély sincs befásulni; három évtized sem volt elég, hogy lelohassza az emberek kreativitását, sőt! A community él és virul, a második reneszánszát éli."
A 2. reneszánszát? Akkor miért az Eternal topikban kell megosztanod a classic doommal kapcsolatos gameplay videóidat?
Valamint miért kell a helyi classic doomos csoportokban erre külön felhívni a figyelmet?
Nálam ez a fogalom, hogy valami a 2. reneszánszát éli, eléggé mást jelent.Maradjunk annyiban, hogy a classic doomok, illetve ezek ilyen-olyan modjai erősen rétegigényeket elégítenek ki, te pedig egy geek vagy (egyáltalán nem rossz értelemben) aki azt gondolja, hogy minden gamer az.
Az általad feltöltött videók pedig jó, ha elérik a 20-as nézőszámot. Ezzel megintcsak nem azt akarom mondani, hogy bármi probléma lenne a videóiddal, mindössze próbálom értelmezni a 2. reneszánsz fogalmát.Amit a Doom 3-ról írtál, azt kb én is így gondolom, ebben tehát egyeznek a nézeteink. A moddolás részéhez viszont megint nem tudok hozzászólni, szerintem ezen játék kapcsán még nem jött velem szembe semmi ilyen.
A végéhez pedig. Majd egyszer lehet nekiállok még1x feltenni a Brutal Doomot, ha eljutok addig, akkor megkereslek. Biztos ha 100 felett tetted fel ezeket a stuffokat, akkor nagyobb gyakorlatod van benne, nekem mondom akadt a hires textura és a HD metal zene együtt.
A többi, általad felsorolt csokidoom, meg ilyenek, még csak nem is hallottam róluk, de kösz a tippet. Ha igazán őszinte akarok lenni, ezek még csak nem is hasonlítanak a klasszikus doomra. És tudod miért?
Mert az eredeti classic Doomokat nem lehetett egérrel irányítani!!!!
Ez pedig jelentősen befolyásolja a játékélményt, mert ugye ahhoz is konstans idő kell, hogy megfordulj, méghozzá nem is kevés. Ez pedig jelentősen meg tudja növelni a parafaktort.[ Szerkesztve ]
-
wjbhbdux
veterán
válasz #48613632 #2866 üzenetére
Doom 1-2-ben én is a nyilakkal forogtam, aztán nem nagyon volt lehetőségem játszani úgyhogy Quake1-2 3d átállás kimaradt akkor. Aztán felfedeztünk egy internet kávézót a Kálvinnál ahol az UT előtti Unreal 1 deathmatch ment épp (+ másik társaságban a starcraft), és ott is billentyűzettel akartunk játszani, szerencsére volt egy arc aki megmutatta hogy mi van csak be volt kapcsolva az invert mouse, erről csak vmivel később szoktam át normálra.
/s
-
#48613632
törölt tag
válasz wjbhbdux #2867 üzenetére
Azt hiszem, talán a Duke3D volt az első stuff, amit egérrel irányítottam, de már ebben sem vagyok biztos. Ha jól rémlik, először nem is akart ráállni a kezem. De mondjuk ez nyilvánvaló. Amíg a nyilak külön, elszeparáltan voltak jelen a billzeten, addig a WASD ott van a többi gomb közé keverve, és ez okozhat némi zavart az elején Plusz balkéz, amivel eddig csak lőttünk, ugrottunk, most hirtelen kap más, fontos szerepet is. Nagy volt nálam a keveredés, én úgy emlékszem.
Az első multiplayer élményem nekem is a Doom 2-höz köthető, de mi még párhuzamos porton kapcsolódtunk. Nagy élmény volt, de addigra már túl voltunk pár végigjátszáson. Az internet KV-zók kicsit később jöttek, meg a LAN partik is.
Na meg az akkori golyós egerek is megérnek még egy misét A Doomot nem, de az X-winget azzal irányítottuk. Volt a havernak egy bazi nagy Schwarzenegger poszter a falon, valami alutáblára applikálva, azt vettük le egéralátétnek. Természetesen, a kb 10 percenkénti egérgörgő tisztogatás alapértelemezett volt
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2866 üzenetére
"A 2. reneszánszát? Akkor miért az Eternal topikban kell megosztanod a classic doommal kapcsolatos gameplay videóidat?
Valamint miért kell a helyi classic doomos csoportokban erre külön felhívni a figyelmet?"Az gondolom, ugye nem kérdés, hogy a világ lényegesen nagyobb a PROHARDVER-nél, de még Magyarországnál is, és az itteni topikok a legkevésbé sem reprezentatívak semmiben.
Nézz fel Doomworldre, vagy bármelyik source port Discordjára; dugig van aktív emberekkel mind. Odamexen ebben a pillanatban 241-en vannak online, 491-en offline (Zdaemonon és Zandronumon nem vagyok fenn, ám mivel azok népszerűbb multiplayer source portok, mint az Odamex, valószínűnek tartom, hogy többen csüngnek rajtuk). Chocolate/Crispy Doom Discordon 96 online, 329 offline, DSDA-n 443 online, offline-t nem írja. Dragonfly Doomworksön 168 online, 199 offline, de szerintem érted, és nyilván nem csak ezek a csatik vannak, hanem nyócvanhat másik is.
Doomworld minden nap pörög (ha jól látom, ma 3789 egyéni látogató volt és 10609 oldal lekérés, USA-ban a legaktívabb – a zdoom.org-on ugyanezek a számok 4,297 és 9,883), folyamatosan jönnek új 3rd party tartalmak, mert a playerek közül nagyon sok konyít valamit a Doom fejlesztéshez (mapping, modding, textúra pakkok, MIDI-k stb.), a Doomers Board Project minden hónapban kijön egy tematikus community megawaddal stb. ---> tl;dr: Él és virul a community.
"Az általad feltöltött videók pedig jó, ha elérik a 20-as nézőszámot."
Kevés helyen reklámozom, és lássuk be, nincs is túl nagy tartalomgyártás, nem streamelek, nincsenek monológok, csak néha demókat renderelgetek és funolgatok. Értsd nem vagyok YouTuber, ráadásul a communityn belül is egy niche réteget képviselek. Azért kedves tőled, hogy a YT csatornámat bárminemű tekintetben reprezentatívnak gondolod, mert simogatja a lelkemet.
Pár értelmesebb Doomközpontú YT csatorna:
decino – 148k feliratkozó
IcarusLIVES – 80,5k feliratkozó
Zero Master – 58,8k feliratkozó
Coincident – 16,6k feliratkozó
Dwars – 15,2k feliratkozó
Doomkid 11,3k feliratkozó
MtPain27 – 7,7k feliratkozó"Mert az eredeti classic Doomokat nem lehetett egérrel irányítani!!!!"
Ez csak városi legenda. Hát már hogyne lehetne! Még a legelső DOS-os shareware-t is, sőt, még a Wolfenstein 3D-t is. Továbbmegyek; még a WASD-t is be lehet állítani, csak el kell indítani a setup.exe-t. A játék user manualjában is külön szerepel, hogy ha már komfortos vagy a pokolbéli élménytúrával, próbáld ki a billentyűzet-egér kombót! Ha nekem nem hiszed, hidd el a manualnak és John Romerónak;
A Chocolate Doom pedig gyakorlatilag tökéletes vanilla port, az eredeti DOS-os executable összes limitációját (pl. visplane overflow stb.) és bugját szándékosan benne hagyták; pont az a dizájnfilozófiája/szexepilje, hogy 100 százalékig akkurátusan visszaadja a '90-es években tapasztaltakat. Egyébként a Crispyvel, PrBoom+-szal vagy DSDA-Doommal készített complevel 2/3/4-es demók is visszajátszhatók deszinkronizáció nélkül az eredeti doom2.exe-vel. Ettől speedrun legalok.
: >
Akkor majd ha köll technical support a source portokhoz, dobj egy privit! Tényleg nem egy nagy was ist das a dolog.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#48613632
törölt tag
válasz Synthwave #2869 üzenetére
Szubjektív dolgokról nem érdemes vitatkozni, azt gondolom. A számokkal meg nem érdemes. Azt gondolom, hogy a Doom egy olyan cím, amit a világon mindenhol ismernek, vagy legalább hallottak róla. Meg merném kockáztatni, hogy neki adjam a minden idők legnépszerűbb játéka címet, de legalábbis az elsők között van, az biztos.
Egy Doom játékosbázisa 100ezer fős, vagy milliós. Az a párezer fő, akik egyébként vélhetőleg multiple regek (ahogy Te is bent vagy mindenhol) nekem nem jelenti egy játék második reneszánszát, Neked igen, de ezen nem érdemes tovább vitatkozni. Meghatározás kérdése, hogy azt a párezer embert minek nevezzük.Ami a korai Doomok egérkezelését illeti, valami oka csak volt annak, hogy az akkori gamerek több, mint 70%-a mégis inkább a billzettel irányította. Bár emlékeim kissé megkoptak, de azért több okot is látok.
Először is, abban az időben az egér egy eléggé macerás periféria volt. Pontatlan, egyenetlen kurzormozgás, állandóan bekoszolódó egérgolyó, két gomb összesen, még görgő sem volt.
Másodszor, DOS alatt fel kellett tölteni a drivert memóriába (config.sys), ehhez kellett egy jó memóriakezelő (himem.sys) meg valaki, aki ért hozzá, hogy ezt összedobja. Amennyiben bizonyos szintet nem ért el a konvencionális memória, akkor a játék nem indult el. Van, aminek EMS memória kellett, van aminek XMS. Ez okozott némi bonyodalmat annak idején.Emlékszem, vadásztuk a jó himem.syseket, kié a kisebb (hoppá mi?)
Szóval voltak bonyodalmak a DOS alatti egérkezeléssel, és ha működött sem feltétlen okozott felhőtlen örömöt.
Visszatérve a Doomra, én arra pontosan már tényleg nem emlékszem, hogy miért nem használtuk anno az egeret Doom alatt, de ez a két dolog maradt. Vagy mert nem működött, vagy nem működött rendesen, vagy mert billzettel egész egyszerűen egyszerűbb, és jobb volt.
De azt javaslom mindenkinek, hogy ki kell próbálni. De nem ám mostani optika gamer egereken, hanem akkori golyós egérrel, dos alatt, egy 486dx4-en 8MB rammal már smooth a Doom. Természetesen a régi, akkor aktuális meghajtókat beszerezve. Aztán meglátjuk, hogy egyáltalán elindul e."Kevés helyen reklámozom, és lássuk be, nincs is túl nagy tartalomgyártás, nem streamelek, nincsenek monológok, csak néha demókat renderelgetek és funolgatok. Értsd nem vagyok YouTuber, ráadásul a communityn belül is egy niche réteget képviselek. Azért kedves tőled, hogy a YT csatornámat bárminemű tekintetben reprezentatívnak gondolod, mert simogatja a lelkemet. "
Nem így értettem.
A Prohardverre, illetve az itteni megosztásodra gondoltam mindössze. Én a nézőszámot annak függvényében keveslem, hogy itt osztottad meg, egy közel milliós felhasználóval rendelkező közösségi szerveren, egy tematikus csoportban.Ez viszont egyáltalán nem a Te hibád, sokkal inkább az érdeklődés hiánya a téma iránt. Én ezért nem értettem a reneszánsz fogalmát, illetve bennem más nagyságrendek voltak ezzel kapcsolatban, és persze figyelembe véve az aktuális Doom játékosbázisát, illetve ennek nagyságát.
-
wjbhbdux
veterán
válasz #48613632 #2870 üzenetére
Inkább a számtalan 25 éves kinézetű indie játékot nevezném az utóbbi évben reneszánsznak, hiszen ezekből egyre több van miközben nagy költségvetésű FPS alig. Tavaly nem is tudom játszottam-e bármivel, jött egy Halo de az pihen amíg beteszik a coopot. De jó látni hogy a régi Doomok meg a Quake 1 is kap még pályákat szép mennyiségben minden évben.
Én a Half-Life/source modokért voltam oda régen, csak az már tényleg akkora erőfeszítés hogy inkább indie játékot csinálnak amiből pénz is jön mert egy komolyabb project fejlesztésével hosszú évekig el lehet szöszmötölni mint pl a G String honfitársunktól./s
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2870 üzenetére
"Meghatározás kérdése, hogy azt a párezer embert minek nevezzük."
Meg ugye kontextusé. Nem a párezer a lényeg, hanem a szüntelen aktivitás, és a csapvíz szintjén folyó új tartalmak, amik a minőségnek sincsenek híján. Ez a második reneszánsz 2016 óta tart; az új Doomok igen sok új arccal ismertették meg a franchise-t, akik között akadtak olyanok is, akiket bevonzott a classic vonal, és a nagyobb YouTuberek/streamerek is pozitívan hatottak a létszámra. A válság a 2000-es évek derekának táján volt, de azok a sötét idők szerencsére már jócskán mögöttünk vannak.
"Ami a korai Doomok egérkezelését illeti, valami oka csak volt annak, hogy az akkori gamerek több, mint 70%-a mégis inkább a billzettel irányította."
Persze. Az volt a default beállítás, előtte meg szinte senki nem játszott FPS-t (nem is nagyon volt előtte, csak egy hangyamaréknyi, és tudtommal azoknál is csak a Wolfenstein 3D-nek és a Blake Stone-nak volt értelmezhető mouse supportja, bár az utóbbi nem annyira meglepő, hiszen Wold3D motort használ) egérrel, a legtöbbekben fel sem merült még a lehetősége sem. Én is billentyűzet onlyval játszottam anno Doom LAN-t E1M1-en, sőt, eleinte még a Quake-et is úgy toltam. Így visszagondolva némely egérre, valahol meg is érthető; az első sajátom (Genius GM-6000) akkora hulladék volt, hogy inkább kurzorgombok + SPACEBAR kombóval vittem el a Dune 2-t az utolsó pályáig.
A másik faktor talán az volt, hogy ha bekapcsoltad az egeret, folyamatosan aktív volt a vertikális mozgás (vertical mouse movement: on/allow vertical mouse movement), értsd ha felfelé toldat az egeret, akkor előre, ha meg hátrafelé húztad, akkor hátra mentél vele. Ezt tudtommal az első source portok megjelenéséig csak külső programmal, pl. Pataki István NOVERT-jével tudtad kikapcsolni, így valószínűleg ez is közrejátszhatott a dologban, annak ellenére, hogy még aktivált vertikális tengellyel is órási előnye volt egy egeres játékosnak a billentyűzet only emberekkel szemben. Egyébként még ma is vannak néhányan, akik csak billenccsel nyomják (pl. BeefGee), de érthető okokból kifolyólag eléggé kihalt állatfaj ez.
"Természetesen a régi, akkor aktuális meghajtókat beszerezve. Aztán meglátjuk, hogy egyáltalán elindul e."
El fog. Ha NAGYON akarnám, meg is tudnám nézni, de őszintén bevallom, nincsenek mazochista hajlaimaim. Egyébként mire eljutottunk oda, hogy hazánkban sem volt über cucc egy 486DX-es gép, már megjött a Doom95.
Egy időben még voltak joystickes formák is, bár ők mára a gamepados nemzedékké evulálódtak.
Fun fact: sokáig az Autorun: on-hoz is manuálisan kellett átírni egy változót a cfg-ben (joyb_speed 31, illetve ha Final Doomhoz is szeretnéd, akkor 29). Amíg erre nem jöttek rá, sokan úgy nyomultak, hogy a klaviatúrán leragasztották a futás (alapértelmezett: SHIFT) gombjukat. : > Aztán megérkeztünk a source portok dicső korszakába.
"Én a nézőszámot annak függvényében keveslem, hogy itt osztottad meg, egy közel milliós felhasználóval rendelkező közösségi szerveren, egy tematikus csoportban."
Amit kb. hét ember látogat, és ha én nem varázsolom mildly related személyes naplóvá, akkor fél évig nincs új poszt. Viszont nézz rá azokra a csatikra, amiket linkeltem; egy új decino videó (kicsit overhype-olt a tag, de amúgy nyugis arc és jó player) például már az első nap 15-20 000 megtekintést hoz. És egy jövőre 30 éves játékról van szó, ami nagyon nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#48613632
törölt tag
válasz Synthwave #2872 üzenetére
Ezt a 2. reneszánsz dolgot én elengedem. Szubjektív dolgokon nem érdemes vitatkozni, mást jelent neked cirka 1000 ember, és mást nekem.
A többivel meg nagyjából egyetértek. Igen, a vertikális mozgás lehetett a legfőbb ok, hogy nem használtuk anno egérrel a Doomot.
Azaz, volt egy elméleti egértámogatás, ami nem működött. -
Segal
veterán
Szerintem lassan privibe folytathatnátok, mert semmi köze az eternalhoz ennek
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Ragnar_
addikt
válasz #48613632 #2873 üzenetére
Meg amíg nem volt Windows, az egeret nem is nagyon ismertük. Dosnavigátor, doomot meg nyilak, oldalazás, ctr lövés space ajtónyitás, ha jól rémlik. Hexen, Heretic ugyanez. Nekem Unrealnél, Quakenél már rémlik az egér használat, azt már máshogy nem nagyon lehetett.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
WATERDACA
őstag
válasz Ragnar_ #2864 üzenetére
Hát most már az MS diktálja a tempót, és mivel a Doom már egy jól bejáratott széria a modern videojátékiparban is, így véleményem szerint a Quake reboot még várat magával majd.
Továbbá Hugo mondta egyszer egy Eternal streamben hogy ez a játékuk nem a csúcs volt, ezentúl is vannak még ötleteik.
A sztorit lehet még csűrni-csavarni, de szerintem ha lesz is valami, az valószínűleg prequel lesz. Ami szerintem még érdekesebb lehet, mint az Eternal sztori.A classic Doom esetében az a szűk réteg is nagyon jó számnak bizonyul, mert azért valljuk be, tényleg egy 30+ éves játékról van szó, és az FPS rengeteg változásokon ment keresztül ez idő alatt. A fiatalok ezt már nem érthetik, ők már csak a PS5/Xbox Series X-ig látnak el jóformán.
u wanted, i got it \o/
-
Segal
veterán
válasz WATERDACA #2878 üzenetére
Leginkább a grafikáig
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Ragnar_
addikt
válasz WATERDACA #2878 üzenetére
"Továbbá Hugo mondta egyszer egy Eternal streamben hogy ez a játékuk nem a csúcs volt, ezentúl is vannak még ötleteik."
Az Eternal első kiegében láttuk. Vettem is vissza nehézséget, még néhány újítás és majd megnézem a végigjátazást Youtubeon..
Lehet, hogy tényleg Doom lesz, majd kiderül előbbutóbb, de egy Quake se kizárt elvileg.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
WATERDACA
őstag
válasz wjbhbdux #2881 üzenetére
Nem tudom ez az infód honnan van, kétlem hogy szabad kezet kapnának, vagy szabadabbat mint a Bethesda alatt. Elsősorban a fejlesztő dolgozik a kiadóért és nem fordítva (sajnos).
Abba is bele lehetne menni, hogy az MS-nek már nem az exkluzív címek és a konzoleladások adják a bevételeik nagy részét. A Game Pass rendszerrel megütötték az évtized egyik legnagyobb üzletét.
Szóval végülis nekik tényleg édesmindegy hogy Quake vagy Doom, de elképzelhetetlennek tartom, hogy a szabad kéz meglegyen.
A Blizzard annyira a béke s*gge alatt volt, hogy nekik az MS a megváltás volt. A Bethesda azért kicsit más kávéház volt ebben a storyban.
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
#48613632
törölt tag
válasz Synthwave #2882 üzenetére
Miért kell minden marhaságba belekötni? Ezek nem fekete-fehér kérdések, hogy vagy igen, vagy nem.
Valamennyi köze van hozzá, mert Doom mindkettő, meg nyilván lehet is még találni összefüggéseket, ahogyan a témához is, amiről épp beszélgetünk. De maradjunk kontextusban, ha beszélünk valamiről, és a témát összességében próbáljuk értelmezni, úgy talán haladni is fogunk előre valamicskét.Az egér kérdésre pedig, igen, van, illetve volt is egértámogatás, bár a módszer hatékonysága erősen vitatható, valamint az akkori gamerek kb 4/5-e nem is használta.
Nekem ez jött le, én tanultam újat, sokat hozzátenni nem szeretnék. Sajnálom, ha Neked nem volt ilyen szerencséd[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2884 üzenetére
Szeretem a precíz megfogalmazást, az bármiféle félreértést megelőz. Sajnálom, ha ezt te kötekedésnek látod, de a téma szívügyem, és mint oly gyakran, a lényeg a részletekben rejlik.
"bár a módszer hatékonysága erősen vitatható"
Volt (valamennyire a konstans vertical mouse miatt), egészen a NOVERT programig, majd később a source portokig, ergo 20+ évvel ezelőtt. Manapság ezt már senki, aki benne van, nem vitatja, bár ez gondolom, lejött.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#48613632
törölt tag
válasz Synthwave #2885 üzenetére
Nem preciz vagy, hanem tudálékos, én pedig nem azért próbálom lezárni a vitát, mert nincsenek érveim, hanem mert már idegesít az együgyű egyhelyben topogás. Semmit nem haladunk, folyamatosan ugyanazt emlegeted akkor is, ha rég megkaptad rá a választ.
Ezért inkább nem említem fel újra. -
Segal
veterán
válasz #48613632 #2886 üzenetére
Akkor mi lenne ha nem válaszolnál?
Nem véletlen írtam már hogy privibe is kényeztethetnétek egymást, mert semmi értelme teleszemetelni a témát ezzel...
Én tutira nem írom le mégegyszer, mert teljesen jogosan jöhetne a válasz rá hogy ez is szemetelés."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2886 üzenetére
Engem meg a felületesség, és az abból eredő hibás konklúzió idegesít. Akkor azt hiszem 1-1.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
-
WATERDACA
őstag
Na mi a helyzet emberek? Master Level UN-ek kitolva mindenkinek?
u wanted, i got it \o/
-
Segal
veterán
válasz WATERDACA #2890 üzenetére
Láttam hogy tegnap elindítottad
Most meggnézztem. Én március 21-én játszottam vele utoljára. Skinek már nem vonzanak mert a multi jobb már úgysem lesz, kampányon szerintem már vakon is keresztül tudnék menni, master levelekből meg az utolsó pár darab ugye elég hulladék lett. Horde elég volt egyszer is
Várjuk a folytatást, addig Slayer úr nyugodjék békében"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
heavygrip
aktív tag
Én azért hetente egyszer elő veszem.
Nekem még mindig élvezetes és kellő képen le köt.
Csak a kampányt csinálom illetve a két DLC t, persze uv fokozaton.
A hordéhez én sem nyúltam megjelenés óta,de szerintem az még játszható, nem úgy mint a hulladék master szintek....Várom egyébként a június 12. Hátha bejelentetik a folytatást vagy valamit.
They are rage,brutal, without mercy,but you,you will be worse, Rip and Tear until it is done.
-
Segal
veterán
válasz heavygrip #2892 üzenetére
Én most olyan jól elvagyok a splitgate játékkal hogy nem is hiányzik a doom. Persze félre ne értsetek, ha jönne egy új akkor instant vétel lenne (talán még a gta lenne ilyen), de jelenleg ebben a játékban mindenre lőni kell ami mozog.
A környezet az leginkább UT-re hajaz (hangok is), esti szórakozásnak tökéletes. Ez az ami nagyon hiányzik nekem a doomból. Az élvezetes multi.
Most már én is elkezdtem várni akkor a június 12."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
heavygrip
aktív tag
Ja, szoktam látni Doom közbe hogy azzal tolod
Ha az unreal tournament hez (1999-es) hasonló lenne a multi az eternalban én is tolnam neki.
Ami igazán engem érdekel az a single, és jó lenne ha csakis erre összpontosítanának a következő részben.
Azt írják egyébként 1,5 órás lesz a konferencia, már most valami teasert kéne villantani nekik. Legalábbis csak reménykedem, az éveleji állás hirdetés az IDnél nagyon arra hajaz hogy valami Doomot készítenek.They are rage,brutal, without mercy,but you,you will be worse, Rip and Tear until it is done.
-
Segal
veterán
válasz heavygrip #2894 üzenetére
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Segal
veterán
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
WATERDACA
őstag
Quake se volt végül, Fable se, nekem egy nagy csalódás volt az egész, minden a Starfieldre volt kihegyezve, ami vagy jó lesz, vagy nem. Tom Howardéknak már semmit se hiszek el, és megérdemli minden játékfejlesztő, hogy így is gondolkodjunk rajtuk.
Sajnos megint ott tartunk, hogy a Sony AAA játékok tekintetében még most is fényévekkel van előttük, pedig már tettek erőfeszítéseket MS-nél.Sokkal nagyobbat kellett volna szólni ennek az eseménynek, felejthető volt. Nálam az MS mindig egyet lép előre, kettőt hátra.
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
Segal
veterán
válasz WATERDACA #2898 üzenetére
Maximálisan egyetértek. Brutális csalódás volt.
Sebaj a kérdés nem az hogy lesz e új Doom vagy Quake, hanem az hogy mikor?"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia