- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
válasz
czanga #79110 üzenetére
Jah, hát minden is drága. Boltja válogatja, de sokszor ugyanaz a cucc akár 10-20% árkülönbséggel is piacon van.
A Blaupunkt 200mm hagszórója 75W RMS-t tud, kis helyet foglal, nincs is vele gond.
Ebbe a kocsiba az ülés alá és pótkerék helyére én mondjuk nem tennék ládát, jó helyen van az a csomagtartóban.
Ha nem találok semmit, akkor marad. Annyira nem életbevágó az upgrade.
Mondjuk jó lenne meghallgatni párat, hogy szól. Vaktában csak a számok meg a leírás alapján lehet válogatni. -
czanga
őstag
válasz
czanga #79065 üzenetére
Fix, konstans 12V kötést kért, hőálló vastag vezetékkel akkuról húztam be. Ground egy nagyon közeli pont lett ami eleve adott volt az ülés alatt. Fejegységről kapott remote jelet. Én teljesen meg vagyok vele elégedve. High és Low pass belőve mindenféle EQ és egyebek kikaocsolva, és tényleg hozza amit szerettem volna.
Eszközön lévő gain kb 1/-6-od állásban és pont ad kellemes mély hangokat, de nem tolakodó, csak kiegészít. Az ajtóban lévő komponenst szett így nem torzít, erőlködik. Magasabb hangerőn is élvezhető. Mély hangban pedig lehetne még feljebb menni, de nem akartam, nem volt célom.
Kikapcsolt állapotban nem volt mérhető felvett áramerősség, hiába van ott a csatin a 12V fixen, amíg a remote nem kapcsol a fejegységről, addig nem fogyaszt. (persze a multim már régi és picit szarakszik már, szóval lehet nem mért rendesen) Led viszajelzésnek van az alján.
Az ezer éves (99-es) GF8 gyári sport ülései alá épphogy befért. A vezető oldali alatt több hely lett volna, de ott a kábelezés lett volna gond elvezetés szempontjából, így másik oldalra került. Ott a 7cm magasság elfért, de nem sok maradt felette.
-
czanga
őstag
válasz
czanga #77784 üzenetére
Végül bár eléggé jelentős volt a difi árban, de maradt a Pioneer MVH-S420BT választott fejegységnek az előző DEH-1800UB helyett.
Sajnos nem igazán van arról infó sehol, hogy melyikben milyen "audio chip van" stb, de a bluetooth miatt gondoltam inkább most költök többet. Illetve úgy láttam képeken, mintha a kijelzője több adatot / másképp jelenítene meg.
Remélem jó választás volt.
Jövő héten lesz időm beszerelni, pénteken csak odapróbáltam a régi alapjába bele kattintva. (jelenleg akku benne sincs az autóban)
A króm betétek még egy ilyen régi autóban sem zavaróak, ahol sehol semmilyen hasonló felület nincs. Amit észrevettem (hát ha keres ilyen fejegységet más is itt), hogy a volume gomb maga nem fekete, hanem anyagában ilyen sötét barna. Mindkét fejegység esetében ugyanolyan volt. Apróság, de nem ezt várnám a gyártótól.Az alsó gombsor kizárólag csak kettesével szekcionált. Ez is apróságnak tűnhet, de szerintem az jobb, ha minden gomb egyedül áll. Könnyebb "vakon" megtalálni, hogy mit akarsz megnyomni, de lehet nem lesz igazam.
Laikusként szerintem majd írok még pár sort a fejegységről, ha lesz érdemi tapasztalatom, hátha másoknak is jól jön. Annak már most örülök, hogy MFI engedélyes, tehát kábelről vezérli majd a telefonom simán, van BT, de leginkább annak örülök, hogy mecha mentes, így kábeleknek lesz hely hátul bőven.
-
czanga
őstag
-
PítdB
kezdő
válasz
czanga #75842 üzenetére
Teljesen le kell zárni...pl.ilyennel [CTK Speakerkit ajtó köré]
A lényeg, az ajtót minél jobban lezárni.
A képen látható hangszóró nagyon kicsi, így az alsó frekvenciák igencsak
próbára fogják tenni majd. Ezen is valamelyest segít az ajtó tömítése,
de lehetőleg "tömörebb" anyaggal és ne szivacsos anyaggal csináld meg.
-
Lusu
aktív tag
válasz
czanga #75842 üzenetére
Az, hogy free air, csak annyit jelent, hogy a hangszórónak nincs szüksége a hangolt dobozban lévő légrugó hatására, sőt nem is működik jól kis térfogatú dobozban. Az autós mélyközép hangszórók java része ilyen specifikációkkal rendelkezik, lévén egy ajtó elég nagy térfogatot jelent ahhoz hogy így jól működjön.
