Hirdetés

Szervizmóddal kísérletezik a Samsung

Ha beválik, akkor a szervizvizit előtt nem kell majd a mobilokat kinullázni.

Az összetört vagy meghibásodott telefon mindenki rémálma legalább azóta, hogy a komolyabb darabokat százezer forintos léptékekben mérik. Ha pedig gyárilag vagy a felhasználó hibájából a jótállás időtartama alatt, esetleg azt követően mélyen a zsebbe nyúlva szervizelésre van szükség, nem csak a többnapos vagy többhetes várakozás okozhat fejfájást, hanem minden adat lementése, a telefon gyári visszaállítása, majd újbóli beállítása és minden visszamásolása.


[+]

Elvégre senki nem akarja leadni a mobilját hivatalos és főleg nem hivatalos szervizpontokon aktív fiókjaival és személyes képeivel, adataival, márpedig a legtöbb esetben szükség lehet valamilyen szoftveres beavatkozásra, esetleg diagnosztikára. A Samsung Dél-Koreában ezért most olyan megoldással kísérletezik, ami az egészet megkerülheti: a Galaxy S21 család esetében lesz bekapcsolható először az akkumulátormenüben található szervizmód, amely teljesen elzárja a személyes tartalmakat és felhasználói felületet a megadott jelszóval. Újraindítás után így a szerviz gyakorlatilag egy érintetlen, gyártói állapotú felületet kap a javítás időtartamára.

A szervizmód koreai instrukciói
A szervizmód koreai instrukciói (forrás: Samsung Newsroom)

Amint ezzel végeztek és a telefon visszakerül a tulajdonos kezébe, egy újabb újraindítás és a jelszó megadása máris a szokásos, személyes felületet tölti be érintetlen és megvédett adatokkal – kivéve, ha alaplapot vagy olyan komponenst kellett cserélni, amely mindenképp adatvesztéssel jár. A szervizmódot akkor sem lesz egyszerű bekapcsolni, ha betörik a kijelző és használhatatlanná válik az érintőpanel. Az ötlet mindenesetre jó, és remélhetőleg beválik Dél-Koreában, hogy aztán egyre több helyen és telefonon praktikus opció legyen javítás előtt.

Előzmények

Hirdetés