- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #2977 üzenetére
A Crown Victoria full size sedan, én simán elférek benne a magam kis 169cm magasságával, de 180 környékén már ez is szűkös lenne szerintem. Széltére van hely, de annyira nem tudod hátra tolni az ülést, hogy kényelmes legyen. Aztán megeshet, hogy tévedek, de nekem is majdnem max. hátra van tolva. (Nem, a pedálsor sem állítható.) És 1997-es az autó. Nem mai trend ez, sajnos.
Tágas és szellős az 500-as SEL Merci, meg a 7-es Bömbi, az Audi A8 és társaik, de ott 4 főre van hirdetve az autó eleve. Mármint az, amelyik tágas. (Na meg az Ikarusz. )
-
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #2999 üzenetére
Gratulálok. Sok-sok balesetmentes km-t!
Ezek szerint a Lodgy kicsit szélesebb (pedig gomdolná az ember, hogy az utód jobban tetvezett...), mert elméletileg hátra befér 3 gyerekülés egymás mellé. Bár a középre rakott ülés mellé ne cesen fér el a 12 éves fiam és a 14 éves lányom, de ketten egy limóban sem férnének el, úgyhogy ez nem mérvadó. Én 179cm, 102-103kg beférek az ülés mellé, de tetpeszkedni nem kell.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3014 üzenetére
A Lodgy mellé vettük a Dacia-tól. Egyszer használtuk már, majd most lesz a második bevetése. Nem sokat használjuk, de olyankor jól jön. Csak nekem kellett volna még nőni hozzá, alig érem fel.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3016 üzenetére
Megeshet, de most 6-an ülünk benne, mellettem 2db 120 literes esővízgyűjtő, még a mögöttem lévő kis hely is ki van töltve futóbiciklivel és apróságokkal.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3021 üzenetére
Én csak a szerkezetet venném meg, kerékkulcsot sokkal jobbat is találsz olcsóbban. Emelő nekem pici palack van bent a gyári mellett is, egyszerűbb, könnyebb emelni vele, 3T papiron, de a Lodgy-t egyben is meg kellene emelje így is. Lidl vásarlás, talán 6000Ft volt. Tesztelve, nem ereszti vissza az olajat, elbírta a CrownVic-et is, nekem ez elég. Szóval pótkerék tartó szerkezet, annak beszerelése (bar szerintem csak a helyére kell akasztani, nem spórolták le a fülekez sem mert az külön gyártási nehézség) és kész.
Szerintem.Illetve nekem nagyon gyanús, hogy ugyanaz a méret mint a Lodgy, Logan, Sandero, stb, mert megint csak egyszerűbb egy kerékagyból gyártani sokat, mint sok eltérőre rakni a sok eltérő felnit is. Ezek mind gyártási költség optimalizálások. Ez itt is tetten érhető, bár a Jogger nincs benne, de csak ET eltérést találsz, azt sem sokat. Potkeréknek szerintem akármelyik jó lenne. De a CV-re én itt kerestem adatokat, a Joggerre is hoz számokat.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3023 üzenetére
Szervizben mindennel legalább egy órát szöszölnek, aztán túlcsúsznak rajta kicsit. Az olajcserémmel például 1:12 volt a legutóbbi szintidő, ebből 10 perc az effektív munka, 20 perc ha minden elinduló olajcseppet megvárunk, hogy lejöjjön, a többi a kollégákkal trécselés, másik autó csinálása "ameddig ez lefolyik", így írnak el 5 szerelőre 8 órás műszakban (5x8=40 helyett) 60 munkaórát vagy még többet. Minden megkezdett óráért telibe fizetsz, így 2 óra munkadíja van elszámolva nekem is az 1:12-es olajcserére. Szomorú, de kész lehúzás a márkaszervíz is.
Otthon Mazda 626, Ford Escort (és még sok más, de ezeknek mélyen és necces helyen van az olajszűrőjük és ezekkel kezdtem) csináltam meg majdnem 0 rutinnal az olajcserét 40 perc alatt emelővel, bakolással, aláfetrengéssel, leeresztéssel (ugye vízszintes autónál van jó helyen a leengedő csavar), újra emeléssel, kínlódással. Egy rutinos ember csáposon célszerszámmal legalább 2 autót meg kellene csináljon szimultánban (ameddig az első lecsorog, a másodiknak is nekikezd leengedni) ennyi idő alatt. Szerintem.
Minél többet, annál jobb. Úgyis felfelé mennek az árak. De minek adod el? Dobsz fel 4db 4évszakost és áldás, békesség?
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3026 üzenetére
Ez így ok, csak kérdéses, hogy plusz fülek vannak felhegesztve a tartó bekső részéhez, vagy "csak" be kell akasztani valahová? A gyártas miatt gondoltam olcsóbb az összes fület felvarrni aztán ott rohad el ha nem kérnek rá pótkereket, de ezek szerint tévedtem. Ebben az esetben csak Dacia szervizben rakatnám fel a pótkeréktartót, nehogy gari ugorjon vagy bármi hasonlo történjen. A többit szinte biztos, hogy nem ott venném meg.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3039 üzenetére
Csak én nem találom a tervezőt vagy minek hívták? Ahol összeválogathattam, hogy hány hengert kérek és milyen színű legyen.
Egyébként a Zasszony volt tegnap Kecsón gariztatni, ragasztottak egy új gumiszigetelést bal oldalra a kasztnira és beállították a hátsó ajtók zárját, mert csukáskor nekikoppant a zár a stiftnek (vagy minek hívjam azt a hengeres vackot aki kiáll a kasztniból és amibe a zár belekapaszkodik csukáskor), hangyányit emelkedett az ajtó és úgy csúszott be a helyére. Minden flottul ment, órán belül ingyen megvolt minden, tényleg garanciálisnak vették ők is ezeket a hibákat. Szerencsére.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3044 üzenetére
Igen. Cseresznyére igazad volt.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3050 üzenetére
Én szoktam enni, inni néha, amikor hosszabb útra megyek. Utána kitakarítok, nem áfonyalekváros palacsintát eszem hanem valami kiflit mondjuk és vizet iszom. Ha "baj" van, akkor sincs baj, a víz nem hagy foltot, a mirzsa könnyen kijön. Tudom, ez én vagyok, más meg azt szereti enni-inni amit éppen szeret.
Koszosan meg vagy nem ülök be, vagy ha mondjuk alá kellett fetrengeni az út szélén, teszek magam és az ülés közé törölközőt, rongyot (bár azt már lefekvés előtt a földre is, ha van értelme), mert mindig van valami ilyen az autóban. Ha egyik sem működik, kukazsák.Persze igazad van, van az a helyzet, amikor egy huzat jól jönne, pl. most hoztam be egy szál rövidgatyában az autót az utcáról a garázsba, a vesémre ráégett a fekete üléskárpit. Jól jött volna egy világos huzat.
Csak én inkább a sűrűn takarítást választottam, ennyit mondtam. Lehet, az sem jön ki olcsóbbra, mint az évente 1 garnitúra huzat. -
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3057 üzenetére
Én is kaptam az alkalmon (ez úton is köszi), és kérdeztem olyat is, amit nem láttam a munkái között. 4 automata ablak egy helyett, meg le-fel automata. Hátha, mert ha megoldható, akkor már csak egy kis lépés a központi zárra automatán bezáródó ablak.
Szerk.:
Választ még nem kaptam, de hát hét vége van, majd ír valamikor.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3059 üzenetére
Nem is türelmetlenkedtem, csak kiírtam a kérdésemet ide is, aztán olyan félbehagyottnak látszik a dolog, hogy a választ nem írtam ki. Ezért tettem hozzá gyorsan, hogy válasz majd lesz...
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3061 üzenetére
Na kaptam is választ. Sajnos az automatizálás nem működik.
Szerk.:
Azaz működhet, de kábelköteget kell bontani, régebbi autó elektronikáját beépíteni, ugrik a gari és szinte borítékolható, hogy nem működik majd hibamentesen. Szóval nem vállal véletlen sem hasonló operációt.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3063 üzenetére
Meg én sem csináltatnám meg senkivel.
Evidens, hogy nem vállalja. De korrektűl elmondta azt is, amit nem vállal, meg az okát is.
-
kelly416
veterán
válasz tordaitibi #3068 üzenetére
Az azért nem rossz, bár feleségem a Lodgy-val (2020 márciusában vettük át, 1.33TCe 20-25e km talán vagy még annyi sincs, szinte csak város "anya taxi" és bevásárlókocsi módban) 5,6 körül szokott meglenni fed.comp. szerint. Ennyit jelent, hogy lényegesen nagyobb ( bruhaha... ) a motor és könnyebben viszi a kasztnit.
Mondjuk a Lodgy ezzel az 1.33-al 90-ig jó, utána már elkezd nagyon sokkal többet enni. Nem pályára való, az biztos.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3072 üzenetére
Hát... én ne beszéljek, igaz?
-
kelly416
veterán
Azt javítottam 6,2-re 2 h.sz-el előtted.
Most 6,5 az átlag, tegnap, tegnapelőtt és ma futóztam sokat, költözés szekrényekkel, nyilván fincsi volt az autónak is.
Szentes kis város, dugó nincs, haladni lehet bármikor. Ez azért sokat jelent. És azért 2,5 év alatt mentünk is vele, még akkor is, ha kovid miatt külföldön alig voltunk.Ja? 1.33 TCe 4 hengerrel.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Tudom. Amikor felmentem a Nyugatiba oktatni, utána el kellett mennem a CV küszöbjeiért Dunaharasztiba. És ez még jó időnek számított sokak szerint.
Nem laknék ott, de szívesen autózom arra évente 1-2 alkalommal. Mondjuk ennyi elég is.Egyébként én keveslem a fed.comp. szerint kiírt fogyasztást, de több alkalommal utána számoltam az elején, nagyjából reális volt. Például 6,2-nél én 6,4-et számoltam nagyjából, de ennyi csalás belefér. Viszont az a 9 liter nekem sok lenne helyi szinten, a Te esetedben pedig sajnos reális.
-
kelly416
veterán
A Lodgy inkább városi, kisvárosi, vidéki autó. A pálya már sok neki, ott sokat eszik, a város meg jó, ha nincs dugó.
Egyet értünk a klímában. Sajna hangos nagyon. A 2-es úgy volt jó tavaly amikor a Balcsira mentünk 7-en, hogy a kopoltyúkat kinyitották a gyerekek, úgy húzott hátra is hűvöset a huzat, másképp megfőttek volna vagy mindenki belezsong a klíma hangerőbe.
Igen. Itt gyorsan terveztem egy utat, 30km 28 perc, de itt 20km-t is csak országúton tudsz tervezni, akkor is 2 várost érintesz már. Teljesen más a Pesti/nagyvárosi közlekedés, bár Szegeden szoktam sokat autózni, az is könnyen autózható város hiába nagy.
-
kelly416
veterán
Mondjuk a Te vátosidhoz képest tényleg. Nekem szemet szúrt, hogy 80-90 környékén eszik legkevesebbet hatodikban és a mi átlagunkhoz képest már sok a 130nál kért kaja. Persze, én sem verem a fogamhoz a garast annyira, ha pálya van, mi is megyünk bőséggel 130-at, de ha kevés kompromisszummal jár, elhanyagolom a pályát.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3097 üzenetére
Uh. Az nem jó. Jobbulást, gyógyulást!
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3106 üzenetére
Nem hiszem el. Fényképet kérek. Na jó, ne tedd.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3108 üzenetére
Ne haragudj, jól nem jövök ki belőle, de örülök, hogy mi még Lodgy-t vettünk. Ma már nem, de holnap végig járom ezeket a helyeket kamerával én is, szerintem ezek mind jók a Lodgy-ban. Na jó, az 5 küllős felni 4 csavarral sehogy sem jó, abban a Lodgy sem jobb picit sem.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3108 üzenetére
Kezdem itt, de előre szólok, hosszú lesz.
18.000km azaz kicsit több, mint a Tiéd, ehhez mérjél ezt-azt. Nem értem a tetősínt, mert a Lodgy-ra sikerült normálisat feltenni, igaz illesztési hézag itt is van.
A híres, hirhedt Dacia megoldása, acélfelni + dísztárcsa, de ez is olyan mint a Tiéd, egy csücsköt telibe terveznek, két csavar félig van benne a "küllőben" és a negyedik pont köztük. Tehát amennyire tudták, szimmetrikus itt is, Nálad is. De a problémádat értem és igazad van.
Nálam a küszöb nem túl vastag, és mint láthatod, benyomni sem tudom. Nem tudom mi van alatta, nem feszítettem ki. Miért nem teszel alá szigetelés csíkot, ha ennyire zavar? A küszöböt is kibéeleld, meg a zajt is csillapítod.
Én is 104 kg vagyok, és ennyi km alatt én is ültem bele kb. annyiszor a bal 1-be, mint Te a Tiédbe 1500km alatt. Meg a feleségem még sokszor annyiszor fele akkora súllyal.
Télen gumi, tavasztól őszig szövet szőnyeg, mindkettő gyári (igen, a kosz az főleg a szövetszőnyeggel alap tartozék, de én havonta 1x ha bele ülök vezetni, bocsássatok meg hogy nem takarítottam ki most), nem bolyhosodik a szélénnél a kárpit. Nem tudom, miért változtattak a kárpit anyagán, szerintem a Lodgy kárpitja is elég olcsó János. És igen, a Lodgy szőnyege is elég amorf, szerintem a Joggeré is hasonló.
No meg minap megálltam egy fekete Jogger mellett, epedezve körbejártam (irigylem a hátsó lámpákat például), de ahogy megnéztem a tabletet a műszerfal tetején, boldogan ültem vissza a Lodgy-ba. Nekem nem tetszik az a kialakítás. Nyilván a műszerfal nagy részét elcserélném azért. Mint ahogyan az automata klímát is, úgyis csak hosszú úton kapcsoljuk be, de olyankor meg rossz lenne állítgatni, ha tudna túl hűvöset csinálni.
Az automata világítás az egyik legnagyobb királyság, de sajnos nem nálunk. Nálunk amint kimész országúrta, kötelező a gépjármű elejét és hátulját is megvilágítani, így a DRL-es automata fény semmit nem ér. Sajnos. Azaz de, városban.
JoinR (#3123):
Helyzetjelzőt hétköznapi körülmények között kb. csak az kapcsol, aki képes tiszta időben nappal ködlámpával közlekedni, mert a saját fejében van a köd. Nekem kb. 15 év alatt emlékeim szerint egyszer sem volt szükségem helyzetjelzőre, mert sosem hagytam megvilágítatlan helyen az út szélén az autót éjjel.Monya78:
Ja? Látom, mégis bonyolítottak még egy kört a szőnyegen. Elég fura.Igen, látható a fényerőeltérés így is. A mértéke passz. Egyébként ez is eléggé szép része a Jogger-nek.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #3127 üzenetére
Már előre látom a hőbörgést, hogy mekkora felelőtlenség gyereket csomagtartóban... A 2,5 éves fiam hetekig könyörgött, hogy a csomagtartóban utazhasson. Behoztam a kocsibeállóról a garázsba és akkora öröm volt Neki, mintha mi kapnánk egy új autót csak úgy. Pedig volt vagy 12 méter az út.
Használati tárgy. Értünk van, megkönnyíteni a mindennapjainkat, kiszolgálni az igényeket. Vigyáz rá az ember egy határig, de ha már kihozta a szalonból sok pénzért,, vagy kicsit kevesebbért használtan vette, csak használja.
Melóhelyem felé van egy fószer, Vitarája volt, most valami Toyota suv-ja van, de a bánásmód ugyanaz. Ha esik, havazik, stb, akkor bicikli. Ha jó az idő, talán kihozza az autót, de ha haza ért, lemossa az utcán (tilos, de kit érdekel?), kitakarítja a motorteret, körbe mossa a felniket, küszöböket, kerékjárati íveket, mindent. Pár éve amikor a -20 fokok voltak, akkor is ezt csinálta. Nem tudtam hogy egyensúlyozni a jégbordán, hogy ne kilinccsel előre menjen az autó, ez meg könyékig a felniben gőzőlgő vízzel takarítja az autót. Ez túlmutat némi fanatizmuson, úgy gondolom.
Szerk.:
Helyesírási hibák.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz mauimagic #3143 üzenetére
Hatalmas a tévedés. Városban nagyon tud lépni, könnyű a bódé. 90 környékén meg felette már nem okoz meglepit, de jó fordulaton városban én is pislogtam 1-2 kigyorsításkor. Vezettem már 5.7-es V8-ast is párat, meg volt mk2 2.0tdci fókám (na az jól ment szerintem), S-Cross-t is sűrűn hajtok (1.6 turbo dízel az első szériasakból), szóval ültem már ebben-abban, még ha egyik sem volt versenygép.
-
kelly416
veterán
Most farokméregetés van vagy mi? Hogy jön ide egy hothatch? Most nézzük meg a Clio V6-ot, utána a Volvo V70R-t, aztán egy Impreza VRX-et és még ki tudja mit, hogy tényleg nem gyorsul állatul a Lodgy?
Azt mondtam, városban nagyon meg tud indulni, ha jó fordulattartományban bosszantod a gazpedált. Senki nem mondta, hogy halálos iramba való a gép. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3166 üzenetére
"Mert más nem volt anyagilag elérhető." Így hangzott volna a mi indokunk is.
Sokszor gondolkozom, hogy mi a Zasszonnyal igen jól keresünk a környezetünkhöz képest, mégsem jutunk előre csak pici lépésekkel. Mit csinálhatnak azok az emberek, akik új Volvóval, új Bömbivel, új Mercivel, vagy akár csak új szinte bármivel szaladgálnak? Ok, nyilván ha én is beköltöztem volna a 6. emeletre, sokkal kevesebbet költenék az ingatlanra mint a jelenlegi kertes házra ahol lakunk, de közel sem spórolnék annyit, hogy új Audit vagy akár "csak" VW-t vegyek.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3168 üzenetére
Ezt értem, de akkor is sok a marha drága gép egy ilyen kis városban, mint Szentes. Tesla-k is vannak, az sem pici zseton. De elmegyek Szegedre 4 éve, egy zöld Lambo fordul be a sulihoz, apa vitte a gyereket reggel tanodába. Nem szeretem a márkát, de azért pislogtam. Pár héttel később egy kéket látok, már nem emlékszem hol. Szegeden élő barátomat kérdezem, "van Lambo Szegeden?" Erre vissza kérdez, "te is láttad azt a feketét?"
Értem én, hogy cég meg lízing, csak cseszi a csőrömet, hogy mi meg itt nyomorgunk és örülünk egy Lodgy-nak, holott tisztességesen dolgozunk mindketten.
Mondjuk valószínűleg pont ez a baj.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Van-e valakinek tapasztalata arról, hogy a Lodgy tetőcsomagtartói rá mennek-e a vele egykorú Grand Scenic tetősínjére?
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3172 üzenetére
Én gondolnám, nem hülye a cég, nem gyárt külön-külön minden típushoz tetőcsomagtartót, de anyagi megfontolásból Dacia, Renault ugyanazzal működne. Persze, akkor hogy adják el drágábban a Scenic-re, ha a paraszt megveszi a Lodgy-ra valót olcsón? Ez is egy szempont.
Hét végén kiderül, Asszony elviszi a tetőn a boxot, ha azzal jön haza, nem volt jó a Scenic-re.
Elviszi a két gyereket ismerősékhez, ott maradnak a gyerekek egy hétig, de 7-en jönek jövő héten, úgyhogy csomagnak nem sok hely marad tetőbox nélkül.Na írt is a rokon, a Scenic tetősínje belül sima, nem lesz jó.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3174 üzenetére
Kár biza, most mehetünk jövő héten is Eger mellé a gyerekekért.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3180 üzenetére
A Lodgy ugyanúgy elégtelenül hűt hátul és nagyon kevés hang jut hátra a gyári rendszerből. Ilyen tekintetben egyes a Dacia-nak, mert ugyanazokat a hibákat követték el. Egyébként meg hasonlóan jókat tudok mondani én is, kivéve, hogy a mi Lodgynk 130 lovas, így még jobban megy.
De azt nem értem, miért kellett félni egy új autóval egy semmi úttól. Kultúrált országok, van Dacia assistance ha nagyon kell, és ugyan mi baj lehetett volna? Régen a román dízelek is feljutottak a hegyekre megrakva is, még ha csak 30-40-el az út szélén. Manapság már ilyentől nem kell tartani, mégiscsak úgy tervezték, hogy hétköznapi utakon is fel tudjon menni. Itt is kért egy visszaváltást és jónapot, rohant tovább.
Teljesen vállalható mindkét autó (Jogger és elődje) szerintem.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3182 üzenetére
Uh. Nagyon nem jó. Sajnálom az ilyet. Nem is gondolnak rá sokan, hogy így is történhet baj. Nekem sem jutott a fejembe ilyen.
Haver küldött pár éve egy képet, a tükör alatt a műszerfal folyt el. Ha jól rémlik a sztori, valami bolt kirakatáról IS oda verődött a fény, meg valami üveges illatosító volt kiakasztva ami nagyítóként pont "jó" helyre fókuszálta az energiát. Oda is kellett szerencse is, meg okosság is. Én nem bírom elviselni az intenzív szagokat, inkább nem fingom tele az autót és nem teszek be illatosítót sem. Gondolom többek között ezért nem is gondoltam eddig ilyenre.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3193 üzenetére
Nem kíméled.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest