Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Akkor, hogy mindenki tisztán lásson. A tervezés úgy működik manapság, hogy mindenkinek van egy igen jó szimulátora, ez egy marha erős számítógép, amin fut egy szimulációs program. Ebben a szimulátorban rengeteg dizájnt lehet tesztelni, vagyis alaposan kielemezhető, hogy mi és meg és mi nem. Ennek megfelelően a gyártók még azelőtt igen pontos képet kapnak a működésről, mielőtt egyáltalán elkezdenék összerakni a dizájn fizikai implementációját. Ugyanis ezeket a lapkákat már modulárisra tervezik, vagyis az egyes részegységeket összelegózzák, ezért tudnak egy generációban olyan gyorsan 2-3 lapkát is kihozni. Nem tipikusan ezeket tervezik, hanem a részegységeket, amire majd épülnek, és utána rakják össze őket egy lapkává. Ez is egy művészet persze, csak a fizikai dizájnok tesztelése már nagyon drága, így maximum kettő "fordításra" van lehetőség, mert az egész procedúra kb. 50 millió dollárba kerül. Ezért épít ma már mindenki a szimulátorra, ugyanis az legalább négy nullával olcsóbban ad eredményt. Itt azt is ki lehet próbálni, hogy mi az ideális felépítés, és bizony fontos tényező, hogy ha a 6 SE a 4-nél csak 7-8%-kal gyorsabb, mert régebben mondták hogy kb. ennyivel gyorsabb, akkor nem fognak beleölni 15%-nyi extra tranzisztort. Végeredményben ugyanis nem éri meg. Pláne úgy, hogy kb. mindenki a GPU-driver pipeline felé megy, ahol aztán még kisebb az előny, de a 15%-nyi extra tranyót a lapka akkor is hordozza, ha csak 2%-os az extra sebesség az adott játékban.
    Az egész tehát messze nem úgy történik, hogy a darabkákat hasraütés-szerűen összepakolják. Előbb a szimulátorban megnézik, hogy az adott lapka élettartama alatt várható terhelésre mi az ideális felépítés, mert annak a lapkának nem csak megjelenéskor kell működnie, hanem másfél évvel később is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák