Hirdetés
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch
- Android szakmai topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
Hirdetés
-
Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
ma A Nothing Ear (Open) a fülre akadó kampós dizájnt hozza, a márkára jellemző átlátszó borítással.
-
Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
ph Meglepően kedvező áron rendelhető meg a kínai netes áruházakból ez a 180 Hz-es gamer monitor – megnéztük, érdemes-e lecsapni rá!
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz gyemipapa #691 üzenetére
Tessék? Általában az immo majdnem olyan, mint az nfc, nem? Ha nem immo-s kulcsot teszel az indító helyére, hiába van immo-s kulcs a zsebedben, nem indítja el az autót. A chipnek ott kell lennie centire az olvasótól. Kijavítanak, ha hülyeséget írtam, de én úgy tudom, ez is így működik.
-
kelly416
veterán
Szerencsére én homeoffice-ban vagyok. Azaz talán lennék jövő hétfőtől, de 3 gyerekkel (12 év, 10 év és 2,5 hónap) nem voltam hajlandó szerdától bemenni. Közvetlen főni pedig megértő volt.
Igen, valószínűleg minden hitelt fizetek tovább én is, majd hétfőn vagy kedden mindenképp be kell menjek a fiókba, akkor intézem én is.
-
-
kelly416
veterán
válasz gyemipapa #702 üzenetére
Ebben teljesen igazad van. Mi is csak azért vállaltuk be, mert ilyen állami támogatásos módon új autót tudtunk venni annyi pénzből, amennyit egy használtra nem áldoztunk volna jelen anyagiak mellett. Viszont mostanában 2 használtunk is volt amire ráment az autó ára majdnem és még mindig nem volt jó egyik sem, most is van egy használtan vett A Zafira amire épp rá kellene locsolni a vételárának min. 1/3-át ha majd rá ér a szerelő.... szóval egyébként is nagyon vakaróztam egy kombi Loganon, mert a használt drágább mint az új gyakorlatilag. Aztán jött a lehetőség, nem hagytuk ki a nagyobb autót olcsóbban.
Pénzvolna rá egyben kifizetni, de pont a tartalékok miatt vállaltam inkább hitelt. Belátható, relatíve rövid lejáratú, és ha bedőlne minden, akkor is ki tudjuk csengetni.Egyébként totál igazad van a hitellel kapcsolatban, én sem vennék fel csak egy telefonra vagy más valamire ami nem létszükséglet. Hűtőt is csak azért vettük így mi is, mert csere programban 0% thm-es részletfizetést kaptunk 6 hónapra. A tartalékok kímélése miatt elfogadtuk. Ha "ráfizetéses" a dolog, nagyobb a részletben visszafizetendő mint az egy összegű, már nem szoktuk mi sem bevállalni. Nekem van házhitelem (egyébként esélytelen lettem volna, majd 40 évesen is Anyámékkal laknék vagy albérletben, de az albi árát (50) picit megtoldva a sajátomat fizetem (70), ezért szerintem ez jobb megoldás), feleségemnek is volt, mi is megtanultuk, hogy égetni tud az. Már csak olyat vállalunk, amit a meglévő tartalékból bármikor ki tudunk nullázni, ha kell.
-
kelly416
veterán
válasz gyemipapa #709 üzenetére
Ez azért vicces szívatás.
Én nemrég vettem az Opelemet, és az eddig megszokotthoz képest (azonnal él a bizti, amint neten megkötöm) most másfél hetet állt az autó miközben veszettül kellett volna, hogy tudjak futózni, mire érvényes lett a biztosításom. Addig át sem tudtam íratni. Így is rengeteget telefonáltam, hogy mihamarabb életbe lépjen a biztosítás. -
kelly416
veterán
válasz kelly416 #615 üzenetére
Nos, ma tankoltam tele másodjára (először a szalonból kihozva) 523km után. 8,5 az átlag fogyasztása 100-on tankolás után számolva úgy, hogy 2x 80km meg 1x 60km az, ami nem full város, a többi konkrétan csak város. Nem ideális felhasználása az autónak, de barátságos első adat szerintem.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #734 üzenetére
Igen, gondoltam, meg másoktól is ezt olvasom/hallom.
Szerintetek 3.000km körül nem illene csinálni egy olajcserét? A szervízkönyv 1 év vagy 30.000 km-t ír első szervizre, de szerintem nagyon nem ártana egy bejáratós olajcsere. Tévedek?
Szerk.:
Bár ilyen ütemben a 3000km az egy éves szervizre lesz meg.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #741 üzenetére
Akkor jó, szívesen viszem is (remélem nem kell közelharcot vívni majd a szervizzel, hogy 0w20 olajat tegyenek bele, nem 10w30-at, mert barátom mondta, hogy csoportokban olvasta Renault és Dacia vonatkozásban is, hogy minden áron 10w30-at akar bele rakni a szerviz, pedig a könyvében is 0w20 van), mert én azt sokkal egészségesebbnek tartom, mint 30.000-ig kihúzni az elaő olajjal.
-
kelly416
veterán
Nálunk a lodgy is mindig meg van gyanúsítva az alufelnikkel. Megrendeléskor kértünk hozzá egy garnitúra téli kereket, kaptunk egy garnitúra dísztárcsát is ajándékba (igaz, sötét van az autón és világosabbat kaptunk, de ajándék lónak...), De a gyönyörűen kartonba és fóliába csomagolt kerekek hagyományos kis lyukas felnin vannak már. Pedig reméltem, ugyanilyen dísztárcsa-kompatibilis felnikkel kapjuk.
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #800 üzenetére
Nem hiszem hogy összeszerelési hiba lenne. Sajnos a miénkben is zörög valami műanyagosan. Én is attól tartok hogy az olcsóság átka.
-
kelly416
veterán
Értem én, hogy amin lehet, spórolunk. Ebbe benne van az is, hogy kevés benzinnel adják át az autót. Nekünk is azt mondta az értékesítő, hogy első kútig csak. De ez azért több a soknál. Vagy csak frissen feltöltve levegős rendszerrel vettük át?
-
kelly416
veterán
Ez azért nagyban függ attól is, mire kell? Nekem most van egy Zafira A-m amit ugyan építkezéshez hurcibálós- futózósnak vettem, de képtelen vagyok nem rendbe tenni és vigyázni rá. Na ha vége ennek, ami max. fél év, eladom, mert öreg és nagy, a Lodgy mellé sok. Nekem lehet megérné a kis Kia, mert itt városban elég az, el lehet szaladni 50-60 km-re is ha kell, ha meg kell a nagy, ott a Lodgy. Mindenképpen kell valamit vegyek majd, ne bukjam a bónuszt, meg ha bármi történik, legyen egy pót. Na most vagy veszek 2-3 százért egy lóti-futit, vagy veszek egy MX5-öt mondjuk, báz azzal télen nem kéne kiengedni az asszonyt vásárolni, vagy veszek valami újat, amivel sok bajom nem lesz egy ideig. Kecsegtető ez a harmadik, mert érzem, hogy az MX5 nagy királyság lenne, de ha nem is kiöregedtem, de apaként már nem hajt a vérem. Inkább felnevelném a gyerekeket. A leharcolt lóti-futi meg jó eséllyel pénztemető lenne sajnos. Így pl. nálam alternatíva lehet és kijönne a matek is szerintem.
-
kelly416
veterán
Na látod, pont a keret az, ami több oldalról nézhető. A Zafirát is azért vettem meg, mert kollégám olyan szerelőnél dolgozik, aki GTK autókat vesz meg, állítja talpra és adja el. Mivel nálam a futózás, anyagmozgatás volt az elsődleges cél, erre megfelelő a 2.0DTI motorral. Ennek a bal hátuljába mentek bele, de új futóművet és bontott de jó állapotú karosszériaelemeket kapott. Kollégám elmondta, hogy pöcc-röff indult hónapos állás után is, nem volt rozsdás akkor sem, amikor elkezdték szétszedni. Elhoztam, kiszolgál, de azért 300-at rálocsoltam (4 új féktárcsa, összes betét, szűrők, folyadékok, lengéscsillapító csere, bölcső le, megtakarít, lefest, vissza, motortartó bakok cseréje), merthogy a hátulját csinálták ugyan, de az elejére rá sem nézett, pedig egy ilyen szép bal első féktárcsa igencsak deal-breaker lett volna, ha én hülye nem hiszek vakon és átnézem jobban az autót. De sajnos több vassal is jártam már hasonlóan, meg volt olyan autónk ami a családban volt 20 éve, és amikor megpedzegettem, hogy el kellene adni, elkezdtek előjönni a bajok. 200.000 ráköltés után sógorom "átvette" 100.000-ért, és ráköltött még 50-et. Ez egy 96-os 1.9D Clio, aminek a motorja mai napig tökély, csak a fékek, csak az elektronika, csak a kasztni...
Szóval egy új autónál legalább előre tudok kalkulálni a kiadásokkal. És tuti, hogy 2 éven belül nem is lesz rá keret, de a bónusz 2 évig megmarad, így próbálkozom én is addig spórolni, minél kevesebbet kelljen hitelezni.
A fólia király, majdnem megfelezi érzetre a bejutó napfény energiáját. De miért viszel új autót szerelőhöz?
Én is agyaltam, hogy marad az Opel itthoni városi használatra, de nagy dög, meg dízel, ami nem annyira kultiválja a városi használatot, főleg egy kis városban, ahol gyalog is beérek melóba 10 perc alatt, csak ha esik, ha hideg van, ha a gyerekeket vinni kell, ha tudom, hogy később kell az autó a nap folyamán...
-
kelly416
veterán
Na a start-stop kikapcsolás érdekelne, meg talán a vízhőfok egyszer-egyszer, de az kevésbé. Illetve az bolygatja még a fantáziámat, hogy miután olyan nagy a kijelző, miért pont ugyanabban a sorban kell megjelenítse a tempomat vagy határoló által beállított sebességet, ahol a többi váltogatható adatot is kiírja (napikm., összkm., átlagfogy., pill.fogy. stb...)? Miért nem lehet legalább ezt a két fajta valamit egymás alá megjeleníteni? Tempomat mellett a pill.fogy. látszik 2mp-ig, aztán áll vissza a tempomatos sebesség kijelzésére.
Igen, de kollégám besegít annak, akitől megvettem, a kiszerelés- beszerelés dolgokat csinálta (ajtók, kárpitok, ülések, övek stb...), így még talán érthető is lenne, hogy ő maga nem nézte az elejét, de a jobb és bal hátsó tárcsákat is cseréltük, még ha nem is voltak olyan vészesek mint a linkelt, de vállasak és kopottak voltak. De mindegy is. Tuti nem rossz indulatból csinálta (akinek dolgozik, az már más kérdés, ott anyagi haszonlesést sejtek), csak mégis bosszantó. És minden használt ilyen tisztelet a kivételnek, de azokat általában nem én találom meg.
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #890 üzenetére
Mibe? Mert Dacia, Dacia, de Lodgy, Logan, Sandero vagy mi?
Nem szóltam, Lodgy. Várj, kimegyek nézni és gondolkozni.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #898 üzenetére
Én a pohártatró előtt lévő kis tálcára szoktam lerakni a telót, feleségem is gyorsan rászokott erre, főleg ha megy az androidauto. De nincs élhető ötletem egyelőre számodra, hacsak nem a lehajtható napellenzőre teszed fel valami csipeszes megoldással vagy a kormányra, ami eleve agybaj. Szerintem. Az előző autómban a középső tükör mellé jobbra dobtam fel a telót, ott takar a legkevesebbett a hasznos kilátásból, és egyébként is szokott oda pillantani minden pilóta jobb esetben, úgyhogy ki sem esik a szokásos látótérből. Jobb ötletem most nincs.
-
kelly416
veterán
válasz gyemipapa #901 üzenetére
Na igen, ez ismerős. Be a boltba, melóba, bárhová, aztán curükk vissza a telóért. Na meg pénztárcáért, ami nyáron zsebben meleg és nagy, úgyhogy előszeretettel marad az autóban. Itt a Lodgy-ban is itt szokott maradni, bár mentségemre szóljon, csak akkor teszem ki, ha tölteni akarom vagy arról navigálok, mert a gyári navit sokkal kevésbé szeretem, mint az androidautót.
Egyébként ha már töltés, akkor a céges S-Cross egy 3 órás úton androidautós navi mellett (ami kb. csak saját gyári kábelen hajlandó működni S9-el régebb, most meg Mi 9T pro-val is) kb. 10-15%-ot tol a telóba, a Dacia bármilyen "szutyok" Ugreen vagy Baseus kábellel hajlandó AA navi mellett is feltölteni a telót ugyanennyi idő alatt. Szóval szerintem le a kalappal, nekem ez hatalmas dupla pozitívum. -
kelly416
veterán
Aham. Akkor majd egyszer kerítek hozzá valakit, aki ért is hozzá meg van is normális eszköze, programja.
Na igen. Rengeteg minden van ott, a tankolás óta megtett táv például nem egészen világos, mert azt néha magától is nullázza tankolás nélkül. Vagy én nem értem azt sem, meg néhány másikat sem.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #909 üzenetére
APKmirror-ról (legalábbis úgy emlékszem, onnan) leszedtem, telepítettem, kábellel össze dugtam a telót a fejegységgel és végig pötyögtem azt a pár "első lépést" behúzott kézifékkel. Utána mindig.tök jól működik. Ilyen volt S9-el is, ilyen most Mi 9T pro-val is, de feleségem Redmi Note 4-e is tökéletesen üzemel így.
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #913 üzenetére
Nekem vármilyen Baseus vagy Ugreen kábellel is tökéletes. Most rendeltem direkt 90 fokos Ugreen-eket, mert a RN4 microUSB, a 9t meg már type-C.
-
kelly416
veterán
A tartót köszi, bár látszólag semmi szükségünk nem lesz rá, hatalmas ötlet és nagy királyság. Akinek nem nagyképernyős fejegysége van, annak tutira egy király alternatíva.
Az OBD-s meg a Micom cucc is jól hangzik. Köszi.
Egyéb téma:
Lodgy esetében tudja valaki, mik azok a gumi takarók az ajtók alján, amik csavarral vannak oda fogva? Ma ragasztgattam körbe az ajtókat hangszigetelés és koszos küszöb elkerülésének reményében, akkor láttam azokat a kis takarókat. Ha gondoljátok, holnap csinálok képet róla. -
kelly416
veterán
Nekem jól van lent a tárolóban, amikor töltőn van, vagy esetleg a kesztyűtartó feletti kis nyitott tartó is szóba jöhet még. Ha nincs össze dugva, mindig zsebben hagyom, mert mehetek vissza érte miután kiszálltam. Ezekben úgyis csak a hatalmas fontosságú varrott maszkok vannak vagy semmi.
A kijelző előtti kábelre meg ilyen kábelt használok ilyen kábeltartóval megspékelve. Nem mondom, hogy kimondottan esztétikus, de ha arra hajtottam volna, nem is Dacia-t veszünk. Össz. 3db-ot ragasztottam fel, annyi elég a kábel elvezetéséhez a fenti helyekre. Nekem.
Ja? Köszi. Reméltem, hogy esetleg kilépő fény előkészítés, ami aztán nem lett soha bevezetve, de akkor nem szerelek bele ledes fényeket.
-
kelly416
veterán
Oh, ne is mondd. 50 helyett 30, üres körforgalom brjáratánál is megállunk és körülnézünk (én már amikor közeledek, akkor csekkolom, milyen helyzetre számíthatok majd), jobbra a felezővonaltól, balra meg a padkától kanyarodunk... és a kedvencem amikor a kerékpáros jobbra kis ívben úgy fordul, hogy fittyet hány az elsőbbségadás táblára is meg a többi közlekedőre is.
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #962 üzenetére
Nekünk is ugyanezen felszereltséggel. De ha már a rádió (bocsánat, fejegység) menüjében túrtam, nézzétek mit találtam mindenféle trükközés nélkül is.
-
kelly416
veterán
válasz Flowtation #964 üzenetére
Na ja. Nekem az is elég, hogy AA jól megy, minden telónkkal kapcsolatot teremt meg van 3 fokozat fényerő. Az is csak azért tettem be, mert itt korábban írta valaki, hogy nincs fényerőállítás a Dacia-ban.
-
kelly416
veterán
Ja? Ilyenekről is beszélünk? Ajtózár takarót én is rendeltem, de Lodgy-hoz nem jó. Ha valakinek kell, [link] szívesen oda adom ingyen. Rendeltem küszöbvédőt is, de a miénken van gyári elől, úgyhogy csak hátra tettem fel, ahol ugye a gyerekek mindig óvatosan vigyázva közlekednek, de jól bírja. Igaz, a feliratot nem tettem rá, minek? Tudjuk, mibe ülünk bele anélkül is. A szilikon huzat a kulcsra még mindig nem érkezett meg, azt várom nagyon.
Továbbá merem ajánlani a hálót, nagyon nagy királyság és jól passzol a csomagtérbe. QI töltőt (szerintem a kézifék előtt tökéletes helye lenne a Lodgy-ban, csak nekünk haszontalan), kábelrendezőt, hátsó lökhárító védőt de van gumi is, vettem gumikukacot is szerszámokkal, de feleségemnek ez a kedvence, mert tök jól elfér a műszerfal tetején lévő tartóban. A kijelző feletti usb miatt 90 fokos kábel, az ajtókat ilyennel ragasztottam körbe de még hosszabb úton nem teszteltem, hogy csendesebb lett-e. A motorháztető alá is ezt ragasztottam, majd egy esős napos autózás után látom, volt-e értelme. Ja? Ha már a hálóval kezdtem, ez is király. Jobbra az emelő elé raktam, mert azt olyan csúnyán ott hagyták szabadon. Hasznos kis cucc és nagyon jól tapad. Na meg vettem ilyen fóliát a fényszórókra, de 2 óra hőlégfúvózásos, símogatásos, szikézős szívás után leszedtem, ez maradjon a profikra.
-
kelly416
veterán
Teljesen más az ajtózár bütyke, de még nem volt nálunk az autó, amikor megrendeltem. Régebb a fókán volt ilyen és nagyon szerettem, egy mozdulattal felpattant a helyére ragasztó nélkül és sosem mozgott.
Értelek, poénból írtam, hogy nem tudom mibe ülök bele. Nekem viszont ez a felirat a felesleges csicsa, kilépőfénynek viszont haszna van néha. Igaz, sima led világítana az ajtó alá, nem dacia logo. Sajnos pattantam már ki sárba sötétben, bár nem mostanában, az is igaz.A hálót sem gyárilag kértük, de.jó bepakolni alá a cuccokat, sokat megfog a kallódni akarók közül menet közben. Gumiszőnyeget majd veszek én is (nagy izgalmunkban megrendeléskor elfelejtettük), de még a szalonban is azt mondták, vegyek Rider csomagtértálcát, 5 személyes autóba való, de ki van képezve a hely a két hátsó ülés rögzítésére, sokkal gumisabb mint a gyári. Asszem 11.000 Ridernél, 12.000ért adja a Formont és 13.000 ha megrendelem (postaköltség) Ridertől, úgyhogy a 3000-es olajcserénél veszünk is egyet a Formontnál.
Na a miénken meg lökhárító védő nem volt gyárilag.
Küszöbvédő és közelebbről
Kép a kis hálóról
Kis háló az emelő elé -
kelly416
veterán
válasz gyemipapa #990 üzenetére
Igazából eltakarja a csavarokat, és ha esetlegesen zsíros, koszos részét is, bár ha bármi zsíros kell legyen, úgyis az a rész az, ami pont kilóg belőle. Egyébként a Lodgy kasztniba rögzített zárrészébe akadtam már bele kiszálláskor jó bő rövidnadrágban, de azzal úgysem tudok mit csinálni. Ilyen szempontból sokkal jobb a Duster vagy Focus2 féle megoldás.
-
kelly416
veterán
Nincs mit. Nem kértük, ha tudtam volna, kérem hátra is, vagy nem kérem az elsőt, mert így elég fura, hogy elől ilyen szép, hátul meg sima carbon utánzat fólia, de ez van. Olcsó autóba olcsó megoldás.
Persze, hogy sokkal jobb a csomagtértálca (bár a tálca nem üti a hálót év viszont, úgyhogy nekünk lesz mindkettő egyszerre), csak mondom, a nagy izgalomban elfelejtettük felsorolni a sárfogó, szélterelő, koporsó, kutyarács és hasonló dolgok mellé.
Gumiszőnyeget is nézd meg Rider-nél, én ezeket az infókat kaptam bő egy hónapja:
"Köszönjük érdeklődését!
Az Ön autójához - Dacia Lodgy 2012-től gyártott modell - alábbi termékeinket ajánlom:
- csomagtértálca 5 személyes modellbe a második üléssor mögé: br. 12.900 Ft/db,
- csomagtértálca 7 személyes modellbe a második üléssor mögé, a harmadik üléssor ülésbak helye jelölve, vágható: br. 12.900 Ft/db,
Mindkét csomagtértálca elérhető most raktáron, azonnal átvehető/postázható.
Termékeinkhez hozzájuthat:
- személyesen: 8200 Veszprém-Jutas, Kisréti u. 21.
- postai utánvéttel (postás házhoz viszi, postaköltség ellenében 1990 Ft; 10 kg-ig.)
További termékeink az autóhoz:
- peremes lábtálca első kettő üléssorba Guardliner – rögzítő patentek mellékelve a garnitúrához: br. 14.100 Ft/garn.,
- peremes lábtálca 3 db-os garnitúra az első kettő üléssorba: br. 17.200 Ft/garn.,
- peremes lábtálca 4 db-os garnitúra három üléssorba: br. 24.500 Ft/garn.,
- gumiszőnyeg első kettő üléssorba: br. 12.000 Ft/garn.,
- kartámasz, tároló rekeszes, felhajtható karfás: br. 17.000 Ft,
- kartámasz, tároló rekeszes, felhajtható karfás, csúsztatható fedelű, állítható magasságú, tolltartó funkciós: br. 22.800 Ft,
Méretpontos kartámasz kiválasztásához az autó pontos évjárata szükséges információ!
- sárfogó gumi (univerzális – Feltétel: a műanyag dobbetét egy síkban legyen a karosszériával): br. 4.800 Ft/pár,
- lökhárító sarokvédő díszléc lekerekített (35 vagy 50 cm hosszúságú): 4 db-os br. 4.800 Ft/garn. ,
vagy aszimmetrikus végű (37 cm hosszúságú): 2 db-os br. 4.800 Ft/garn. 4 db-os br. 9.400 Ft/garn.
- kiviteltől függően tetőcsomagtartó, kerékpárszállító, akár vonóhorogra is.
" -
kelly416
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mikrotik routerek
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Assassin's Creed Odyssey
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hisense LCD és LED TV-k
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen