- Mobil flották
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Köszi a tippet!
A Bluetooth lényeges szempont, bár az is igaz, hogy szerintem még nem mentem.úgy az autóval, hogy ne kapcsoltam volna be a fejest 😃
Az a baj, hogy nem találtam pesten olyan boltot ahol az x580bt-t megtudnám nézni / nyomkodni.
A Kenwood 5200bt-t elvileg holnap lesz időm megnézni, ha szeréncsém van nem csak készleten van hanem bemutató darab is akad . Váci út - Hungária krt északi sarkán a felüljáró lábánál találtam egy autósboltot, hátha... 😃 -
-
spiky03
veterán
Köszi az infót, majd akkor újra felrakom a telóra az appot és így is kipróbálom.
Mert eddig én csak úgy csináltam, hogy elindítottam az appot meg a fejegységet bekacsoltam, és utána nem történt semmi sem.Nem jöttek elő azok a plusz lehetőségek, hogy a hangszórókat tudjam állítani meg ilyen, csupán a telón található zenéket játszotta.
@(#63007) Sub-ZeRo
Köszi neked is.
Szerintem az most be van kapcsolva, mert a múltkor véletlenül bekapcsoltam, kérdeztem is Petit, hogy ez mi lehet. -
Gábor984
tag
Az új kijelzők sztem nagyon pocsékok. Utoljára még az Alpine CDE178bt-nek volt szép grafikus kijelzője. Most minden gyártó ráállt erre a pontmátrixos vagy a tökömsetudja milyen kijelzőkre, sztem nagyon gagyik.
Az Alpine régóta nem csinál semmit, ülnek a babérjukon. Nemrégen volt valami tulajdonosváltás is. Azokból is a régi 9812-es szériák voltak a szépek. -
Peti78
őstag
A láthatóság nem utolsó dolog. A BT terület egyáltalán nem szempont, ahog yaz android/iphone kompatibilitás sem. Valójában ezek nekem egyáltalán nem kellenek, nem is szándékozom őket használni, de kivetetni sajnos nem lehet belőlük. Igazából nem is értem, hogy miért nem elég nekem egy 20-25 ezer forintos fejegység. Persze, jó helyen teszem fel ezt a kérdést, hiszen ahogy olvasgattam, van akinek a hangrendszere többe kerül mint az én autóm.
Szóval tényleg nem értem, miért ne lenne nekem elég egy 20-25 ezer forintos fejegység? -
BBéci
legenda
Erre gondoltam, amikor a dupla réteget említettem. Fogalmam sincs, melyiket használják.
-
fagylalt
senior tag
És esetleg a Kenwood KDC-X5000BT nem lenne-e jobb választás? Tudásban megegyezik a Pio-val kb. annyi különbséggel, hogy a 4V-osak a kimenetei. Mégis csak csábítóbb ajánlat lenne hasonló áron, csak kérdés, hogy minőségben ugyanaz-e. Továbbá úgy nézem nem sokára kapható lesz az újabb változata is.
Balga kérdés tudom, de a 3 utas keresztváltó és az aktív keresztváltó egy és ugyanaz?
-
fagylalt
senior tag
Azt olvastam is, hogy az Alpine-nak van egy ún. V-karakterisztikája, ami a én zenei ízlésemhez elméletileg passzolna, de nem szeretném megkötni a kezemet - főleg nem 40-50eFt-ért - ha lehet kapni olyat, ami jobb hangminőségben. Továbbá amilyen zenéket én hallgatok (mint elektronikus zene), abba nem csak a mély hangok masszíroznak. Van benne magas jócskán.
Youtube-on van egy összehasonlítás (hozzáértőtől), csak nagyon nagy kár, hogy orosz, mert semmit sem értek belőle. Legalább angol felirat lenne hozzá. Jó, tudom a kommentek nem feltétlen lehetnek mérvadóak, de az Alpine-t senki se dicséri.
Illetve részletesen átmazsoláztam az Alpine jelenlegi kínálatát és feltűnt, hogy már régi a termékpalettája és nem volt "vérfrissítés" kb. 2-3 éve. Ellenben a X580BT (talán) nincs fél éves sem.(#59705) evo87: Még nem jutottam dűlőre fejegység vásárlás kapcsán, így ebben nem tudok segíteni.
-
Speeedfire
félisten
Nálam ez lett a vége, egyelőre. A külső lemezhez nem igazán fértem hozzá, megbontani meg nem akartam, mert úgy néz ki, hogy mégis patent a szigetelés. Ott egyedül a hangszóró mögötti részt tudtam rendesen megcsinálni. Teszt még egyelőre nem volt, holnap tudom csak befejezni az első szettet.
A táp kábelek sajnos még mindig nincsenek meg.Ja és kimaradt 3 tábla. Lehet, hogy a csomeszt megcsinálom majd vele, meg kap még 1 réteget az első ajtó.
-
PiciPeti
őstag
Pedig ez csak félmegoldás így sajnos. Nyugodtan lezárhatnád a maradék két nyílást, akkor lenne igazi a dolog. A kárpit hátuljáról szedd le azt a (gondolom PUR) súlyt/támasztékot, és azt is fedd le.
Nyitómechanizmusnál ha az a pálca mozog, akkor húzz rá valami nagyobb átmérőjű csövet, akkor azt is le tudod zárni.
És a maradék lemezfelületet is nyugodtan lefedheted 1 réteggel.Így már valóban dobozként tud "működni" az ajtód.
-
fagylalt
senior tag
Nem Renault autóba kellene, így más megoldást kellene találnom.
Akinek komolyabb hangrendszere annak mindenkinek garázsban áll? Vagy csak szimplán nem féltitek, hogy szétbombázzák vagy "jobb" esetben csak a fejegységnek kel lába? Kétlem, hogy csak nekem nincs garázsban az autóm.
-
tailor13
csendes tag
Az MVH-350BT-hez nem kaptam mikrofont, amikor vettem. Szerencsére találtam itthon egy korábban 1500 Ft-ért vásárolt Genius csíptetős mikrofont, meg egy 3.5mm-2.5mm jack átalakítót, (hasonlóan drága volt, mint a Tiéd, csak sok éve megvan
), majd egy mozdulattal installáltam az egészet, hibátlanul működik, még a rendkívül zajos autómban is
-
Stanchore
senior tag
C30-ra ugyanúgy semmi, S40-re meg régebbi V40-S40-et hoz, ami 13-as 4 csaavarral, ebbe viszont 16,5-ös kellene, ami 3 csavarral van.
Elméletileg ilyen a gyári hangszóró , itt fel van sorolva több típus is, de nem tudom mennyire hihető, hogy XC60, XC70 is ugyanez. Írtam pár autó hifi boltnak, de érdemben sehol nem tudtak segíteni. -
Speeedfire
félisten
Akkor a mikitől forrassz bele új kábelt, ne a 2 kábelet forraszd össze.
De amúgy amazon, ebay stb oldalakon 15-20 euro, ami kicsit barátibb, mint amit fentebb írtál.
kacsa7: Azt hiszem, hogy egyértelmű, itt mindenki az STP-t írja. Ami még kérdéses esetleg ezzel kapcsolatban, hogy az STP 0.8m2 egy tábla, így a 2m2-hez kellene már 3 tábla. Kérdés, hogy elég lehet-e az 1.6m2, vagy ténylegesen kell a 2m2.
Seat leon 1m.
fidorr: Nézz szét a lomex, hqelektronika oldalán. Hátha van hasonló csati. -
BBéci
legenda
Nincs lehetőséged vezetékes összeköttetésre? A Bluetooth durván rosszabb hangminőséget ad.
(#59259) Lite
A Car&Hifi hangszóró tesztjeiben ott vannak a frekvencia mérések (a hazai Autóhifi/Mobilban is voltak), látható, hogy a 300-600 eurós, vagy még drágább 16 centis komponensek sem mennek lineárisan 70 Hz alá. 70-80 között meredeken esik a hangnyomásuk. A szubbasszus sugárzók többsége 35-40 Hz-től esik meredeken.
Próbálok kivenni a pdf-ekből ábrákat és beillesztem ide. -
Lite
őstag
Azt nem tudom eldönteni, hogy ez az rca kivezetésnek tudható-e be, vagy csak az én példányom (a legeslegelső széria!) ilyen háklis, de eddig ezt tapasztaltam. mp3-as cd-t hallgatva is ez volt.
Mondjuk a kábeleket is rendezgettem, de akkor is megmaradt a jelenség. Nekem nagyon kevés helyem van a fej mögött a kábeleknek, tuti, hogy halmozottan hátrányos helyzetű...
A kijelzővel viszont semmi bajom. Ja, és gyors a gép, mint a fene, ez vitathatatlan.Viszont, ha mechanika nélküli gépet nézel és helyszűkében vagy, akkor ez a favorit: JVC KD-X340BTS
Az 580 ugyanis teljes hosszúságú! -
tailor13
csendes tag
Az egyik autómban Kenwood KRC-179R-t cseréltem Alpine CDE-9870R-re, bizonyos szempontból a Kenwood hangja kedvesebb volt a fülemnek.
Másik autóban Kenwood KDC-3054UG-t cseréltem Pioneer MVH-350BT-re, itt egyértelműen jobban tetszett a Kenwood hangja. Szerintem nem butaság, az X5000BT egy elég korrektnek tűnő fej leírás alapján, az UTE-92BT-t nem ismerem.(persze, lehet, hogy csak az én fülemmel van baj, de egy harmadik autóban kb 10 éve hallgatok egy KRC-179R-t...
)
-
Lite
őstag
Én 2016-os Kenit váltottam 2016-os Pio-ra. Semmivel sem jobb az anyagminőség, sőt, a nyomógombok nem tűntek hosszú életűnek (megkockáztatom, a garanciaidőt nem élné túl). Szerintem most az anygminőség és a kijelző egyformán gyatra mindegyiknél, a hang és a szolgáltatások döntsenek!
-
Akos1994
aktív tag
Adalékként hozzátenném, hogy múltkor Reneolus kollégával összefutottunk megint, (magas tartománnyal voltak problémái) meghallgatta nálam a Pio x580bt-t, utána átraktuk hozzá az Alpine UTE92BT helyére a Pio-t, még mindig nem volt annyira elégedett mint az én autómban, de ég és föld volt már elsőre az alpinehoz képest (a többit meg nyilván a többi komponens adja nála+beállítás).
És ami előtt balhé lenne, nem azt akarom mondani, hogy az alpine meg szar lenne hangban, csak erősen V karakteres, sok magas(kb. 3khz és felette) - sok mély, és a kettő között egy igencsak visszafogott tartomány van.
Ha rock/alter/metal a cél akkor ez nem valami előnyős, igazából a magas tartomány amit nagyon nehéz megzabolázni rajta. Ennek ellenére el tudom képzelni, hogy ez egy erősen középtartományra hangolt rendszerben még el mehet (pl. nálam most a ResAudio szett+ csöves előfok miatt eléggé pont ilyen lett, csak alpine-t már nem raktuk be hozzám..) meg rap/hiphop/elektronikus/triphop és hasonlókra nagyon frankó lehet.. csak ha nem azt hallgatsz, akkor nem biztos, hogy elégedett leszel.
Kenwood/JVC viszont hasonló vonal mint a Pio, talán még zeneibb, csak nekem az aktív miatt nem volt járható út,mert 3 útban nagyon limitáltak voltak a vágási freki/meredekség lehetőségek mindkettő gyártónál.. -
Atomgeszi
nagyúr
Hát persze, filmet nézni meg csak moziba
Én meg is őrülnék, ha valami szuper csoda fm rádiót kéne hallgatnom vezetés közben és nem azt amit szeretnék. Szóval, ha nem is fog baszott szépen szólni, azt a napi fél órát feltudom dobni valamivel az tuti. Ha 15k-ból akkor 15k-ból, még mindig jobb, mintha semmi se szólna.
Osynho Az első hangszórókat is kicserélted?
-
Atomgeszi
nagyúr
Tudom Én.. Itthon sem egy "fadobozos" Genius a házimozi.
Szimplán az autóban nem ülök annyit, hogy Én ennél többet rááldozzak, mint amennyit itthon hallgatjuk a rendszert a szobában.
Havernak is bent van a nagy rendszer, jó - jó meg minden, de ő tényleg kb az autóban él.. Én szimplán közlekedek vele és azokat az időket akarom feldobni. -
opeter70
senior tag
Simi konkrétan a kijelzőről beszélt ha jól látom.
Sajnos mostanában ez a trend: Lebutítják a kijelzőt amennyire csak lehet, ez által próbálják meg olcsósítanii a készülékeket.Az UTE 92 pl. műszakilag menjdnem ugyanaz, mint a 178BT (sőt még több is, mert 3 utas aktív váltót tettek bele), de ráraktak egy hányinger kijelzőt és máris fele annyiba kerül.
Amúgy meg BÚÉK mindenkinek!
-
Akos1994
aktív tag
Szerintem itt arról van szó, hogy a változtatható színek miatt nem tud annyit a kijelző (pl a sötétebb színekkel, kék, bordó stb..) még sötétebb az alapnál, egyszerűen az RGB hátteres kijelzőknél gondolom ez volt a legolcsóbb, és egy normálisabb nem fért be a büdzsébe. A gyengébbek meg egy színt tudnak, de abból valszeg tényleg fillérek egy normálisabb darab.
Egyébként mostmár kezdek hozzászokni, elsőre erős napfény volt alacsony szögben és úgy tényleg gáz.
Hangjáról még nem tudok nyilatkozni mondjuk a JVC-mhez képest, mert nincs bent a szett még, de végülis az lesz a lényeg. -
szakall77
csendes tag
Az egyszerűbb LED-es
termékek sporolási okokból "szaggatva" vannak meghajtva és mikor félrecsúszik a meghajtási frekvencia
(gyakori jelenség) akkor egyszerűbb esetben a rádiót zavarja rosszabb esetben a CanBus rendszert. (szemed sarkából látod hogy vibrál akkor az gagyi). -
Lite
őstag
Vagy kezd elszállni a tolatólámpa-kapcsolód. És az valami zárlatot / zavart / akármit okoz.
Annyit nézz meg, hogy ég-e a tolatólámpád. Ha nem, hátramenetbe kapcsoláskor felvillan-e. Ha bármelyiket tapasztalod, tutira az lesz a hiba. Jobb esetben csak lecsúszik a kábel róla és az csinál zárlatot,rossz esetben maga a kapcsoló f**ta el magát. Személyes tapasztalat. -
Lusu
aktív tag
Ha fontos lenne a minőség, javasolt lenne átfurni, hogy a csatlakozókon ne romoljon az átvezetés. De a te esetedben ha ez nem annyira fontos és vannak üres helyek, akkor próbálj szerezni bontottan csatlakozót amiből kibűvészkedheted az érintekzőket és forrasztás után csak bepattintgatod a helyére.
-
simi811118
aktív tag
Az m-line helyett valami combosabb minőségibb lenne jó sztem neked, főleg ha izmos közepet akarsz az ajtóba. Van eladó facen egy xl250.4 jó áron. Na arra lehet akasztani bitang szettet.
A kiemelés sztem nem kerülhető el. Én is magamnak csináltam a kárpit kivágását (igaz, sírva) de így utólag már nem bánom.
Ha nem lesz kiemelő akkor viszont kelleni fog sub. -
Joe fiú
senior tag
Az, hogy kell e szub, azt csak a zenei ízlésed dönti el. Szerintem nincs olyan szett ami teljes egészében tudna pótolni egy szubot, illetve szerintem igen is ott a helye a szubnak egy rendszerben, kivéve ha csakis operát hallgatsz amiben igen kevés a szubbaszus tartomány.
Egyébként ez könnyű eldönteni. Megízleled az aktív hajtást, ha hiányzik a szub még mindig tudsz bővíteni.
-
simi811118
aktív tag
Szia!
Első körben keresnék egy legalább 4x100 Wrms erősítőt. Másodikban pedig az Alpha szettet cserélném valami combosabbra - itt leginkább külön keresnék magassugárzót, és mélyközép sugárzót. Szigorúan kihasználnám, az aktív hajtás előnyeit, nem bajlódnék már passzív első szettel. Lehetőségek tárháza nyílna meg ezzel.
Elég sok olyan szett létezik, ami mellett nem kell sub. Nekem mindig az volt a vesszőparipám, hogy a subot csak 1-1 jobb pillanatban tudtam az elejéhez illeszteni - és akkor sem volt biztos hogy hangerőben vagy érzékenységben megfelelő linearitás lesz az eleje és a hátulja között, aztán végül ezzel fel is hagytam.Ha ugyanazon termékből raknám össze, akkor pl Rainbow, Gladen, Hertz, Audison illetve uDimension. Másféle vonalat képviselnek, de sztem mindegyikkel együtt lehet élni hosszú távon.
Kétféle márkából már kicsit máshogy válogatnék. Hangszóróból nem biztos, hogy autós márkát vennék (SB Acoustic, Vifa, Peerless, Seas - autósból valszeg Rainbow lenne) Erősítőből talán valami németet, Mosconi - Gladen - Helix ... -
PiciPeti
őstag
Jó a tervezet, 4 csatis erő az ülés alá, és az első szettet hajthatod aktívban, ha már a fejegység képes rá.
Aztán a subnak veszel majd valami combosabb 2 csatist, ha ott tartasz.
Én ennyire a márkákhoz nem ragaszkodnék, nem biztos hogy sokat hoz. Ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor akár a Gladennél is maradhatsz, elég jók az erősítőik is.
Az első szett hamar cserés lesz sztem, ha feljebb szeretnél lépni. -
evo87
őstag
Hát... valóban elszomorító a helyzet. Voltam a MM-ban tapogatni és a Pioneer modellek közül még a drágább, 50e Ft felettiek is nagyon silányak előlap minőséget illetően. A hangerő tekerőgomb mindegyiknél excentrikus és "üt", a gombok nagyon gagyik, a kijelző pedig még legnagyobb fényerőn, kikapcsolt dimmerrel is nagyon halovány. Számomra a Pioneer ilyen tekintetben nagy csalódás, még akkor is, ha hangminőségben a toppon van. Így már nem is kérdéses, hogy marad az Alpine UTE-92BT, ami sokkal-sokkal korrektebb.
-
kacsa7
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Mobil flották
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Austin F.: Intel Iris Xe driver frissítés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Hardcore café
- Goddess of Victory: Nikke
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- E-roller topik
- További aktív témák...
- EVGA SuperNOVA 750W GT 80 Plus Gold full moduláris tápegység / 53 hónap Alza.hu garancia
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Gigabyte AORUS B550I PRO AX ITX Rev 1.2 / Beszámítás OK!
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Dell 14 Latitude 7420 FHD IPS i7-1185G7 4.8Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, külső akkumulátor eladó
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo S10-2 Intel Atom retró csajszis netbook eladó
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest