- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
chess001
aktív tag
-
Anubris
őstag
válasz gzbotii #52243 üzenetére
Évente fizetendő kgfb díja eltörpül azok mellett a költségek mellett amibe egy BMW fenntartása kerül.
Nem ismerem az M motorkódot. De a benzines N-nél pl a négyhengeresek problémásabbak, cserébe még lassú és a fogyasztása sem sokkal kedvezőbb.
Nekem amúgy a 3000 cc benzin coupe B4-ben 40.000 volt most újrakötésnél. x3 3000 dízel meg 66k. -
-
-
-
MoP_FX 57
őstag
válasz gzbotii #52241 üzenetére
Ha tényleg ez a lényeg, akkor a legjobban egy M52TUB20-szal szerelt változattal fogsz járni véleményem szerint. 1991 köbcenti, 6 henger, 150 ló újkorában. Sajnos sok helyen nem hangsúlyozzák eléggé, a "legendás M-es BMW motorok" a hathengeresekre vonatkoznak. Ezek alapvetően meglehetősen robosztus, megbízható motorok. Leginkább a túlzott olajfogyasztással lehet probléma. (M52TU és M54) Ezt jellemzően drága megcsináltatni, mert újra kell gyűrűzni a dugókat. Ha magad csinálod, nyilván filléres. VANOS/DISA szintén jellemzően elfáradnak ennyi időre. Utóbbi kettő jellemzően csak a teljesítményre és motorkarakterisztikára lesz hatással. (nyomatékmaxium/teljesítménymaximum)
Ha magad csinálod, filléres "felújítás" mindkettő.Véleményem szerint a körítés problémás a motornál. A tapasztalat az, hogy a BMW ebben a korban is rendesen teleszórta már a motorteret gagyi műanyaggal/gumival. Ezek ilyen idősen már repednek, porladnak, eresztenek. Kormányszervó hidraulikus saját szivattyúval hűtéssel, kiegyenlítővel, jellemzően ereszt. Ha magad csinálod, a javítás filléres igazából. Hűtőrendszer szintén zenész, szeret folyatni itt-ott, termosztát/vízpumpa, kiegyenlítő hajlamos elrepedni az aljánál. Tömítések/szimmeringek szintén, első sorban ezek: szelepfedél, olajszűrőház, olajkarter, főtengely.
Nagyon nagy kultusza van ennek a motorcsaládnak (M50-52-54), és tonnányi leírás/DIY az interneten. Ha szeretsz szerelgetni, ezekkel a motorokkal nagyon sokat lehet tanulni. (ha szempont) A feelingje meg a legjobb: klasszikus 24-szelepes szívó sorhat még szívócsőbefecskendezéssel. Korához képest és mai szemmel nézve is elég fejlett motorok, igazi technikai sweet spot.