Keményen küzd egymással a Huawei és az Oppo

Egyre kiélezettebb a verseny Kínában, ami csak azért érdekes, mert a legnagyobb volumenű piac a műfajban. (A második ugye India, akit az Egyesült Államok követ.) Annak ellenére, hogy az Oppo az első negyedévben éves összehasonlításban 55%-os növekedést ért el, a Huawei 21 millió leszállított készülékkel átvette a vezetést 2017 elején, és tartotta is egészen a harmadik negyedévig. A Counterpoint elemzései szerint jelenleg ismét az Oppo dominálja a világ legfontosabb mobilpiacát az eladási számokat tekintve, noha mindkét gyártó erősödött. A különbség elég elenyésző, az Oppo a piac 18,9%-át fedi, míg a Huawei 18,6%-kal szorult a második helyre.


[+]

Azzal együtt, hogy a Huawei már az év vége előtt teljesítette a 100 milliós eladási küszöböt, világviszonylatban pedig a Samsung mögött második helyen álló Apple-t szorongatja, ami a júniusi és júliusi adatok alapján nem is megy rosszul, elemzők szerint 2018 nyarára stabilan a világ második legnagyobb gyártója lesz. Indiában viszont a kanyarban sincs, mármint a Huawei, otthon pedig ezek szerint kissé ingatag a pozíciója. Ezzel szemben a Canalys még mindig a Huawei piaci részesedését kalkulálja magasabban 19%-kal. Nem kötődik szorosan a tárgyhoz, de ha már itt tartunk, az Apple hat egymást követő negyedév után először 2017 Q3-ban tudott pozitívan mozdulni Kínában, ami éves összehasonlításban (2016 megegyező időszakához képest) 40%-kal több értékesítést jelent, míg a Xiaomi a legnagyobb ütemben növekvő gyártó.

Előzmények

Hirdetés