Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • a_tesz

    Korrektor

    válasz Gismo #69 üzenetére

    a kompresszor egy mechanikus feltöltő. azon az elven alapul, hogy ha több levegő jut be az égéstérbe, akkor több benzint is tud elégetni egységnyi idő alatt -> nagyobb lesz a teljesítmény. a kompresszorban található egy hajtott pumpa ami nagyobb nyomásra sűríti a levegőt, így az gyorsabban kerül a motortérbe, így egységnyi idő alatt több levegőhöz jut mint alaphelyzetben. namost idáig a turbó is így működik, lényeges különbség azonban, hogy míg a turbót a kipufogógáz mozgási energiája hajtja, addig a kompresszor a főtengelyről veszi a hajtást. remélem ez így elég érthető, próbáltam konyhanyelven írni, hogy ne csak a szakbarbároknak legyen világos :D

    スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

Új hozzászólás Aktív témák