- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Mercedes w201, 190D, 2.0 diesel..... Brutál nagy a kartergáz.
2 opciót mondott a szerelő. 1. kopott a motor és ki kell cserélni, 2 le van tapadva az olajlehúzó gyűrű. A kocsi 2 évig állt kb, előtte ilyen baja nem volt szóval én a 2.opcióra tippelek.
Szerelő tanácsára hétvégén meghajtottuk kicsit friss olajjal, hátha felszabadulnak a gyűrűk.
Javult a helyzet már nem füstöl annyira, és a hangja is sokkal szebb lett a motornak valamint sokkal jobban is megy.Azt ajánlották töltsek a motorba valami adalékot, menjek még vele jó pár (100) km-t, majd cseréljem le az olajat. (Elvileg ez még sokat segítene a dolgon). Konkrét adalék ajánlatot nem kaptam.
A kérdésem az lenne, Ti milyen adalékot ajánlanátok? Vagy esetleg más ötlet?
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Típus azonos motorcserénél mit néznek? Az összes számot a motorszámban, vagy csak az első X karaktert?
-
bucihost
senior tag
Köszi. nagyobbat nem akarok bele rakni, ugyan olyan menne bele. (2.0 szívó Diesel). Csak a forgalmi motorszámos, az eladó meg kitudja ad e adásvételit vagy sem. Ha nem akkor cumi, ha igen akkor minden ok.
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #669 üzenetére
De ezt hol és hogyan íratom át? Beszéltem tegnap egy szakival aki ilyenekkel foglalkozik. De ő azt mondta vagy számla vagy pedig adásvételi kell a motorról és akkor át írják. Ha szerencsém van akkor kódosra, ha nem akkor ugyan úgy számosra.
-
bucihost
senior tag
Más téma.
Az autónak nagyon magas a kartergáza, így ki van kötve jelenleg a kaszniba. Onnan viszont vissza-vissza szivárog az utastrbe, valamint a kivezetésnél olajcseppek is megjelennek. Jött egy hülye ötlet:
Mi van ha beteszek egy OLAJ LECSAPATÓ TARTÁLY-t, és ugy vezetem tovább?
Valamint egy még hülyébb ötlet: Mi van ha egy ilyen tartályból közvetlenűl valahogy bele vezetem a kipufogóba?
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
válasz orion1025 #674 üzenetére
Itt az a baj, hogy 2 évig állt a kocsi. Előtte nem volt olyan baja. 4 szerelő szerint is az a baja, hogy le van tapadva az olajlehúzó gyűrű és akkora a karter, hogy lefojtja a motort. Ezért is lett lekötve. Volt aki szerint ki lehet belőle hajtani, volt aki azt mondta újra kell gyűrűzni.
Oda volt adagolót beállítani, valamint kerékagycsapágy cserén. Adagolóshoz és vissza lábon ment-jött, valamint utána elmentünk vele ~150kmt. Utána ment csapágy miatt másik szerelőhöz (viszont már a kipuff is durván füstölt és nagyon üzemanyag szag volt)., ahonnan már csak vontatva jött. Nem indult, csak tekert - tekert - tekert.... Elmondása szerint nincs kompresszió, sz@r az adagoló az előtöltést stb, meg kell gyűrűzni, meg mindent újra belőni. Kaptam egy cirka ~ 150+30 ezres ajánlatot Tőle. (Komplett motorcserére meg ~130 at.)
~1 hétig állt a ház előtt én meg kattogtam, hogy mi legyen vele. Tegnap jutottam el arra a szintre, hogy ennél sz@rabb már úgy sem lehet, így hozzá nem értőként majd én meg nézem mi baja lehet. (google, youtube, meg a fórumok a barátaim)
Ami feltűnt, hogy a kis átlátszó pipa üzemanyag szűrőben nagy a légbuborék. Elkezdtem leszedni a csöveket stb. Nem jut üzemanyag a motorba. Viszont ka meglökdösöm a kocsit, hallom hogy lötyög a tankban valamennyi.
Utána olvasások után , elvileg a tankon 2 "csap" van. 1 lent és 1 oldalt. Ha az oldalsónál már nincs üzemanyag akkor alulról szívja, és ott eldugulhatott a szűrő. (Javítsatok ki ha nem így van, ezt egy fórumon olvastam.)
Kimentem a kútra, hoztam 10L üzemanyagot, bele locsoltam. Indít, teker 5-öt, majd be is indúlt.
(A nagy mestervizsgás szaki erre nem jött rá? )Most kapott egy flakon XADO VitaFlush motor belső mosó-t, amivel papír szerint max 1000kmt. Mi max 100 at fogunk elmenni. Kicsit megjáratjuk, utána olaj + szűrő csere + újad XADO. Azzal megint megyünk 100-150 Km-t. Majd újabb szűrő + olajcsere. Utsó csere után kap egy kis Prolongot is. Aztán majd kiderül, megoldja e....
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Meghirdettem a kocsit, hátha valakinek több türelme lesz mint nekem. Hétvégén mentünk vele megint. Olaj, szűrő meg Xado adalék csere után.
Nagyon jól megy az autó, sokkal jobban mind előtte, de még mindig brutál nagy a kartergáz.Hozzá nem értőként bevillant egy hülye ötlet. Ezekbe van egy kezdetleges EGR szelep, vákumos. Nem lehet, hogy nem is a gyűrűim vannak letapadva, hanem ez a f*s EGR van eldugulva, esetleg mindig nyitva van és a kupuff gázt tolja vissza a motorba?
Itt egy kép milyen EGR van benne: -
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #678 üzenetére
Fékfolyadéktól tartok kicsit... Nem kezdi ki a tömítéseket?
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #680 üzenetére
Ok. 1 liter fékfolyadék menjen bele? Utána érdemes vastagabb olajat rakni bele, vagy mehet a 10w40? valvoline maxlife-ot olvastam, hogy ajánlott öreg autókhoz. Erről vélemény?
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #684 üzenetére
Nah tegnap ment 1 liter fékfolyadék bele, járattam vele 20 percig. Leengedtem az olajat, ment bele 5L Valvoline MaxLife 10W-40. Mintha szebben járna a motor, és könnyebben is indulna, viszont füstöl így is. Max annyi, mintha nem lenne akkora nyomás a kivezetett csövön.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2.5D OM602 motor. (Merci 190D). Hamarosan vákuumpumpa valamint olajteknő tömítést kell cserélni. A kérdésem az lenne, hogy vákuumpumpa tömítés cseréhez is le kell engedni az olajat? Teknőnél egyértelmű, csak ha a vákuumpumpáéhoz nem kell, akkor nem egyszerre lennének cserélve
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Felteszem itt is a kérdést, hátha.
w201 2.5D nem klímás. Hosszbordás szíj méret... Sehol nem találok releváns adatot.
Ezeket a méreteket találtam:
6 PK 1015
6 PK 2030
6 PK 2033
6 PK 2100
Ami tuti:
- 2100-as nekem nem jó, mert az klímáshoz van.
- 1015 nem tudom mi lehet, sejtésem szerint ott "összehajtott" hosszt írnak.
Szóval 2030 vagy 2033? van annak a 3mm-nek bármi jelentősége?
Gates, Conti-ban van 2033-as valamint 2030-as méret is. Többi márkában csak 2030 as...
Köszi a segítséget előre is -
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #817 üzenetére
Az elképzelés jó. Viszont. Mi van ha most 2030 van rajta, de az nem is jó rá hanem inkább 2033 kellene? Vagy épp fordítva.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! A múltkori hosszbordás szíj csere megoldva. azért nyikorgott, mert a kedves szerelő 2050-est rakott rá 2030 helyett...
Most viszont adódott egy másik probléma. Fűtés kapcsol, meleg is mint a pokol. Viszont kb 80km megtétele után megszűnik létezni. Csak langyosat fúj onnantól. mi lehet a gond? (om602 2.5D)
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Az alany: Mercedes 190, 2.5D.
Előzmény: Fekvő rendőrön, bukkanón áthaladva fel fel villantak a visszajelzők a műszerfalon, mintha akkor adtam volna rá gyújtást. Megálltam, újra indultam és megszűnt. Kocsikáztam kb 2 órát, eközben megálltam 2 helyen is. majd megálltam tankolni, ahol már nem indult a kocsi. (nem tekert az önindító, valamint semmi elektronika. Mintha lemerült volna az akku.)Betoltuk, elindult, viszont elkezdtek ugrálni a mutatók a műszerfalon és az izzító relé elkezdett kattogni (nyit-zár-nyit-zár.....) mintha zárlat lenne.
Haza húztuk, otthon átnéztem:
- "Relay for idle stop, fan-magnetic coupling, al heated windowshield spinkler" biztosíték kiégve
- szétszedtem az izzító relét, ha már kattogott nem e ott is valami gebasz van = az is elégve / összesülve belülről.Adtam neki gyújtást relé nélkül = nem ugráltak a mutatók.
Próbáltam rá indítani, hátha így teker = Csak a bendix kattog, de nem teker.Vettem másik relét valamint szereztem egy gyári bosch önindítót, ma kiszedem a régit. Simán akkuról majd megpróbálom, hogy "szabadon" a jelenlegi forog e, ha nem akkor csere.
Így látatlanba mi okozhatta a hibát? Relének gondolom nem szabadott volna ellőnie az önindítót. (vagy igen?)
Viszont ha zárlatos lett az önindító, az csinálhatott olyan kósza zárlatot ami ellőtte a relét is?
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
Köszi!
Az önindító kuka volt. Kicseréltem, valamint az izzító relét is. Feltöltöttem az akkut. Pöccre indult. Viszont valami még nem oké.... A műszerfalon minden visszajelző halványan világít járó motornál Valahol még mindig van valami gubanc. Töltés sincs rendesen, mert 12,7-et mérek csak járó motornál, gázbovdent húzva sem megy feljebb. Délután kiveszem az összes biztosítékot, rámérek úgy is.... Testkábeleket megnéztem, azokkal látszólag minden ok.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! Van valami motorolaj adalék ami ajánlott télire? (vagy úgy bármikorra).
Hidegen (-5 alatt) 2-3 percig kicsit "kopogós" a motor amíg bemelegszik. Szeretném megelőzni, hogy hidrotőke vagy bármi más baja legyen -
bucihost
senior tag
VALVOLINE 10W40 van benne, kb fél éve (~3000km) volt csere. Izzító elvileg mind jó, gyakorlatilag az mostanában nem volt csere.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! Valmiért rendszeresen elmászik / elfordul a kipufogóm. Ezáltal alapjáraton veri a kasznit, valamint bele pöfög a lökhárítóba.
Pirossal karikázott részen gumival van felakasztva, piros nyílnál van egy tartó bilincs.
Kékkel karikázott részre "gyártottam" egy tartót. Egy bilincsre laposvasból tettem egy hosszabb részt 1-1 lyukkal a végén, majd felette a kasznihoz rögzíttettem menetes kampóval.
Így nem forog el, nem veri a kasznit. Viszont így kicsit merev lett, és egy adott fordulatszám tartománynál berezonál az egész.Szerintetek mivel oldjam meg?
Amire én gondoltam:
1. A menetes kampók helyett valamilyen gumi karikával fogatom meg, hogy legyen egy kis rugalmassága.
2. A merev felfogatás és a piros nyíl között kivágok egy 15-20 centis részt, és berakok oda egy flexi csövet:
Ötlet, vélemény?
Akárhány szerelőnál voltam, egyik sem tudja megmondani miért forog el. Így kénytelen vagyok magam megoldani ha más nem csak átmenetileg. -
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Izzító gyertya márkák közt van lényegi különbség? Egy 28+ éves Merci 2.5 szívóba menne.
Febi Bilstein - 2 153 Ft
Meyle - 2 197 Ft
Denso - 2 606 Ft
NGK - 2 955 Ft
Beru - 3 374 Ft
Bosch - 3 475 FtÁrban van szórás köztük, de speckót tekintve ugyan az. Vélemény?
-
bucihost
senior tag
válasz molnarpeter #901 üzenetére
Köszi! Nincs valami oldal esetleg, ahol "pontozva" vannak a gyártók? Autodoc-on van egy csomó számomra ismeretlen gyártó, akinek nem tudom mennyire minőségiek a cuccaik.
Impergom, JP Group, GSP, MaxGear, DAKAtec, stb stb stb -
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 1.6 szívóbenzin motor. Pöcc-röff indul, viszont hidegen van egy kerregő hang indulás után mintha az önindító fordulna még párat.
Ha már melegebb a motor és leállítom majd újra beindítom akkor már nem csinálja. De huzamosabb állás után (estétől reggelig) megint csinálja. Ez kb azóta van mióta fixen 10fok alatt van a hőmérséklet. Ez bendix hiba lehet? -
bucihost
senior tag
Sziasztok! Kb 3-4 hónapja cseréltem hosszbordás feszítőgörgő görgőket (2db). INA márkát raktam fel, kb eddig bírta. Az egyiknek már hangja van (kotyog). Milyen márkát érdemes venni, amit nem kell 3-4 havonta cserélni?
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Adott egy BMW E36 316i. Hátsó főtengely szimering cseréhez le kell-e engedni a motor olajat, vagy minimális veszteséggel cserélhető? Nemrég volt olaj + szűrő csere ~ 800km, és utána kezdett el szivárogni az olaj a szimeringnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- OLED TV topic
- NBA és kosárlabda topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- iOS alkalmazások
- Windows 11
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Trollok komolyan
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Path of Exile (ARPG)
- További aktív témák...
- Keresek! Motorkerékpár
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép