Hirdetés
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Mobilarena
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #74512 üzenetére
Nalam egy hasonlo osszver konfig lett epitve (kb 2002-2003-ig kb hasznalhato) nagyreszt meglevo alkatreszekbol. Nekem nem nagyon jott szembe mas, ilyen szelessegu haz, amiben tobb 5.25"-os hely let volna, ezert a Livehoz egyebkent sem soha nem hasznalt LiveDrive ebbe a gepbe se kerult be Igazabol nem is nagyon ertem ennek az alkatresznek a letezesenek az okat.
Alkatreszlista:
- AOpen KF45A chassis (uj beszerzes, mert hazam nem maradt)
- FSP BlueStorm 350W (FSP350-60THN-P) PSU (regi, most csereltem ki benne a stand-by kondit)
- Samsung SSD 850 Pro 250 GB (levedlett, 50% koruli elhasznalt tartalekterulettel, ebbe a gepbe 99 evre jo lesz)
- Delock 61702 SATA - PATA Adapter
- Pioneer DVR-108 DVD-RW
- 3.5" Floppy (NEC valami)
- 5.25" Floppy (Teac FD55GFR)
- IOMega ZIP250 ATA
- VIPower ATA133 Mobile Rack
- EpoX EP-3VSA2 Mainboard
- Intel Pentium III-S 1400 MHz (uj beszerzes, csak egy marek CPU maradt regrol, de 1000/133 P3 es 1000/100 Celeron a leggyorsabb ezek kozul)
- 3x 256 MB PC133 RAM (CL3, vegyes marka)
- Gigabyte GeForce FX5900XT/128MB DDR (oreg, hangos a ventije, de nem rosszabb, mint regen volt ; anno az volt a lenyeg, hogy 1 slotos legyen a hutes)
- Realtek 8139C (irtam bele boot kepes EEPROM-ot, igy van halozati boot)
- 2x Diamond Monster 3D/12MB
- Creative SB Live! 5.1/SB0100 (ehhez lenne LiveDrive is)
- Hazi gyartasu ISA splitter
- ExpertColor MED3931/OPTi 82C931 SB Pro/WSS
- Gravis UltraSound MAX/1MBA tap mar nem tartalmaz -5 V feszultseget, az OPTi kartya viszont igenyli ezt (anelkul ossze-vissza elmaszkal az FM hang), ezert egy ATX 20-24Pin atalakitot megmoddoltam (feszstab IC, 2 kondi). Ugyonebbol az atalakitobol vezetem ki az +5V Stand By tapot az Arduinohoz, amit bekotogettem a jumperek helyere, igy a 66/100/133 FSB valtast programbol allithatova tettem. A Voodoo2-hoz kell nekem a 66MHz FSB, mert ugy mukodnek a statikusan linkelt, Vooodo 1-es jatekok a Voodoo2-vel.
Meg venni akarok valami kis kezi koszorut, hogy azzal kivagjam az ISA backplanehez a haz hatuljat, igy az alaplappal parhuzamostan, a kartyak ele be tudom tenni a ketto ISA hangkartyat. A sok hangkartyahoz meg forrasztottam ossze egy potmeteres mixert, amibe bele tudtam igy dugni mindenkit (sb live, sb pro, gus, dvd audio, pc speaker), amibol majd egy kozvetlen kabel mehet majd az erositobe.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74525 üzenetére
Nincs valami ismerosod, aki szivesen megprobalna ujragolyozni a Gef4Ti-met? Esetleg kicserelni rajta a RAMchipeket ujabbra ami kompatibilis? Szerintem csak annyi baja van, hogy valamelyik ramchip levalt. Akkor lenne egy fullos mukodo Asus V8440 Deluxe-om, amihez a dobozatol kezdve, a TV IN/OUT kivezetesen at, a 3D Szemuveggel egyutt minden megvan. A Gigabyte FX doboza nem volt meno, nem illeszkedett az ASUS-os sormintaba, ami akkor a szekreny tetejen sorakozott.
-
Czo
őstag
válasz FoxiestFox #74530 üzenetére
Vezetekmentes billentyuzetet (+beleepitett eger; Chicony KB-9820) hasznalok 1995-96 ota, igy a "full featured taviranyito" mindig is adott volt (de volt tunerkartya is a gepben, ahhoz is volt taviranyito, mivel az elsodleges platformom kb 99 ota a Linux, igy LIRC-vel, az a taviranyito mindent vitt). Egyebkent, most is ez a keyboard a mediacenter PC keyboardja, habar mar kezd tonkremenni a folia benne (emiatt kezdenek elhalni a gombok ) . Sajnos ki kell majd dobnom. Vettem mar a helyere 2 db Logitech K400+-t de nemjo, visszacserelni meg nem tudtam, ugyhogy ki lett dobva. Rendeltem ebayen USA-bol sima "K400"-at, de "K400r"-t kaptam, ami szinten nem jo, ugyhogy lehet ez is ki lesz dobva (valahonnan szereznem kell 2db sima K400-at). A szamitogep alatt/mellett volt regen mindig is az erosito, abba bele volt dugva a Live ebben az idoben 4 kabellel. Az analog 5.1-es bemenet 3db kabellel es egy DIY gyartasu optikai kimenet (ezt ugye adta volna a LiveDrive, de elore!) pedig optikai kabellel. Sajna ugye a jatekok miatt kellett az analog path is, mert csak ugy lehetett kihasznalni a tobb hangszorot. A fulest pedig mindig az erosito fules kimenetere dugtam. Szoval, hiaba volt livedrive, nem lattam semmi ertelmet. Minidisc lejatszot pl soha sem is lattam, abban az idoben mar MP3 volt a hordozhato zenei formatum is. Diamond Rio a jo kis MMC-vel, majd kb 2 evvel kesobb T28s-hez volt az Ericsson kulso playere (ebbe is MMC kellett, igy a RIO-hoz vett nagyobb MMC is belement), majd jottek a PDA-k, amikre mar nem csak zene, de film is ment, igy a vonaton neztem pl jo sok 24 epizodot.
-
Czo
őstag
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74546 üzenetére
Nade, a PCI videokartyaknal halistennek nem probalkozik a Windows a driverek betoltesevel. Hiszen csak az ID alapjan keresni az INF-ben es az alapjan fogja megkeresni a megprobalni betolteni a fileokat. Ha nincs inf bejegyzes, akkor jon a jol ismert uj hardvert talalt ablak, ha pedig van inf, de nincsenek fileok, akkor pedig jon a "tedd be windows drivercd-t az A:-ba" keresek. Siman fenn lehet tobb fajta gyartotol a driver. Sosem volt ezzel soha semmilyen problemam, meg azon a teszt gepen sem, ahol minden egyes idekerulo videokartya ki volt probalva. Egy ido utan az volt benne a legjobb, hogy csak bedugtad a random kartyat es ha a kartya mukodott, rogton megvolt ugyonaz a felbontas, mint elotte, mindenfele para nelkul. Fuggetlenul attol, hoyg nVidia, ATI, SIS vagy S3 vagy Trident volt a kartya. Folosleges ezzel szorakozni szerintem, raadasul ha letorolsz valamit, azt elobb a registrybol is ki kellene szedni ha oda regisztralva van.
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74547 üzenetére
Ha felrakod az utolso verzios 3.02.02-es Windows 9x referenciadrivert, majd kiveszed a kartyat akkor szepen minden bootnal kapni fogsz egy figyelmezteto ablakot egeszen addig, amig le nems szeded a drivert. Ezt a figyelmezteto ablakot a voodoo2.inf-ben levo 'HKLM,"SoftWare\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"' bejegyzes csinalja. Ha ezt kiveszed, semmi hatrany nem er, cserebe tenyleg nem pofazik, ha nincs benn a kartya. Kb ugyonezt kell csak megnezni minden mas gyarto driverenel is, hogy ne maradjanak benn futtatando dolgok es siman maradhat fenn a driver.
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74550 üzenetére
Technikailag, az AGP is PCI, meg a parancskeszlet is egyezik, nehany bovitest leszamitva. Az alap, 1x/2x AGP eseten meg a logikai feszultsegszintek is, igy siman lehetett hasznalni 66MHz PCI slotnak. A kezdeti videokartyak is csak egy 66MHz PCI slotkent hasznaltak. Sott, anno meg "adapter" is letezett, amivel a kor servereiben hasznalt, 32bites/66MHz savszelessegu low profile SCSI (vagy barmi mas) kartyat lehetett igy AGP-be bedugni. Ez hasonloan nezett ki, mint a ma is megveheto PCI-E x1 to PCI adapter.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74552 üzenetére
Azt egyebkent ugye tudod, hogy az SLI memoria "duplazas" az fake es atveres? Sott, meg tud orjiteni jatekokat, amik amikor meglatjak, hogy 16-nal tobb RAM van, akkor pl nagyobb/masabb texturapakkot hasznalnak? Az egesz Voodoo2 mar a maga idejeben is orditott ettol a "hibatol". Ami nyilvan nem hiba, hanem technikailag igy mukodik. SLI-nel pont ugyonannyi texture memoriad van, mint SLI nelkul, hiszen a plussz kartya TMU memoriajaban pont ugyonazok a texturak vannak. Ha a program raadasul nem is inicializalja dual textureingre a Direct3D/Glide/OGL drivert, akkor az egyik TMU nem is csinal semmit sem es a memoriaja is ures. Texture trashing vagy hogy volt ez hivva anno.
-
Czo
őstag
válasz DarthSun #74562 üzenetére
Ja ja. Egyebkent 1db V2 is kepes 1024x768-ra, ha nincs Z buffer az adott szoftverben. Regen voltak jatekok amiknel ki lehetett kapcsolni a Z-Buffert, ott a sima, 4 megabyteos Voodoo 1 (ahol 2 MByte a textura memoria, es 2 MByte a frame buffer) is tud 800x600-at (*). Voodoo2-nel egyebkent a ram felosztas 8MByte-os kartya eseten 4-2-2 (ha megnezel egy ilyen kartyat, latszik is, hogy az FBU-nal mind a ket oldalon ott vannak a ramok, nyakoldalankent 2-2, mig a TMU chipeknel csak az egyik oldalon van RAM, felteve, hogy 512KByteosak a chipek), 12 MByte eseten pedig 4-4-4. Egyebkent 1-1 TMU max 16 MByte memoriat lat, az 1 MByte meretu ramok labkiosztasa egyezik, tehat ha valakinek van kiserletezeshez kedve, akkor at lehet forrasztani egy 12 MByte RAM-os kartyat 24 MByte memoriasnak.
(*) A framebufferbe pedig el kell ferjenek a pixelek, 16 bites szinmelyseg eseten, minden pixel 2 byte. Tehat 640x480 eseten 640*480*2 byte a kepernyo, azaz 600 KByte. Mivel van ZBuffer is, ezert ez 1.2MByte-ra ugrik. Ha double bufferinget hasznalunk, akkor kell ujabb 600 KByte, azaz a vegeredmeny 1800 KByte (azaz 640x480x6; meg maradt uresen 248 KByte Voodoo 1 eseteben). Ha viszont 800x600-val szamoljuk ugyonezt (tehat zbuffer + double buffering), akkor az 800x600x6 = 2813 Kbyte. Ez elfer a Voodoo 2 4 MByte meretu FBU ramjaban, de nem fer el a Voodoo 1 2 MByte memoriajaban. Voodoo 2 eseten triple bufferingnek is van hely, az is csak 3750 Kbyte. Node, ha nem akarunk Z-Bufferinget, akkor akkor csak 800x600x4, azaz 1875 KByte kell double buffering eseten, tehat ez pont elfer a Voodoo 1 FBU memoriajaban.
Azoknal a kartyaknal egyebkent, ahol ez kozosen van hasznalva, ott a fo VRAM-bol jon ez le. Tehat 32 MByte VRAM eseten (pl GeForce 2 GTS) 1024x768-ban, double buffer eseten 4608 KByte RAM-ot foglal a kepernyo, tehat marad texturazni 28160 KByte. Szegeny SLI Voodoo2-nek ilyen esetben, a 8192 KBytenyi FBU memoriabol "parlagon" hever 3584 KByte (viszont elfer benne mondjuk tripla bufferinghez meg1x a kep, azaz ebben az esetben csak 2048 KByte megy veszendobe). Ha a szoftver nem hasznal multitexturazast, akkor a 4 TMU-bol (es a 4 TMU 4x4 MByte memoriajabol) csak 2 dolgozik, viszont mind a ketto ugyonazt tartalmazza, tehat az osszes hasznalhato textura memoria 4 MByte. Ha hasznalunk dual texturazast, akkor azok a texturak amelyek dualban vannak hasznalva, azok kerulhetnek a masik TMU-hoz, tehat scenetol fuggeon vagy 4 MByte vagy 8 MByte texturamemoriad lesz (a kartyak itt is duplaznak). Ami textura nincs a RAM-ban, azt a PCI buszon kell utaztatni, ami viszont a kor gepeiben kozosen hasznalt es osztott az integralt dolgokkal is, tehat a 133MByte/seces keretbol fogyaszt a Voodoo es a HDD is. Es bumm, maris latszik, miert szuletett meg az AGP. Egyszeruen csinaltak egy "2." PCI buszt, amit dedikaltan csak 1 eszkoz hasznal. Az Intel a 800-as sorozattal, a VIA meg a 266-os chipsetjeinel ugrotta meg azt, hogy a deli hid periferiai lekerultek a PCI buszrol. Tehat egy i815 eseteben, a HDD forgalma dedikalt buszon zajlik es nem terheli a 133MByte/sec sebessegu osztott buszt.
-
Czo
őstag
-
Czo
őstag
Ah, LETEZIK piros/narancs nyakra szerelt ESS?! Na egy ilyenre szivesen lecserelnem az OPTi 82C931-es kartyat.
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #74575 üzenetére
#74575:
De 4 MByte volt a teljes memoria, viszont 2-2 feloszlasban osztozott rajta a ketto 3Dfx chip, azaz 2 MByte jutott a texturazonak (TMU) es 2 MByte a framebuffernek (FBU). A Voodoo Rush-nal pedig a legelterjedtebb a 4-2 feloszlas volt a legtobb kartyan. Itt a Voodoonal is hasznalt texturazoeegyseg ugyonugy 2 MByte memoriat kapott, viszont a Voodoonal hasznalt FBU ki lett cserelve. A doksikban FBJ neven emlegettek ezt a chipet. Ez latja el az FBU feladatait, viszont nincs sajat memoriaja. Az eredeti videochippel egy belso PCI buszon at kommunikal es osztozik annak memoriajan is. Viszont ennek hala, nincs is kimondott memoria limitje ilyen szempontbol, mert ha 1600x1200-ra kepes a 2D resze a kartyanak, akkor a 3Dfx resz is kepes ekkora felbontasban renderelni.#74576:
Mar nem sok dolog kot oda, de ha legkozelebb, a mindennapi eletvitelem Budapesten van, de mivel ott nottem fel, ezert a regi dolgaim lelohelye az ott maradt.#74577:
Nalam az ISA hangkartyak pirosak A GUS melle anno azert kerult az ExpertColor MED3931-es OPTi, mert piros volt.#74581:
Az Intel oldalan levo doksikat tudom ajanlani, az elmult 20 percet googlezassal toltottem, de nem talalom ott mar az AGP 1.0 specifikaciot. A 3.0 megvan, de azert keresnem az 1.0-at, mert ott kimondottan kitertek a PCI eszkozok AGP-re ultetesere, hiszen kezdetben kb minden kartya igy erkezett. Az elso igazi AGP-s kartya az Intel sajat karytaja volt, ami beturol-beture tartotta magat a specifikaciohoz. Ezert is texturazott csak a rendszermemoriabol.#74585:
O igen, itt gyonyoruen latszik. Ez Uniiversal AGP slotot csinal? Ott ugye 1.5V es 0.8V signaling is van, amit elo kell allitani, nem eleg az 5V/3.3V.[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
Egyebkent a Wikipedia is irja a labkiosztast, ott is felelmetesen hasonlo a PCI-hoz.
A csatlakozo csak azert "rovidebb", mert ossze vannak tolva a labak. Ha megneztek egy PCI vagy PCI-E kartyat, ott egymas mellett vannak a labak, az AGP-nel viszont 2 sorban. Ezert volt konnyu kinyirogatni ezeket, ha nem volt "bekado pocok" az alaplapon, mert ha nem dugtad be tokig a kartyat, akkor siman elofordulhatott, hogy elcsuzott a 2 sorban elhelyezkedo lab es nem azok jottek a labakon, amiket a kartya vart.
-
Czo
őstag
Szerintem, amikor megszuletett az AGP otlete es az, hogy lehessen texturazni a rendszermemoriabol, akkor meg draga volt a memoria. Marmint, a Voodoo elott is leteztek 3D gyorsitasra hasznalt eszkozok, csak akkor annyira draga es "luxus" volt a memoria, hogy nem lett volna logikus, a rendszermemoriaval kozel megeggyezo meretu memoriat beledobni csak a videokartyaba, hogy csak akkor, amikor 3D kell, akkor hasznalva legyen (A voodoot is az hivta le a hetkoznapi PC-hez, hogy elviselhetove valt 8db EDO ramchip ara). A technologia viszont lehetove tehette volna a gyartoknak, hogy az ultra olcso szegmensbe megsporoljak a gyors VRAM arat. Voltak is ilyen probalkozasok, pl a dedikalt rammal nem rendelkezo TNT az Ali chipsetben, de alapvetoen nem volt elterejdt. Aztan vegulis mondhatjuk, hogy a dolog kesobb megiscsak "bejott", mert ma az integralt grafikus vezerloknel az a trendi, hogy a rendszermemoria lesz minden videoram forrasa.
#74591:
De par szo kimaradt viszont sikeresen osszeraktad -
Czo
őstag
válasz anaqer #74602 üzenetére
Igen. A 3D kartyakig nem volt tulzottan divat a sok videokartya memoria. Itt a sok alatt azt ertem, hogy 1-2MByte volt, igy pl 1280x1024 16bites szinmelyseg eseten is 2.5MByte memoria kellene, ami nem volt a legtobb kartyan. Tehat pl, hiaba tudna pl. a Trio64 4 MByte memoriat megcimezni, a kartyak nagyreszere nem tettek csak 1 vagy max 2 megabyteot. Egyszeruen draga volt. A Voodoo ebbe a kornyezetbe erkezett, elkepesztoen sok, 4 megabyte memoriaval.
-
Czo
őstag
Igen, pont ezt mondom, a legtobb 95-os Trion alapbol 1 MByte volt, vehettel bele +1 megabyteot, a chip pedig kezelt volna 4-et is, de csak a high-end kartyakra kerult ilyen konfiguracio. Ugyonigy volt pl az ATI Mach64, amibol high-end verzioban keszultek 8MByte VRAM-os verziok, az otthoni embereknel meg 512 KByte vagy 1024 KByte volt (ez raadasul '94-es kartya). A 3D kartyak hoztak el a Home szegmensbe azt, hogy elkezdeett noni a 2D felbontas is, mert volt eleg ram a framebuffernek. Addig luxus volt minden.
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #74627 üzenetére
Az S3 Trio3D kb 3-4 evvel fiatalabb kartya, mint a Trio 64, a ViRGE kozvetlen leszarmazottja, mar javaban a 3D korszakban erkezett (eleve a Virge is megelt 3-4 iteraciot, a Trio3D elott). Nekem abban az idoben egy Eizo 20"-as CRT volt, 640x480-ban siman tolta a 160-170Hz-t, de 1600x1200-ban mar csak 60-70 korul ment neki.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #74631 üzenetére
Virge-bol javallom, probalj ki most egy Diamond Stealth 3D 2000 Pro Turbo nevut. Meglepo, de a Diamond BIOS-val es a Diamond drivereivel, ilyeneket, mint a Moto Racer vagy a Tomb Raider 2, siman el tudott vinni (a gyari Virgehez kepest, nem 40-50 MHz orajelen, hanem eleve 72 MHz orajel kornyeken jart). Nem volt egy Voodoo, de ment neki. A Trio 3D 4 MByte memoriaja, az pedig jol jott, ha 1280x1024-et kellett 24 biten megjeleniteni a Windows desktopnal. Nekem is van egy 8 megas peldany, jo fokartya volt a dupla Voodoo2 mellett.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #74638 üzenetére
Abban az idoben azt csinaltuk, hogy kivettuk a hagyomanyos, noname ViRGE-bol a BIOS EPROM-ot, majd irtunk egy Diamond verziot tartalmazot es azt raktuk be. Volt kartya amin rogton ment, volt amin volt egy kis szemeteles (oda volt egy EDOSET.EXE amivel a nevebol itelve a ram/gpu clockot lehetett allitani, legalabbis pl nekem is volt noname kartya igy, oda "edoset 60" kellett) es volt olyan kartya, amin kb minden betu villogott majd POST kozben elfagyott, azokon nem ment. Ha budapesti vagy es van jo munosegu ViRGE-od, ki lehet ezt probalni, ha eljossz kobanyara, irok neked EEPROM-ot A ViRGE-hez egyebkent is eredmes kulon irt BIOS-t hasznalni, amiben rendbe van rakva a Black Level es ugy ugyonolyan jok lesznek a szinei, mint egy Matroxnak (a Diamond pl ezt is igy hasznalta a sajat BIOS verziojaban).
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #74640 üzenetére
A "Stealth 3D 2000 Pro (Turbo)", az DX-es, tehat 375-os kell hozza. Ami fontos, hogy jo gyors ramok legyenek rajta, latszik, hogy a Diamond gyarilag 30ns-vel szerelte, amit az emberunk belerakott boviteni, az 35ns-es. Ha talalsz a neten BIOS imaget, akkor azt barmikor bele lehet irni.
Ahogy latom, ebben mezei 27C ROM van, azaz Ebayen 27C256-ra vagy 27C512-re keresve fogsz talalni belevalot (elobbi 32kB, utobbi 64 kB). Programozobol nekem most egy 'TL866'-os tipus van, amig volt mukodo parallel portom, addig egy ezer eves, cimbora allal epitett programozot hasznaltam.
-
Czo
őstag
Nem mondom, hogy villam gyors a Diamond Virge, de mivel nekem Diamond volt igy nem is tudtam arrol, hogy masnak Moto Racer 1-ben, vagy a Tomb Raider II-ben villognak a texturak Windows 95 alatt. Nehany effekt hianyzott vagy furcsabb volt a mellette levo Diamond Monsternel, de alapvetoen nem volt tulzottan para vele az elet. Nagyon-nagyon meglepodtem, amikor lattam masnal kuzdeni, villogni, szenvedni Direct3D alatt a ViRGE kartyat.
-
-
Czo
őstag
válasz balintka #74653 üzenetére
Kiprobaltam, megneztem, mukodik
1. Kell hozza neked egy szoftver, ami tudja az imaget piszkalni. A 30 napos ingyenes valtozata pl a WinImage-nek jo lesz. En a "wima64100.exe" nevut toltottem le.
2. kell egy floppy bootdisk, ami nem tomoritett, ures, spare , stb, hanem igazi, faek egyszeru image. Azt itt talaltam, innen a "Diskette Images"-en belul a "Dos6.22.img" nevut toltottem le.Ezutan a WinImage meg tudja nyitni ezt az imaget, ki kell belole dobnod ami nem kell, pl mscdex, scandisk, de kb a command.com/io.sys/msdos.sys fileokon kivul masra nincs szukseged. Ezutan ide a menuben levo inject-vel be tudod szurni a neked kello awdflasht. Ezutan elvileg a Nero-ban van opcio arra, hogy bootable cdromot keszits, es meg lehet adni neki az image helyet. Regen kb igy nezett ki, az a baj, nem lattam nerot vagy 20 eve A lenyeg itt az, hogy "Floppy Emulation" legyen a tipusa es Image File-bol kellcsinalni. A CD fileokat tartalmazo teruletere nem is kell raknod semmit, az akar ures is lehet, attol ez a floppy be fog jonni.
Szerk: Lehet, hogy van egyszerubb, ketto kattintasos megoldas is, viszont en a legtobbszor ezeket nem ismerem. Hanem tudom, hogy a celhoz milyen reszfeladatok es eszkozok kellenek, ezert azokat haszalom. Pl a tudom, hogy a bootnal az ISO:9660 "El Torito" nevu extensionje lesz hasznalva, azt is tudom, hogy ez ugy mukodik, hogy adott sectorait a lemeznek beolvass a BIOS es ha az ertelmezheto szabvany floppy lemeznek, akkor egyszeruen rabootol. Tehat ehhez kell egy "floppy image", kell valami, amivel meg tudod nyitni/modositani es kell valami, amivel ezt el tudod helyezni a lemezen. Bumm, kesz
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
A kartyak kepeit nezted a black level fix utan? Nagyon keves gyarto allitja be ezt jol, pont a Vogonson szurtak ki, hogy a markas Virgeknel szebbek a szinek, a fekete fekete es megtalaltak a regisztert, ami ezt allitja. Azota meg lettek patchelve a Trio32/64/3D es a Virge kartyak biosai is. En ajanlom kiprobalasra, hogy is mondjam eg es fold a ketto. Foleg LCD-n, aminel totalisan sotetszurke volt a Virge fekete szine.
-
Czo
őstag
válasz snake1977 #74658 üzenetére
Azon tul, hogy linkelem, nincs sok mas dolog. Ez az a forum thread, ebben a commentben pedig van egy 'exe', amivel ez BIOS hack nelkul is "javithato". Ertelemszeruen, ha csak DOS vagy Windows 95/98 van a gepen, akkor az autoexec.bat-ba ezt be lehet tenni, ha viszont XP vagy Linux, akkor jobb a javitott BIOS-t megkeresni a hozzaszolasok kozott, mert az tartosabb megoldas. Nalam igy a Virge/DX es a Trio3D/2x kartyanal is olyan szep kepet mutat a karakters DOS es a Windows desktop, mintha a Voodoo 3-as vagy a GeForce Fx5900XT vagy a Matrox Parheliat tennem be a gepbe.
-
Czo
őstag
válasz KROK640 #74661 üzenetére
A tobb monitor (kvazi dual head) vagy bazi draga volt (Matroxok, specialis 3-4 S3 chipet tartalmazo egyeb kartyak), vagy keson csurgott le (GeForce 2 - Radeon 7500 kornyeke). Pl 2000 karacsonyan meg kellett hajtani egy 16 montorbol allo monitorfalat es a 16 monitornak egy videoallomanyt kellett lejatszania. Na, ott konkretan Asus P3B-be kerult egy GeForce 2MX, ami meg tudott hajtani 2db monitort, az 5db PCI slotba 5db videokartya (Riva128, ViRGE, Trio64, amit talaltunk) ez igy meghajtott ujabb 5db monitort az egyik ISA slotba pedig egy NE2K kompatibilis kartya. Ebbol a gepbol volt 2db (ez lefedett 14db monitort), a 3. gepbe pedig kerult egy ujabb GeForce 2MX (ez 2db monitor, azaz megvan a 16!) es 3db halokartya. Minden gepen Linux volt es az MPlayer videofalhoz valo tamogatasat kihasznalva, meghajtottuk a monitorokat, szinkronzalt videolejatszassal. Such old days. ah.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
válasz alvaro #74700 üzenetére
O, ez az LBA-LARGE-CHS dolog es egy rettento nagy orulet volt, plane a szobavesszuk meg az ilyen-olyan disk managereket is. 504 MByteig nincs para, afelett pedig elszabadul a pokol. Megjelent 93-94-ben a BIOS-okban a LARGE, majd 95-96-tol az LBA, a disk-managerek pedig ehhez kepest megint mashogy translateltek a dolgokat (az osszes dolog arra volt hivatott, hogy a DOS kompatibilis C/H/S cimzesi biteket hogyan szamolta at a BIOS a disk valodi C/H/S ertekeire es az atszamitas mikentje az, amit a BIOS-ban valasztani lehetett, hogy LARGE vagy LBA). Amikortol pedig jottek a lemezmuveletekhez a BIOS-t kihagyo rendszerek (Windows NT, OS2, Linux) a kaosz a tetofokara hagott, mert ugye kimaradt az "atszamito" reteg, igy a szoftvernek kozvetlenul tudnia kellett, hogy ha van barmilyen atszamolasi kenyszer, akkor az hogyan van megoldva, hogy megtalalja a dolgokat.
O, ez igen jo informacioforras a temaban. Foleg az atszamitasos reszrol es a limitekrol szolo resz.
[ Szerkesztve ]
-
Czo
őstag
A Windows 98 barmire fel tud telepulni, amit a BIOS lat, sott, barmirol fut, amit a BIOS lat, esetlegesen kiirja, a System propertiesben, hogy a C:-t 16 bites driver viszi (azaz a BIOS int13h hivasain keresztul hasznalja a disket). Ha ezutan telepited az adott kontrollerhez tartozo Windows 98-as drivert, akkor at fog valtani 32 bites lemezkezelesre es gyors lesz minden. NT es Linux vonalon pedig csak arra telepitheto, amihez van driver mert ezek a rendszerek egyaltalan nem hasznaljak a BIOS-t (pl ezert lep meg sok mindenkit, amikor OS2/WinNT telepitesekor a BIOS-ban bekapcsolt SWAP floppy drive, visszall a telepito bootolasa utan es mar nem jo driveban keresi a driverlemezt.
Tehat bootolni es mukodni barmilyen controllerrol tud (nekem van most windows 98 az 5775C-n egy SSD-n), viszont driver telepites utan lesz idealisan tokeletesen gyors. Van VIA 6421-es PCI-os SATA kartyam, de ugy talalom, hogy a szinten VIA chipsetbe epitett ATA100 kontroller gyorsabb egy SATA-PATA adapteren keresztul Samsung 850 Pro SSD-vel.
-
Czo
őstag
Nekem a kepek alapjan tokeletes allapotunak tunik a cucc. Semmi veszelyeset vagy problemasat nem latok rajta.
-
Czo
őstag
válasz quailstorm #74798 üzenetére
En csak azert pakolnek eros GPU-t a korabeli jatekokhoz, hogy be tudjam kapcsolni a minosegjavito filtereket. Egy Voodoo 4 - Voodoo 5-nek ott latom a jelentoseget, hogy a Glide only titleknel be tudod loni az FSAA-t (ha mar ugye ezekben a szoftverekben nem tudsz felbontast novelni a csillagos egig). Ugyonakkor, emlekeim szerint, ha ki akarod hajtani a Glideos jatekokat, akkor ahhoz boven eleg egy V2SLI, mert abban az idoben mar minden jatekban volt kb D3D es OpenGL support is. Ugyonakkor egy Fx5900XT egy 98-as konfigban boven jo arra, hogy FSAA eseten is kb minden 98 korszakbeli jatek (tehat az XP megjelenese +1 ev, azaz kb 2001-2002) tokeletesen fusson.
-
Czo
őstag
válasz balintka #74802 üzenetére
Sok BIOS-ban van olyan opcio, hogy "report no fdd for win95". Ha ezt bekapcsolod, akkor elrejti a floppyt. Ha nincs ilyen opciod, akkor szukseged van egy kulso programra, ami ezt meg tudja oldani. En erre a celra a "The Drive Letter Manipulator" nevu DOS-os programot hasznaltam, amit siman beraktam az autoexec.bat -ba. (C:\UTIL\DLMANIP.COM /Q DELETE A)
-
Czo
őstag
válasz envagyok #74821 üzenetére
Nem, belegyogyitottam az SP3-at a telepitombe, felraktam, majd telefonon keresztul szamokkal aktivaltam. Nem vagyok en orult, hogy ne a legutolso verziot hasznaljam. Neten ez se akart aktivalni, ugyhogy azert aktivaltam telefonon. Az Office XP is igy aktivalt. A magatol aktivalo XP-d nem lehet hogy valamilyen volume licencet hasznalo peldany? Keress egy SP1-es volume licence telepitot es probald meg vele a kulcsodat.
-
Czo
őstag
-
Czo
őstag
Nem is emlekszem, hogy lattam valaha fekete szinu racket. Pedighat, a korszak belecsuszott a fekete hazakba, nekem is van tobb fekete pata optikai driveom.
-
Czo
őstag
válasz Fred23 #74860 üzenetére
En anno, tudatosan csereltem az ASUS 6600 Deluxe -t szinten ASUS, de V7100 Ultra Deluxe Combo tipusu kartyara (GeForce 256/SDR/32MB vs 2MX/SDR/32MB), mert a hirtelen lefuttatott tesztjeimben nem volt lenyegesen rosszabb, a 6600-nal. Ugyonugy volt vele TV ki es bemenet, 3D szemuveg is sott, egy TV tunert is rittyenttetek ra, igy a tunert kivehettem a gepbol (a felszabadulo PCI helyre bekerult egy VGA kartya, amivel a 2. monitort hasznaltam, igy pl azon ment sokszor a TV). A legfontosabb szempont pedig a hangja volt! A 6600 ventillatora par honap utan brutalisan hangos lett, a V7100-on pedig nem volt ventillator csak egy borda.
Szoval, en szerettem az MX-et. Sajna a V7100-nak mar csak a doboza van meg (benne a TV in/out dongleval, a 3D szemuveggel, a leirassal es a gyari lemezekkel). Ha lenne hozza egy kartyam, akkor igazi csemege lenne azzal, hogy mindene fullosan megvan.
-
Czo
őstag
Fuu, en mennyi ideig kerestem PNY 6200-est a PowerMac-ba. A "legolcsobb" "legerosebb" full gyorsitassal rendelkezo VGA kartya volt, ami mukodott 2x-es oreg AGP slotban is. Aztan vegul sehol sem talaltam, igy maradt az Fx5500 .
-
Czo
őstag
Az x8 teljesen rendben van ott. A PCI-E kartyak power managemantjenek a resze, mind a verzioszamot, mind a lanek szamat tudjak skalazni. Vagy ki kell kapcsolni a power managemantet vagy futtatni kell mellette barmit, ami hasznalja a GPU-t.
szerk: Sott, a legelso, kiadas elotti PCI-E revizional meg az osszes slott nyitott veggel szerepelt, pont azert, hogy tudjak fogadn ia kisebb slotok a nagyobb eszkozoket. A szabvany pedig kotelezoen eloirja a lanek szamanak megbeszeleset, minden egyes eszkoznek abbol kell kiindulnia, hogy csak 1db lane van szamara.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel I5 14600K 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 98.000.-
- Beszámítás! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AMD Ryzen 5 1600X
- Intel Core I7 13700K - //Új//6hó garancia//Beszámítás//
- Eladó Intel Core i5 4440 / i3 4130 / Pentium G4400, G4600 processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen