LeMondott Jia Yueting, átszervezések a LeEcónál

Szokás az egykori LeTV-t (Leshi Internet Information & Technology) Kína Netflixének nevezni, bár a streaming szolgáltatás mellett elég hamar megjelentek a termékpiacon, majd a szórakoztatóelektronikus eszközök után felbukkantak a les mobilok, a VR ketyerék, a kerékpárok és az önvezető autó koncepciók. Az időközben LeEcóra átkeresztelt vállalat, amely immáron a Leshi Holding (Beijing) Co., Ltd. alá tartozik, megnyitotta irodáit a Szilícium-völgyben, és több tévéjük, telefonjuk és egyéb eszközük elérhetővé vált az Egyesült Államokban. És akkor ott van az elvileg független, de részben a vezérigazgató Jia Yueting által támogatott Faraday Future, egy kaliforniai startup, amely szintén az intelligens, elektromos meghajtású járművek közé kíván(t) betörni.

Az első pillanattól prémiumkategóriás készülék érzetét kelti a LeTV 1s
A les mobilok első éve roppant ígéretes volt, a Le 1s is jól sikerült [+]

Nos, a Faraday terveiből eddig nem sok valósult meg, a LeEco amerikai kalandjának pedig gyakorlatilag vége: egy ideje árulják a szilícium-völgyi ingaltlant, a múlt hónapban csúszott az alkalmazottak kifizetése, most pedig kiderült, hogy a döntő többségüktől megválnak, írja a CNBC. Mindez egy sokkal nagyobb volumenű átszervezés egyik mellékvágánya, hiszen a LeEco a Kínai Népköztársaságban óriási munkaállománnyal van jelen (nem beszélve az indiai üzletágról), és már tavaly elfogyott a szabadon mozgatható tőke, amit Yueting azzal magyarázott, hogy túl nagy lendülettel terjeszkedtek. A szerkezeti változások magát az alapítót is érintik: Yueting lemondott a Leshi vezérigazgatói posztjáról, bár továbbra is az anyacég elnöke marad. A helyét a vezérigazgatói székben a korábbi lenovós majd leecós alelnök, Liang Jun veszi át.


A Le Pro3 volt a LeEco utolsó nagy dobása, immáron több mint fél éve [+]

Azt, hogy mekkora lehet a baj, jól mutatja, hogy a LeEco a tavalyi CES-en mindenkinék korábban mutatott be egy Snapdragon 820-as okostelefont, és tényleg remek ajánlataik voltak mobilos fronton, egy rakás les szolgáltatással megspékelve. Amikor ezeket a sorokat írom, viszont már sok-sok hónapja, hogy valami izgalmassal előrukkoltak, ehelyett a Le Pro3 kapott egy-két ráncfelvarrt variánst. A mai tech világban mindenképpen megfontoltan érdemes csak terjeszkedni, mert amilyen gyorsan felragyoghat egy vállalkozás csillaga, a közönség és a befektetői kör olyan gyorsan hátat is fordíthat a márkának (részben egyébként pont erről van szó). Aligha segített a LeEco amerikai előremenetelében, hogy Yueting pár éve az Apple-t Hitlerhez hasonlította, úgyhogy van még tanulnivalója a fiatal vállalkozásnak, mielőtt nemzetközi babérokra tör. A kérdés mondjuk már az, hogy van-e egyáltalán ideje.

Előzmények

Hirdetés