Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CYBERIA

    őstag

    válasz LOTR #1206 üzenetére

    Egy 1,6-os Diesel egy alsó-közepes Peugeot-hoz (308) valóban jó lehet (ismerek is olyat akinek van ilyen), de az S80 jó három mázsával nehezebb annál, ami nagyon sokat számít.

    Érdekesség, hogy a 2.0 HDi legújabb változata 163 lőerőt teljesít, de a Volvo-nál még mindig csak a 136 lóerős változat érhető el. Ezen a ponton megjegyezném azt is, hogy az 1.6 HDi is fejlődött, a legújabb változat 109 LE @ 4000 f/p helyett 112 LE @ 3600 f/p, 240 N·m @ 1750 f/p helyett 270 N·m @ 1750 f/p. Nyilván valamelyest kevesebbet is fogyaszt.

    Rövidebb helyen biztos hogy kockázatosabb előzni, de akkor ilyen erővel egyáltalán nem is kell előzni, mert az meg még biztonságosabb.
    Még mindig azt mondom, hogy józan ésszel az ember fel kell hogy tudja azt mérni, hogy mi mennyire kockázatos, erősebb motorral sem kell belemenni kockázatos előzésekbe.
    Ismerni kell ahhoz a kocsi képességeit, hogy helyesen fel lehessen mérni a helyzetet, de ez csak megszokás kérdése, aki helyesen megtanulja kontrollálni az erősebb autót, az nem jelent lényegesen nagyobb kockázatot a többi közlekedőre nézve.

    APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.

Új hozzászólás Aktív témák