Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz orvil #18179 üzenetére

    Mindenképp vinném szervizbe vétel előtt, csak arra próbálok szűrni, hogy mi az amit alapból kerüljek, amire ránézésre /első próbára azt mondjam, hogy felejtős, így talán megspórolok egy két kört.

    Az alap koncepció, hogy a jelenlegi autóm ( Volvo S80 T6 ) méretéből/teljesítményéből adódóan szereti a bendőjét. Ez ilyen aki lovat tart, vegyen zabot is. Kellene egy kisebb rohangálós autó, értelmes áron. Mivel ezt sem igazán használom ki, így megfordult a fejemben, hogy helyette esetleg valami. Általában ezt is max ketten használjuk, tehát egy E46 méretű autó bővel elég, és akkor nem kellene két autót tartanom.
    Azért gondoltam "öreg dízelre", mert a CR/PD motorokban több rizikót látok, abba igazából akkor érné meg befektetni ha 100k km alatti és tényleg sokat megyek vele. Na annyi keret most nincs, hogy bevállaljak egy ~3 éves 3-ast/S60-at vagy hasonlót, hitelezni meg nem nagyon akarok, max pár százezret.
    És mennyit spórolnék vele? Tavaly 27 000km szaladt a Volvoba, az a 11 literes kombinált átlagommal és 430-as benzinnel számolva ~1 250 000. Ha vállalok egy "öreg dízelt" amivel eljárok 430-as gázolajjal 7 literből, akkor évi 450 000 zsebben marad. Az már azért majdnem havi 40 000 megtakarítás.
    A mutyis gázolajat úgy kell érteni, hogy kamionozok és ha nagyon szükséges, akkor beállok a kútoszlop másik oldalára személyautóval és mehet egyből pisztolyból. Szóval nem ismeretlen eredetű, 30 éves acélmarmonban hozott Józsi bácsi által a mezőn az MTZből kitaknyolt szemétre kell gondolni. Ha csak egy kicsit okosítok, akkor is már havi 50-55 000 zsebben marad, a jelenlegihez képest.
    Az alkatrészáraktól nem tartok annyira. A mostani hat hengeres bi-turbóhoz képest nem hiszem, hogy vészesen többe fájna.

    [ Szerkesztve ]

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák