Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • general

    addikt

    válasz TBMC #57893 üzenetére

    Egy “grafikus monitort” (ertem ez alatt amin nap mint nap dolgozol, minden teruleten, teruletre) teljesen felesleges kalibralni (hisz nyomdankent elter), erdemes a profil, de a vegeredmenyt ugy is az adott nyomdaban latja meg az ember.

    ez egy jó nagy butaság, már ne haragudj..
    aki színekkel foglakozik, mindegy, milyen terület, fotó, grafika, illusztráció, rajz.. kötelező (na jó, igényességtől függően, de azért na..) a kalibrált kijelző, amin dolgozol. ha már nálad, a munka folyamán sem lesznek helyesek a színek, akkor képzeld el, mi lesz később (ügyfél, nyomda..)

    az, hogy a nyomdáknak különböző gépeik, papírjaik és ebből adódóan különböző színprofiljaik vannak, az egy dolog, 1. szépen átadod a fájlt és ott együtt beállítjátok, ahogyan mondod (pontosabban korrigáljátok, ha esetleg szükséges, papírhoz, nyomathoz, technikához, hiszen te színhűen kidolgoztad otthon) vagy elkéred a nyomdai gép színprofilját és otthon korrekciózol aszerint a színhelyes monitorodon, softproofolsz.
    ráadásul nemcsak nyomda lehet a végcél, a fotósok ritkán adják nyomdába, fotólaborba (sajnos, mert az az igazi) a megrendelt és elkészült anyagokat, ma már inkább monitoron és sajnos telón nézik a megkapott fotókat, pdf-eket, stb... ilyenkor pedig pláne fontos, hogy a munkamonitor színhű legyen. így nem reklamálhatnak, hogy nálam ez hogy néz ki. ha az ügyfélnél szarul mutat, az az ő hibája, szerezzen be rendes monitort, de mi védve vagyunk, a mi munkafolyamatunk színhű volt végig. és természetesen legyünk már ennyire igényesek, mi fotósok, grafikusok, stb...

    a nyomda persze nem ugyanaz, mint a fotólabor, tudom, nem minden ott használt nyomtató vagy gép rendelkezik pl színprofillal. de a fent leírt folyamat a helyes.

Új hozzászólás Aktív témák