Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #41133696 #17992 üzenetére

    A support terhelése miatt. A Windows Update frissítéseinél a felhasználók panaszai a Microsoftot terhelik. Eleve sok a panasz, és azon belül a panaszok nagy része user error. Ugyan ezek nem számítanak, de ki kell vizsgálni, ami idő, erőforrás és pénz. Talán a pénz nem lenne baj az MS-nél, de az idő és az erőforrás olyan helyekről megy el, ahol szükség lenne rá, mert ha nem user error a panasz, akkor meg valós a probléma. Minél sűrűbb valaminek a frissítése, annál több erőforrás és pénz kell rá a support oldalon. Ezt a cégek egyénileg döntik el. Megfigyelhető, hogy az adott cég partnerei, már nem vállalják be az összes frissítést. A Windows az egyik eset, de érdemesebb látni a mobil termékeknél a partnereket. Az AMD-nél a Toshiba, a Panasonic és a Sony nem kér gyári drivertámogatást. Az Intelnél szinte alig van cég, amelyik kéri, míg az NV-nél is számos kivétel van már. Bár itt nem cégekre vonatkozik, hanem konkrét termékekre. Ilyenkor a támogatásért a notebook gyártója felel, és látható, hogy nem sűrűn adnak drivert. Ez mind a support oldalon keletkező terhelés miatt van. Csak egy példa: több notebookgyártónál érdeklődtem, hogy mennyire nagy ez a terhelés. Egy saját driverfrissítés után, vagyis ez nem a gyári, hanem a notebookokra szabott, a panaszok száma 50%-kal ugrik meg. Ez alapvetően nem baj, de csak az adott driverfrissítésre vonatkozó panaszok 90%-a nem reprodukálható, és távoli eléréssel való javítással kiderül, hogy majdnem 100%-uk user error volt. Ez így a kidobott pénz kategória, mert az support zömében olyan problémán dolgozik, ami nem létezik, csak a user rontott el, vagy állított be rosszul valamit. Nyilván amellett, hogy a gyártók ehhez szép mosolyt vágnak, a pénzt elviszi az eset kivizsgálása.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák