Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AMDFan

    addikt

    válasz Audison #1201 üzenetére

    Hát igen, bár nekem a LP és a Korn elektronikus albuma is bejött, csak hát nagyon megosztotta a már kialakult közönséget.

    De hogy egy kicsit ellensúlyozzam a sok metált, ezért jöjjön egy kis glitch - IDM :)

    Machinedrum - Vapor City (2013) / glitch, idm, hip-hop

    kultblog.hu kritikai kivonatosan:

    "Machinedrum leigazolt a Ninja Tune-hoz, ami valószínűleg nagy löketet ad majd hírneve globális szélesítéséhez. Kellett-e vajon ehhez bármilyen kompromisszumot kötnie a kiadóval, és hallatszik-e ez az új lemezén?

    A Machinedrum művésznév mögé bújt Észak-Karolinai Travis Stewartnak az utóbbi években minden összejött. Az egész ott kezdődött, hogy 2011-ben megírta a Room(s) című albumát, ami az év egyik legtöbbet emlegetett, elképesztően komoly kritikákkal illetett megjelenése lett (emlékszem, a Resident Advisor maximális pontszámot adott rá, pedig ők aztán semmire sem szoktak).

    Az biztos, hogy a Vapor City nem a legmerészebb és legelőremutatóbb Machinedrum-album az életműben, de a zenetörténeti fontossága így is megkérdőjelezhetetlen. Ez ugyanis az a gyűjtemény, ami úgy van összerakva, hogy egy szélesebb zenehallgató rétegnek is meg lehet mutatni és meg lehet szerettetni velük, ráadásul a Ninja Tune az a kiadó, aki ezt a feladatot az utóbbi években több remek előadóval is – pl. The Bug, Emika, FaltyDL stb. – hibátlanul elvégezte. Stewart a formátum tekintetében előszeretettel alkalmaz már-már popzenei, de minimum rádióbarát megoldásokat: a felvételek alapvetően dallamközpontúak és zömmel tartják a 4-5 perces hosszt, ráadásul csak annyi instrumentális megálló van, amennyi mellett nem érzi az ember túladagoltnak a vokálokat.

    Végighallgatva az albumot rögtön feltűnik, hogy a számok az egyértelmű juke/footwork stíluselemektől eltekintve megint rettentően Anglia központúak. A ritmusszerkezetekben többször előkerül a drum & bass, a breakbeat és a triphop, míg a vokálok (amik természetesen hangminta alapúak) hol a garage-re, hol a dubstepre utalnak; utóbbi esetben szerencsére Burial hatása nem érezhető annyira, mint attól esetleg tartani lehetett más előadók hasonló próbálkozásaiból kiindulva. Sok a jó szám: a Gunshottával kezdődik a lemez, ami borzasztó bátor húzás, mert egy nagyon erős és hosszú darab, de nem igazán inog meg Stewart a folytatásban sőt, nem egy alkalommal még felül is tudja múlni a kezdeti percek csúcsra járatott állapotát.

    Ha van valami, amiben nem variál sokat ez a lemez, akkor az leginkább a hangulata. Nem hátránya azonban: sokadik alkalommal élhetjük át azokat a melankolikus, befelé forduló, meghitt, néha szomorú, de esetenként vidám érzéseket, amikért például régen nagyon szerettük Four Tet There Is Love In You című albumát (nem beszélve a Buriallel közösen szerzett Moth-ról), vagy az idei Zomby-lemezt."

    forrás: kultblog.hu

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák