- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Októberben jön a Starship Troopers: Extermination teljes változata
gp A végső kiadás PC mellett már PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is elérhető lesz.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #22859 üzenetére
Óvatosan a LeMans-kékkel, mert hiába nagyon szép, olyan hamar meglátszódik rajta a kosz, hogy rendszeres használat mellett legalább heti 1 mosásra fel kell készülni. Annyiszor mosom kb. a kocsit mint ahányszor kútra járok lassan.
A Monaco kék túl sötét, az új fajta BMW-ken ami van kék pl. M5-ösön, az pedig túl világos nekem. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #22869 üzenetére
Most olvastam a részletes kifejtésedet, hááát ha a fekete para volt, akkor a kék rémálom!
Fehéret ajánlom, úgyis divatszín és csak E93-nál néz ki bután, mert nagyon látszódnak a tetőnél az illesztések, ill. az ezüstmetál ugyan nem olyan szép, de legalább nem látszódik rajta a kosz. -
BeZol
őstag
Nagyon pörgetitek ezt a szerviz-lekérdezéses témát, én már 3 éve elkerülöm a márkaszervizeket, mégis mindent szervizeltetek, csak nincsen elektronikus nyoma... Akkor én kocsim már büdös is lenne?
Ennyire azért nem kell lovagolni a témán, amúgy is ki tudja miket tudnak babrálni a rendszerben. Állapot a lényeg. -
BeZol
őstag
válasz Maxximus #22943 üzenetére
Ha rendszeresen ugyanazon A-B pont között közlekedsz, akkor már biztosan kitapasztalhattad, hogy hol szoktak mérni, innentől kezdve ott lassan mész, máshol meg nyomod neki, ez ilyen egyszerű, még csak lézerblokkoló sem kell, egyéb esetben pedig óra szerinti +15km/h-val mehetsz, úgy is csal annyit, hogy nem kapsz bírságot soha sem.
Nekem a 68 lóerős ford fiesta 1.4tdci is elég, hamar eléri városban az 50-et, és még autópályán is lehet vele menni 130cal. Ízlések és pofonok ugye. M3-as tulaj is azt mondta, hogy neki is bőven elég lenne egy 320D, mégsem az van neki
Engem sem nyűgöznek le a 20D motorok, de az új BMW-k sem, annyira egyenarculatú lett az összes, hogy ma is csak 2-3 kocsinyi távolságból tudtam megállapítani, hogy most 320D vagy 420D szerencsétlenkedik 80nal középső sávban 100 helyett, annyira dög egyformák lettek, ezért tuti kimaradnak a mostani szériák a jövőben számomra.
Chiptuningot pedig helyesen kell megválasztani, és akkor nincsen probléma. Használtautó esetén eléggé zsákbamacska persze. Engem zavart, hogy nem kopott le a Honda S2000 a seggemből és az Opel Insignia OPC sem, márpedig ilyenek ne szórakozzanak velem, úgyhogy probléma letudva azóta. További jó pont, hogy németben sokkalta több 3ezres diesel mászkál, itthon ugye inkább csak 2ezresek, és az összes 3ezres dieseles majom, amelyik képtelen volt a csutka üres külső sávba lehúzódni, mert idegesítette a magyar rendszám vagy mittomén, azt szépen ott tudtam hagyni a francba, és nem voltam meglőve, hogy ott kell kullogjak a seggében, és visszalassít minden egyes alkalommal, mikor másik autó mellé ér. Na meg ha országúton előzől és akit előzől rágyorsít és közben jönnek szemből mit csinálsz? Imádkozol chiptuningért?
Igenis jó, hogy ott van az erőtöbblet, ha szükség van rá, persze van akinek ez nem fontos, és retteg egy ilyen autótól, én is rettegnék, mert kitudja milyen féle-fajta pöckölést csináltak rajta. Szóval nem csak a tekert kilométerek és a szervizeltség miatt lehet aggódni, hanem hogy vajon chipelve is van-e/volt-e a kocsi, vagy csak kiszedték eladás előtt?Ott vernek át ahol akarnak...
Olyan 150ezer km-es használt bmw-ket látok, hogy tuti legalább 250ezer van bennük, komolyan vicc az egész Látom az én kocsim milyen állapotú rendszeres használat mellett, és tök error az egész. Soha nem is mernék 3 évesnél idősebb autót vásárolni, de már ott is akadnak kakukktojások... -
BeZol
őstag
válasz Shadowbull #22948 üzenetére
Szerintem is simán meg lehet mondani minden szögből, HA 3 autónyi távolságnál közelebb van, mert addig ugyanúgy azon gondolkodsz mint Audiknál, hogy most A4 sedan vagy A5 sportback megy előtted.
Persze én is megsaccolom x méterről hogy most épp milyen típus megy előttem, de nem esküdnék meg rá, hogy tényleg az-e, csak olyan 3 autónyi távolságból tudom biztosan megmondani, és ez zavar.
Ez olyan, mint a Skoda Ocatvia meg a Skoda Rapid. Tök egyformák messziről, csak annyi a különbség hátulról, hogy keskenyebb a Rapid (meg talán kicsit magasabb is), és ezt a keskenységet is csak bizonyos távolságról tudom beazonosítani, mikor még ugyan nem látom a típusjelzést, de már csak pár méter...
A 3as sedan és 4es coupenál meg messziről annyit látni, hogy picit laposabb, szélesebb a 4es, és mintha kicsit másképp állna a lámpája, viszont vannak sportcsomagos 3as sedánok, amik közelebb viszik a határt a 4eshez, és máris problémásabb a beazonosítás.
Közben persze megjelent a 3GT is, az is bekavar, aztán a 3as kombi is totál összekeverhető hátulról az 5ös kombival, ott is csak kb. 20-30méterről tudod megmondani, hogy most épp melyik az, azt is csak a hátsó lámpa formája alapján. Azért egy előző szériás 3as kombi és 5ös kombi között nem volt ilyen... Ott már jó messziről tiszta volt, hogy most épp milyen típust értél utol. Ez a messziről nehezen beazonosíthatóság az, ami zavar, hiányolom a könnyebb megkülönböztethetőséget, túlságosan összemosódtak a típusok formái.
Ha lenne rá lehetőség, akkor az új szériákból csak a 8fokozatú automatát, az újabb iDrive-ot, és a könnyebb súlyt venném át, minden mással tökéletesen elégedett vagyok, na jó, egy 35D motort is elfogadnék a 30D helyére, csak hát E93-hoz ilyen opció nem létezett Kíváncsi leszek, hogy vajon a 4es cabrio-ból lesz-e 35d variáns, vagy megint csak a 30D lesz... -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #22957 üzenetére
Nekem is tetszik az E-coupe, igaz oldalról hátul nekem kicsit sok az anyag a C-oszlopnál, de az E92-93 hátsó része is csak 2 év után lett szimpatikus, viszont mivel csak cabrio érdekel, abból pedig csak vászontetős van, nem is foglalkoztat komolyabban, ahogy az A5 sem. Egyébként a 4es sorozat csak most jelent meg, és idősorrendben az E coupe volt eddig a legfrissebb, és nem mászkál belőle annyi, hogy elöregedett volna a formája, sőt talán még csak most kapott 1 éve frissítést, na a frissített típusok meg aztán végképp ritkák, pedig főleg amg csomaggal elég rendesen néznek ki.
Képen én is lazán megkülönböztetem a 3ast a 4estől, de élőben bizonyos távolságból már nehezen mondom meg és akár össze is tévesztem.
Nekem egyébként kifejezetten nem tetszik a ráncfelvarrás az E92-93asokon, az A5ösön szerintem sokat nem dobott, max. elvesztette egyediségét az első lámpája, viszont az E coupen sokat dobott.
Aktuális E cabrio
Aktuális A5 cabrio
Kifutott 3as cabrio
Aktuális 4es cabrioEgy E cabrio rendel kemény tetővel Azt hiszem most az Audi a soros egy új A5 típussal.
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #22960 üzenetére
Hát engem még nem kulcsoztak meg, de szerintem biciklis már súrolhatta a kocsi bal hátulját, mert mintha dörzspapírral végigmentek volna a sarkánál lent és fent is, viszont csak nagyon közelről látszódik. Ilyen pici benyomódásaim nekem is vannak, csak bizonyos szögből látszódnak, tényleg pici összegért eltüntetik, csak fura helyeken vannak néha, de tényleg nem vészes. Most a legújabb benyomódás a tanksapkán lett, mintha valaki rávágta volna az ajtót, de a festés sem sérült, viszont 1-2mm mélyen benyomódott.
Engem a kavicsfelverődések aggasztanak a leginkább. Motorháztetőt már ugye újrafényeztettem, viszont az első lökhárító és a két visszapillantó is egyre hiányosabb festékügyileg Szélvédőn is van 2db nagyobb kavicsfelverődés, csak nem a vezető felőli oldalon, így az nem zavaró, de ha lesz egy 3., akkor új szélvédő is lesz. Most, hogy jön a nyár és sokat úton leszek, biztos meglesz a 3. kavicska is a szélvédőre Mondjuk vicces, hogy ez a két kavics 4 év után jött 1 hét különbséggel, se előtte, se utána semmi, pedig eltelt 2 év.
Édesapám pakolt a garázsban, a gereblye véletlenül eldőlt és végigkarcolta a kocsi oldalát. Én nem láttam, mert műtét után voltam és járni sem tudtam, de semmi sem látszódik belőle, pedig biztos volt olyan durva, mint egy kulcsozás
Sajnos a használatnak megvan az ára.
-
BeZol
őstag
Mindig azt olvasni bármilyen tesztnél, hogy rossz a keménytető, mert nehezebb. Persze sok mást is mondanak, de most csak ezt emelném ki, hogy elvileg nehezebb, mint a vászontetős variánsok.
És akkor nézzük a 3literes diesel cabriók felhozatalát, német honlapjaik szerint "Leergewicht" mindegyik:Mercedes-Benz E 350 BlueTec - 265le 620nm - automata - hátsókerékhajtás - vászontető - 1935kg
Audi A5 3.0TDI Quattor S tronic - 245le 500nm - automata - négykerékhajtás - vászontető - 1920kg
BMW E93 330D - 245le 520nm - automata - hátsókerékhajtás - keménytető - 1840kg
BMW 430d cabrio - 258le 560nm - automata - hátsókerékhajtás - keménytető - 1765kgAz új 4es cabrio szériából még nem jelent meg a 30D variáns, de lehet következtetni a súlyára a coupe variánsok alapján, hogy kb. +150kg-mal nehezebb. Akit érdekel, az a hivatalos honlapokon össze tudja szemezgetni benzines variánsokra is.
Azért azt elmondhatjuk, hogy ha ugyanolyan mérési elven adták meg a gyártók az adatokat, akkor elég nagy gratula a BMW-nek, hogy keménytetővel, komolyabb tetőmechanikával ezt a súlyelőnyt össze tudta hozni.
-
BeZol
őstag
Akkor téged is jól megetettek a megnevezésekkel és benyaltad a marketing maszlagot. Még a német honlapon is egy kalap alá veszik a kocsikat.
"Alle drei Premium-Cabrios liegen bei den Abmessungen auf Augenhöhe: Das Audi A5 Cabrio ist mit 4626 Millimetern Außenlänge knapp der kürzeste Vertreter des Trios, das BMW 4er Cabrio ist mit knapp 4,64 Meter kaum länger. Obwohl das E-Klasse Cabrio fünf Zentimeter weniger Radstand als der 4er und fast sechs Zentimeter weniger als der A5 besitzt, überragt es die Bayern in der Außenlänge und kommt auf knapp über 4,70 Meter."
Tehát 5cm-rel rövidebb az E-kabrió tengelytávja mint a 4esnek, csak ennek ellenére mégis hosszabb az autó 5-6cm-rel. Igenis egy kategória mind a három, sőt szerintem a hosszabb tengelytáv fontosabb, mint hogy mekkora a lelógó háj.
Amiről ti beszéltek, az a sima E merci kontra 5ös BMW, de most nem ezekről van szó.
E-kabrió cikkből:
"Sokan vitáznak arról, most, a cikk megjelenése óta már a fórumokon is, hogy ez az autó valójában melyik Mercedesre épül, az E-re, vagy a C-re. A Mercedes szerint ez már E, de például ha azt nézzük, hogy az E-jellegű műszerfalat hova tették az autóban (ebben lejjebb van, mint a limuzinban), akkor C, hiszen a műszerfalrögzítési magasság eléggé erősen függ az alatta levő hardvertől. Más támpont sok nincs, mert ezek már modulrendszerű autók. A futómű, a motorok, a váltók, diffik ugyanazok, a platform (avagy padlólemez) előre kész sablonokkal bővíthető. " --> 4es Cabrio sem 3as BMW és az A5 sem A4-es.Az Audi az A4 kabriót, hogy feljebb pozícionálja, átnevezte az újabb típusát A5-re, aztán a BMW a 3as cabriót, ami ugye az Audihoz képest számhátrányban van, csak egy teljes generációval később nevezte át 4es cabriora 2013-ban. A Mercedes pedig szintén az Audira kontrázott rá, mert 2010ben nem CLK cabriónak nevezte már az új cabrióját, hanem E cabriónak, és a forma is inkább az E felől jött, de attól még ugyanaz a kategória mind a három típus még a méretek felől is. Ennyire könnyen bedőltök a típusmegnevezéseknek?
Azért remélem pl. videókártyáknál tisztában vagytok azzal, hogy gyakran az új típusok fele csak átnevezett kicsit emeltebb órajelű kártya.
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #22984 üzenetére
Na igen, a 6os már megint más tészta:"Azt is nehéz meghatározni, hogy pontosan kikkel versenyez a 6-os Cabrio, a Mercedes-Benz SL hiába körülbelül ebben az árban mozog, egy másik ligában focizik, hiszen az egy kétüléses roadster, összecsukható kemény tetővel. Az E osztály Cabriolet pedig az eggyel kisebb 3-as Cabrióval versenyzik, ugyanúgy, mint az Audi A5 Cabriolet. Talán a Maserati GranCabrio egy azonos méretű négyajtós kabrió, de az valamivel exkluzívabb modell, ráadásul csak a 650i-vel lehet összehasonlítani, hiszen az olasz 444 lóerős. Tehát a 6-os egy egyedi lehetőség azoknak, akik nagy, négyüléses kabriót szeretnének."
26milkótól indul, a hátsó két ülés láb nélküli emberekre tervezve, csomagoknak jó csak. Az E93asomban a 185cm-emmel be tudok ülni magam mögé... 4es cabrio azonos motorral 10misivel olcsóbb és 2-300kg-mal könnyebb. A 6os már nagyon burzsuj kategória
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #22990 üzenetére
Azért amikor még fekvőgyerekülésben van a kisgyerek, akkor még oké a dolog, igaz mikor már hosszabb, akkor a lába szépen kocogtatja a háttámlát. Aztán jön az ülő gyerekülés, ami eleinte túl nagy lesz, és emiatt nem tudja a kisgyerek behajlítani még/eléggé a lábát, és egy az egyben a háttámlába csapkodja a lábait.
A 6os nem valami gyerekbarát 8-14évesek férnek be még hátra úgy-ahogy. Tényleg látni kell egyszer mennyire botrányos a helykínálat hátul, inkább már SL merci ennyi pénzért már csak a keménytető miatt is, mert 2üléssel ugyanúgy használható Az élet egyik nagy problémája ha sok a pénzed -
BeZol
őstag
válasz FET-MEN #23263 üzenetére
Nekem ugyan E93 van, és nem vagyok nagy szakértője annak, hogy minek mi a neve, de a lényeg, hogy középen ahol megy a levegő a veséknél a motorhoz, ott ami van marha nagy ventillátor, az elvileg a klíma ventillátora.
Nekem csak az tűnt fel, hogy 1 éve ilyenkor nem hűtött a klíma csak nagyobb sebességnél, de ott sem volt az igazi, városban pedig semmi. Egyik nap marha nagy dugó volt budán, lámpánként 2-3 autót ha haladtam, aztán egyszer csak jelzett a kocsi, hogy forró a hűtővíz, kíméljem a kocsit, rá 5 percre pedig már vörösen mutatta és hogy azonnal állítsam le, úgyhogy lehúzódtam a parkolóba és elmentem limonádézni Vittem a közeli benzinkútról desztillált vizet, azt hiszem fél liter hiányzott belőle (5év alatt sosem ellenőriztem). A lényeg, hogy elmentem később szervízbe, és azt néztük, hogy totál be volt állva a ventillátor, kézzel sem tudtuk megpörgetni, valamiért szorult. Végül sikerült a szerelőknek valahogy megbuherálni, újonnan egyébként 150k a cucc.
Tehát hiába csak klíma ventillátor, köze van a motornak a hűtéséhez is, ezért ha netán nálad is ez lenne a ludas, jobb ha minél előbb utánajársz.
Mikor fűtök, akkor meg fordulatszámarányosan hallok süvítő hangot, de fűt! -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23307 üzenetére
Neked legalább kilő így is, nekem csutkára elveszi a gázt az elektronika annyira, hogy kb. beverem a fejem a kormányba
Automata is segít pár tizedet a gyorsulásodban, az is tuti. Kikockázva 5,4-nek nézem egyébként.
Gyári értéked 5,9, bár gondolom ezzel tisztában voltál.Kis kedvcsináló a következő generációra: az biztosan durvább lesz, mert ugyan még nincsen se 430D, se 435D, de a 335i-t és a 435i-t alapul véve a 4esek 1tizeddel jobban gyorsulnak, tehát egy új 430D 5,5, 430xD pedig 5,2 alatt tolhatja majd a 0-100-at, új 335D pedig még nem jelent meg, így azt még tippelni sem tudom, de a 435xi már 4,9 alatt nyomja, tehát egy chipelt 435D-vel (hát még xD-vel) már tutira 5 alatt is lehetsz
Mire bepötyögtem találtam egy ilyet, szóval 4,7
Egyébként mindez a 8fokozatú zf váltó miatt van, az annyira durván sokat segít, hogy ihaj
-
BeZol
őstag
Ma lehagyott egy Dodge Viper
Viszont folyton kimentek elé, semmi respectje nem volt Azért a BMW az BMW nah -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23580 üzenetére
Ezek agymosottak, csak teszik azt amit a felettesük adott nekik, mint egy zombi
Én szakadtam a röhögéstől, mikor fb-on mutatta vki egy rendőrismerősét, hogy mióta hivatásos lett, 1 év alatt 20 kg-ot hízott Hab a tortán, hogy a csóka alákommentelte a duci fotójához, hogy "I love police" -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23667 üzenetére
Gratula a lagzihoz
Egyébként én nem teljesen értem, miért kell neked performance fék. Eddig egyetlen egyszer adta meg nálam magát a fék, de az egy visegrád-szentendre szerpentines szakaszon történt padlógáz és padlófékek társaságában nyáron 35 fokban. Pont mikor kiértem a szakaszról és el akartam kanyarodni jobbra a kereszteződésben, hát csak süppedt a talpam alatt a pedál, és mintha jégen fékeztem volna
Ettől függetlenül normál helyzetekben és egyéb vészhelyzetekben tökéletes a fék, így is inkább arra kell figyelni, hogy a mögöttem jövőnek is van-e annyira jó a féke, hogy ne csússzon belém...
Ezek után már csak arra tudok gondolni, hogy a szín miatt kell neked, de biztos van itt más is, fejtsd már kiÉn sem fogok váltani kocsit, a cabrio az 10-20-30+ évesen is cabrio lesz, ill. nincs akkora technikai ugrás, ami miatt megérné váltani, talán 6 év múlva már érdemes lesz, de akkor már lehet valami elektromos szörnyeteg lesz a tuti
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #23671 üzenetére
Teljesen reális a 7liter. Nekem 330D cabrio 1825kg, manuális váltó van (231pacis volt), míg a te kocsid 1770kg, és nem tudom automata-e. A lényeg, hogy 6,2-őt eszik 130cal közlekedve, főúton 5,8at, városban pedig forgalomtól függően többet-kevesebbet, de kemény dugózás esetén sem eszik többet 10liternél ( ez pl. egy óbudáról átdugózás csúcsidőben belvároson át aréna plázába ). Mikor vidéken vagyok és ott közlekedek tempomat 50nel városban, akkor 5,5-ig tudok jutni
Én kitaposom a kocsi belét, így most pl. 7,9-en állok. (autópálya 160-220, főút 110-130, város 60-70) -
BeZol
őstag
[link]
Esti csemegézésnek.
Eredményeket is össze lehet hasonlítani, pl. chipelt 330d veri a gyári 335d-ket
M550d viszont érdekesen alulszerepelt, lehet emelkedőn hajtották, vagy az ment pont esőben, már nem emlékszem.
X5 M50d-t pedig lenyomja egy chipelt 330d, ami tapasztalatok alapján tényleg biztosan fedi a valóságot -
BeZol
őstag
válasz Viszlát #23696 üzenetére
Azzal a mérettel viszont a 730d csak úgy megy, mint egy 320-325d.
740d már elég dinamikus szerintem, persze alapmotor is megteszi...
Én 5ös kombiba ültem be mikor megjelent. Elektromos volt az ülése, és magam mögé beülve beleért a lábam a támlába, tömény csalódás.
A nyolcfokozatú automaták pedig tényleg nagyon jók -
BeZol
őstag
Már egy ideje leállt az E9X széria gyártása, tudna valaki hivatalos adatokkal szolgálni a részletes felszereltségekről?
Részletesebb listát csak az M3asokról találtam, sima E9X-ekről nem, csupán a végleges legyártott mennyiséget. Persze engem csak E93 érdekelne -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #23792 üzenetére
Igazából e93 érdekelne, hogy hány db-ot gyártottak fl előtt és után is, ill. hogy melyik színből mennyit, esetleg hány nagyhifis volt, az pedig már maga lenne az kánaán, ha szűrni is lehetne, hogy a kettő együtt hány db volt
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #23794 üzenetére
Kíváncsiságból érdekel csak.
Ha jól emlékszem, akkor csak pl. 384db E93 M3-as készült le mans kék színben, de lehet h ez csak észak-amerikára vonatkozott, tényleg nem emlékszem már. Kíváncsi lennék ugyanilyen számokra kisebb motorok esetén is, ennyi -
BeZol
őstag
válasz FET-MEN #23811 üzenetére
Ahogy néztem a programot, nem lesz felvonulás, pedig az nagyon tetszett tavaly Soltvadkertben, igaz ahhoz belépő sem kellett volna, úgyhogy végül is teljesen feleslegesnek éreztem az egészet (sokan csak beálltak a sorba majd kiálltak a végén). Ok, jó volt látni más arcokat, végignézni azt a rengeteg bmw-t, meg vettem magamnak m-es pólócskát, viszont a bikinis csajok elég gyatrán szerepeltek, szállt a por bizonyos részeken, szalonautókat szalonban is látok, ill. mekiben is hamarabb kiszolgálnak mint ott.
Miközben sétálgattam, hallottam hogy este még problémák is voltak, hogy túl részegek voltak egyesek, nem voltak tekintettel másokra (bömbölő zene, pörgették a motort hajnali 3kor), meg volt akkor egy g-poweres m3-as, amire rápakoltak/ültek, vagy valami ilyesmi.
Szóval csak a felvonulás érdekelne, de azt nem látom a programlistában. ( na meg nem akarom a kocsi mellett megint azt hallgatni minden 3. bandától, hogy "nézd má ennek a kis köcsögnek milyen kocsija van" -.- )Nagyon szép tiszta a kocsid, se bogarat, se kavicsfelverődést nem látok így képről, bárcsak nekem is ilyen lenne
A kék karikák is tök jól passzolnak a kocsi színéhez, csak az M-es logót furcsállom, de hát ízlések és pofonok. -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #23826 üzenetére
Most h mondod akkor is volt koccanás legalább 2 helyen
-
BeZol
őstag
válasz FET-MEN #23828 üzenetére
Ne szégyelld az Octaviát, barátnőm szülei most vettek egy 2013/08-as 1.6os tdi-set, és nagyon adja
Iszonyat sok hely hátsó üléssorban, csomagtartóban, igaz nekem elől a jobb térdemnél szűkösnek tűnt, de biztos csak szokás kérdése. A motor pedig 105paci kitudja hány nm, de pikk-pakk gyorsul 80ig, utána is húz rendesen, és simán helytáll autópályán is. Engem teljesen meglepett -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #23829 üzenetére
Hát akkor kirándulásokat kell szervezni. Körbe kell kérdezni, kinek volna kedve egyet kocsikázni valamilyen cél felé, majd irány haza, vagy valami minimal hotelban megszállni estére, ha a környék miatt érdemes eltölteni még1 napot.
Lehet kezdeni Magyarországon, aztán ha már uncsi, el lehetne nézni a környező országokba. Én most pl. teljesen meglepődtem, hogy milyen gyönyörű a táj Szlovéniában, de ugyanez igaz biztos más helyekre is.
Inkább egy ilyen a fórumtársakkal, mint részeg, bandázó ismeretlenekkel egy táborba zárva
Nekem például nagy álmom, hogy egyszer kocsikázzak ?olasz-osztrák? határon azon a durva szerpentinen , csak hát kicsiben érdemes elkezdeni -
BeZol
őstag
válasz H.Ezredes #23838 üzenetére
Végignéztem az oldalt, elég döcögősen töltődik be, viszont felmerült pár kérdés, amire nem találtam választ.
1. Azt olvastam, hogy tagdíj van, de sehol sem írják, hogy mennyi és milyen rendszerességgel?
2. Megfogott az aug. 31-edikei Rust-os kirándulás, nem tagként is lehet menni? -
BeZol
őstag
válasz FET-MEN #23862 üzenetére
Hali, nálam csak akkor van morgás, ha lepadlózom 6osban 110km/h alatt, tehát mikor 1500as fordulat (nemtom most így hasból h mennyinél pontosan) alatt vagyok, legalábbis ilyenkor hallok valamit, ami inkább ilyen darálósabb hang, ebben az esetben ne légy lusta visszaváltani, hiába indul meg közel ugyanúgy
Egyéb esetben passz. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23951 üzenetére
Én is jókat mosolygok az M-es logókon, biztos feltűnésre vágynak. 1-2 autótól eltekintve sajnos nagyon túlzásokba esnek, és engem is kb. a hányás keringet tőlük
Én is 2,6 - 2,8ra fújom őket, ez jól bevált nálam. ( szinte mindig 2 fő és pár lim-lom hátul )
Mikor még a gyári defekttűrő gumi volt, akkor 2,8 - 3,0-ra fújtam őket, de akkor a közepénél jobban koptak a hátsók, igaz akkor egyedül ültem csak a kocsiban mindig.Nekem is voltak jó kis élményeim anno: kijött a német picsa a felhajtóról és ha nem fékezek padlót, akkor oldalbanyom, mert nem vette észre h jövök a belsőben!!! Aztán úgy visszarántotta, h azt hittem felborul a nyomoronca...
Másik kevésbé jó élményem, mikor már 240felett mentem, és jött az emelkedő, senki előttem, de így hosszan elnyúlt az emelkedő (3sáv ráadásul), közben pedig még kanyar is volt, de rendesen lehetett menni ekkora sebességgel, aztán egyszer csak előttem az álló sor!!! Hát, amint megláttam, padlófék, és így is csak fél autónyi maradt előttem, majdnem szivattyú lett, tényleg nem sokon múlott.Nézik a rendszámodat, látják h külföldi vagy, és direkt szivatnak, főleg ha még a seggébe is mész. Én nem szoktam átbámulni más autókba, csakis a táblák miatt szoktam nézelődni max., de egyszer egy A6-os audis annyira belendült, hogy én nem tudom mit káromkodott, de láttam h fröcsög a nyála közben és olyan lett az oldalsó ablaka belülről
Egyébként rá pár hétre láttam német adón, hogy a rendőrök nézik a követési távolságot (persze rejtett kocsival), és ha aggresszorkodsz, akkor elég keményen megbüntetnék németben érte, úgyhogy onnantól kezdve én sem tolom le őket, átálltam más vezetési stílusra, már nem a csak padlógáz és a végén kemény fékezés megy. Mostanság is csak olyan 160-200 között haladok, kivéve hosszabb egyenesben ha látom h üres hosszan a belső és várhatólag úgy is marad , aztán erről a 160-200ról még nagyjából le tudják reagálni a külső sávban haladók h kijöjjön-e vagy sem, én pedig tudom érzékelni annyira, hogy nagy általánosságban sima gázelvétellel pont odacsorgok, mire lehúzódik vissza a külső sávba, persze akad olyan, amelyik direkt megvárja, míg lefékezek, és csak utána megy le, na meg olyan is van, aki az istenért sem húzódik le, és az egész belső sáv folyamatosan kerüli ki, mert baszik lehúzódni, de letojja...
Én mindig Passau és München között toltam neki, de ha túl üres volt a pálya, akkor legkésőbb Ulm-nál tankolnom kellett, nem bírtam ki Stuttgart-ig, így igazából nem is tudom h megérte-e, mert előbb kellett tankolnom, holott ráért volna másnap is, a tankolási idő pedig elvitte az időelőnyt, de az élmény adta mindig
-
BeZol
őstag
435d xDrive Coupe - 1700kg - 313 paci - 630 nm - 4,7 0-100km/h
M550d xDrive Limousine - 1955kg - 381 paci - 740 nm - 4,7 0-100 km/hNassolnivalónak:
435d xDrive Coupe chipelve - 370 paci - 730 nm
M550d xDrive Limousine chipelve - 423 paci - 882 nmNem tudom melyikbe milyen váltó és egyéb alkatrészek egyeznek a másikéval, de tuti, hogy jobban hasít a 4es 2 turbóval, főleg chipelve. A 3turbós 5ös már szerintem túlságosan csúcsra van gyárilag járatva, de én nem vagyok szakértő.
54.500 Euro kontra 82.000 Euro extrák nélkül. Ha családias bmw kell, akkor éri csak meg az M550d. Egy X5 50d pedig egy 430d szintjét tudja dinamikában.
Mikor lesz 450d xDrive?!
M5 vs M550D:
xDrive ereje állórajtnál: [link]
Azért hiába egyezik a nyomaték a két kocsiban, mégiscsak van 160 lóerő különbség, az rengeteg.
Egy a lényeg, aki autópályázik sokat, úgyis dieselt vesz, az M5 pedig marad a gazdag fanatisták játékszere, de akkor meg már inkább M4, nem?
Micsoda dilemmák lehetnek ezek -
BeZol
őstag
Még ezt érdemes meglesni: M550d vs chipelt E90 335d
Ennél biztosan gyorsabb az új 435 xD ha chipelve van, mert ugyan 1655 (e90 335d) vs 1700kg, de az x-drive miatt jobban kilő, és még a lóerő és a nyomaték is több picivel. -
BeZol
őstag
Jön valaki innen a fórumról erre? Sport Car Meeting Rust-ban
Nem vagyok klubtag, de maga az esemény érdekelne, szerintetek megbotránkoznak, ha csak odaállítok én is, hogy megyek velük?
Sőt, nem is mennék Budaörsről, hanem csak Tatabányánál csatlakoznék be, ergo pihenőből nézném mikor megy el sok bmw Így viszont már tök ciki -
BeZol
őstag
válasz FET-MEN #24004 üzenetére
N57:
"Common problems in this engine are power production malfunctions, gearbox or power transmission problems,engine overheating, and engine management light turned ON,engine oil problems or even the engine failure."Hát átbújtam pár fórumot, igazából a 218 pacisat még picit problémásnak mondják (de úgy konkrétan passz, h miért), a 231 pacisat pedig az egyik legproblémamentesebbnek. A Wikipedia szerint az M57 széria még 1998!-ban jelent meg, és finomították az évek során, végül pedig 2006-ban jelent meg 231 lóerősen. A kétturbósok most lényegtelenek.
2008-9ben már áttértek egy új motorcsaládra, ami már alumíniumból van, és ennek első fecskéje a 245 pacis N57, amivel most 258 pacinál járnak.Végülis totál kiforrott technika (M57) vs új technika (N57), ami már Euro 6nak is megfelelhet.
100-200km/h között 18,5 kontra 17,3 másodperc kell. (286 pacis 335d-nek 15,1s)
Azt írták, hogy kicsit nyugodtabb a járása, picit szebb a hangja és kicsit mégalacsonyabbról húz.Egy biztos, én nem váltanék 1 lépcsőfok miatt, de még 2 miatt sem, és erősen megfontolandó, hogy egy totál új motorcsaládba érdemes-e beruházni, mert szerintem biztos h idővel előjön vmilyen gyermekbetegsége.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy mikor megjelenik egy új típus, legyen az autó vagy maga a motorja, a gyártás során ott is rájönnek 1-2 problémára, amiket folyamatosan orvosolnak. Elég csak elolvasni azt hiszem Auto Bild-ben pár tartóstesztet: 100ezer km-en át használják az autót, majd szétszedik darabokra, a végén pedig levonják a következtetéseket, hogy mi mennyire használódott el / hibás, aztán mi van a cikk végén? Az, hogy szinte mindegyik problémát a gyártás beindításától kezdve 1-1,5 éven belül korrigálták, tehát nem érdemes 1-1,5 évig a frissen megjelent típust se újonnan megvásárolni, se később használtan.
Gondolom én kocsimnak is ezért sincsen baja: E90ek még 2005ben jelentek meg, E92 2006ban, ezzel együtt a 231pacis 330d is, majd 2007 tavaszán jelent meg az E93, ami a tetőmechanikát kivéve mindenben egyezik E90-92-vel, majd 2008 májusban érkezett meg a február végén megrendelt kicsike. 2009ben meg jól elrondították a facelifttelEgyébként aki tudatosan vásárol új autót, pénzt nem sajnálva rá, akkor az nem igazán fogja eladni a kocsiját (főleg h első években még egy csomót bukik is rajta, miért pont 3-6 évesen adná el?), kivéve ha valamilyen gigamiller (és/vagy már 300k fölött van km-ekben). Ezzel csak arra céloztam, hogy fél évente 1-2xer ha látok normálisan kinéző és emellett normálisan felszerelt E93at használt autók között (tény h nincs nagy választék), az összes többi fapados, leélt, igénytelen szar. Na ezekkel van teli a használt piac.
Itt az új 4es cabrio, 435xD motorral. Biztos, h ha egyszer vennék is ilyet, az legalább 2015 tavaszi gyártású lenne, viszont mivel a motort leszámítva funkcionalitásban igazából semmivel sem nyújt többet (ugyanaz a keménytető mechanikailag is, frissített idrive, modernizált belső, 8fokozatú zf automata, nyaksál..., csomagoknál megemelkedő lecsukot tető, de kisebb hifi, egyenkülső és továbbra sincs ülésszellőztetés), ezért totál felesleges lenne váltani, mert a saját ízlésem szerint itt az autóm, teljesen elégedett vagyok vele, a chipelés miatt pedig dinamikában sem szenvedek látványos hátrányt 220km/h alatt, és nincs az sem, hogy a tekert kilométerek, a típusbetegségek és a kihagyott extrák miatt elégedetlenkednem kéne. Ha egyszer úgy adódik, h tudtok újonnan beszerezni magatoknak egy bmw-t minden földi jóval, akkor rájöttök, h egy használt bmw sem érhet a nyomába, még azonos kor esetén sem! Mondjuk tény, hogy így utólag inkább azért egy házat vettem volna ebből a pénzből
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #24007 üzenetére
Nincs, csak a 6os cabrioban, de ott nem lehet elférni hátul és még értelmetlenül drága is a kocsi.
-
BeZol
őstag
válasz Simoncar #24017 üzenetére
Honda Jazz-em volt, 1.2-es motorral, azt hajtottam 30ezer km-t, aztán 19 évesen kaptam E93 330D-t, most vagyok 25, és még mindig élek, soha egy balesetem sem volt. (165k van a kocsiban)
A Hondával ezerszer több balesetközeli élmény ért, mint a bmw-vel... Jobb tapadás, fékek, kellő tartalék előzéshez, és még törésteszten is jobb ha netán kéne.
Ha nem mész abnormálisan hülyén, akkor nem igazán érhet baj, mert megfog az elektronika. A hátsókerékhajtás okozhat meglepetéseket, de ki kell tapasztalni, mert pl. 80nál esős országúton 3asba visszapakolva a nyomvályú miatt mikor előzni akartam, hirtelen kilinncsel előre találtam magam sávváltáskor De elektronika megfogta, mint ahogy 180nál autópályán kanyar közben a kocsi széles vízátfolyást is.Ha nem okoz problémát, hogy 35d motorok csak automatával kaphatóak, akkor inkább azt válaszd, én is azt választottam volna anno, csak E93-hoz nem kapcsolták a 35d-t...
Ettől függetlenül nekem a 231 pacis 500nm-es 30d van manuális váltóval, és azt kell h mondjam, hogy bőven elég. Chipelve (269 paci 609nm) pedig 110-130ról gyorsulva 1 autónyit tud eltávolodni egy chipmentes 35d, 35i 220km/h-ig, csak utána lesz szignifikánsabb a különbség, de úgysem fog meglépni, mert képtelenség huzamosabban 220felet közlekedni Magyarországon, C63 AMG BlackEdition sem tudott otthagyni közepes forgalom mellett, és még sorolhatnám a példákat.
Olyat keress, ami 231pacis, mert ezzel a motorral semmi baj nincsen, és állapot alapján vásárolj. Én egyébként németből venném, mert ott nem annyira szarok az utak, hogy szét legyen mostanra rázódva az egész kocsi. A sok km-es autótól sem érdemes annyira megijedni, mert én pl. inkább előbb vennék egy 200ezer km-es autópályán használt bmw-t, mint egy 80ezer km-es, de városban használtat.
Bőrülés, M-paket és BMW High End Audio System kötelező!
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #24029 üzenetére
Gratula a bömöshöz
Runflateket fent lehet hagyni, ha nem érzed túl keménynek az autót, de nálam a runflat nemhogy még jobban is rázott úthibákon, de még kanyarban sem volt megfelelő a tapadása. Lecserélés után pedig komfortosabb lett az úthibákon áthaladás, kanyarban pedig mégjobban tapadok, nem pattagok le az ívről.
Adaptive drive és adaptív bi-xenon ha netán idővel elromlik, szerintem nem lesz kellemes javíttatni, de reméljük minden oké lesz velük.
Navinak kicsit utánaolvastam, elvileg 32gb-os pendriveon keresztül lehet frissíteni, de hogy honnét szedjed le a térképet, azt passz, de ha még meg is lenne, akkor is kell egy FSC kód, ami nélkül nem engedi frissíteni, ami egyébként 45-60 percig tart. -
BeZol
őstag
Tegnap elutaztam Rust-ba a fertő-tó partjára barátnőmmel és öcsémmel a Sport autó találkozóra, amiről a bmw autóklubon olvastam (egyébként amerre sétáltam meg mentem kocsival, sehol sem láttam sok bmw-t egyhelyen, nemtom ők hol parkolhattak).
Ezen a linken vannak az ottani fotós által készített képek.Volt i8 is:
Ott volt az álomautóm is, egy McLaren 650S Spider, az már hab a tortán, hogy barátnőmet választották ki a "tömegből", hogy a sofőr (aki a szalonban egy eladó), megbőgesse alatta a motort Aztán engem is beengedtek melléje.
A mclarenről nem készült rendes teljes kép, mindig lelóg valami belőle, de majd ha barátnőm végre átszolgáltatja a fényképezőt, akkor feltöltöm saját képet.
Ezek lennénk mi:Pár dolog, ami így jobban megmaradt bennem:
Ez a McLaren 370ezer Euroba került, ahogy néztem, még a féke sem sima kerámia fék volt, hanem karbon-kerámia Bent pedig természetesen minden full carbon...Az i8-asnak a tulaja 2 nappal ezelőtt vette át a kocsiját, amiért 150ezer Eurot fizetett és 1 évet várt rá, ez a második i8-as bmw egész ausztriában, az első egy kiállított darab, ami nem eladó még. A faszi azzal viccelődött, hogy eddig 2,7 literes átlaggal jár vele
Egyébként elég nagy tömeget vonzott a bömös, nekem is nagyon tetszett, igaz furcsa volt, hogy elől a veséknél nem látok lamellákat, csak műanyag aztán kész, ill. a hátuljánál is hiányoltam legalább 2 böszme nagy kipufogót, de nincs, és kicsit többre számítottam volna az autó 2 sarkánál hátul, így nekem olyan gagyi érzésem volt, legalábbis ez így olyan semmilyennek hatott számomra.
Egyébként nem voltak sokan, a képeken látható emberek fele az autótulajok és kísérői. Szerencsénk is volt az időjárással, ugyan végig be volt borulva, sopronig esett odafele az eső, hazafele is végig esett soprontól, de ott pont nem esett egy csepp sem, úgyhogy csak a giganagy esernyővel lámultam
-
BeZol
őstag
Még annyi, hogy a mclarenbe egyáltalán nem volt vészes be/kiszállni, és szerintem több hely is volt benne elől, mint nálam az E93ban, mind széltében, mind térérzetben. Ültem Lotus Elise-ba, tudom az nagyon picike, de oda úgy kellett be/kicsomagolni magamat, és összeért a vállunk benne, meg gagyi is volt belülről, ok, az csak 15 misi volt, nem 115
-
BeZol
őstag
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz Viszlát #24050 üzenetére
Elővettem régi fényképezőmet, hátha jobb képeket csinál, mint a mobilom, de szerintem maradok a mobilnál, annál nem szemcsésedik szét a kép egy kisebb zoomolástól. Na meg kiégtem mikor rájöttem, hogy csak 640x480as videót csinált a fényképező
Mielőtt egy fényképész betámadna, totál alkalmi fotós vagyok! -
BeZol
őstag
válasz Snooker #24049 üzenetére
A Huracan ahogy ott állt, olyan volt mint egy szép szobor, amihez nem szabad hozzányúlni, én legalábbis így éreztem. A bmw kicsit csalódás volt számomra, de tény és való, hogy ez tért el a legjobban az összes kocsitól.
Ha pedig kényelem + sportosság + cabrio, akkor tuti h a bentley a befutó. Csak a hűtőmaszkja akkora volt, hogy a többi sportautónak majdnem a tetejéig ért
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gyúrósok ide!
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Horgász topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen