- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mobilarena
Mielőtt hozzászólásban feltennéd a kérdésed olvasd el a Témaösszefoglalót, a Téma tudnivalókat vagy használd a keresőt.
Az esetek nagy többségében megtalálható a válasz!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
válasz távcsőves #1309 üzenetére
Már én is láttam de köszi
Közben Abu reagált a videóra:
" TSSAA-val van. Ez eléggé korlátozott helyzet még. Későbbi patch-ben több is lesz."
20 FPS innen 15 FPS onnan, nagyon szépen csordogálnak össze az FPSek.
Közben az OC-olt 970-ekkel kampányolnak ellene, de még az sem hozza be és ez még mindig csak a ref kártya...[ Szerkesztve ]
-
Callisto
őstag
válasz távcsőves #2034 üzenetére
Konzolon egységes memóriahasználat van, ami több, gyorsabb, jobb effekteket és egyebeket tesz lehetővé. Nem beszélve a konzolspecifikus kiterjesztésekről, amik PC-n nincsenek. Ha ezek előnyeit használják (márpedig általában használják) akkor át kell írni a shader kódot is. A CPU kódról ne is beszéljünk... más APIk, más OP rendszer, a hardver nem fix. Adaptálni kell mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
nagyúr
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2061 üzenetére
Arra reflektált, hogy miért nem hozzák át 1:1-ben. Ez nem így megy. Nem lehet csak úgy áthozni a konzol kódot GCN PC-re. Ennyi.
A konzolfunkció megint más téma. Lehet gyorsít, lehet sokat. De szétszakítja a piacot. Csak ezért káros. A PC szépsége pont az, hogy bármilyen CPU, bármilyen GPU van benne, mégis fut rajta a kód. Ha elkezdenek gyártóspec , netán arch spec dolgokat belerakni a játékokba, akkor az lesz a vége, hogy játékokra kell kb külön VGA-t venni és a végén meg konzollá alakulhat a PC. Nem lesz igény újdonságok kifejlesztésére hw sw oldalon sem.
Aztán, hogy ebből mi lesz... kitudja.
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2064 üzenetére
Azért azt is vedd figyelembe, hogy nemrég még 18% körül volt az AMD market share. 80% NV csücsült a gépekben. Erre is kell portolni. Még sokáig lesz DX11 port is, ez 100%.
A shader intrinsics-et fogják úgy ahogy alkalmazni, de mivel nem szabványos, ezért ez sem biztos általános lesz. Azért ez más mint a Physx. Az szinte alig adott a látványhoz, vagy gagyi volt, vagy még NV-n is szarul futott. Meg is döglött kb.
Ez teljesen más téma... ha a Doomban látott módon használják, ott kemény köröket verhet a konkurenciára.Hogy káros, vagy sem... az attól függ melyik gyártótól van kártyád. Ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2072 üzenetére
Ki mondta, hogy mindent újra kéne írni? ... csak azt mondtuk, hogy ne hasonlítsunk egy fix konzol hardvert a PC-hez, mert rengeteg mindenben más. (Erre tért ki a válasz korábban). Volt a konzol -> DX12 / Vulkan átjárhatóságról pár kommentje Abu-nak, érdemes lenne ezeket megkeresni.
A fejlesztők régóta sírtak már a GPU-n natívan és gyorsan futó shader intrinsics függvényekért... Most megkapták a GPUopen alatt. Meg is néztem múltkor az ISA táblázatot, jó dolgok vannak benne. Simán lehet használni OpenCL alatt, vagy NV-nél CUDA alatt...csakhogy eddig grafikus API-kban nyoma nem volt.
...de most itt a Vulkan és elvileg DX11, DX12 alatt is használhatóak, ha a fejlesztő szeretné. Nem értem mi a problémád
"Főleg úgy, hogy AMD a kisebb gyártó. Most akkor 18%-ért újra írunk mindent, amikor már van valami a kezünkben? Én pont ezért használnám."
Mert hülye dilettánsok ülnek az AMD vezetésében. GCN már mióta van, és mióta tudják ezeket a konzolos dolgokat. Az AMD simán megléphette volna, már jóval korábban a GPUopen dolgot, amivel iszonyú nagy előnybe kerülhetett volna már a Maxwell idejében... de neeem fontosabb volt a szabványok sérthetetlensége, meg hogy káros mert szétszabdalja a piacot. Ha jóval előbb meglépik, már lehet az NV GPU-k is GCN szerűek lennének nyílt dokumentációval. Mert egyszerűen olyan hátrányban lennének. Na ezért lett 18% a 18%, mert balf*szok. Nem használták ki a legnagyobb ütőkártyát, erre kellett várni 2016-ig.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz távcsőves #2083 üzenetére
Azt azért szögezzük le, ezek a GPU-k általában első körben compute feladatokra jönnek, szerverekbe, workstation-ökbe stb...nem ám a törpe PC-s gamer piacnak tervezik ezeket. az AMD egy rakás dolgot bennehagy a gamer GPU-kban pl. Ne kérdezd miért. Talán bíztak benne, hogy sokkal több compute-ot fognak használni a játékok, vagy a DX12 előbb jön.
A kihagyás sem megy csak úgy. Pl kihagyhatod az ACE-ket, Async Engine.. de akkor ez is csak context switch-t fog tudni. Az egész GCN-t le lehetne csupaszítani, mint a Maxwell-t/Pascalt, de visszafejlődés lenne. Épp most, teljesen értelmetlen lenne a low level API-k hajnalán. Főleg, ha bátrabban mernek majd compute futószalagot tervezni async. Lehetne rendes fizika, rombolás, bonyolultabb táj stb. Azzal egyetértek, hogy egy elhibázott lépés volt 4 gen óta húzni ezt a dolgot. Akár csinálhattak volna egy Maxwell szerű GPU-t a nagy GCN-ek mellett, mert semmiféle hátrány nem érte volna őket DX11 alatt mostanáig. Cserébe fele fogyasztás mondjuk.
Fury X-eken látszik, mennyire sok van még abban a chip-ben, de annak meg lőttek a csonka 4 GB memóval sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz távcsőves #10340 üzenetére
Szó szerint nem tudom idézni, de kb annyi a lényege, hogy nekik nem feladatuk javítani, csak bevizsgálni, és ha hibás, akkor tovább küldeni a gyártónak, és különben is, a használatot nem befolyásolja, h 90 fokos, ami vga esetén normális. Na, erre a levelükre már nem válaszoltam, leszartam... Ja, és hogy még én vegyem fel a kapcsolatot a gyártó céggel, és ha mákom van, akkor cserélik. És mivel cég nevére vettem (ip*nnál hagyunk kb havi fél millát céges szinten), ezért 14 nap nincs, és perelhetek, ha jól esik... De persze utóbbiak csak szóban hangzottak el.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz távcsőves #10367 üzenetére
Az a 6 hőcső jó lesz 3-nak is. [link]
Tény, hogy jól működik, de azért ne szálljunk el a realitásoktól...(#10369) Pepeeeee: Sokal többet számít az élettartam szempontjából, amit nem mér a kártya vagy a user. Hőmérséklet ingadozásokat, VRM környéki hőfokokat, memóriacsipek hőfokait... Ezekhez képest szvsz teljesen jelentéktelen, hogy játék közben 65 vagy 75 fokon megy-e a GPU.
[ Szerkesztve ]
-
noblem1983
senior tag
válasz távcsőves #10410 üzenetére
Nesze neked Black Friday Sapphire RX480 Nitro+ 4 GB Ilyenkor örülök, hogy még kifogtam a 69300 Ft-os árat
Lamborghini fan Uplay/Origin-noblem1983, PSN: noblem1983_2
-
sakal83
addikt
válasz távcsőves #10976 üzenetére
A wf 2 is volt ennyiért. De nem ez a lenyeg hanem az hogy ezek egyaru kártyák.
Egyebkent a mini 2 rézből készült hocsoves. Idle jelenleg 34c terheleskor hazhutes nelkul max 69c volt 30perc terhelés alatt 43%os ventifordulattal. Egyszeruen eljutottunk hal isten oda hogy teljesen felesleges az extra hűtés extra felarral. Az amd is elérte hal isten hogy ertelmes felpassziv hutoje lett. Regen meg a 4850re mokoltam accelero bordát ventivel. A 33ks kártyára 10k volt a hűtés rendesen forró es orkán volt a ref valtozat szerettem azt a vgat. Értelmesen vitte 1024-ben a crysist árnyékok nelkul hihgom 38fpssel
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz távcsőves #10986 üzenetére
tücsökp*cs
Nem teszteltem ki, de nem vészes a hanga (csendmániás vagyok) abszolút. Próbáltam egyvents 970-et is, az hangos volt ehhez képest. Én csendesnek mondanám. Viszonyításképpen az ASUS RX470 ehhez képest orkán. Azt látom, hogy az új vgakon (ha nem cseszi el a gyártó), szinte mindegy milyen hűtő van, mert odáig csökkent a fogyasztás, hogy halkan hűthető, és az egyventis megoldás is életképes már. (egy gtx 1070-et azért megnéznék egyventis miniből ). Egyébként meglepően "darab" és súlyos példány. Azt hittem kisebb lesz, de eléggé vaskos, nem spórolták ki belőle a cuccot.)
Az MSI hűtője pedig nagyon király mindkét oldalon. 87-ért nem kérdés, hogy megéri, jobban, mint bármely gtx1060 (ahogy nézem most 100k a legolcsóbb sajnos), ez nagyon jó vétel volt a részedről.
Csak arra utaltam, hogy az Nvidia és az AMD árképzése már egy és ugyanaz lett azonos kategórián belül. A hűtésük is kevés kivételével teljesen jó és halk. Teljesítményben is egykutya. Itt már tényleg csak a problémamentes működés (értem ezalatt, hogy berak és működik mindenféle hókuszpók nélkül) lehet a vízválasztó.
Az, hogy nem jön össze - a nagyobb méret mellett a hatékonyság -, az bizony annak köszönhető szerintem, hogy egy kicsit többet fogyasztanak, mint a gtx10xx-ek. Pont annyival, hogy azért nem mindegyik hűtő tudja teljesíteni azt, hogy a teljesítményt is tartsa és a halkságot. Még egy lépcsőfokot kell tennie az AMD-nek a fogyasztás terén. Lehet hogy téves, de szerintem az olcsóbb fajta RX-en (érdekes az MSI meg tudta oldani, de drágábban) épp a fogyasztáshatékonyságra való törekvés miatt van annyi anomália, amiről lehet olvasni a topikban. Szerintem nem kellett volna törekedni erre ennyire, mert akkor ennél is sikeresebb lett volna ez a széria.
[ Szerkesztve ]
-
VironB
csendes tag
válasz távcsőves #11008 üzenetére
Megnéztem ez van fent : 16.11.5., hát akkor lehet nekem szerencsém van most, mert eddig jó.
Win 7-et használok, a profilomnál meg látni a gépem elemeit.Kimásoltam neked a szoftveres részről hátha segít.
Radeon beállítások verzió - 2016.1123.1856.34070
Illesztőprogram csomag verzió - 16.40.3211.1101-161123a1-309118E
Szolgáltató - Advanced Micro Devices, Inc.
2D illesztőprogram verzió - 8.1.1.1571
Direct3D® Version - 9.14.10.01221
OpenGL® Version - 6.14.10.13456
OpenCL™ Version - 21.19.164.257
AMD Mantle verzió - 9.1.10.0163
AMD Mantle API verzió - 102400
AMD hang illesztőprogram verzió - 7.12.0.7723
Vulkan™ Driver Version - 1.3.0
Vulkan™ API Version - 1.0.26A WattMann-ban minden alap csak a hőmérsékleti cél van beállítva 75-re.
-
cintula187
addikt
válasz távcsőves #11058 üzenetére
Nem egy klubban vagyunk, mert nekem a böngésző alatt nincs ilyen.
Nálam a sötétedés nem pár másodperces volt hanem tartós resetelős. Pár napja régi driver óta hadd ne kiabáljam el de elkerül.
Benchmark is lefutott. Elite -en kívül a többi gamém meg annyira se terheli, hogy a ventik se kapcsolnak be.Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
varmi2
nagyúr
-
távcsőves
senior tag
válasz távcsőves #11055 üzenetére
Visszavonom, wattman működik szépen nálam is, csak az msi gaming app, ha telepítve van, megzavarja. Gaming app uninstalll után, rendben van vele minden. Most nézegettem mit tud, de azt hiszem nem lesz ebből tuning 24/7. Nem éri meg nekem. (Mondjuk tuningot nem is terveztem, de kíváncsi az vagyok mit is tudd a kicsike.) Annyira beteg az, hogy 1266 boost clockon 60 fokos a kártya és a ventilátor leállogat a nem nyitott házban, hogy az félelmetes. Nekem ilyen jó vga még nem volt, ne haragudjatok, hogy erről írok. Egyszerűen eszetlen jó ez a hűtés.
[ Szerkesztve ]
-
-
trufa12
addikt
válasz távcsőves #11161 üzenetére
Tudom mi az a progi, utálom is mint a xart... semmire való ..
Bár hogy a ledeket máshol nem állíthatom az elszomorító ...Ez a wattman egyébként valami horror... , ki lehet kapcsolni am az energia gazdálkodást ? v valahogy beállítani ? nem szeretném has sötétedne itt minden menet közben.. felőlem aztán ehet ihat a kártya amennyit akar, csak ne szívózzon .
[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
Új hozzászólás Aktív témák
● Hozzászólás előtt olvasd el!
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...