- Garmin Forerunner 965 - csúcs
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
frelife
aktív tag
A base v2.5. Nincs viszonyitási alapom. Ez elött egy logitech g920 volt. Ahhoz képest ez minden tekintetben álom, pedig azzal is elégedett voltam. Annak a hátrányai talán a kormány cicergése és hogy fogaskerék hajtás ezért erősebb ffbnél recsegett ropogott. Itt ilyen nincs.
V2.5 nagyon erős, halk, szijhajtás. Nincs ffb luk. A kormány azonnal reagál. Baromi erős ffb. Hogy mekkora az erőssége?
Forza 7 ffb 50
Raceromoom játékban ffb 103% a basen 100. Viszont innen kezd bika lenni.Az ffb játékon belül is tudod hangolni és kormányrol is finomithatsz. Plusz a pedált is tudod finomitani. A loadcellt. A szett kb 2 hetes. Ho eleji asszem. Tökéletesen elégedett vagyok vele. Már csak nekem kell megtanulni vezetni csak ajánlani tudom. Bárkinek aki teheti és van rá pénze inkább ezt vegye.
-
frelife
aktív tag
Hát ennek csak a pénztárca szab határt!!! Maga a DD2 1500euro+szállitás. Baromi drága. A v2.0 vagy a v2.5 szerintem bőven elég. Minden perecet feltehetsz rá. Van fém gyorskioldo külön vagy pereccel. Bőven elég ffb-vel. Azért az első pár nap fájt a kezem! Finomitani kellett! Mondom bika az ffb. Nem az kell hogy leszakitsa a kezed hanem megfelelő terhelést adjon mikor vezetsz és közben érezd ha megcsuszik a kocsi hogy tudj reagálni. Ez a kotmány olyanokat ad vissza mikor nagy a fék/satu akkor döcög rá, mintha valoban nem tudna rendesen talajt fogni vagy amikor hisszu kanyarokban kigyorsitasz kucsit nyulos.. Érzed hogy baszki a határon tolod mert egy nagyobb gázfröccs és kipörögsz. Vannak itt nálam jobb és profibbak. Szerintem ök is csak megerősiteni tudnak abban amit leirtam. A pedál pl loadcell az alap gumit már kiszedtem mert puha volt. Most a 85-ös van benne de valamelyik nap tervezem hogy beteszem a 95-öst a leg keményebbet. A baj az hogy nem tudom szavakba önteni milyen. Mindenki másként vezet. Eddig raceroomban amatőrbe indulta. De ma a leg nehezebben, semmi rásegités. Nehéz kb 8-10 kör után tudtam egy olyat menni amiben nem pörögtem ki és mért időm volt. Ami elmaradt a rásegitéssessel szemben 2-3 ms idővel. De imádom. Itt már finom hangolni kell. Itt már nem adhatsz kigyorsitásnál full gázt mert azonnal véged. Érezni kell a pályát. Ezért amivel játszol azt magadra kell szabni. Amit tudok hogy kormány és kormány köxött is baromi nagy különbségek vannak de ez egy nagyon jo cucc. Lehet a sima csl elite base is elég lett volna de ez technikailag felette áll.
-
frelife
aktív tag
A DD biztos jobb! De mindennél van jobb. Pl egy 5-25millás simben amiben pl full autos cuccok vannak mint a hidraulikus fék vagy kézifék vagy eredeti szeki váltó.eredeti kormánnyal stb.
Nekem ez a fana az überkirály.
Ffb-ről meg annyit. Nem szeretem ha a karom leszakad főleg egy 40perces vagy egy orás menetnél. Ebbe az időmérő, szabad edzés nincs benne szoval nem szeretem a full ffb-t de azért legyen. Ha kanyarba bevágodom legyen ellen tartása. Persze vannak olyanok akik ffb nélkül mennek. Überkirályok. Viszont én élvezni szeretném azt amit virtuálisan de vissza ad a vezetés.
[ Szerkesztve ]
-
barcalaci84
őstag
ha ennyire ki akarod próbálni vásárlás előtt akkor utazz fel Pestre és próbáld ki a Hyp-r zone-ban...CSW 2,5-ek vannak bmw rimmel meg f1 rimmel...
Mikor én ott jártam akkor volt egy Direct drive-val szerelt szimulátor is (az nem tudom ott van -e még)egyébként én historic kocsikkal versenyzem főleg és pl a Lauda ferrarijával versenyeztem az előző szezonban...Na ott valóban komoly izomlázam volt verseny másnapjain...volt forduló amit a csl elite bázissal mentem és volt h a csw 2,5-lel... nagyon szemezek a dd1-gyel de erősebbre biztos nem fogom tenni az ffb-t , mint ahogy ezeket használtam , mert az már komoly birkózás lenne és ahhoz már komoly edzettség kelllene... ami nincs
-
tobias88888
őstag
Sokszor le lett irva, a precizebb eszközre váltás konzisztenciában mutatkozik meg és nem feltétlen gyorsulásban. Persze ha konzisztensebb vagy gyorsulni is fogsz, mert többször eltalálod majd az apexet és jobb lesz a trail brakinged, de nem ez a fő. A versenyen biztosan rövidebb idő alatt teszel meg ugyan annyi kört, mert kevesebbszer hibázol, pörögsz ki, töröd össze az autót.
A jobb kormány tapasztalatom szerint azonnali eredményt hoz. Pedál esetén van átszokási idő, amig még rosszabb is leszel kicsit és VR-ra is pontosan ez vonatkozik. Thrustmaster pedálok érdemben javulást még konzisztenciában sem hoznak, ott a load cellre (pl CSL Elite) lépés okoz csak komolyabb hatást-
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Én felváltva használom a DFGT-t és a TH 300 RS GT Edition-t ugyanazokkal a játékokkal, de nem merném állítani, hogy gyorsabb lennék a drágábbal! Mint sok más ez is megszokás, beállítás kérdése. Papiron a két kormány között és ez a pedálokra is igaz, a felbontásban nagy különbség van, de ez szerintem csak a vezetés feelingjére hat, a köridőkre aligha. A két kormány kialakítása, full fogaskerék vs. full szíj, szintén csak élményjavító, az utóbbi esetben...
Sokan kitűnő eredményeket érnek el kikapcsolt FFB -vel, míg mások a visszacsatolás erejét istenítik és egy kormány megítélésénél ez az első számukra.
A jobb köridőt magadban keresd, mert ez elsősorban tőled függ és nem az eszköztől! -
Amantius
senior tag
Potis pedálról, loadcellesre váltás, nálam egyértelmű javulást hozott a köridőkben.
Én úgy fogalmaznék ezzel kapcsolatban, hogy a hiányzó képességeimet tudtam kicsit kompenzálni a jobb fékkel, a számomra megfelelőbb (nagyobb és masszívabb) kormány mérettel és pozícióval.Nagy gáz, kis szerencse!
-
zsozsa74
senior tag
Van egy olyan hatása is a jobb cuccnak, hogy mivel élvezetesebb vele vezetni, többet is fogsz, így többet is gyakorolsz nyilván, a jobb idők, a gyorsasággal egy bizonyos fokig meg ugye a gyakorlástól jönnek.
A jó - load celles - fék szerintem sokat számít, saját tapasztalat alapján merem mondani. Ehhez képest a legalapabb két pedálos TM pedál, ami a TX-emhez volt kb. egy on/off kapcsolóként működött, ami érezhetően szar volt és hátráltatott. Nem lehetett vele finoman semmit sem csinálni, vagy legalábbis én nem tudtam.
Ha a H váltót nézzük ott is számít a jobb cucc. Korábban a TM egyébként jó minőségű váltóját tanulnom kellett, nem tudtam "ösztönből" sebességbe tenni, olyan távol voltak egymástól a fokozatok. A Fanáéval ugyanez azonnal ment, mondhatni, magától ugrott be a megfelelő sebességbe a váltó.
Persze egy MS wireless kormánnyal is lehet jól menni, ha UFÓ vagy, ezt is tapasztaltam...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
frelife
aktív tag
Én most váltottam g920-rol fana csw v2.5+ loadcellre.
Szerintem baromi más érzés! Nem csak a feeling hanem a kormány reakciót ja. Gyorsabban reagál és azonnal, nincs holtjátékom. A pedál meg nem 5-7cm mozog hanem max 2cm,beton kemény. Napok, hetek mig megszokod, na de ha ráérzel...
És aláirom hogy a régiek még dfgtvel vagy g25-tel tolják de a technika igenis számit ahogy a valoságban itt is. Jobbak az érzékelők jobbak az anyag használatok. Ergonomikusak, design se mindegy.
Én nem vagyok profi és féltem bele tenni xxx mennyiségű pénzt de megérte. Tudom hogy jobb vagyok mint voltam, persze sokan megmondták amit pl én most érzek, kell tehetség is de a legfontosabb hogy élvezd, tanulj és rohadt sok kilométert tolj. Én nem hittem el hogy mennyi melo van benne. Attol mert van egy jo kormányod még semmi vagy, gyakorlás, auto setup, kormány setup, a beülő/cockpit helyes és jo beállitása ez mind mind számit. És amikor már nem másodperceket javulsz hanem csak századokat, tizedeket tudsz onnan jön a nagyobb melo. És lehet kvalifikácio de a verseny is számit, egy jobb közegben vagy az élmenőkkel menni, ugyan azt a köridőt tolni pl 20-30-45körön keresztül nehéz. Amugy meg ha csak ugy eljátszogatni kérdezed akkor is fogsz tapasztalni dolgokat hogy miben más miben jobb pl egy fana. Ahogy pl én még nem tudom miben jobb egy DD. Persze tudom de azt ki kell probálni. -
frelife
aktív tag
Azt hogy megérné e a csere én nem tudom mert nem ismerem ezeket a kormányokat amid volt amit szereznél. De probáld ki ezzel az iracinget, tegyél bele honapokat és akkor gondolkozz el azon hogy mennyire akarod ezt komolyan. Mert egy fana pl tényleg nagy lépés.
[ Szerkesztve ]
-
barcalaci84
őstag
az a kormány csak 200 fokot fordul , ami mindenképp kevés egy szimulátorhoz...
ha nem akarsz sokat költeni akkor vegyél valami használt 900 fokos kormányt és biztos hogy javulni fogsz hamar szerintem...
lehetőségek : használt dfgt vagy t150
vagy ha normálisabb pedál (amitől szintén javulni fogsz vélhetően ) akkor g25 g27 g29 stb...
igazából ez a belépő szint szerintem és ha már IR-be öntöd majd talicskával a pénzt , akkor minimum ennyit érdemes a kormányra költeni...ha csak az időeredmény számít szempontként akkor a logitech g27 feletti kormányokra már nem biztos h érdemes költeni...ott már időeredményben kisebb lesz a javulás vélhetően...
de ott is van szerintem... pl én a fanateccel szerintem relatíve sokat gyorsultam (h a kormánytól vagy az oculustól vagy mindkettőtől azt nehéz objektíven megítélni )
a DD az meg szinte már cheat
[link] -
koanla
aktív tag
Bár barca kolléga már válaszolt, de a 200(180?) fokos vs. 900(1080) fok kormány között elég nagy akülönbség. Ennek - szerintem! - időben is kell jelentkeznie. Persze csak bizonyos mértékű átszokási idő után. Milyen versenyeket nyomsz?
Ralihoz még annyira nem is feltétlen gáz, de pályaversenyre már inkább korlátozhat a kis kormányszög. Ahogy írod, iR-rel is tervezel, annak a nagy része nem rali(krossz), tehát ott meglehet, tényező lenne. Bár továbbra is azt gondolom, hogy aki gyors, az egy seprű lefűrészelt nyelével is az lesz.
Jó ötlet kipóbálni, de egy-két óra nem biztos, hogy elég lenne rá. Ha valakitől tudsz szerezni egyet egy-két hétre, az lenne az igazi.Bár nem volt kérdés, de azt tudom mondani, hogy az iR különösen az első, és mérsékeltebb mértékben a második évben durva. Utána be lehet állni egy átlag havi 3k körüli árra, de ez kiemelten átlag, mivel inkább megéri hosszabb előfizetési periódust választani a kedvezmények miatt 8tehát mondjuk évi egyszeri nagyobb beruházásra van szükség). BF idején amúgy is előfordult még további kedvezmény is, bár ez bizonytalan. Mint ahogyan az a lehetőség is, amikor 25-30%-os kedvezménnyel tudsz kreditet vásárolni. Mostanában szorítják az árazást, szóval ezekre nincs semmi garancia; kvázi ajándék, ha van. De így számolva, és megfelelő mennyiségű content birtokában (beleszámolva a havi $10-os visszatérítést is, amihez versenyezni kell) viszonylag kevés léből ki lehet hozni. De tény, az első év el tud durvulni.
A magyar ligának szokott lenni kedvezményes előfizetése, meg elvileg egy induló három hónapos periódusra tudnak ingyen is kódot küldeni, de fene tudja, ez mennyire játszik most. A fentiek természetesen e nélkül értendőek. -
koanla
aktív tag
Az alap csomaggal az a baj, hogy jobbára csak a ruki kategória az, amiben plusz tartalom vásárlása nélkül el lehet vitézkedni. Azt meg nagyon sokan nagyon sok helyen megénekelték már, hogy onnan érdemes mihamarabb "kiszabadulni". Az Advanced Mazda széria már nem ruki, ha jól tévedek és bár az autó alap, pályák tekintetében már vásárlásra fog ösztönözni. Ugyanakkor az is igaz, hogy ez a változatosságot is növeli. A lényeg, hogy szerintem egy évet kihúzni akkor lehet, ha
- kibírod a rukiban
- tűröd a monotóniát
- esetleg keveset mégyAmennyire olvasom, ez utóbbi nem adott, szóval szurkolok, hogy a másik kettő tétel igaz legyen Rád
Ha mégsem, akkor érdemes egyszerre kicsit nagyobbat lépni, mivel mennyiségi kedvezményt is ad az iR content vásárlásakor.Más: jól sejtem, hogy anno a Mastersen toltad elég sokat?
-
zsozsa74
senior tag
-
barcalaci84
őstag
ha a kérdés arra irányul h érdemes -e t300-ról váltani pl egy csl elite base re, akkor szerintem érdemes...
a váltás után nem voltam egyből elájulva ... de pár hét után meggyőzött a kormány...sokat gyorsultam is mióta ez van (persze lehet nem ettől )
de pl csl és csw bázis közt tényleg csak nüanszok vannak ... ott a felárat a külalakra és több fémre , anyaghasználatra fizeted... -
frelife
aktív tag
Mi lenne a kérdés?
Ha a pénz érdekel, akkor a t300 olcsobb. Ha ugyan azt kapod? Igazábol nem. Melyik éri meg? Nos amelyik neked! Több szempontot vizsgálva neked megér. Ha teheted valahol probáld ki mind kettőt. Nem fogom azt mondani hogy ez vagy az jobb, nincs összehasonlitási alapom. Talán csak annyit mondanék, én ugyan ebben a dilemmában voltam, itt kérdeztem ugyan ezt..itt a forumon. És most fanatecem van. Asszem mindent elmondtam.[ Szerkesztve ]
-
arty
veterán
ez szerintem borzasztó szubjektív terület... csupán egy rim cserétől is óriásit változik egy kormány "vezetési élménye" mármint pl nálam így volt, de mondjuk a haver észre se vette, csak bólogatott, hogy "aha, jobb"
az se mindegy, hogy milyen rim volt a 300on és milyen a fanatecen, melyik játék, milyen beállításokkal... pl szerintem az assetto fanateccel fantasztikus, még a régi (fana) CSR-em is fel tud nőni a t300am mellé! míg másban, máshol azért jobb a t300 (szerintem !!! ezt nem lehet eleget hangsúlyozni)
szóval az evidens dolgokon túl ilyesmiben tanácsot kérni és adni igen fals eredményeket szülhet nekem külön kedvencem a "megér-e 120 ezret a t300" egyébként
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
koanla
aktív tag
Szerintem a cucc milyensége viszonylag keveset számít. MIC törött perecű G25-tel megy (hacsak azóta le nem cserélte) olyan időket, hogy szörnyű. Ha valaki tehetséges, annak mindegy, mivel irányít.
Ahol mégis számít, az az élmény és a valósághűség. Azt az olcsóbb cuccok azért érezhetően kevésbé adják vissza. Az is igaz, hogy felfelé lépkedve a valósghűség/minőség (figyelem, nem feltétlen megbízhatóság IS!) létráján egyre távolodnak a fokok. Azaz kis érzetbeli javulást arányaiban sokkal több léért adnak. Bár akik értenek hozzá, azt mondják, hogy azért a DD érzetre elég nagy ugrás és a fogaskerekesek vs. szíjasok között is van azért különbség. Persze az első pontra még visszatekintve az is igaz, hogy általában ha egy input eszköz élethűbb, azzal valamit gyorsulhat az ember. Ha nem is feltétlen top időben, de akár mondjuk konzisztenciában. Ez pedig egy verseny során azért időben is jelentkezhet. De hogy ez kifejzetten Nálad hogyan jelentkezik, azt szerintem ember meg nem mondja. -
barcalaci84
őstag
én mint fentebb írtam t300-ról váltottam csl elite base-re...
de neked pedál is kéne gondolom , mert a thrustmaster pedáljai azért nem a legjobbak...
ha így nézem akkor kb 1 árban van a t300 + jó pedál , meg egy fanatec csl base + loadcelles pedál..
fentebb írtam h én gyorsultam a csere óta .. de a fene tudja h ettől -e és h neálad is így lenne-emondjuk forc ex-ről egy logitech g2x is óriási ugrás...lehet az is elég neked
[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
Az a "baj" ezzel, hogy a 180 fokról fellépve bármelyik kormány jó lehet - megszokási idő után. Bármelyikkel goyrsulni fogsz. Viszont ha jól értem a mögöttes, ki nem mondott dilemmád, akkor inkább hosszabb távban is gondolkodsz és ott már lehet különbség a T300 és a Fana között.
Viszont továbbra is az van, hogy ez annyira szubjektív, hogy ebben szerintem nem nagyon lehet tanácsot adni. Tényleg az lenne a legjobb, ha ki tudnád próbálni a kettőt. Nyilván, az szinte lehetetlen, hogy a kettőt egy helyen, kvázi azonnal, egymás után. De ha már csak pár napos eltéréssel is ki tudnád (és nem fél körről beszélek), az is infó lenne. -
jilian
addikt
... hogy neked még jutott a pedálból....
Az a limited edisőn váltó bezzeg senkinek sem kellett!
Mondjuk azt se értem, hogy az új 33-as perec külön kapható a hubbal... de szettbe már nem elérhető...Valahogy a 33-as kör kormánnyal jobban el tudom képzelni a vezetést mint a csapott r300-al.
Vagy tévedek? (jó beülésnél biztos kényelmesebb)Ez a BF a fanánál nem volt valami nagy "leárazás"...
-
jilian
addikt
-
Amantius
senior tag
Ott is célszerű mindent meghúzni, mondjuk azzal valószínűleg úgy is lesz munkád, ha a lábaidra akarod szabni. A pedált én kb. fél évente (nyári szabi, téli szabi) szétszedem és bezsírozom minden mozgó, súrlódó alkatrészét. Egy idő után elkezd idegesítő nyiszogó hangokat hallatni, ha ezt nem csinálom meg (mondjuk ez érthető). Így meg néma marad. Amúgy is ráfér ilyenkor egy alapos takarítás a "napin" felül..
Nagy gáz, kis szerencse!
Új hozzászólás Aktív témák
- Előzetes élménybeszámolókon a Senua's Saga: Hellblade II
- Politika
- Mikrofon topic
- Fujifilm X
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Crypto Trade
- BestBuy topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- MacMini M1
- Dell Latitude E5440 - i5 4310U / 8GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Beszámítás! ASRock H310CM i7 8700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2070 Super 8GB CM Q500L CM 500W
- Beszámítás! ASUS Prime B450M R5 5600 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RTX 2080 Super Rampage SHIVA TT 600
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!