Viszont az a rés, ami a hangszóród körül van, akusztikai rövidzárat okoz, ami mindenképp ront a mélyhang átvitelén. Igazság szerint azt kellene elérned, hogy a hangszóró az ajtóban minél merevebben és hermetikusan zártabban legyen rögzítve. A zártságot az ajtó az utastér felé tartsa meg egészen a zárt ajtót körben tömítő kédergumiig. A merevséget a lehető legjobban fokozni kell az ajtó belső oldalán a kárpit alatt, hogy minél kevesebb másodlagos hanghullám keletkezzen, ami kioltást vagy kiemelést okoz. A nagy lyukakat le kell zárni, bitumenlappal rezgés csillapítani, valamint a kárpit és a lemez közt zárt cellás szivaccsal hangszigetelni. Az ajtó külső lemezét is érdemes rezgés csillapítani, mert javít a menetzajokon és a mélyhangok erősségén. Ami a kédergumin kívül esik, vagyis nem az utastérbe vezető rés, maradhat nyitott, sőt az ajtó alján lévő víz kivezető réseknek kötelező nyitva maradniuk.
Ez így leírva kb. a legtöbb ami egy jó ajtó érdekében tehető, eszementebb beavatkozás, mint vágás, hegesztés és egyéb átalakítások nélkül. Ami ebből neked fontos, hogy azt a rést mindenképp szüntesd megDe lehetőleg ne szivaccsal, ha elfér a kárpit alatt használjatok legalább 6mm vastag rétegelt lemezt, abból vágjátok ki a kiemelő külső részét a furatokkal, a belső részt pedig igazítsátok a hangszóróhoz. Viszont jobb hang (basszus) érdekében ajánlott a többi beavatkozás is, első sorban a szerelő és egyéb belső nyílások légmentes zárásával, meg a kis 10cm-es (vagy13?) hangszóró 16,5-re cserélésével
-
czanga
őstag
válasz
czanga #75840 üzenetére
Bocsánat megkövetem magam. A középtartomány erőtlenségét érzem a hátsó ajtóknál Nagyon magas hangokat onnan nem is hallani, odahajolva sem. A másik szettnél pedig inkább valamivel kevesebb mély van, és erőteljesebb "hangosabb" közép tartomány. Vokális részek, ilyesmik. Mindkettő tetszik, ez a gond, így most olvasok, hogy papíron mi a jó, de nyilván vastagon benne van az is, hogy kinek mi tetszik.
-
dmad
aktív tag
válasz
czanga #75838 üzenetére
Én személy szerint nem vagyok híve a hátsó hangszóróknak, azt az elvet vallom amit sokan, előre egy jó szett, hátra pedig egy láda.De ha mindenképpen ragaszkodsz a gyári megoldáshoz, és úgy érzed kevés a magastartomány, akkor egy magassugárzó lehet a megoldás.Nem ismerem az autót, de soknál meg lehet oldani fúrás nélkül, legfeljebb dinnyézni kell a helyén.Az tény, hogy a magasat hallod a füleddel, tehát minél közelebb (magasabb helyen ) van, annál erősebb.Lábnál elhelyezett hangszórónál sosem fogod annyira erősnek érezni, mintha a kárpit felsőbb régiójában lenne.
-
czanga
őstag
válasz
czanga #75781 üzenetére
A gyári helyre utólagosan beszerelt szett (egész szépen) tartalmazott hangváltót is, és oda az érpárokat a tweeterből és a mélyközépből megsodoratlanul kötötték, ami némi mozgolódás és évek hatására eltöredeztek, és kontakthiba lépett fel. Leszerelve a burkolatot megnéztem máködés közben, és amint éppencsak megmozdítottam a kábeleket, a fejegység ment is safe módba, és no sound. Szépen vissza lettek vágva a kábelek, pákával kaptak ón futtatást. Visszakötöttem mindent és most hibátlanul működik. A jobb hátsó továbbra sem szól, de az már egy következő történet lesz.
-
czanga
őstag
válasz
czanga #75747 üzenetére
Tegnap az egyhelyben álló autóban ülve hallgattam a fejegységet már jóideje mikor is az ajtót kijebb nyitottam, mint ahogy volt, erre megszünt a hang de a fejegység ment tovább. Mikor aztán próbaképpen becsuktam, visszajött. Feszültségek megvoltak, mérhetően a hiba alatt is. Ezután már biztos vagyok benne, hogy az ajtón belül lesz a gond, (megtört, testelő kábel) szóval nemsokára mind a négy burkolatot lebontom, és "megnézem, hogy mit látok."
-
czanga
őstag
válasz
czanga #75576 üzenetére
Félig erre reflektálva, de mik a mostanság már ajánlható bluetooth képes single din egységek? Nézelődtem árukeresőn, hogy egy Pioneer a legnépszerűbb ami nem lepne meg. Viszont az igen, hogy ha jól látom még sima USB-s egységek esetében is kezd kipusztulni a zöld háttérvilágításos modell? (nem feltétlen, de nem rossz ha passzol az autó műszereihez világításban... persze az lényegesebb, hogy legyen jó)
Gyári hangszórókat hajtaná meg az ajtókban, amik nem feltétlen lennének cserélve. -
KRISSTUS
aktív tag
válasz
czanga #75574 üzenetére
Szia!
Mind a kettő lehet rossz.
Ezen az oldalon megtalálod az ISO csati kiosztását.
Hasonlítsd össze a tiéddel, majd ha ott nem látható hiba (törött tüske, felcserélt kábel), akkor keress rá a Lenco fejegység csatlakozójának lábkiosztására és azt is nézd át - kövesd végig az ISO-ig. Ha it sem találtát hibát akkor lehet, hogy valamelyik (több is) kábel meg van törve vagy a Lenco a rossz. -
-
czanga
őstag
válasz
czanga #65214 üzenetére
Többet követtétek a kis Swift-em kálváriáját, aminél érdekes hangszóró hangzásbeli gondok lettek:
Nos, tegnap, egy 5 órás melót követően sikerült megoldanunk:
Először is mint megtudtuk, volt benne átalakító, de nem ott, hanem a mögött volt a hiba. Mikor beforrasztottunk mindent, és helyre csattintottuk a csatikat próbaképpen, kiderült, hogy most nem a FADER állításánál áll helyre a hangzás, hanem a balansznál. Furcsa volt...
A lényeg, hogy cseréltük a gyári, ultra-vékony hangszóró kábeleket, mivel valaki keresztben össze kötötte az egyik szálon a két hangszórót, és ezt csak tippelünk miért tették. Impedancia (8ohm 4ohm) miatt lehet, de már nem agyaltunk tovább rajta. Lehet valaki 8ohm-os (lehet a gyári) rádióra 4ohm-os hangszórókat akart kötni.. Csak tipp, de talán igazunk lehet, mert amikor a hangszórók a jó kimeneti kábelekre lettek bekötve, akkor a balansz teljes elhúzásánál is szólt mindkét hangszóró. Mázli, hogy ezzel nem rontott el semmit anno senki.. Szóval szépen átdolgoztuk a rendszert, és jelentem immáron minden tökéletesen működik.
Vatagabb kábelek, rendes elrendezés, és immáron szól rendesen, és cserélhető lesz a fejegység is egyszerűebben. Hátra, teljesen rejtetten behúztunk 1-1 kábelt, ha bármi még bele kerülne az autóba.
Ez nem autóhifi, csak egy 30-as srác öröme, aki szétfagyott tegnap délután, szívtak ketten 5 órát, de most van egy olyan szett az autóban, ami működik is.
-
V8engines
tag
válasz
czanga #65214 üzenetére
Épp most késő du. kötöttem (forrasztottam) be Iso csatlakozókat rádióhoz, Polo-ba. Megkért egy srác. Még jó hogy van itthon pár darab.
Durva hogy Pájoníréknél sokba kerülne egy hangszórós- és egy tápos csatit rárakni az új fejegységhez tartozó "vezetékkötegre". Ezen a "srác" is csodálkozott. Hogy aranyért mérik, vagy hiánycikk?
Na de nem ide akartam kilyukadni. Hanem hogy nagyon rég kötöttem be már ilyen iso csatikat, de elsőre, minden tesztelés nélkül sikerült. Igaz, csak egy gyári első szett van, nem nagy kunszt.De ha már egy "tanult" villamosságis ilyen résznél elvérzik.... -De nem ítélek látatlanban.
-
-
Samus
addikt
válasz
czanga #65200 üzenetére
Így (elvileg) nem jó, és nem is értem, hogy működik így. Ha jól van bekötve akkor a fadert R irányba állítva egyre halkabbnak kellene lennie az elsőnek. F irányba nem változik semmit. Ha a hátsóra vannak kötve, akkor fordítva, de egyik végén nem szólhat semmi. Igazából 2000 forint egy átalakító, ami plug&play, de jó szaki mindjárt vág mindent...
-
Tibko8
senior tag
válasz
czanga #65076 üzenetére
Szia én pár hónapja fejlesztettem fel a suzukimat. Nekem ezek lettek beszerelve [kép]
A kalaptartóba lett betéve. Az első 2 db (10cm) hanszóró pedig maradt gyári. Ezt akarom majd még cserélni. Mert magasabb hangerőn a jobboldali nincs a helyzet magaslatán most kb az első kettő 40%-on szólnak a hátsókhoz képest.
Egyébként ahoz képest hogy 23 000 Ft-ba fájt összesen nekem mindennel együtt, nagyon jó lett. Pl az új Vitara (ezzel van legnagyobb tapasztalatom) gyári hangrendszere egy kalap kaki ehez képest.
Ha Vác környékén laksz vagy jársz szívesen megmutatom.Egyébként a Pioneer első 2 hangszóród 100% hogy nem gyári.
Amióta nekem ez a fejegység van azóta jobb a rádió vétele is. Nekem előtte egy egyszerű LG fejes volt bent és beraktam a Pioneert már az sokat dobott a hangzáson.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Hardcore café
- Goddess of Victory: Nikke
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- E-roller topik
- Motoros topic
- ROG Strix G16 notebook: tökéletes harmónia
- Az új Battlefield bemutatkozása közelebb lehet mint hinnénk
- HDD probléma (nem adatmentés)
- További aktív témák...
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Gigabyte AORUS B550I PRO AX ITX Rev 1.2 / Beszámítás OK!
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Dell 14 Latitude 7420 FHD IPS i7-1185G7 4.8Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- OHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD EU/HUN
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest